Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies sanoi kerran, että meillä menee kotityöt tasan. Hämmästyin niin, että en saanut sanaa suustani. Mies ehkä tekee 10 %, minulle on jäänyt 90 %. Lasten ollessa pieniä oli miehellä usein ylitöitä viikonloppuisin. Niitä hän tykkäsi tehdä, koska sai korvauksen joko vapaana tai rahana ylityölisien kera. Mies lähti aamulla ja tuli myöhemmin iltapäivällä kotiin. Sillä välin minä olin hoitanut lapset, siivonnut, vaihtanut petivaatteet, pyykännyt, tiskannut, tehnyt ruuat ja joskus leiponut. Kotiin tullessa mies oli ihan hohhoi, kun väsyttää. Niinpä, minähän lepäsin koko päivän.
Kerran mies petasi sängyn ja sanoi, että hän on hoitanut minunkin kotityöt siltä päivältä. Ja se ihan tosissaan luuli niin.
Jos miehelle olisi tullut kysely kotitöiden jakaantumisesta, niin hän olisi ihan kirkkain silmin laittanut jaoksi 50-50.
Mielestäni on aika hemmet
Oih, suuri sankari uhrasi merkittävästi omastaan häipymällä lapsensa elämästä ja käyttämällä elarirahat itseensä. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti kuitenkin miehet tuntuvat halveksuvan yh-äitejä. Siinähän pääsisi hyvin kokeilemaan lapsiperheilyä ilman suurta vastuuta, mutta ei vaan kelpaa nirsoille miehille : )
Ei huvita ruokkia ja vatettaa jonkun toisen miehen lapsia, niiden kalliista harrastuksista nyt puhumattakaan. Ovat tuurilla vielä jännän värisiä.
Onko sillä niin paljon väliä miltä lapsi näyttää, jos vietät aikaa sen kanssa ja rakastat sitä?
Ei jos olen siihen itse päätynyt esim. adoption kautta ja on väliä, jos naisen edellisestä suhteesta.
Oletat vissiin sinäkin, että lapset jäävät yksin naisen hoiviin..
Haluatko avata vähän tätä logiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parisuhde on naiselle huono diili. Parisuhde lapsen kansaa vielä huonompi diili. Mies hyötyy parisuhteesta, nainen häviää siinä. "
Olisikohan vika kuitenkin ihan siinä sinun parisuhteessasi? Minulla on ollut omassani oikein hyvä olla ja paljon olen myös siitä saanut.
So far... todennäköisyydet eivät ole naisen puolella.
Eri
Todennäkäisyydet eivät ole mikään kohtalo vaan todennäköisyyksiin voi vaikuttaa valitsemalla viisaasti sen kenen kanssa parisuhteeseen ryhtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on naiselle huono diili. Parisuhde lapsen kansaa vielä huonompi diili. Mies hyötyy parisuhteesta, nainen häviää siinä. Mies voi aina lähteä, jos ei huvita leikkiä kotista, nainen ei koskaan.
Miksi miehet eivät tee parisuhteesta houkuttelevampaa vaihtoehtoa naisille, kuin mitä sinkkuus on? Miehet ottavat itse hyödyn naisen kärsiessä.
Ei siis pidä ihmetellä, miksi nainen mieluummin valitsee sinkuuden ja lapsettomuuden
Parisuhde on miehelle huono diili. Parisuhde lapsen kansaa vielä huonompi diili. Nainen hyötyy parisuhteesta, mies häviää siinä. Nainen voi aina lähteä, jos ei huvita leikkiä kotista, mies ei koskaan.
Miksi naiset eivät tee parisuhteesta houkuttelevampaa vaihtoehtoa miehille, kuin mitä sinkkuus on? Naiset ottavat itse hyödyn m
Huvittavaa tai ei niin eivät naisetkaan aina osaa vastuuta lapsistaan ottaa. Jatka sinä vaan nauramista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät siis hoida osuuttaan ja suurin osa on isoja lapsia, sekä aivan perseestä... No kuka hitto on silloin mokannut kasvatuksen kanssa?
Näköjään luonne on periytynyt isältä.
Ainakin järki liikkuu ja ymmärrän syy seuraus suhteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten lapsihaaveet, mitä ne oikein ovat?
No sitä, että laitetaan lapsi alulle, koska se on mieluisaa puuhaa, mutta nainen hoitakoon sitten ihan kaiken muun lapseen liittyvän ja käyköön samalla vielä töissä. Mies jatkaa elämäänsä kuin ennenkin.
Ei kiitos, sanovat nykynaiset. Ja se on oikein.
Minä ainakin haluaisin jakaa kaiken mahdollisen tämän lapsen äidin kanssa. Koska olisi lapseni äiti. Biologia pakottaa siihen, että joitain asioita ei voi jakaa. Ne loput voi.
Terveisin mies
Ja mitkähän kaikki biologia pakottaa?
Jos et tuon vertaa kykene itse päättelemään, kannattaisi olla osallistumatta keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu. Ja kumminkaan et suostuisi vanhempainvapaaosuuttasi pitämään. Tämä on niin nähty.
Oletko hullu? Pitäisin mieluusti sunkin osan vapaista ja olisin kotona vaikka maailman tappiin. En tee uraa, vaikka ihan kivasti tienaankin. Työ on pakollinen paha, josta olen täysin valmis luopumaan.
Et tienaisi tuotakaan mukavaa, jos olisit nuorena jäänyt kotiin hoitelemaan lapsia. Työpaikkaakaan ei vanhempainvapaiden jälkeen välttämättä enää sinulle ole. Helppo huudella, kun ei ole tikkua ristiin laittanut koskaan.
Sairaita kommentteja, puolin ja toisin. Sairas on nykymaailma ja kierot ajatukset niin monilla, siitä seurauksena ei lapsia tule, ja ehkä hyväkin niin.
kolmen onnellinen äiti
No voivoi...
1. Jos lapsia haluaa ja sopivaa kumppania ei löydy, niin sitten sitä joko alistuu tilanteeseen ja kirjoittelee kaikki päivät johonkin vauvafoorumille itkuvihaansa tai sitten tekee asialle jotain, mutta monelle täällä notkuvalle se on aivan ylivoimainen teko.
2. Kun Suomi ei enää tuota lapsia niin kyllä maamme Venäjän provinssiksi jälleen kelpaa niin saavat lapsettomuuden nimiin vannovat elämäntapaintiaanit uuden isännän ajattelemaan puolestaan.
"Haluatko avata vähän tätä logiikkaa?"
Sä et näe sitä vaihtoehtoa, että niiden lasten isä vois olla lähivanhempi, vaikka hieron sitä sun naamaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Jos te miehet niin kovasti haluatte vanhemmiksi, ryhtykää sijaisvanhemmaksi. Niistä on jatkuvasti pulaa ja sijoituslapsesta jopa maksetaan tosi hyvin, toisin kuin biologisista lapsista. Samalla tulee tehtyä hyvää.
Ei kiitos. Teen jo hyvää työni kautta ihan tarpeeksi. Enkä ala lasta yksin kasvattamaan. Olisi varsin huono lähtökohta tämän lapsen elämään.
Vierailija kirjoitti:
"En minä antaisi vauvaa tai lasta ikipäivänä miehen hoitoon."
Ihan mielenkiinnosta kysyn että milla tavalla lapsen olisi sitten tarkoitus muodostaa se normaali isäsuhde tai miehen muodostaa se suhde siihen lapseen?
Tuollaisia kirjoittavalle mies onkin vain jätettä.
Vierailija kirjoitti:
"Haluatko avata vähän tätä logiikkaa?"
Sä et näe sitä vaihtoehtoa, että niiden lasten isä vois olla lähivanhempi, vaikka hieron sitä sun naamaan. 😁
Tai että se lasten isä edes maksaisi omien lastensa ruoat ja vaatteet. Ajattelet heti joutuvasi maksajaksi, koska sinäkin oletat, ettei isä hoida elatusvelvollisuuttaan.
Voin tehdä lapsia ehkä jonkun 10-15 vuoden päästä.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten ja naisten lapsihaaveiden ero huikeet neljä prosenttiyksikköö, ihan yhtä vähän miehetki tuntuu haluavan lapsia. Älä siis jauha paskaa.
Tuo on kymmeniä tuhansia lapsettomia miehiä.
Naimaikäisiä miehiä on toisaalta joitain kymmeniä tuhansia enemmän kuin naisia, kiitos erittäin vahvasti sukupuolittuneen maahantuonnin.
Ihmisiä ei jaella toisten siitettäviksi sulle-mulle periaatteella. Vaikka naisia ja miehiä olisi tasamäärä, yksikään nainen ei ole velvoitettu olemaan sinun siitettävänäsi.
Jännästi tämä keskustelu pyörii aina kaiken muun kuin sen ympärillä, mikä niitä naisia voisi motivoida synnyttäm
Taas joku statilainen tai muuten vain peruskoululainen ei edes ymmärrä, mitä verbi siittää tarkoittaa!
Ja tollasten kanssa sitten muka pitäisi lisääntyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät siis hoida osuuttaan ja suurin osa on isoja lapsia, sekä aivan perseestä... No kuka hitto on silloin mokannut kasvatuksen kanssa?
Isät. Poissaolevat, huonot ja etäiset Isät, jotka eivät ole näyttäneet vastuuta ottavan perhekeskeisen miehen mallia pojilleen. Nämä sitten pistävät samaa eteenpäin, kun eivät muusta tiedä.
Kuka kasvatti nämä huonot isät ja kuka valitsi heidät lastensa siksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parisuhde on naiselle huono diili. Parisuhde lapsen kansaa vielä huonompi diili. Mies hyötyy parisuhteesta, nainen häviää siinä. "
Olisikohan vika kuitenkin ihan siinä sinun parisuhteessasi? Minulla on ollut omassani oikein hyvä olla ja paljon olen myös siitä saanut.
So far... todennäköisyydet eivät ole naisen puolella.
Eri
Todennäkäisyydet eivät ole mikään kohtalo vaan todennäköisyyksiin voi vaikuttaa valitsemalla viisaasti sen kenen kanssa parisuhteeseen ryhtyy.
Ihmiset voivat muuttua. Moni mies muuttuu ihan toiseksi ihmiseksi lapsen synnyttyä. Miehet eivät ymmärrä, että lapset vaativat aikaa, vaivaa ja rahaa. Ne tavalliset kiltit miehet järkyttyy todellisuuden koittaessa ja pakenee töihin tai salasuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voin tehdä lapsia ehkä jonkun 10-15 vuoden päästä.
M30
Ei nuoret naiset sinua enää silloin kelpuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isät. Poissaolevat, huonot ja etäiset Isät, jotka eivät ole näyttäneet vastuuta ottavan perhekeskeisen miehen mallia pojilleen. Nämä sitten pistävät samaa eteenpäin, kun eivät muusta tiedä.
Kuka kasvatti nämä huonot isät ja kuka valitsi heidät lastensa siksi?
Ihan kuin kuvittelisit, että kaikki miehet tulee yksinhuoltajaperheistä.
Oletko hullu? Pitäisin mieluusti sunkin osan vapaista ja olisin kotona vaikka maailman tappiin. En tee uraa, vaikka ihan kivasti tienaankin. Työ on pakollinen paha, josta olen täysin valmis luopumaan.