Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisten miesten deittailu

Vierailija
15.04.2025 |

Erosin vuosi sitten keväällä pitkästä liitosta ja aloittelin syksyllä deittailua. Olen itse 35 v + nainen ja ajatuksena oli, että päälle nelikymppinen mies olisi ideaali kumppani, koska olisi jo vastaavaa elämänkokemusta, samanlainen elämäntilanne (lapset tehtynä ja jo vähän isompia) jne.

Olen kuitenkin törmännyt yllättävään ilmiöön, joka häiritsee nelikymppisissä miehissä. Moni tuntuu olevan todella väsynyt, jaksamaton ja asenteella "ei sitä enää jaksa", "johan sitä on tullut jo nähtyä/tehtyä/koettua ihan tarpeeksi". Aikaisemmin harrastettu liikuntaa ja oltu muuten aktiivisia, mutta omin sanoin nykyään ei oikein jaksa ja sohva vetää ennemmin puoleensa. Sama asenne myös mm.sosiaalisuutta ja muita tekemisiä kohtaan.

Itse en todellakaan koe samanlaista "väsähtämistä" vaan oikeastaan koen olevani elämäni kunnossa. Jaksan liikkua, tavata ihmisiä, innostua ja hankkia uusia kokemuksia.

Onko muilla vastaavaa kokemusta, vai onko minulla käynyt vain huono tuuri? 

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat vanhemman miehen? Miehet vanhenevat tutkitustikin nopeammin kuin naiset, joten 10 vuotta vanhempi mies on kehon iältä keskimäärin 20 vuotta vanhempi. Totta kai hän on väsyneempi. En ymmärtänyt lainkaan tuota että 40+ miehellä olisi jo "vastaavaa elämänkokemusta" kuin 35-vuotiaalla naisella. Kyllä ikäluokkaasi vastaavaa elämänkokemusta löytyy jo ikäisistäsi tai nuoremmistakin miehistä. Kannattaa kääntää katse heihin, jos ei halua saman tien kiikkustuoli-elämään.

Vierailija
22/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että joku voi saada onnen pienistä asioista, kuten vaikka kotoilusta, puutarhan hoidosta, käsitöistä jne. Mutta tämä mitä tarkoitan ei ole nyt sitä. Nämä miehet eivät vaikuta olevan oiken itsekään tyytyväisiä tilanteeseensa vaan valittelevat sitä jaksamattomuuttaan ja on paljon pitäisi-puhetta. Olisi pitänyt mennä salille, mutta taaskaan ei jaksanut jne.

Tarkoitan myös sitä, että tietynlainen avoimuus ja mielenkiinto elämää kohtaan sekä kyky innostua säilyy eikä olla asenteella "johan sitä joutaa jo vaikka kuolla pois".

Ap

Jotkut ovat tämmöisiä jo parikymppisenä. Ei kannata valita ankeaa ihmistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäisellesi sopiva mies löytynee ikäluokasta 50+.

Vaikka joku sellainen sporttinen spandexmies.

40v sporttiset miehet katselee 10v sua nuorempia.

Tuskin ap edes haluaa idioottimiestä, joka nelikymppisenä on jäänyt 25-vuotiaan tasolle.

Vierailija
24/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella meistä on niin paikkaansa pitäviä kuin pitämättömiäkin uskomuksia. Jos jokin uskomus selvästi häiritsee elämää tai parinhakua, kannattaa tätä uskomusta alkaa työstämään. Paras lähtökohta ihmissuhteen löytymiseksi on sen tunnustaminen, että valtaosa ihmisistä on varsin asiallista ja myönteisen neutraalia väkeä. Heihin ei ole yleensä aihetta liittää latautuneita merkityksiä sillä niistä on lähinnä haittaa uusiin ihmisiin tutustumisessa.

Ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista, sitä joutuu päästämään aika monta prinssiä ratsastamaan kohti auringon laskua, ennen kuin Se Oikea löytyy. 

Jos miesten kanssa pärjääminen on aika monimutkaista ja moni prinssi paljastuu sammakoksi ja on parempi päästää menemään, niin ehkä aika moni mies ei olekaan ihan niin asiallinen ja myönteisen neutraali. Toki sellaisen miehen voi löytää, joka on samalla tavalla asiallinen kuin keskivertonainen, mutta naisille kyllä paras neuvo sitä odotellessa on noudattaa aivan erityistä valppautta ja tarkistaa mieluummin kuin uskoa. Ei millään pahalla muttei hyvälläkään.

Vierailija
25/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella meistä on niin paikkaansa pitäviä kuin pitämättömiäkin uskomuksia. Jos jokin uskomus selvästi häiritsee elämää tai parinhakua, kannattaa tätä uskomusta alkaa työstämään. Paras lähtökohta ihmissuhteen löytymiseksi on sen tunnustaminen, että valtaosa ihmisistä on varsin asiallista ja myönteisen neutraalia väkeä. Heihin ei ole yleensä aihetta liittää latautuneita merkityksiä sillä niistä on lähinnä haittaa uusiin ihmisiin tutustumisessa.

Ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista, sitä joutuu päästämään aika monta prinssiä ratsastamaan kohti auringon laskua, ennen kuin Se Oikea löytyy. 

Jos miesten kanssa pärjääminen on aika monimutkaista ja moni prinssi paljastuu sammakoksi ja on parempi päästää menemään, niin ehkä aika moni mies ei olekaan ihan niin asiallinen ja myönteisen neutraali.

Ih-mis-ten kanssa pärjääminen...

Vierailija
26/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että nelikymppiset uusia kokemuksia haluava aktiiviset miehet eivät kelpuuta edes viestittelykumppaniksi kolmekymppistä naista jolla on lapsia. Ap ei siis tiedä näistä miehistä yhtään mitään. Eikä tiedä kukaan muukaan tällä palstalla.

Vierailija
27/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä. Itsellä tulee 50v ensi vuonna mittariin ja 5-6 iltana viikossa olen seuran treeneissä jokoa apuvalmentamassa tai itse treenaamassa. Toki tämä tarkoittaa, etten ole kummoista seurustelumatskua ja toisaalta ap on minulle liian nuorikin, että missään törmäisimme. 

Vierailija
28/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat vanhemman miehen? Miehet vanhenevat tutkitustikin nopeammin kuin naiset, joten 10 vuotta vanhempi mies on kehon iältä keskimäärin 20 vuotta vanhempi. Totta kai hän on väsyneempi. En ymmärtänyt lainkaan tuota että 40+ miehellä olisi jo "vastaavaa elämänkokemusta" kuin 35-vuotiaalla naisella. Kyllä ikäluokkaasi vastaavaa elämänkokemusta löytyy jo ikäisistäsi tai nuoremmistakin miehistä. Kannattaa kääntää katse heihin, jos ei halua saman tien kiikkustuoli-elämään.

Siis miehet vanhenevat tutkitusti nimenomaan hitaammin kuin naiset, koska testosteroni suojaa iän tuomalta lihaskadolta.

Vierailija
29/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna etsisin kumppania esim. 30-40-vuotiaista. Elämäntilanteet vaihtelevat aikuisilla paljon, eikä lopulta ole mitään takeita siitä, että elämäntilanne olisi samanlainen, vaikka lapsia olisikin. Ja kyllä niitä lapsia itsesi ikäisilläkin usein on. En missään tapauksessa itse lähtisi ensisijaisesti etsimään vanhempaa miestä - aivan hullu ajatuskin! 

En ole ap, mutta mietin että onkohan vähän sama kuin minulla. Ikää on alle 40v, mutta ainoa lapseni jo pikkulapsivaiheen ohittanut ja mukavan itsenäinen vaihe koittanut. Lisää lapsia en ole hankkimassa, enkä lähtisi enää elämään myöskään toisen kautta sitä pikkulapsivaihetta.

Kun olen vähän päälle 40v, niin lapseni on täysi-ikäinen. Niin siinä vaiheessa vielä vähemmän lähtisin elämään uusperheen kautta pikkulapsivaihetta.

Vierailija
30/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehet vanhenevat tutkitusti nimenomaan hitaammin kuin naiset, koska testosteroni suojaa iän tuomalta lihaskadolta.

Valehtelevatko ne miehet ikänsä sitten, kun suurin osa näyttää ikäistään vanhemmilta? :D

Vierailija
31/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelevatko ne miehet ikänsä sitten, kun suurin osa näyttää ikäistään vanhemmilta? :D

Vanheneminen ei liity ulkonäköön vaan raihnaistumiseen, mikä siis tapahtuu naisille nopeammin. Toki suomalaisten miesten elämäntavat raihnaistavat heitä ennenaikaisesti.

Vierailija
32/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itse huomasin myös muutama vuosi sitten saman. Olin itse tuolloin vähän alle neljäkymppinen ja deittailin suunnilleen ikäisiäni miehiä. Ihan oikeasti kovin moni oli väsynyt sohvaperuna, mitään ei jaksettu tehdä ja mistään ei jaksettu innostua. Kaikenlaista fyysistä kremppaa ja henkisistä väsymystä myös monella. Siirryin sitten suosiolla nuorempiin, kun itse kuitenkin olen aktiivinen ja elämäniloinen, miksi katselisin jotain väsynyttä hapannaamaa. 

Vierailija
33/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Tästä on paljon tutkimusta ja kehon iältä mies on keskimäärin 4 vuotta vanhempi kuin samanikäinen nainen. Tästä on vakioitu elintavat pois ja tämä liittyy eniten solujen kokoon. Kun elintavat lasketaan vielä mukaan, ero alkaa olla keskimäärin10 vuoden luokkaa. Miehet myös kuolevat nuorempina tämän takia. Lihasten säilymisellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, joskin naisen kannattaa keski-iässä treenata lihaksia. Ikääntymisprosessiin se ei kuitenkaan vaikuta. 

Vierailija
34/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.

Vierailija
35/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun kurssikäyrät lähtee alaspäin ja testot haihtuu, muuttuu aikaansaamattomaksi eunukiksi.

Vierailija
36/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.

Sellaiset voimafantasiat.

Vierailija
37/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäisellesi sopiva mies löytynee ikäluokasta 50+.

Vaikka joku sellainen sporttinen spandexmies.

40v sporttiset miehet katselee 10v sua nuorempia.

Hah!! Paremminkin 20+

Vierailija
38/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse myös olen deittaillu 35-45-vuotiaita miehiä, mutta en ole huomannut samaa. Tosin suurin osa noista deittailuista on jäänyt vain 1-3 treffien mittaisiksi, joten sikäli en ole päässyt syvällisemmin tutustumaan kuin harvaan. Joskus olen ihmetellyt, kun olen käynyt treffeillä ja jutellut vapaa-ajan viettotavoista, niin ei ole ollut muuta kuin että pari kertaa viikossa ehkä punttisali, mutta ikinä ei mitään kulttuuriharrastuksia kuten keikoilla, leffassa tai teatterissa käyntiä. Joskus olen jopa ihmetellyt, että miksi mies on edes kutsunut minut treffeille, kun meillä ei vaikuta olevan paljoa mitään yhteistä. ja siis itse asun isossa kaupungissa, missä on aina kulttuurimenoja, mihin osallistua halutessaan.

Vierailija
39/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku syyhän sille on jos mies on tuossa iässä sinkkuna, sori vaan. 

Vierailija
40/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse myös olen deittaillu 35-45-vuotiaita miehiä, mutta en ole huomannut samaa. Tosin suurin osa noista deittailuista on jäänyt vain 1-3 treffien mittaisiksi, joten sikäli en ole päässyt syvällisemmin tutustumaan kuin harvaan. Joskus olen ihmetellyt, kun olen käynyt treffeillä ja jutellut vapaa-ajan viettotavoista, niin ei ole ollut muuta kuin että pari kertaa viikossa ehkä punttisali, mutta ikinä ei mitään kulttuuriharrastuksia kuten keikoilla, leffassa tai teatterissa käyntiä. Joskus olen jopa ihmetellyt, että miksi mies on edes kutsunut minut treffeille, kun meillä ei vaikuta olevan paljoa mitään yhteistä. ja siis itse asun isossa kaupungissa, missä on aina kulttuurimenoja, mihin osallistua halutessaan.

Itse karsin nämä jo ennen treffivaihetta. En halua päätyä treffeille miesten kanssa, jotka ovat ihan erilaisia kuin minä itse olen, joten esim. deittipalstoilla tykkään vain sellaisista profiileista, joista käy ilmi yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Itsellenikin taide ja kulttuuri ovat tärkeitä, ja haluan miehen, joka tykkää, arvostaa ja ymmärtää näitä. Just nuo menee aina vasemmalle, joiden ainoa harrastus on joku punttisali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan