Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kävelee edes takaisin kaksiossa yöt ja päivät

Vierailija
17.04.2025 |

Kuulostaa siltä, että hevonen laukkaa siellä. En voi käsittää miksi pienessä kerrostaloasunnossa kävellään edestakaisin. Voi kun menisi töihin! Itse opiskelen etänä. TUM TUM TUM taustaäänenä

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan järjestelee temu-varastoa. Uskomaton määrä kiinaroinaa voi mahtua yksiköönkin. 

Vierailija
42/67 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin tuon tömistelyn lisäksi, että miksi niitä huonekaluja pitää siirrellä yökaudet paikasta a paikkaan b?? Itsekin tykkään vaihdella huonekalujen paikkaa, mutta teen sen päivällä ja huonekalujen alla on matto tmv, kun siirrän niitä. Tai miksi pitää aloittaa se teinin kurmoottaninen keskiyön jälkeen, tai miksi koira viedään ensimmäisen kerran aamun jälkeen vasta lähempänä puoltayötä ulos?? Ja miksi rappukäytävässä pitää puhua puhelimeen kovaäänisesti ajankohdasta riippumatta ja samalla vetää jtn keppiä portaan kaiteita vasten?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos itse menisit töihin niin et olisi kuulemassa sitä että kerrotalossa asuu muitakin ihmisiä kuin sinä?

Etätyöt/-opinnot?

Nehän on tarkoitettu just siihen, että niitä tehdään työn ohessa 

Vierailija
44/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan kohta kerrostaloon. Onko joka kerrostalossa noin kamalaa?

T.Nuori

Ei ole 

En tiedä minkälaisissa taloissa nää valittajat asuu, mutta jos on uudempi kuin seitkytluvulka rakennettu talo, niin mitään ääniä ei kuulu 

Eikä kuulu useimmissa sitkytluvun asunnoissakaan. Vauvalaisilla on vikaa päässä. Jokainen "etätöissä" eli oikeasti työttömiä tai mielenterveyden takia eläkkeellä 

Vierailija
45/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen äänieristykset nolla.Säästösyistä betonin päälle vedetään muovimatto tai laminaatti, joka on niin kovaa ainetta, että  tavallinen kävely kuulostaa äänekkäältä.

Vierailija
46/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös yläkerran naapuri kantapääkävelee tuntitolkulla. Olen tullut tulokseen, että kyse on kuntokävelystä, ei sitä muutenkaan voi selittää. Yli 50 vuotta ehdin elää siinå luulossa, että kantapääkävelystä valittajat ovat niuhoja, mutta en ollut niihin vaan aiemmln törmännyt.

Hauskoja nämä "kantapääastujat-nimitykset". Naapurillasi on vain juoksumatto.

Vierailija
47/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös yläkerran naapuri kantapääkävelee tuntitolkulla. Olen tullut tulokseen, että kyse on kuntokävelystä, ei sitä muutenkaan voi selittää. Yli 50 vuotta ehdin elää siinå luulossa, että kantapääkävelystä valittajat ovat niuhoja, mutta en ollut niihin vaan aiemmln törmännyt.

Iso juoksumatto kun kattaa koko asunnon pinta-alan

Vierailija
48/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna anteeksi rakkaani - paniikkihäiriön vuoksi en voi mennä ulos, joten on käveltävä sisällä.

T: kantapääastuja

Jos asuisit itsesi alapuolella, saisit paniikkikohtauksen kotonasikin, niin kamalaa se töminä on

Vierailija
49/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille juoksumatto.

Vierailija
50/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä moiti reipasta naapuria. Jos häiritsee niin muuta muualle.

Vierailija
51/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmahan tuo on, kun kuuntelee ja analysoi jokaisen asuntoon kantautuvan äänen. 

Miten normaalin elämänsieto onkin noin nollassa? 

Miten luulet, AP , että pystyt koskaan vaikkapa työskentelemään, kun häirinnyt ja ärsyyntynyt noin kovasti muista ihmisistä ja äänistä  

Vierailija
52/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monessa kerrostalossa ja olen itsekin kärsinyt naapureista, tuttua toi kantapäämarssi yötäpäivää, kuin myös ns eläminen jossa tavarat lentelee ja naapuri tuntuu pistävän kämpän palasiksi, tuttua myös se ettei omassa kodissaan koskaan voi olla ilman korvatulppia ja korvasuojaimia ja silti niiden läpi kuuluu pauketta, ryskettä, töminää ja myöhään aamuyöhön asti. Nyt hyvällä tuurilla sattunut ihanan rauhallinen kerrostaloyhtiö jossa suurin osa vanhuksia. 

Minun yörieuhuja naapurit olleet ihan kantiksia, nuoria miehiä, yksi oli opiskelija nainen joka valvotti yöt pitämällä poika kaverinsa kanssa ns seksishowta plus samanlaista ryminää, jyskettä ja pauketta. 

Vierailija
53/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen äänieristykset nolla.Säästösyistä betonin päälle vedetään muovimatto tai laminaatti, joka on niin kovaa ainetta, että  tavallinen kävely kuulostaa äänekkäältä.

Tämä totta. Olen itse ollut todistamassa kun rakennettiin pienkerrostaloa, suoraan betonin päälle laminaatti ja se halvin tietenkin päälle, lisäksi ei mitenkään suojattu sitä rakennelmaa vaan oli sateen armoilla, mahtoi olla mukavat kosteusvauriot sit kun talo valmistui ja sit ihmetellään oireita. 

Vierailija
54/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan kohta kerrostaloon. Onko joka kerrostalossa noin kamalaa?

T.Nuori

Tuuripeliä on millaiset naapurit osuu kohdalle eli voi olla tai sitten ei. 

Vierailija
55/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naapurisi pitäisi hankkia isompi asunto, 3 h + k tai 4 h + k, niin olisi vähän isompi liikkumistila käytössä.

Vierailija
56/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma yläkertalaiseni aloittaa tömistelyn puoliltaöin. Kävelee ympäriinsä ja kolistelee jotain ovia ja laatikoita välillä ja ravaa kusella. Kolmekymppinen opettajatar, joten ei kai voi olla aivan sekaisin. Epäilen kylläkin nepsyoireilua.

Voi myös stressistä oireilla unettomuudella.

Vierailija
57/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itin kalvaiset pallerot

Vierailija
58/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin  temusta juoksumaton, keilaradan ja golf lyöntiradan analysaattorilla. Mikähän naapureita vaivaa kun tervehdykset nykyään käsi nyrkissä?

Vierailija
59/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös yläkerrassa tällainen kolisteleva maratoonari. Kolmio tosin, mutta kyseessä kuusikymppinen yksinasuva nainen. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä ihmettä hän asunnossaan oikein puuhaa, koska kotona ollessaan hän kantapääkävelee tuntikausia edestakaisin. Samalla toki raivolla  paiskotaan ovia ja kolistellaan, kilistellään astioita, tavaroita ja pattereita. Ilmeisesti vuorotyön takia hänellä on myös rytmi mukavasti sekaisin, kolinaa saattaa kuulua puolilta öin ja kuudelta aamulla jatketaan. 

Jos en tietäisi kyseistä naista, epäilisin  hänellä olevan psykoosi tai vastaava. Kyseessä on kuitenkin ihan normaali työssä käyvä ihminen. Ihmetyttää vaan, milloin hän oikein lepää, koska tiedän myös työnsä olevan fyysisesti raskasta. 

Vanhemmiten sitä unen tarve vähenee. Jää valveillaololuppoaikaa aamusta ja illasta. Päivä pitenee molemmista päistä.

Fyysisen työn takia kestävyyskunto on tikissä, ja voimia riittää kalusteiden viskelyyn vapaa-ajallakin. Välillä ote tosin lipeää ja lattialle saattaa tioahtaa 24 osainen astiasto. Hupsista.

Ihan paras keino on mumnuikäisenä torjua tylsyyttä kotona paiskomalla kaapin ovia, vetämällä vessaa, siirtelemällä huonekaluja, hakkaamalla vasaralla patteriin ja leikkimällä kaukosäätimen volume-näppäimellä, varsinkin vanhojen kotimaisten elokuvien aikana. Sunnuntaijumalanpalvelus on ilo jakaa seinänaapurien kanssa, ei siihen aikaan enää kukaan nuku.

Elämän ehtoopuolella on lupa elää TÄYSILLÄ, sanan totaalisessa merkityksessä.

Vierailija
60/67 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa noin helppoa, mutta täällä virolaiset raksamiehet huutavat kurkku suorana yötä myöten. En ole vielä tavannut yhtään virolaista joka osaisi puhua hiljaa. 

Joo niitä virolaisia raksamiehiä asuu joka puolella Helsinkiä. Hirveetä meteliä pitävät öisin ja aamuisin huomioliivit päällä krapulassa notkuvat työkohteilla. Lassila&Tikanojahan näitä tilaa Suomeen halvalla hommiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi