Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!
Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä). Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä.
Työtön ja perheetön 53v.
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden menestys ärsyttäisi minua? Ei ole minulta muiden menestys pois.
Mä sain sen käsityksen että tuossa ärsyttää se että tuollainen ihminen ei ymmärrä mistään muusta, ja katsoo alaspäin näitä huonommin pärjänneitä, ei se että ei toivoisi menestystä toiselle.
Miksi pitäisi tuollaisesta asiasta ärsyyntyä? Ei mitään syytä. Kannattaa keskittyä omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen, ja kaikki suvussani ovat. Kaikki ovat töissä, akateemisia, on talot, autot, mökit, lapset. Niin onhan se selvää, että tämä kaikki on mun mielestäni ihan perus. Ei tässä mitään ylimaallisia ponnisteluja ole vaadittu, toki esim paljon ahkeruutta. Itsestä se on kiinni. Jos vaan katsoo tiktokkia, niin ei sillä mitään saavuta.
Mitä tämä salaperäinen ahkeruus on? Esimerkiksi siivoojilla sitä ei taida olla, kun ei ole kaikkea?
Koulut hoidettu hyvin arvosanoin. Luettu niin, että päästään opiskelemaan kovaa alaa yliopistoon. Verkostoiduttu, että on päästy uraa edistäviin harjoitteluihin ja kesätöihin. Valmistauduttu huolella haastatteluihin ja testeihin ja päästy johtaviin firmoihin töihin. Oltu töissä asialla ja mietitty miten itseään voi kehittää uran edistämiseksi. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi sanottuna olet kateellinen. Ei ole mikään hyve.
Eiköhän ap:ta vaivaa se tutun osoittama halveksunta niitä kohtaan joiden elämä ei ole mennyt yhtä auvoisasti. Halveksunta ei ole mikään hyve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi olla ainakin vähän kateellinen, sehän on inhimillistä. Minä ainakin olen katkera monista asioista, vaikka pidättekin minua huonona ihmisenä. Joku kirjoittaja kertoi, että on lopettanut kaiken seuraelämän ja niin minäkin. En jaksa yhtään enää näitä minäminäminä ihmisiä, jotka kehuskelevat saavutuksillaan ja luulevat että kaikkien pitäisi heitä kumartaa ja ihastella.
Luuletko tosiaan heidän ajattelevan, että kaikkien muiden pitäisi "heitä kumartaa ja ihastella"? Vai voisiko tuo olla oma tulkintasi? Monet tuntemani menestyneet, varakkaat ihmiset ovat hyvin maanläheisiä, nauttivat luonnossa liikkumisesta ja läheisten kanssa olemisesta ja ovat avarakatseisia ja mukavia.
Kyllä se niin on, että jos on rahaa niin myös vastoinkäymisistä on helpomi selvitä.
Palstoille halutaan kirjautumispakko.
Mutta sitten et voi ikinä ymmärtää muita ihmisiä ja heidän vastoinkäymisiä.
Ja kyllä se vapaa-ajalla koettu paska vaikuttaa työssäjaksamiseen ja työtehoon.
Jos vapaa-ajalla on vaikeaa niin on myös hankala mennä uuteen työpaikkaan opettelemaan uusia lakeja ja tietokone-ohjelmia ja sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden menestys ärsyttäisi minua? Ei ole minulta muiden menestys pois.
Minuakaan ei ärsytä muiden menestys mutta jos siitä seuraa ylimielisyyttä ja muiden väheksymistä se ärsyttää kyllä.
Kun ei ole tarpeeksi rahaa edes perustarpeisiin niin se vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja tulee uniongelmia.
Koitappa itse jaksaa ympäri vuoden, kun nukut maksimissaan 4 h yössä.
tässä keskustelussa menee taas asiat sekaisin, aloittaja ei ole kateellinen että asiat menny tutuilla putkeen, se että putkeen menijä ei ymmärrä esim. tuttunsa vaikeaa tilannetta ja mahdollisesti vielä keulii ,on aika tuttu asetelma monelle.
mua iteäni ei haittaa vaikka joku olis megarikas ja kaikki asiat mainiosti. se on hyvä asia ja olen iloinen jos mahdollisimman monella ihmisellä maailmassa olis hyvin.
asian ydin on ehkä hienotunteisuus, eli se ettet ala esim.syöpäsairaalle, työnsä menettäneelle jne vastoinkäymisen kokeneelle tahdittomasti päivitteleen että mites nyt menit syöpään sairastuun ja rahatkin meni,minä se oon hoitanu asiat niin että, mulla menee kivasti ja tililläkin on satatonnia säästös.kysy on ymmärtämisestä ja toisen kunnioittamisesta ylipäätään. köyhä saa usein kärsiä, myös toisten ala arvoisesta käytöksestä. siitä käsittääkseni oli kyse.ei omaisuudesta tms ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi olla ainakin vähän kateellinen, sehän on inhimillistä. Minä ainakin olen katkera monista asioista, vaikka pidättekin minua huonona ihmisenä. Joku kirjoittaja kertoi, että on lopettanut kaiken seuraelämän ja niin minäkin. En jaksa yhtään enää näitä minäminäminä ihmisiä, jotka kehuskelevat saavutuksillaan ja luulevat että kaikkien pitäisi heitä kumartaa ja ihastella.
Luuletko tosiaan heidän ajattelevan, että kaikkien muiden pitäisi "heitä kumartaa ja ihastella"? Vai voisiko tuo olla oma tulkintasi? Monet tuntemani menestyneet, varakkaat ihmiset ovat hyvin maanläheisiä, nauttivat luonnossa liikkumisesta ja läheisten kanssa olemisesta ja ovat avarakatseisia ja mukavia.
No tämä. Kaikki tuntemani menestyneet ihmiset ovat mukavia ja sivistyneitä ihmisiä. Nauttivat tavallisista asioista, perheestä ja ystävistä, liikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole tarpeeksi rahaa edes perustarpeisiin niin se vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja tulee uniongelmia.
Koitappa itse jaksaa ympäri vuoden, kun nukut maksimissaan 4 h yössä.
Kännykkä pois ja ajoissa nukkumaan.
Parin tunnin kävelylenkki illalla nukuttaa kans mukavasti.
Jos vapaa-ajalla on vaikeaa niin on myös hankala mennä uuteen työpaikkaan opettelemaan uusia lakeja ja tietokone-ohjelmia ja sääntöjä.
Jos pelot ovat tasoa uudet tietokoneohjelmat ja säännöt, ei varmaan voi olettaa että pääsee isoille palkoille menestymään. Resilienssiä voi kasvattaa vielä aikuisenakin.
Mene nukkumaan klo 24.00 ja laita herätyskello soimaan klo 04.00 ja katso mikä on olotila 2 kuukauden päästä.
Työkaveri sanoi joskus, että nukkuu 8 h yö.
Minä en ole ainakaan 20 vuoteen nukkunut 8 h yöunia.
Kun on murheita ja stressiä niin ei saa nukuttua.
Älä turhaan ärsyynny. Otat vain itseäsi niskasta kiinni, ryhdyt kokoomuslaiseksi ja ryhdyt menestyjäksi, Jokaisellahan on samat mahdollisuudet menestykseen aivan kaikessa, Sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelot ovat tasoa uudet tietokoneohjelmat ja säännöt, ei varmaan voi olettaa että pääsee isoille palkoille menestymään. Resilienssiä voi kasvattaa vielä aikuisenakin.
Ja monessako eri valtion virastossa olet ollut töissä.
Ensin olit vuoden Palkeissa, sitten Elykeskuksessa, sitten maanmittauslaitoksella, sitten Kelassa, sitten Väylävirastossa, sitten Verotoimistossa, sitten menit vuodeksi Oikeusaputoimistoon, ja sitten menit vuodeksi Passipalveluun Poliisilaitokselle, ja sitten meni vuodeksi Palolaitokselle toimistotöihin ja sitten menit vuodeksi Ulosottovirastoon töihin ja sitten menit vuodeksi Nuorisotalolle toimistotöihin.
Tuohan on vaan tuo ikuisuusmantra, miten elämän oletetaan menevän ja suuri osa pyrkii siihen.
Halveksunta osoittaa ettei ehkä itse olisi halunnut, mutta jostain syystä alistunut tavoittelemaan mantran mukaista elämää.
Mulle tuo kuulostaa kauhealta, etenkin ne 4 lasta.
osa ihmisistä pitää mua outona ja tyhmänä, kun en ole elänyt mantra-elämää, mutta mitä sitten!?
Itsehän he tyhmiä ovat kun hukkaavat elämänsä johonkin mitä eivät edes halua. Ja vain siksi, että mantra on oletusarvo, jota yritetään muille esittää.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mitäkin pitää "putkeen menemisenä". Minulle yli 60v. on se että on saanut tehdä elämässään mitä haluaa, asua missä haluaa ja valita seuransa. Se on mahdollista kun ei hanki sitä perhettä.
Minulle taas ei olisi mitenkään mahdollista asua omilla tuloillani tässä talossa, matkustella siellä missä haluan tai syödä mitä haluan. Miesten palkat ovat isommat kuin naisten, ja kun nämä yhdistetään, saadaan hyvä elintaso. En myöskään pystyisi tekemään yksin kaikkia raskaita piha- ja lumitöitä. Näin nuorena vaivaa puolison löytämiseksi, ei minua kotoa kukaan olisi hakenut. Mutta ehkä miesten toiveet elämälle ovat erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mene nukkumaan klo 24.00 ja laita herätyskello soimaan klo 04.00 ja katso mikä on olotila 2 kuukauden päästä.
Mä menen nukkumaan kymmeneltä iltatreenin jälkeen. Kokeile sinäkin pari kuukautta.
Työttömiä laitetaan toimistotöihin kiertämään valtion ja kaupungin virastoja.
Nuorisotalo on kaupugin.
Että sinne vaan työttömäksi ja olet joka vuosi eri virastossa sijaisena asiakkaista palvelemassa.
Asiakas sanoo, että sun pitää tietää, sinä olet virkamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menen nukkumaan kymmeneltä iltatreenin jälkeen. Kokeile sinäkin pari kuukautta.
Olen kokeillut..
Meni nukkumaan klo 22.00 ja heräsin yöllä klo 2.00 eikä tullut enää uni.