Mulla kutii pää! Voiko mulla olla täitä, vaikka mitään en löydä?😩
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Omena 3 puutosta. Ala syömään rasvaista kalaa tai nappaa purkista.
Tätä mäkin veikkaan, että ruokavaliossa on liian vähän omenaa.
Mulla on kutiava päänahka. Lähes mikään shampoo ei käy. Nämä on hyvin yksilöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö liian harvoin päänahkasi? Huuhteletko huonosti? Mitä shampoota käytät?
Ei, vaan pesetkö liian USEIN tukkasi? Pesu kuivattaa päänahkaa ja saa sen kutisemaan. Pese tukkasi vähän aikaa vain hoitoaineella, ja mieluiten kerran viikossa, korkeintaan kaksi kertaa. Näillä kampaajan ohjeilla kutina lakkasi minulta.
Myös likaisuus saa pään kutiamaan.
Täin / täiden aiheuttamaan kutinaan liittyi ainakin mulla pistelyä, nipistelyä, kuin ihan pienen pieniä raapaisuja. Sehän puree, kyllä sen tuntee.
Jos sulla on kuiva päänahka, niin öljyäminen auttaa siihenkin. Eipä se iso vaiva ole kokeilla, jos pääset tuntemuksista eroon sillä.
nro 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan pesetkö liian USEIN tukkasi? Pesu kuivattaa päänahkaa ja saa sen kutisemaan. Pese tukkasi vähän aikaa vain hoitoaineella, ja mieluiten kerran viikossa, korkeintaan kaksi kertaa. Näillä kampaajan ohjeilla kutina lakkasi minulta.
Nyt eläkkeelle jäätyäni ei tarvitse enää niin ajatella, kuinka liimalettinä sitä kulkee eli pipo päähän ulos mennessä. Pesen nyt pääni kerran viikossa saunomisen yhteydessä ja ah mikä ihana tunne, ei tarvitse raapia päätä. Toki kesähelteillä on pestävä päivittäin, mutta näin talvella viikon pesuväli on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös likaisuus saa pään kutiamaan.
Silloin myös hiukset itsessään ovat jo rasvaiset. Jos hiukset silti ovat kuivanoloiset, päänahka ei ole liian likainen.