Mitä tekisin kirjolohesta?
Prismassa myytiin 1-3 kiloisia perattuja kirjolohia ja tottakai anoppi tuli tohkeissaan ja sanoi ostaneensa meillekin. Tossa se 1,8 kg pötköttää muovipussissa tiskipöydällä. Mitäs tolle tekisi, mua ällöttää mutta mies ja lapset kyllä pitää.Jotain syöntikelpoista pitäs tosta taikoa klo 17 mennessä. Pitääkö tuo kokeilla vetää halki fileiksi, pitääkö nahka ottaa pois, vaari keitti joskus ällöttäviä kalanpäitä. Pitääkö tämä laittaa folioon ja ulos kaasugrilliin kuten mies teki kesällä... Olen aivan ulalla kalan kanssa.
Löytyisikö teiltä apua ton laittoon, roskiin en voi sitä heittää, anoppi sanoi soittaneensa pojalleen.
Kommentit (33)
Lady Gsga voisi tehdä siitä esim. näyttävän asusteen.
Laita fileiksi. Toinen uuniin ja toinen pakkaseen.
Jos huvittaa ja on aikaa, niin päästä ja selkärankaruodosta tulee hyvä liemi kalakeittoon. Liemi pitää sitten vaan siivilöidä ja ruodosta lihat takaisin keittoliemeen. Liemeen sitten perunat, porkkanat ym.
Pellille suolaa pintaan ja sisälle sit vaan uuniin. Kypsennyksen loppuvaiheessa kaadat päälle 3 kermapurkillista. (uuni 200 astetta ja 40 -50 min.)
Kaikista helpoin tapa.
No kun annat sen maata siinä tiskipöydällä niin ongelma ratkeaa itsestään.
Tee siitä elävä ja päästä se takaisin vapauteen.
Minä fileoisin lohen ruodottomaksi ja savustaisin tai loimuttaisin sen.
100-1000 ohjetta löytyy netistä,miksi kyselet turhia.Kysy Kekkoselta hän keksi sille nimen kirjolohi.
Vierailija kirjoitti:
Pellille suolaa pintaan ja sisälle sit vaan uuniin. Kypsennyksen loppuvaiheessa kaadat päälle 3 kermapurkillista. (uuni 200 astetta ja 40 -50 min.)
Kaikista helpoin tapa.
Ei ole helpoin. Kermat tulee unohtaa kokonaan. Jos se ei ui kermassa, se on kätevämpi sekä paloitella että jälkikäyttää. Kala mahtuu yleensä pellille vinoittain, jos ei mahdu, pyrstön voi saksia pois.
T kirjolohen kalastajan vaimo
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tuon teet kerrostaloasunnon keittiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista helpoin tapa.
Ei ole helpoin. Kermat tulee unohtaa kokonaan. Jos se ei ui kermassa, se on kätevämpi sekä paloitella että jälkikäyttää. Kala mahtuu yleensä pellille vinoittain, jos ei mahdu, pyrstön voi saksia pois.
Ok. Ap jätä kerma pois. Sit on vielä helpompaa. Meillä syödään yleensä keitinperunan ja -porkkanan kanssa niin kaipaa kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista helpoin tapa.
Ok. Ap jätä kerma pois. Sit on vielä helpompaa. Meillä syödään yleensä keitinperunan ja -porkkanan kanssa niin kaipaa kermaa.
Minä laitan sen kerman kastikkeeseen, jos sitä tekee mieli. Itse teen jäljellejääneestä kalasta pihvejä, kypsä kala kun tilsiytyy helposti haarukalla. Sekaan vaikka muusia ja ruohosipulituorejuustoa, sitten lättyinä uuniin. Tuossa loppukalan siistimisessä se kerma vain sotkee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista helpoin tapa.
Minä laitan sen kerman kastikkeeseen, jos sitä tekee mieli. Itse teen jäljellejääneestä kalasta pihvejä, kypsä kala kun tilsiytyy helposti haarukalla. Sekaan vaikka muusia ja ruohosipulituo
Meillä ei koskaan jää ylimääräistä. Sen verran herkkua on. (2 + 3 hlö)
Minä paistan aina kokonaisena, kun on kypsää, lähtee nahka hyvin pois ja suolaa voi laittaa vasta sitten, hyvää on.
Fileeksi ja toinen puolisko lohikeittoon ja toinen vaikka graavikalaksi ruisleivän kanssa, toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tuon teet kerrostaloasunnon keittiössä?
Ap mainitsi grillaamisen tms eli tuskin asuu kerrostalossa.
Leikkaa saksilla parin sentin kimpaleiksi ja paista pannulla lohimedaljogeiksi. Loput lohesta voi pakastaa mitä ette saa syötyä.
Uunilohta, kalakeittoa, lohimedaljonkeja tai kokonaisena savustaminen.
Paloittele loput sopivan kokoisiksi paloiksi ja laita pakasteeseen. Sieltä on hyvä ottaa myöhemmin lohikeittoon.
Netistä löytyy hyviä ja yksinkertaisia ohjeita.