Mulla kutii pää! Voiko mulla olla täitä, vaikka mitään en löydä?😩
Kommentit (27)
Ota allergiapilleri ja laita päänahkaan öljyhoito. Auttaa 5-10 minsassa. Mulla oli yks yö samanlaista oiretta ja kävin varmaan 20 kertaa peilin edessä katsomassa onko niitä täitä! No ei ollut.
Tuskin, jos et mitään löydä. Täit näkyy paljaalla silmillä ja varsinkin tiheään kampaan niitä tarttuu paljon. Paljon todennäköisempää on ihan vain kuiva päänahka/allergiaoireet.
Kannattaa sanoo hoitajalle, niin lääkäri käy vilkaisemassa sun päätä
Voihan niitä olla. Kokeile täikammalla.
Pesetkö liian harvoin päänahkasi? Huuhteletko huonosti? Mitä shampoota käytät?
Voi olla sieni. Mee näyttää lääkärille.
Itselläni kans kutiava päänahka ja epäilen johtuvan atopiasta, joka siis on todettu. Olen ainakin sen.huomannjt, että sulfaatittomat shampoot pahentavat kutinaa, koska eivät pese kunnolla. Joskus n kerran kahdessa viikossa laitan päänahkaan käsivoidetta, annan vaikuttaa ja pesen pois. Se auttaa mutta voi olla vaikea saada rasvaa pois. Kannattaa kokeilla.
Muita syitä atopian lisäksi, kuiva päänahka, ruoka-aineallergia, allergia shampoolle, vääränlainen shampoo..
Täit pitäisi näkyä paljaalla silmällä.
Luteita voi olla. Onko esim. käsivarsiin ilmestyny 3 ryhmässä jälkiä?
Kävin ottamassa allergialääkkeet ja myöhemmin laitan jonkun hoidon, täytyy kaupasta tai apteekista hakea.
Pese tyynyliinasi ja lettisi. Sulla on sänky tietysti täynnä pölypunkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Päänahan kuivuminen ja kutiaminen johtuu yleensä liian tiheästä pesuvälistä liian tehokkaalla shampoolla.
Voi olla vaikka mitään ei löydä. Kun lapsilla oli täitä, myös oma päänahka kutisi (tai oikeastaan, tuntui semmoinen kuin pistelyä siellä täällä, jotka myös kutisi) mutta mitään en löytänyt.
Tuli opittua, että öljyhoidot on tehokkaampia kuin apteekin täishampoot. Tehokkaampaa, ja hiuksia säästävämpää. Eli öljyä päänahkaan kauttaaltaan, elmukelmua pään ympäri, anna vaikuttaa tunteja. Yön yli jos mahdollista. Tämä tappoi itseltäni, löytyi kammatessa YKSI kuollut täi käsittelyn jälkeen. Ihmekös ettei "niitä" löydä jos ei niitä ole montaa.
Öljy siis tukehduttaa täit.
Sama periaate kuin useimmissa apteekin mömmöissä, ei niissäkään enää mitään myrkkyä käytetä, vaan silikoni- ym pohjaista joka tukehduttaa. Mutta älä edes kokeile niitä, rahat menee hukkaan ja tukka pilalla jos monta käsittelyä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Shampoota vaihtelen ja melkein päivittäin pesen. Päänahka kyllä on kuiva. En tiedä, pitäisikö pestä vähän harvemmin. Käytin aikaisemmin jotain hajusteetonta ja nyt joku ihan perus loreal, täytyy kai siirtyä takas tuoksuttomaan.
Sulla on korvasieni joka on levinnyt päänahkaasi.
Omena 3 puutosta. Ala syömään rasvaista kalaa tai nappaa purkista.
Vierailija kirjoitti:
Pese tyynyliinasi ja lettisi. Sulla on sänky tietysti täynnä pölypunkkeja.
Eilen vaihdoin itse asiassa lakanat ja nyt kutisee! Eli oisko sitten pyykinpesuaine tai huuhteluaine syyllinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoota vaihtelen ja melkein päivittäin pesen. Päänahka kyllä on kuiva. En tiedä, pitäisikö pestä vähän harvemmin. Käytin aikaisemmin jotain hajusteetonta ja nyt joku ihan perus loreal, täytyy kai siirtyä takas tuoksuttomaan.
Kokeilepa sulfaatitonta.
Voiko?