En halua enää koskaan kuulla sitä valhetta, että raha ei tuo onnea!!
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Rahan puute voi kyllä tehdä onnettomaksi, mutta raha ei tuo automaattisesti onnea. Itse sain tämän kokea viisikymppisenä, kun viimeinen vanhemmistani kuoli ja perin. Vanhemmillani oli puolen miljoonan arvoinen talo, osakkeita saman verran, säästöjä, mökki, vene. Minä olen ainoa lapsi joten perin kaiken. Olen edelleen yksinäinen ja onneton, ihan samalla tavalla kuin silloin kun oli rahan riittävyydestä taistelua. Nyt se on jotenkin vielä surullisempaa, kun olisi esim. varaa mennä matkoille, mutta kun en yksin uskalla/halua, ja mulla ei ole ketään jonka kanssa menisi. Ei mua muutenkaan se rahan käyttö oikein edes huvita, kun elän niin erakkomaisesti etten tarvi oikein mitään. Edes isompia neliöitä siivottavaksi en kaipaa. Ainoa mitä olen oikeastaan ostanut oli että sähköauton hankin.
Voit lähettää mulle ne rahat, kun et kerran osaa nauttia niistä. Menevät täysin hukkaan sulla! Itselleni ei tuota ongelmaa lähteä yksin ulkomaille ja halutessani saisin sinne seuraakin mukaan.
Ap
Jos on todella köyhä, raha tuo paljonkin onnea. Jos on keskituloinen, lisäraha tuo edelleen onnea. Jos on rikas Suomen mittapuulla, lisäraha tuo todennäköisesti lisää onnea. Jos on aivan sikarikas niin lisäraha todennäköisesti ei tuo onnea.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin itken isossa omakotitalossa kuin it se mur ha yksiössä.
Yksiössä on todennäköisesti pienemmät kulut, joten olisit todennäköisemmin onnellinen, jos se rahasta on kiinni.
Ja miten aloittaja ajatteli hankkia rahaa eli onnellisen elämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on riittävästi älliä, voi yliopistoon nykyään päästä jopa ilman pääsykokeita. Pitää vaan olla ahkera peruskoulussa ja lukiossa.
Ja pitää olla käyttämättä opintotukikuukausiaan johonkin muuhun tutkintoon.
Moni opiskelija rahoittaa opintojaan tekemällä töitä opintojen ohessa. Jos on jo tutkinto alla, voi tehdä välissä töitä ja säästää niitä tulevia opintoja varten jos tukikuukaudet on käytetty. Elämää voi myös suunnitella. Ei ole pakko olla vaan tuulin takamuksen alla ja odottaa että joku muu ratkaisee ongelmat.
Oletko tutustunut tämän päivän työmarkkinoihin? Äärettömän vaikeaa on löytää edes osa-aikaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Joudut sitten myös siivoamaan sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut sitten myös siivoamaan sen
Rahalla voi palkata siivoojan.
Ap
Tuo se minulle koska rahaa on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten aloittaja ajatteli hankkia rahaa eli onnellisen elämän?
Tällä hetkellä en tiedä miten se onnistuu. Jos tietäisin, niin en tekisi tällaista aloitusta.
Ap
Ne jotka näin sanovat ovat itse rikkaita, mutta eivät tietenkään vaihtaisi paikkaa köyhän kanssa. Pelkkää sanahelinää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on riittävästi älliä, voi yliopistoon nykyään päästä jopa ilman pääsykokeita. Pitää vaan olla ahkera peruskoulussa ja lukiossa.
Moni opiskelija rahoittaa opintojaan tekemällä töitä opintojen ohessa. Jos on jo tutkinto alla, voi tehdä välissä töitä ja säästää niitä tulevia opintoja varten jos tukikuukaudet on käytetty. Elämää voi myös suunnitella. Ei ole pakko olla vaan tuulin takamuksen alla ja odottaa että joku muu ratkaisee ongelmat.
Oletko tutustunut tämän päivän työmarkkinoihin? Äärettömän vaikeaa on löytää edes osa-aikaista työtä.
Näyttäisi olevan avoimia työpaikkoja aika paljonkin. Jos tänne opiskelemaan huijatut, suomea vasta opettelevat henkilöt (esim. dokkari ylellä) löytävät töitä elättääkseen itsensä, niin on se kumma kun suomalaiselle pitäisi kaikki tuoda valmiina kotiovelle.
Mitä enemmän töitä olet joutunut tekemään tavoitteesi eteen, sen onnellisempi olet kun sen saavutat. Mitä vähemmän joudut tekemään töitä tavoitteen eteen, sitä todennäköisemmin olet tyytymätön edelleen saadessasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Jos löytyy riittävästi massia niin voi ostaa itsensä sisään parhaimpiin yliopistoihin ulkomailla. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi olevan avoimia työpaikkoja aika paljonkin. Jos tänne opiskelemaan huijatut, suomea vasta opettelevat henkilöt (esim. dokkari ylellä) löytävät töitä elättääkseen itsensä, niin on se kumma kun suomalaiselle pitäisi kaikki tuoda valmiina kotiovelle.
Mitä enemmän töitä olet joutunut tekemään tavoitteesi eteen, sen onnellisempi olet kun sen saavutat. Mitä vähemmän joudut tekemään töitä tavoitteen eteen, sitä todennäköisemmin olet tyytymätön edelleen saadessasi sen.
Oletko kokeillut hakea niihin? Minä olen ja joka paikkaan on vähintään 100 hakijaa, useimmiten lähemmäs 200.
Varmaan pitäisi määritellä mitä se onnelliisuus on? Onko onnellisuus elää ilman rahahuolia ja mammonan hankinta? Onko onnellisuus hyvä parisuhde ja todelliset ystävät? Koska ekaan raha vaikuttaa, toiseen ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitäisi määritellä mitä se onnelliisuus on? Onko onnellisuus elää ilman rahahuolia ja mammonan hankinta? Onko onnellisuus hyvä parisuhde ja todelliset ystävät? Koska ekaan raha vaikuttaa, toiseen ei niinkään.
Onnellisuutta on se, että pystyy hoitamaan terveyttään ja ostamaan tarpeellisia tavaroita eikä tarvitse miettiä onko varaa ostaa ruokaa.
Ap
Kyllä se tuo jos sitä on riittävästi. Voi pitää terveydestään huolta, käyttää aikansa mihin haluaa ja parisuhdemarkkinoillakin mahdollistaa aivan eritasoisten kumppaneiden tavoittelun (etenkin miehillä). Seksiäkin voi ostaa vaikka joka päivä 5/5 neidoilta ja syödä terveellisesti joka päivä joutumatta ikinä näkemään vaivaa ruoanlaiton tai tiskien vuoksi.
Varmasti on hakijoita paljon. Osa on sellaisia, jotka eivät halua kyseistä paikkaa ja suorittavat vain työkkärin velvoitetta. Osa on tosissaan hakemassa. Hakijamäärällä ei oikeastaan ole juurikaan merkitystä. Jos jaossa on yksi paikka, niin se on sama onko hakijoita 3,5 vai 200. Pätevin tai sopivin saa paikan. Jos lannistuu jo yrittämisestä, niin ei kovin vahvasti menesty kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on hakijoita paljon. Osa on sellaisia, jotka eivät halua kyseistä paikkaa ja suorittavat vain työkkärin velvoitetta. Osa on tosissaan hakemassa. Hakijamäärällä ei oikeastaan ole juurikaan merkitystä. Jos jaossa on yksi paikka, niin se on sama onko hakijoita 3,5 vai 200. Pätevin tai sopivin saa paikan. Jos lannistuu jo yrittämisestä, niin ei kovin vahvasti menesty kyllä.
Kuinka pitkään sinä olet hakenut töitä ja montako työhakemusta olet lähettänyt tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löytyy riittävästi massia niin voi ostaa itsensä sisään parhaimpiin yliopistoihin ulkomailla. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
No ei se ihan niinkään mene. Jonkunainen GMAT (tai vastaava) tulos vaaditaan kaikilta ja jos et menesty opinnoissa, lennät pihalle. Ei siellä yliopistossa voi loputtomiin rahalla roikkua ja Kannattaa ottaa asioista selvää.