Mies haastaa riitaa ilman syytä päiväkausia, vaikka en osallistu?
Mies on jo pitkään haastanut vähän väliä riitaa ilman syytä. Tätä osaa jo odottaa kun on ollut useamman viikon tai kuukauden ajan todella mukavaa kaikin tavoin. Ensin alkaa tulla pieniä ilkeitä "vitsejä", joille en naura ja se tarkoittaa, että en ymmärrä huumoria eikä minulle voi sanoa mitään. Sitten ilman aihetta, tyyliin kesken tavallisen keskustelun tai automatkan alkaa tarkoituksellinen riidanhaastaminen solvaamalla ulkonäköäni, pukeutumistani, koulutustani, työtäni, sukulaisiani, kavereitani, harrastuksiani, ruokavaliotani, ruoanlaittotaitojani, arvojani jne. Kun en provosoidu ja ala riidellä ja loukata takaisin, minun kanssani ei voi edes puhua mistään ja olen kaikesta eri mieltä. Vaikka en kommentoi mitään.
Tosiaan siis tämä riidanhaastaminen alkaa täysin ilman syytä (en ole sanonut tai tehnyt ainakaan mielestäni mitään, on alkanut esim. kun olen tehnyt haluamaansa ruokaa ja pöydässä on alkanut jankutus siitä, mikä kaikki on p-skaa ja varsinkin minä ja meidän oleminen). Erityisen ärsyttävää on tehdä tuota kun ollaan lomareissulla tai sukuloimassa.
Tuntuu, että mies haluaisi kunnon riidan, jossa sanottaisiin todella rumasti toisilleen (jota hän jo tekee), koska kun en provosoidu, hän jatkaa entistä suuremmalla innolla. Tai että alkaisin porata ja pyydellä anteeksi kun olen niin ärsyttävä. Muuten on ihan ns. normaali ja asiallinen ihminen. Mikä ihme tuollaiseen voi olla syynä?
Ilmoitat vaan rauhallisesti, ettet halua pilata hänen elämäänsä, jos hän kokee sinut huonoksi puolisoksi, hän on vapaa lähtemään. Mutta koska hän on se tyytymätön osapuoli, on hänen itse tehtävä se avioerohakemus. Se ei ole sinun tehtäväsi.
Turhan haukkumisen ja riitelyn on loputtava, se pilaa teidän molempien elämän.
Minullakin on tällainen mies ja näin toimin. Mies ei ottanut eroa(vaikka usein uhosi) ja on lopettanut riitaisan käytöksensä. Nyt meillä menee mukavasti.