Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta

Vierailija
16.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss

Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.

Kommentit (1253)

Vierailija
1101/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseuduilta löytyy vielä tuota öhö öhö porukkaa, jolle miehen hommaa on autot ja ruohonleikkuri ja lapsia ei voi hoitaa, koska iik! Naiseutuneiden miesten pöpöjä, hyi!

Asun varmaan maaseudulla sinun mielestä kun asun 80 000 ihmisen kaupungissa. Itse en ole tuollainen mies mitä sanot mutta minua ei vaan lapset ja lasten hoito kiinnosta, kyllä minäkin ajattelen että lastenhoito kiinnostaa naisia enemmän.  

Vierailija
1102/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miehet haluaa (tehdä) lapsia, ei hoitaa, kasvattaa, ottaa vastuuta tai olla niille vanhempia.

Voisivat puhua asioista niiden oikeilla nimillä eikä tehdä tollein "naiset ovat miesten lapsihaaveiden tiellä", kun todellisuus on sitä, että mies haluaa seksiä eikä hänen silmissään sitä ydinjätettä (lasta), joka seksistä yleensä syntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten työt on pätkätyötä ja ansiosidonnainen leikattiin eli ei ole rahaa tehdä lapsia.

Me naiset voidaan sitten tehdä lapsia, kun tulee se kuuluisa työvoimapula ja saamme vakituiset kokoaikatyö työpaikat.

Jep ja raskaussyrjintä loppuu. 

Vierailija
1104/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseuduilta löytyy vielä tuota öhö öhö porukkaa, jolle miehen hommaa on autot ja ruohonleikkuri ja lapsia ei voi hoitaa, koska iik! Naiseutuneiden miesten pöpöjä, hyi!

Asun varmaan maaseudulla sinun mielestä kun asun 80 000 ihmisen kaupungissa. Itse en ole tuollainen mies mitä sanot mutta minua ei vaan lapset ja lasten hoito kiinnosta, kyllä minäkin ajattelen että lastenhoito kiinnostaa naisia enemmän.  

Tervetuloa tosielämään. Ei kiinnosta enempää, ei ole aiemminkaan kiinnostanut enempää. Naisia on aina kiinnostanut jakaa lastenhoito. Koska se ei onnistu, ei lapsia synny. Niin paljon kiinnostaa.

Vierailija
1105/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et varmaan halua lapsia etkä tee niitä, jos ajattelet noin. Se on ihan ok, eihän kaikki tosiaan halua lapsia ja se on täysin normaalia. Eri 

Vierailija
1106/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tällä maalla ole mitään tulevaisuutta, vaikka kaikki alkaisivat lastentekotalkoisiin. Pian olisi tuplamäärä turhia syöjiä, joilla ei ole mitään työtä ja toimeentuloa. Yhteiskunta talkoilla elättäisi.

Mikäs se tulevaisuus mielestäsi on, mihin tähdätään?

Meillä on jo ihan riittävästi talokantaa ja ruokaakin tuntuu riitävän. Raha ei valu ruokaan vaan pääasiassa ongelmien kehittämisen (esim. "terveydenhuolto"). Sosiaaliturva on pieni menoerä siihen nähden, että ihmiset perseilevät terveytensä ja leikkivät lääkeleikkejä ja keräilevät päästä keksittyjä diagnooseja kuin jotain bingoa pelaisivat.

Vierailija
1107/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei naisena ole kiinnostanut lasten hoito koskaan. Siksi en hankkinut yhtään.

80 000 ihmisen paikka ei ole maaseutu. Puhutaan asiasta uudestaan, kun asukkaita on muutama tuhat. Tai alle 100, kuten minun lapsuuden kotipakkakunnallani oli. Toisaalta pääkaupungissakin löytyy noita öhkääjämiehiä, joiden pitäis saada lapsia, mutta ne on sitten kuitenkin naisen homma koska... niin mitä? Naisella on fyysisesti erilainen kroppa?

Jos lähdetään tuolle linjalle, että naisen kroppa on pakollinen lastenhoidossa, niin yh-isiltä pitää silloin viedä lapset pois ja sijoittaa ne jonkun naisen hoiviin, koska huutava biologinen vääryys. Siitähän hyvä yhteiskunta tulisi....(ei)

Vierailija
1108/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän voivat alkaa vaikka luovuttamaan spermaansa jos haluavat uudistaa yhteiskuntaa. Miksi he ovat itse tunkemassa naisen ja lapsen väliin? Kiva tehdä naisena lapsi kun mies tulee loisimaan ja paskoo lapsen päälle.

Neuvolatädithän ne siihen pakottaa. Ei voi yksin käydä lapsen kanssa neuvolassa hoitamassa asioita, aina pitää mieskin olla mukana tai yksin lapsen kanssa, vaikkei mies itse edes ehtisi ja haluaisi. Synnytttääkin pitäisi pakosta niin,että mies on mukana, vaikkei kumpikaan haluaisi oikeasti. Onhan sitä ennenkin hoidettu itsenäisesti asioita, käyty yksin lääkärissä ja gynekologilla. Mutta ei, se ei ole sopivaa, ei saa sanoakasn ettei mies olisi mukana synnytyksessä. Ei kaikki halua miestä sinne jännittämään ja katsomaan, kun ponnistat paskaa ja pierua. Ei kaikki miehet halua sinne. Miksi ei riitä, että mies on mukana vain silloin, kun ollaan housut jalassa ja muun

Sellaiset naisvihat sieltä

Vierailija
1109/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tosielämään. Ei kiinnosta enempää, ei ole aiemminkaan kiinnostanut enempää. Naisia on aina kiinnostanut jakaa lastenhoito. Koska se ei onnistu, ei lapsia synny. Niin paljon kiinnostaa.

Tämän takia minä en miehenä niitä lapsia halua. Lapsia ei synny ja se ei minua haittaa eikä kiinnosta. En oikein ymmärrä miksi tuomitset minut siitä että minua ei lapset ja lasten hoito kiinnosta, mitä haittaa siitä on kenellekkään? Lapsia en halua.

Vierailija
1110/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoastaan nainen pystyy kuvittelemaan että hänen ei tarvi osallistua kustannuksiin jonka aiheittamiseen pääsääntöisesti nainen lapsensa kanssa syyllistyy. Jos nainen ei voi lapsen takia mennä töihin niin mikä estää naista säästämästä rahaa lasta varten silloin kun oli töissä ennen kun se lapsi tehtiin? Mikä saa naisen ajattelemaan pelkästään miehen on maksettava kaikki?"

Lapsia ei haikara tuo. Sillä lapsella on isä ja se lapsi on yhdessä tehty. Isän kuuluu maksaa lapsensa elatuksesta. 

Lapsilla on myös äiti... isän velvollisuus ei ole kuin ouolet eli 50% naisella on samanlainen velvollisuus kuin miehellä.

Se on, niin kuin rahan tekemisen pitäisi olla miehille. Miksei ole? Miksi miehelle se miehen rooli on niin vaikea?

Vierailija
1111/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehet haluaa (tehdä) lapsia, ei hoitaa, kasvattaa, ottaa vastuuta tai olla niille vanhempia.

Voisivat puhua asioista niiden oikeilla nimillä eikä tehdä tollein "naiset ovat miesten lapsihaaveiden tiellä", kun todellisuus on sitä, että mies haluaa seksiä eikä hänen silmissään sitä ydinjätettä (lasta), joka seksistä yleensä syntyy.

Kukaan ei pakota antamaan miehille mitään ilmaisseksipalveluksia. Ei se ole lunnollistakaan, pitää syödä jotain steroideja. Siis oikeasti, steroideja paheksutaan urheilussa ja ihan arjessakin ne lasketaan laittomiksi huumeiksi, PAITSI kun on kyse pillusteroidista joka tekee naisesta lauhkean ja hedelmättömän mälliämpärin. Silloin ei ole kyse steroidista vaan "ehkäisystä" ja "lääkkeestä" :D Hahah, idiootit.

Vierailija
1112/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten naisten pitää hankkia lapsia kun naiset kaikki haluavat lapsia ja osaavat hoitaa niitä ihan opettelematta :(

Minä keksin naisena sen 500 parempaa ja kiinnostavampaa tekemistä kuin lapset, niiden hoito tai lapsiperhe-elämä. En lähtenyt lapsiperhe-elämään mukaan miesten pyynnöistä huolimatta koska saisin lapsiperhe-elämästä, raskaudesta ja synnyttämisestä vaan armottoman viduduksen joka ei ole reilua lapselle.

Ai joo, äitiyden auvosta kertoo sekin että ystäväni sairastui psykoosiin ja joutui suljetulle lapsen ollessa 6v. Oli niin kuormittunut ja ilmeisesti synnytyksen jälkeinen masennuskin jäi huomaamatta. Mies oli reissutöissä ulkomaan komennuksilla.

Se siitä "kaikki naiset ovat äitejä luonnostaan <3 " höpötyksestä

Vierailija
1113/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon 1103/1112 viestin lähettäjä. 

Miksi te oletatte että minä haluan lapsia? Minä en niitä lapsia edes halua joten miksi alapeukut? 

Joskus 18 vuotiaana ajattelin että lapsia pitää tehdä ja haluan oman perheen mutta iän myötä olen tullut järkiini enkä lapsia halua tehdä tälläiseen yhteiskuntaan, toki tottakai tekisin lapsia jos tienaisin hyvin ja nainen hoitaisi lapsia kotona mutta sellaista tämä elämä ei ole joten ei lapsia. 

M34

Vierailija
1114/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia minä en miehenä niitä lapsia halua. Lapsia ei sy

Olen eri, mutta ei velan elämä haittaa minua. Itsekin olen vela.

Siitä menee nenäni vähän ryttyyn, jos velamiehen asenne on, että minä miehenä en lapsia halua ja se on OK, mutta NAISET ne KAIKKI haluaa kuitenkin ja velanaisillakin mieli muuttuu ja yrittävät pakottaa isäksi jne.

Pidetään velat yhtä.

Vierailija
1115/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä vaikka kymmenen lasta jos mies ottaa päävastuun lasten hoidosta ja itse voin ottaa avustavan iskäroolin.

Vierailija
1116/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tehdä vaikka kymmenen lasta jos mies ottaa päävastuun lasten hoidosta ja itse voin ottaa avustavan iskäroolin.

Minä voisin tehdä vaikka 20 lasta jos nainen ottaa päävastuun lasten hoidosta ja itse voin panostaa uraani ja saada hyväpalkkaisen työn sekä siinä sivussa voisin olla avustava iskä.

Tämä on se totuus että me naiset ja miehet emme enää halua lapsia koska meitä ei vaan enää kiinnosta joku hemmetin vauvan hoito tai perhe elämä. Elämä on varsin hyvää sinkkuna myös ja lapset vain pilaisi elämän.

M34

Vierailija
1117/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei naisena ole kiinnostanut lasten hoito koskaan. Siksi en hankkinut yhtään.

80 000 ihmisen paikka ei ole maaseutu. Puhutaan asiasta uudestaan, kun asukkaita on muutama tuhat. Tai alle 100, kuten minun lapsuuden kotipakkakunnallani oli. Toisaalta pääkaupungissakin löytyy noita öhkääjämiehiä, joiden pitäis saada lapsi

Sitten homopareilta ja sinkkumiehiltä heti adoptio-oikeus pois. Eihän heillä ole sitä vaadittavaa naisen kroppaa. Samoin "miesasiamiehet" voivat tukkia leipäläpensä tosiaan isien huoltajuuksista ja sijaissynnytyksen laillistamisesta, jotta sinkkumiehet/homoparit saisivat biologisia lapsia. 

Vierailija
1118/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te oletatte että minä haluan lapsia? Minä en niitä lapsia edes halua joten miksi alapeukut? 

Joskus 18 vuotiaana ajattelin että lapsia pitää tehdä ja haluan oman perheen mutta iän myötä olen tullut järkiini enkä lapsia halua tehdä tälläiseen yhteiskuntaan, toki tottakai tekisin lapsia jos tienaisin hyvin ja nainen hoitaisi lapsia kotona mutta sellaista tämä elämä ei ole joten ei lapsia. 

M34

Saat alapeukkuja asenteestasi "naisen homma hoitaa lapset miehen keskittyessä kaikkeen kivaan", et siitä että et halua lapsia. Se, että et halua lapsia tuolla asenteella, on vain fiksua. 

Vierailija
1119/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Saat alapeukkuja asenteestasi "naisen homma hoitaa lapset miehen keskittyessä kaikkeen kivaan", et siitä että et halua lapsia. Se, että et halua lapsia tuolla asenteella, on vain fiksua. 

Aivan ok, en mä kyllä noin ajattele miten sä sanoit. Ajattelen niin että naiset tykkää enemmän hoitaa lapsia ja olla lasten kanssa. Juu ja syy sille miksi en lapsia halua on juurikin se ettei minua lasten hoitaminen tai perhe elämä kiinnosta. 

M34

Vierailija
1120/1253 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi me lapsettomat miehet emme saa olla lapsettomia? Koittakaa jo hyväksyä se että me kaikki miehet emme halua lapsia. Itse te olette tämän yhteiskunnan muuttaneet sellaiseksi että täällä on paskat palkat, kaikki on kallista, yhteiskunta holhoaa, ihmiset on tolloja ja pariutuminen on haastavaa. 

Lapsia en tälläiseen yhteiskuntaan tee, pitäkää tunkkinne! Lopettakaa se meidän velojen painostaminen ja asiasta jankkaus. 

M32

Tämä! Antakaa vapaaehtoisesti lapsettomien olla rauhassa sukupuolesta riippumatta!

Miksi ihmeessä Ylen artikkelissa on nimenomaan mainittu korkeakoulutetut naiset? Onko vähän syyllistämisen maku. Olisi voitu otsikoida että korkeakoulutetut ihmiset, eikä eritellä sukupuolta otsikossa, kun ero on tuloksissa prosentuaalisesti  lopulta aika pieni. Muutenkin kaikki "nyyhkistä, syntyvyys laskee " - jutut saisi jättää tekemättä. Ihmiset päättävät itse elämästään, tuollainen jatkuva syyllistäminen on vain manipuloinnin yritystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi