Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!
Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä). Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä.
Työtön ja perheetön 53v.
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksilöllä ole vastuuta itsestään ? Naisetkin voisivat valita sen turvallisen normiukkelin jännämiehen sijaan. Turha sitten jälkeenpäin itkeä silmä mustana ja kaljapulloja keräten !
Jos olet narsistin kanssa niin luuletko, että se käyttäytyy heti kuin narsisti?
Narsisti paljastaa itsensä vasta kun on myöhäistä eli kun on pulla uunissa tai yhteinen asuntovelka.
Narsisti miehelle on tyypillistä, että ei osallistu kodin hoitoon eikä lasten hoitoon, mutta huomauttelee, jos joku kotityö on tekemättä.
Narsisti myös sanoo ilkeitä asioita kahden kesken niin, että muut ei kuule.
Vertailu. Entä jos vertaat itseäsi (kun sitä teet) välillä rankempaan: kehitysmaassa asuvaan sokeaan, jolta on mennyt liikuntakyky. Ja asunto. Kerjäläiseen. Maailma on täys huonompiosaisia, kuin suomalainen vuokralla asuva työtön.
Ei ärsytä ja hyvin menee vieläkin! T: M65+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulissielämä on varsinkin joissakin suvuissa välttämättömyys vanhempien ja sululaisten hyväksynnälle. Kyllä minäkin heidänlaisiaan tiedän. Varsinkin maaseudulla on saatettu naida se naaputin tyttö ihan vain siksi, koska isät on hyviä tuttuja jne. Rakennettu talo suvun maille ja eletty sitä elämää, joka on ilman omaa päätäntävaltaa annettu. Työkin on luultavasti suhteilla hankittu.Tuo halveksunta on ikävää, mutta ei kerro muuta kuin, että hänellä itsellä ei ole ollut ehkä vapautta valita ja on katkera ja kapeanäköinen. Luultavasti pakottavat omatkin lapsensa samaan muottiin.
Toiset syntyvät onnellisten tähtien alla ja lisäksi tekevät kaiken johon voivat vaikuttaa ns. oikein. Katkerat voivat miettiä mitä olisivat itse voineet tehdä eri tavalla, ihan nuoruudesta lähtien. Ellei taustalla ole vakavaa sairautta tai todella heikkoja lapsuudenoloja, olisi ehkäpä voi
Riippuu älykkyydestä, persoonallisuudesta ja kasvatuksesta, jopa tukiverkostoa, miten menee.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on taas mennyt ihan kaikki mahdollinen elämässä pieleen. Elämä on sellaista jatkuvaa taistelua ilman mitään mukavaa. Jo hyvin nuorena jouduin toteamaan, että ihminen ei mitään apua saa silloin kuin sitä tarvitsee. Olen niitä ihmisiä, joiden mielestä yhteiskunnan pitää auttaa ja huolehtia, joten lähinnä yhteiskunnalta olen apua yrittänyt hakea ensimmäisen kerran nuorena jo yli 20 vuotta sitten, jolloin ajat olivat nykyistä paremmat. Kuitenkin se, mitä silloin tapahtui on jättänyt sellaiset traumat, jotka eivät parane koskaan.
Se on hämmästyttävää miten monet asiat jäävät tekemättä kun ei itse yhtään yritä.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti miehelle on tyypillistä, että ei osallistu kodin hoitoon eikä lasten hoitoon, mutta huomauttelee, jos joku kotityö on tekemättä.
Narsisti myös sanoo ilkeitä asioita kahden kesken niin, että muut ei kuule.
Ennen kun lapsi syntyi niin mies sanoi, että hoitaa.
Mutta ei sitten hoitanut lasta yhtään.
Kun narsistin kanssa ei koskaan mikään sopimus pidä niinkuin normaalien ihmisten kanssa.
Ja aika vaikea on erota, jos mies saa lapset joka toinen viikko ja tiedät, että se ei hoida lapsia. Lapset on ilman ruokaa ja hoitoa ja voi olla fyysistä kurittamista ja sen takia ei voi erota, kun pitää vahtia ettei mies tee lapsille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, mutta toisinaan ihmettelen, missä kuplassa jotkut elää. Jotkut eivät esimerkiksi mitenkään kykene näkemään niitä tekijöitä mitkä ovat auttaneet heitä elämässä monella tavalla, vaan he kokevat kaiken olevan vaan omaa ansiotaan ja oman työnsä tulosta. Eivät siis osaa nähdä esimerkiksi turvallista lapsuudenperhettä, kannustavia vanhempia, sosiaalitoimesta saatua apua, turvattua taloudellista elämää jne. apuna vaan ajattelevat vaan itse tehneensä kaiken.
Turvallisista ja hyvistä lähtökohdista huolimatta voi sössiä elämänsä aivan totaalisesti. Hyvät lähtökohdat ovat hyvä pohja, mutta itse on jatkettava siitä eteenpäin. Kukaan ei opiskele puolestasi, tee töitä puolestasi jne.
Tätä näkee. Perheestä jotkut lapset menestyvät vahvasti ja toiset eivät. Vaikkei sössitä elämää, mutta jäädään alemmalle oksalle. Kaikilla saman äidin älykkyysgeenit ja samojen vanhempien kasvatus/panostus. Synnynnäinen persoona ja elämänvalinnat vaikuttavat nekin paljon. Ja tietenkin jo lapsuuden kaveripiiri ja onni elämän varrella.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on taas mennyt ihan kaikki mahdollinen elämässä pieleen. Elämä on sellaista jatkuvaa taistelua ilman mitään mukavaa. Jo hyvin nuorena jouduin toteamaan, että ihminen ei mitään apua saa silloin kuin sitä tarvitsee. Olen niitä ihmisiä, joiden mielestä yhteiskunnan pitää auttaa ja huolehtia, joten lähinnä yhteiskunnalta olen apua yrittänyt hakea ensimmäisen kerran nuorena jo yli 20 vuotta sitten, jolloin ajat olivat nykyistä paremmat. Kuitenkin se, mitä silloin tapahtui on jättänyt sellaiset traumat, jotka eivät parane koskaan.
Lamaannut 20 vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksilöllä ole vastuuta itsestään ? Naisetkin voisivat valita sen turvallisen normiukkelin jännämiehen sijaan. Turha sitten jälkeenpäin itkeä silmä mustana ja kaljapulloja keräten !
Jostain syystä tällä palstalla tuntuu pörräävän lähinnä passiivisagressiivisia kilttimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti paljastaa itsensä vasta kun on myöhäistä eli kun on pulla uunissa tai yhteinen asuntovelka.
Kannattaisi seurustella ihan rauhassa useampi vuosi ennen lapsia ja lainaa. Ei kukaan jaksa tai pysty vuosikausia esittämään. Siinä ehtii nähdä miten puoliso hoitaa kotityöt, keskustelun, yhteiset raha-asiat ja yleisen tiimityöskentelyn. Ehtii nähdä tuleeko puolisosta paras kaveri ja miten kohtelee muita ihmisiä.
Jos avioituu nopeasti alle parin vuoden huumassa, koska mies osti kukkia ja vei lomalle, voi syyttää itseään.
Tässä aloituksessa näkyy mitä on katkeruus ja kateus puhtaimmillaan. Hieno kansalainen!
Kasva vähän että osaat olla iloinen toisten puolesta ja ymmärrät että oma tilanteesi ei ole muiden vika.
Ja tuttavasi elämä ON täysin normaalia.
Narsisti osaa kyllä esittää viranomaisille asiallista ja mukavaa ja voi saada lapset itselleen joka toinen viikko.
Ja lapset voi olla sitten ilman ruokaa, ja isi antaa tukka pöllyä sun muuta.
Moni nainen tietää tämän eikä eroa ennenkuin lapset on 18-vuotta ja voivat muuttaa omaan kotiin ja osaavat kertoa viranomaisille, jos on jotain kerrottavaa.
Lasten takia moni nainen kestää mitä vaan.
Toki tuo aiheuttaa naiselle jaksamisongelmaa, kun hoidat lapset yksin ja kotityöt, naapurin lapset soittavat ovikelloa 12 h päivässä, koska heillä on masentunut yh-äiti, joka ei jaksa hoitaa ja sitten vielä itse olet jatkuvasti uudessa määräaikaisessa työssä opettelemassa työt ja vapaa-ajalla hoidat omat lapset, naapurin lapset, teet kotityöt yksin 365 päivää vuodessa, ei koskaan omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi seurustella ihan rauhassa useampi vuosi ennen lapsia ja lainaa. Ei kukaan jaksa tai pysty vuosikausia esittämään. Siinä ehtii nähdä miten puoliso hoitaa kotityöt, keskustelun, yhteiset raha-asiat ja yleisen tiimityöskentelyn. Ehtii nähdä tuleeko puolisosta paras kaveri ja miten kohtelee muita ihmisiä.
Jos avioituu nopeasti alle parin vuoden huumassa, k
No, eiköhän se kymmenen vuotta seurustelua ole tarpeeksi.
Kuule ap, kun se ei ole sen toisen vika, että sulla on elämä mennyt perseelleen. Voisit hiukan alkaa miettimään myös sitä omaa osuuttasi huonosti menemiseen vaihteeksi
Ihan turha olla kateellinen mutta ymmärrän aloittajaa täysin kun toiset ostaa 300€ tyynyn ja itse taistelee voiko ostaa juustopaketin vai kurkkua.
Kun lapset oli pieniä niin hoidin omia lapsia ja naapurin lapsia yksin joka päivä 365 päivää vuodessa ja tein yksin kotityöt. Noin meni monta vuotta. Ei koskaan omaa aikaa. Mies ei osallistunut lasten hoitoon eikä kodinhoitoon.
Ja naapurin yh varmaan lykkäsi omat lapset meille, kun ajatteli varmaan, että meillä kaksi vanhempaaa.
Tai se meni niin, että naapurin lapsi sai kulkea vapaasti aamusta iltaan ja soitteli sitten koko ajan meidän ovikelloa ja meillä pienet lapset meni avaamaan oven. Joskus imuroin olohuoneen lattiaa ja sammutin imurin 7 kertaa, kun piti ravata ulko-ovella, että oma 4-vuotias ei karkaa pihalle, kun naapurin lapsi soittaa koko ajan ovikelloa, asui samassa rappukäytävässä.
Mulla on pari ystävää joilla on hyvää uraa tekevät miehet ja miesten ansiosta elämä on turvattua rahallisesti. Koko ajan kehutaan miten on ostettu sitä ja tätä. En kommentoi koskaan mitään koska evvk. Ei kaikki muut ihmiset ole kateellisia. Mulle kelpaa hyvin ikean kalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset oli pieniä niin hoidin omia lapsia ja naapurin lapsia yksin joka päivä 365 päivää vuodessa ja tein yksin kotityöt. Noin meni monta vuotta. Ei koskaan omaa aikaa. Mies ei osallistunut lasten hoitoon eikä kodinhoitoon.
Ja naapurin yh varmaan lykkäsi omat lapset meille, kun ajatteli varmaan, että meillä kaksi vanhempaaa.
Tai se meni niin, että naapurin lapsi sai kulkea vapaasti aamusta iltaan ja soitteli sitten koko ajan meidän ovikelloa ja meillä pienet lapset meni avaamaan oven. Joskus imuroin olohuoneen lattiaa ja sammutin imurin 7 kertaa, kun piti ravata ulko-ovella, että oma 4-vuotias ei karkaa pihalle, kun naapurin lapsi soittaa koko ajan ovikelloa, asui samassa rappukäytävässä.
Ei kai se naapuri voinut tietää, että sulla oli paska mies, jos se ei huutanut ja hakannut? Miksi siedit sellaista vuosikaudet?
Voi miten lapsellisia ajatuksia aloittajalla. Kun ette voi tietää ihmisten elämästä paljon mitään.