Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!

Vierailija
17.04.2025 |

Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä).  Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä. 

Työtön ja perheetön 53v.

Kommentit (580)

Vierailija
261/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat. Eivät ymmärrä niitä joilla ei aina mene niin hyvin ja ajattelevat että se on heidän oma syy. Politikot on usein just sellaisia myös.

Vierailija
262/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan sellainen mutta täysin loppuunpalanut työnorja jolla ei ole muuta elämää enää. Ei tällä maallisella materialla mitään tee. Pelkkää kulissia se on.

Ottaisin heti sen maallisen materian, helpottaisi kummasti elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaupan myyjä niin potkulaki koskee sinua 1.1.2026. 

Sinut voidaan irtisanoa, jos alisuoriudut eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle. 

Vierailija
264/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut voidaan irtisanoa, jos alisuoriudut eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle. 

Hallitus leikkaa eikä ihmiset osta mitään, mutta se on sun myyjän vika ja saat potkut. 

Vierailija
265/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle niin se tarkoittaa, että olet huono myyjä ja se ettei ihmiset osta on sun vika.

1.1.2026 voit saada helposti potkut, kun et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaille.

Vierailija
266/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni meistä viiskymppisistä sentään ymmärtää, että elämiä on erilaisia. On erilaiset lähtökohdat ja kyvyt ja tehdään erilaisia valintoja. Minunkin elämästäni moni voisi olla kateellinen siitä, mikä näkyy ulospäin. Toki olen äärimmäisen kiitollinen eletyistä vuosista ja terveydestä ja ylpeäkin itsestäni, mutta todellista rakkautta en ole koskaan kokenut. Siinä missä ap kokee kateuden piston ulkoisista rikkauksista, minä koen sellaisen kun näen rakastuneita pareja, etenkin yli viisikymppisiä. Joskus mietin, miksen minä saa kokea sitä, mutta niihin ajatuksiin ei kannata jäädä vellomaan. Olen onnellinen heidän puolestaan, jotka sen saavat. 

Toisten erilaisuutta pitää ymmärtää ja kunnioittaa, et voi koskaan tietää mitä heidän polullaan on tapahtunut. Toivottavasti ikä tuo lisää viisautta tähän sinullekin.

Vierailija
267/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla kuvailit minut aloituksessa, tosin meillä on jo kaksi mökkiä. Itsestä silti tuntuu, että köyhiä ollaan, kun ei ole purjevenettä, asuntoautoa, eikä varaa joka vuosi kaukomatkoihin.

Omassa tuttavapiirissäni muut ovat paljon parempi palkkaisissa töissä. Opettajan palkalla elelee, mutta ei sillä ylellisyyksiä saa. Lomat tosin ovat luksusta.

Juu, ei Suomessa pelkällä palkalla rikastu. Osa rahoista täytyy ansaita sijoittamalla. Opettajan palkka on ihan hyvä, kyllä siitä pystyy osan sijoittamaankin. Eikä opettajan työkään ole tänä päivänä enää mikään varma leipäpuu, hyvä on olla jotain varalta sukan varressakin. Tunnen ainakin kaksi 50+ opettajaa, jotka ovat joutuneet viimeisen vuoden aikana työttömiksi, nuorempiakin toki, mutta noille vanhemmille se on vaikeampi juttu, kun tuskin enää pääsevät töih

En tekisi tuollaisella omaisuusmassalla mitään. Kallista, vaivalloista ylläpidettävää. 

Vierailija
268/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Nyt ei puhuta ihmisistä, joille toimeentulotuki on tarpeen. Kyllä hyvin toimeentulevilla 50+ ihmisillä on rahastot pahan päivän varalle. 

Vierailija
269/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain olen oppinut elämässä on se, että raha tuo turvaa mutta onnellisuutta sillä ei saa ostettua.

Lähtökohdilla ja tuurilla on valtavasti merkitystä, tottakai. Omilla valinnoilla myös. Kaikki kullalta näyttävä ei kuitenkaan ole aina sitä. Ihmisten elämässä voi olla valtava lasti murheita vaikkei ne näy ulos. Päihteitä, väkivaltaa, narsismia, sairauksia, mt-ongelmia, surua, rikottuja sydämiä, rankkaa kiusaamistaustaa jne. 

Vierailija
270/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo selväksi, että olet kateellinen ja harmittaa. Mutta joo, tuskin tässä nyt kaupan myyjistä puhuttiin. 

Vierailija
271/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jo selväksi, että olet kateellinen ja harmittaa. Mutta joo, tuskin tässä nyt kaupan myyjistä puhuttiin. 

En ole kateellinen pikkupalkoista. Eihän nuo pysty edes omistusasuntoa pitämään 600 kuukaudessa ansiosidonnaisella. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

"Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. Muutos tuli 2019."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
272/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut, missä on ulosmitattuja asuntoja. 

https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Vierailija
273/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että moni olettaa automaattisesti onnellisen perhe-elämän, menestyksen työelämässä ja varakkuuden olevan kulissi. Tai ajattelevat varakkaiden olevan kylmiä ja ymmärtämättömiä. Entä jos on ollut vain todella ahkera ja määrätietoinen? Puskenut päin omia unelmia ja saavuttanut ne? Jaksanut liikkua, opiskella, olla käyttämättä päihteitä ja pilaamatta elämäänsä. Ja disclaimer, tietenkin elämä voi yllättää ja voi sairastua vakavasti tai joutua onnettomuuteen. Mutta esim. päihteettömyys, liikkuminen ja terveellinen syöminen auttaisi monia parantamaan elämäänsä.

Vierailija
274/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujani lukuun ottamatta koko elämäni on mennyt pahasta keskittymishäiriöstäni huolimatta sattumalta putkeen. Olen ollut vain neljässä työpaikassa, en päivääkään työttömänä tai lakossa, ja etenin työpaikkani ns. kympiksi. Nyt ole ollut parikymmentä vuotta työeläkkeellä. Täysin omasta tahdostani en ole ollut ikinä parisuhteessa, vaan olen melkein erakko-poikamies ja vapaaherra. Talouskin on erinomaisessa kunnossa. Saavutuksistani voisin mainita kateellisten ilmeisen suuren joukon, kuten avaajakin jo toteaa. "Voiko ihanampaa elämää olla kuin on tää" , laulajakin laulaa vanhassa iskelmässään! 

Vierailija
275/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille tulee varmasti järkytyksenä, ettei asuntovelkainen lapsiperhe saa toimeentulotukea lasten ruokiin ja asunto menee ulosottovirastolle. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.

Ehkä maksat 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella asunnon kulut, ruoat itselle ja lapsille, läkkeet ja lääkärit itselle ja lapsille, puhelinlaskut, lasten harrastukset ja vaatteet. 

Olet mestari, jos maksat kaiken 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella ja 200 euron lapsilisillä. 

Vierailija
276/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan sellainen mutta täysin loppuunpalanut työnorja jolla ei ole muuta elämää enää. Ei tällä maallisella materialla mitään tee. Pelkkää kulissia se on.

Ottaisin heti sen maallisen materian, helpottaisi kummasti elämää.

Kuolemaa, burn outtia, raskaita eroja, terveysongelmia. En usko. Olen eri.

Vanhemmiten, näin viisikymppisenä olen luopunut materian hankkimisesta. Materia on enemminkin riesa, josta huolehtiminen vie viimeiset voimavarat. Lahjoitan sitä mielummin pois sitä mukaa kun jaksan. 

Vierailija
277/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelujani lukuun ottamatta koko elämäni on mennyt pahasta keskittymishäiriöstäni huolimatta sattumalta putkeen. Olen ollut vain neljässä työpaikassa, en päivääkään työttömänä tai lakossa, ja etenin työpaikkani ns. kympiksi. Nyt ole ollut parikymmentä vuotta työeläkkeellä. Täysin omasta tahdostani en ole ollut ikinä parisuhteessa, vaan olen melkein erakko-poikamies ja vapaaherra. Talouskin on erinomaisessa kunnossa. Saavutuksistani voisin mainita kateellisten ilmeisen suuren joukon, kuten avaajakin jo toteaa. "Voiko ihanampaa elämää olla kuin on tää" , laulajakin laulaa vanhassa iskelmässään! 

Tiedän yhden miehen joka jäi selästä työkyvyttömyyseläkkeellä jo 20 vuotta sitten. On kyllä hoitanut omat lapset ja nyt on 4 sijaislasta. Hänen puoliso on kodin ulkopuolella töissä. 

Ihmettelen, että yhteiskunta maksaa tollasia juttuja. 

Vierailija
278/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on ihan oikea elämä ja hyvä elämä vaikka kaikki on erittäin hyvin. Parisuhde ja rakkaus 34 vuotta yhdessä. Kaksi perustervettä, fiksua ja ihanaa aikuista lasta...tyttö ja poika. Oma kaunis koti ja velaton ollut jo 15 vuotta. Ei ole mikään kulissi tai järjestely vaan ihan omasta halusta tässä ollaan perhe ja tiimi. Talouskin on niin hyvässä mallissa ettei tarvitse töissä enää raataa. Olemme kiitollisia. Terveys on vielä ok mutta siitä ei ole koskaan takeita kun ikää on 50+. 

Vierailija
279/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että moni olettaa automaattisesti onnellisen perhe-elämän, menestyksen työelämässä ja varakkuuden olevan kulissi. Tai ajattelevat varakkaiden olevan kylmiä ja ymmärtämättömiä. Entä jos on ollut vain todella ahkera ja määrätietoinen? Puskenut päin omia unelmia ja saavuttanut ne? Jaksanut liikkua, opiskella, olla käyttämättä päihteitä ja pilaamatta elämäänsä. Ja disclaimer, tietenkin elämä voi yllättää ja voi sairastua vakavasti tai joutua onnettomuuteen. Mutta esim. päihteettömyys, liikkuminen ja terveellinen syöminen auttaisi monia parantamaan elämäänsä.

No, ei auta, jos on kehitysvamma tai aivovamma eikä saa lääkäriltä diagnoosia. 

Aivovamma aiheuttaa järkyttävää väsymystä eikä siihen auta masennuslääkkeet eikä terveellinen ruoka eikä liikunta eikä uni. 

Jos ihminen pakotetaan aivovamman kanssa töihin niin lapsiperheen koti voi olla koko vuoden siivoamatta ja pyykit pesemättä. Kaikki illat ja viikonloput on huilattava sängyssä jotta jaksaa käydä töissä. Lapset syövät mikro aterioita. 

Vierailija
280/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden miehen joka jäi selästä työkyvyttömyyseläkkeellä jo 20 vuotta sitten. On kyllä hoitanut omat lapset ja nyt on 4 sijaislasta. Hänen puoliso on kodin ulkopuolella töissä. 

Ihmettelen, että y

On hoitanut omat taaperot, kun vaimo töissä.

Eli työkkärin listoille tuo ihminen kuuluisi.