Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet haluaa (tehdä) lapsia, ei hoitaa, kasvattaa, ottaa vastuuta tai olla niille vanhempia.
Voisivat puhua asioista niiden oikeilla nimillä eikä tehdä tollein "naiset ovat miesten lapsihaaveiden tiellä", kun todellisuus on sitä, että mies haluaa seksiä eikä hänen silmissään sitä ydinjätettä (lasta), joka seksistä yleensä syntyy.
Seksi ja lapset eivät mitenkään liity toisiinsa
Toivoo mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseuduilta löytyy vielä tuota öhö öhö porukkaa, jolle miehen hommaa on autot ja ruohonleikkuri ja lapsia ei voi hoitaa, koska iik! Naiseutuneiden miesten pöpöjä, hyi!
Asun varmaan maaseudulla sinun mielestä kun asun 80 000 ihmisen kaupungissa. Itse en ole tuollainen mies mitä sanot mutta minua ei vaan lapset ja lasten hoito kiinnosta, kyllä minäkin ajattelen että lastenhoito kiinnostaa naisia enemmän.
Tervetuloa tosielämään. Ei kiinnosta enempää, ei ole aiemminkaan kiinnostanut enempää. Naisia on aina kiinnostanut jakaa lastenhoito. Koska se ei onnistu, ei lapsia synny. Niin paljon kiinnostaa.
Tämän takia minä en miehenä niitä lapsia halua. Lapsia ei sy
Eli eivät naiset ole miesten "lapsihaaveiden tiellä". Miehillä ei ole mitään lapsihaaveita, koska eivät haaveile lapsen hoitamisesta ja kasvattamisesta. Seksiä he vain haluavat, vailla minkäänlaista vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon 1103/1112 viestin lähettäjä.
Miksi te oletatte että minä haluan lapsia? Minä en niitä lapsia edes halua joten miksi alapeukut?
Joskus 18 vuotiaana ajattelin että lapsia pitää tehdä ja haluan oman perheen mutta iän myötä olen tullut järkiini enkä lapsia halua tehdä tälläiseen yhteiskuntaan, toki tottakai tekisin lapsia jos tienaisin hyvin ja nainen hoitaisi lapsia kotona mutta sellaista tämä elämä ei ole joten ei lapsia.
M34
Saat alapeukkuja asenteestasi "naisen homma hoitaa lapset miehen keskittyessä kaikkeen kivaan", et siitä että et halua lapsia. Se, että et halua lapsia tuolla asenteella, on vain fiksua.
Katsos kun naiset niitä lapsia tekevät. Mies ei tiedä, miten hän siihen liittyy. Mut saisko pildeä kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te oletatte että minä haluan lapsia? Minä en niitä lapsia edes halua joten miksi alapeukut?
Joskus 18 vuotiaana ajattelin että lapsia pitää tehdä ja haluan oman perheen mutta iän myötä olen tullut järkiini enkä lapsia halua tehdä tälläiseen yhteiskuntaan, toki tottakai tekisin lapsia jos tienaisin hyvin ja nainen hoitaisi lapsia kotona mutta sellaista tämä elämä ei ole joten ei lapsia.
M34
Saat alapeukkuja asenteestasi "naisen homma hoitaa lapset miehen keskittyessä kaikkeen kivaan", et siitä että et halua lapsia. Se, että et halua lapsia tuolla asenteella, on vain fiksua.
Aivan ok, en mä kyllä noin ajattele miten sä sanoit. Ajattelen niin että naiset tykkää enemmän hoitaa lapsia ja olla l
EN TYKKÄÄ ENKÄ HALUA.
N30
Ei nykypäivän naiset osaa olla äitejä. Mulle sattui vaimoksi tyyppi joka kyllä halus ne 2 lasta ja synnytti mutta ei osannut yhtään niitä hoitaa. Siitä tuli ero kun en osannut tätä äitiä yhtään kunnioittaa...odotus olisi ollut että ois osannut edes vähän hoivailla. Nykypäivän äidit sen sijaan osaa vain narsistisesti itseään ihailla....ajatuskin että pitäs vaikka se lapsen etu panna itsensä edelleen on lähtökohtaisesti vieras. No...minä hoidin isänä ne lapset ja nuorinkin on en kuussa 18 v. Muutti kaupunkiin opiskelupaikalle äitinsä luo asumaan...kun vein häntä sinne niin laps sanoi että oon hälle sekä isä että äiti. Että se äiti siellä kaupungissa ei tunnu äidiltä...se on vain joku tyyppi kuin jossain lastenkodissa...ei tunnu äidiltä. Tätä kaliiperia näyttää nykypäivän naiset olevan...lapsia ei paljon haluta ja jos sellainen syntyy niin sitä ei osata kasvattaa oman itsekeskeisyyden vuoksi. Mitä tästä voi oppia? Näin äitien päivän lähestyessä niin ainakaan meillä se ei oo juhlapäivä. Vain siitä voi olla kiitollinen että äiti synnytti 2 tervettä lasta...se on totta. Mutta minä hoidin ne sen jälkeen...ihan vauvasta lähtien.
Syntyvyys laskee kaikissa länsimaissa. Itse en lapsia halua koska suomi on paskamaa ollut koko 2000 luvun ajan, suomi tarvitsisi kunnon muutokset monessakin asiassa. Itse syytän lapsettomuuttani ja sitä etten lapsia halua juurikin yhteiskuntaa ja äänestäjiä. Itse en ole koskaan vaaleissa äänestänyt koska hyvää vaihtoehtoa ei vaan ole enkä huonoa halua äänestää.
M32
Vierailija kirjoitti:
Ei nykypäivän naiset osaa olla äitejä. Mulle sattui vaimoksi tyyppi joka kyllä halus ne 2 lasta ja synnytti mutta ei osannut yhtään niitä hoitaa. Siitä tuli ero kun en osannut tätä äitiä yhtään kunnioittaa...odotus olisi ollut että ois osannut edes vähän hoivailla. Nykypäivän äidit sen sijaan osaa vain narsistisesti itseään ihailla....ajatuskin että pitäs vaikka se lapsen etu panna itsensä edelleen on lähtökohtaisesti vieras. No...minä hoidin isänä ne lapset ja nuorinkin on en kuussa 18 v. Muutti kaupunkiin opiskelupaikalle äitinsä luo asumaan...kun vein häntä sinne niin laps sanoi että oon hälle sekä isä että äiti. Että se äiti siellä kaupungissa ei tunnu äidiltä...se on vain joku tyyppi kuin jossain lastenkodissa...ei tunnu äidiltä. Tätä kaliiperia näyttää nykypäivän naiset olevan...lapsia ei paljon haluta ja jos sellainen syntyy niin sitä ei osata kasvattaa oman itsekeskeisyyden vuoksi. Mitä tästä voi oppia? Näin äitien
Ihan itse valitsit täyspaskan naisen ja teit hänen kanssaan kaksi lastakin. Sen perusteella syytät kaikkia naisia vaikka ainoa syyllinen olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, etten naisena halua pilata omaa terveyttäni. Raskaudessa ja synnytyksessä voi mennä niin moni asia pieleen jopa pysyvästi, että en koe sitä sen arvoiseksi. Repeämät, hiukset lähtee, hampaat kuluu, luusto, iho, paino, mielenterveys, mahdolliset traumat, mahdollinen kuolema huonolla tuurilla... lista on loputon. Onneksi oma mies ei halua lapsia senkään takia että ei kuulemma ikinä voisi laittaa rakastamaansa ihmistä kokemaan tuollaista. Ihmettelen miksei useampi mies ajattele samoin.
Hmm.. Raskauden aikana hiukset on kauneimmillaan, samoin iho. Muistaakseni myös raskauden jälkeen jonkin aikaa. Hampaat kuluu? Jaa, en ole kuullutkaan. Joskus joillekin voi tulla repeämiä, muttei se niin yleistä ole. Itseasiassa painokin tippui nopeasti synnytyksen jälkeen ja ikettöessä, jos ei jatka raskausajan herkkujen ahnehtimista. Moni jatkaa. Itse tosin söin terveellisemmän kuin kosk
Ai että et ole kuullut raskauden vaikutuksesta suun terveyteen? 15v hammaslääkärinä ja siinä ajassa olen todistanut lukuisilla äideillä suun terveyden romahduksen karieksen muodossa. Sitä ennen tein opiskeluaikana suuhygienistin hommia ja yksi asiakaskunta oli juurikin odottavat äidit. Hormonit vaikuttavat syljeneritykseen ja sen syljen koostumukseen , se toukka imee kaiken tarvitsemansa äidin kehosta, myös ne suojaavat mineraalit syljestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykypäivän naiset osaa olla äitejä. Mulle sattui vaimoksi tyyppi joka kyllä halus ne 2 lasta ja synnytti mutta ei osannut yhtään niitä hoitaa. Siitä tuli ero kun en osannut tätä äitiä yhtään kunnioittaa...odotus olisi ollut että ois osannut edes vähän hoivailla. Nykypäivän äidit sen sijaan osaa vain narsistisesti itseään ihailla....ajatuskin että pitäs vaikka se lapsen etu panna itsensä edelleen on lähtökohtaisesti vieras. No...minä hoidin isänä ne lapset ja nuorinkin on en kuussa 18 v. Muutti kaupunkiin opiskelupaikalle äitinsä luo asumaan...kun vein häntä sinne niin laps sanoi että oon hälle sekä isä että äiti. Että se äiti siellä kaupungissa ei tunnu äidiltä...se on vain joku tyyppi kuin jossain lastenkodissa...ei tunnu äidiltä. Tätä kaliiperia näyttää nykypäivän naiset olevan...lapsia ei paljon haluta ja jos sellainen syntyy niin sitä ei osata kasvattaa oman itsekeskeisyyden vuoksi. Mitä tästä voi oppia? Näin äitien
Ei oo kyllä ihan nykypäivän nainen jos sun nuorin on täyttämässä 18. Ne sun lapset ovat, ihan eri ajatusmaailmalla varustettuja. Tutustu ja ylläty. T:myös keski-ikäinen
Suomi on maailman onnellisin maa joten tehkää nyt vaan niitä lapsia koska täällä kansa voi hyvin ja suomi on maailman paras maa ihmiselle sekä äideille!
Vierailija
18.04.2025 | 08:36
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Raskauden aikana hiukset on kauneimmillaan, samoin iho. Muistaakseni myös raskauden jälkeen jonkin aikaa. Hampaat kuluu? Jaa, en ole kuullutkaan. Joskus joillekin voi tulla repeämiä, muttei se niin yleistä ole. Itseasiassa painokin tippui nopeasti synnytyksen jälkeen ja ikettöessä, jos ei jatka raskausajan herkkujen ahnehtimista. Moni jatkaa. Itse tosin söin terveellisemmän kuin kosk
Ai että et ole kuullut raskauden vaikutuksesta suun terveyteen? 15v hammaslääkärinä ja siinä ajassa olen todistanut lukuisilla äideillä suun terveyden romahduksen karieksen muodossa. Sitä ennen tein opiskeluaikana suuhygienistin hommia ja yksi asiakaskunta oli juurikin odottavat äidit. Hormonit vaikuttavat syljeneritykseen ja sen syljen koostumukseen , se toukka imee kaiken tarvitsemansa äidin kehosta, myös ne suojaavat mineraalit syljestä.
Lapset muistuttaa hyvin pitkälle loista 😬
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maailman onnellisin maa joten tehkää nyt vaan niitä lapsia koska täällä kansa voi hyvin ja suomi on maailman paras maa ihmiselle sekä äideille!
"Ihmisille sekä äideille" - tuossahan se tulikin, äitejä ei pidetä edes ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, etten naisena halua pilata omaa terveyttäni. Raskaudessa ja synnytyksessä voi mennä niin moni asia pieleen jopa pysyvästi, että en koe sitä sen arvoiseksi. Repeämät, hiukset lähtee, hampaat kuluu, luusto, iho, paino, mielenterveys, mahdolliset traumat, mahdollinen kuolema huonolla tuurilla... lista on loputon. Onneksi oma mies ei halua lapsia senkään takia että ei kuulemma ikinä voisi laittaa rakastamaansa ihmistä kokemaan tuollaista. Ihmettelen miksei useampi mies ajattele samoin.
Hmm.. Raskauden aikana hiukset on kauneimmillaan, samoin iho. Muistaakseni myös raskauden jälkeen jonkin aikaa. Hampaat kuluu? Jaa, en ole kuullutkaan. Joskus joillekin voi tulla repeämiä, muttei se niin yleistä ole. Itseasiassa painokin tippui nopeasti synnytyksen jälkeen ja ikettöessä, jos ei jatka raskausajan herkkujen ahnehtimista. Moni jatkaa. Itse tosin söin terveellisemmän kuin koskaan raskausaikoina ja ylimääräiset lähti. Mielenterveys? Traumat? Jaa... Oksitosiinin eritys vauvaa katsoessa sai kyllä huumaavan onnen tunteen aikaan. Tai kun nuuhkit veuvan tuoksua, pidät sylissä. Toisille se on onnellisinta aikaa ikinä. Jostakin syystä vain ne puhuvat, joilla oli masennus.
Hiuksia lähtee tupoittain, kun raskausaika päättyy. Raskauspahoinvoinnista johtuva oksentelu kuluttaa hampaat. Eri tasoiset repeämät ovat varsin yleisiä, harvempia ovat ne vakavimmat missä värkki repeää perseeseen asti. Painon kertyminen ja putoaminen on ihan yksilöllistä, osa kärsii myös raskausdiabeteksesta mikä vaikeuttaa asioita. Mielenterveys voi järkkyä, kun hormonitasot synnytyksen jälkeen muuttuvat rajusti. Raskauden jälkeistä masennusta ei voi ennakoida tai välttämättä ehkäistä. Kaikki voi synnytyksessä mennä ns. oikein, mutta kokemus voi silti olla niin raju että jää traumat. Huonot synnytyskokemukset ja niistä tulleet vammat sitten vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet haluaa (tehdä) lapsia, ei hoitaa, kasvattaa, ottaa vastuuta tai olla niille vanhempia.
Voisivat puhua asioista niiden oikeilla nimillä eikä tehdä tollein "naiset ovat miesten lapsihaaveiden tiellä", kun todellisuus on sitä, että mies haluaa seksiä eikä hänen silmissään sitä ydinjätettä (lasta), joka seksistä yleensä syntyy.
Toivoo mies
Joo, pildee ilman seuraamuksia. Miehenä haluun kyllä lapsia, mut akka saa ne hoitaa, minähän en mitään kakkavaippoja vaihda enkä hiekkalaatikolla istu typerien kersojen juttuja kuuntelemassa. Minä kaivan salaojia ja rasvaan saranoita, se on miehen työ ja niin rankkaa että poikien kanssa tarvitaan viikko Tallinnassa joka kuukausi, että päästään kirkuvista vauvoista eroon. Heti synnäriltä Joonakin lähti viikoksi varpajaisiin, kyllä se sen ansaitsi kun kuukausitolkulla oli ilman seksiä jonkun ihme aamupahoinvoinnin takia ja nyt muijan toosa on loppuelämäksi pilalla. Onneksi Joona tapasi virottaren, kalliiksi vaan tulee se vosu, kun pitää sille kersalle ostaa kaikkea. Ei miesten pitäisi mitään maksaa, se kersahan vaan pilaa kaiken, vaimojen pitäisi maksaa seksipalvelut miehilleen. Sitten kun nuo kersat menee yliopistoon, niin otan kaiken kunnian, minun lapsiahan ovat, ilman minun läsnäoloani eivät siellä olisi, vaikka en osaa edes kertotaulua ja todellakaan kiinnostanut jotkut typerät läksyt. Akkojen hommaa sellainen lasten kannustus ja huolenpito. Kyllä miehelle kuuluu koulussa etuasema ilman mitään ylimääräistä ponnistelua. Jämpti on niih.
Vierailija kirjoitti:
Ja vitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Katsos kun naiset niitä lapsia tekevät. Mies ei tiedä, miten hän siihen liittyy. Mut saisko pildeä kuitenkin?
Veeti pani paljaalla vuosia, kun ei tunnu kivalta kortsut ja ainahan se muija voi abortin tehdä. Nyt sitten joku muija pamahti paksuksi. Miks se nyt niin teki, ihmettelee Veeti. Eikö se käyny kusella seksin jälkeen, silloinhan ne mällit tulee ulos eikä voi olla paksuna. Veeti kiukuttaa, kun ei vaan tiennyt, että panemisesta voi tulla lapsi ja muijat eivät automaattisesti tee aborttia ja nyt pitäis jotain elatustakin maksaa. Veeti vaatii valtiota hoitamaan sen homman, kun just nyt on questi kesken call of dutyssa, ei pygee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykypäivän naiset osaa olla äitejä. Mulle sattui vaimoksi tyyppi joka kyllä halus ne 2 lasta ja synnytti mutta ei osannut yhtään niitä hoitaa. Siitä tuli ero kun en osannut tätä äitiä yhtään kunnioittaa...odotus olisi ollut että ois osannut edes vähän hoivailla. Nykypäivän äidit sen sijaan osaa vain narsistisesti itseään ihailla....ajatuskin että pitäs vaikka se lapsen etu panna itsensä edelleen on lähtökohtaisesti vieras. No...minä hoidin isänä ne lapset ja nuorinkin on en kuussa 18 v. Muutti kaupunkiin opiskelupaikalle äitinsä luo asumaan...kun vein häntä sinne niin laps sanoi että oon hälle sekä isä että äiti. Että se äiti siellä kaupungissa ei tunnu äidiltä...se on vain joku tyyppi kuin jossain lastenkodissa...ei tunnu äidiltä. Tätä kaliiperia näyttää nykypäivän naiset olevan...lapsia ei paljon haluta ja jos sellainen syntyy niin sitä ei osata kasvattaa oman itsekeskeis
Mitäs panit jännänaisen kanssa. Oma vika.
Suurin osa saa jonkun repeämän synnytyksessä ja muutamalla prosentilla repeää persauksiin asti. Ja joillain klitta.
Ja tuohon pitäisi alkaa vapaaehtoisesti?
Nou thänks!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoo mies
Siittäjät ja lapset eivät liity toisiinsa.
Toivoo synnyttäjä, imettäjä ja hoivaaja biologisilla valmiuksilla näihin
Uutinen sinulle: ei kiinnosta. Se vaan on pakko hoitaa, jos raskaaksi tulee.