Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppisten miesten deittailu

Vierailija
15.04.2025 |

Erosin vuosi sitten keväällä pitkästä liitosta ja aloittelin syksyllä deittailua. Olen itse 35 v + nainen ja ajatuksena oli, että päälle nelikymppinen mies olisi ideaali kumppani, koska olisi jo vastaavaa elämänkokemusta, samanlainen elämäntilanne (lapset tehtynä ja jo vähän isompia) jne.

Olen kuitenkin törmännyt yllättävään ilmiöön, joka häiritsee nelikymppisissä miehissä. Moni tuntuu olevan todella väsynyt, jaksamaton ja asenteella "ei sitä enää jaksa", "johan sitä on tullut jo nähtyä/tehtyä/koettua ihan tarpeeksi". Aikaisemmin harrastettu liikuntaa ja oltu muuten aktiivisia, mutta omin sanoin nykyään ei oikein jaksa ja sohva vetää ennemmin puoleensa. Sama asenne myös mm.sosiaalisuutta ja muita tekemisiä kohtaan.

Itse en todellakaan koe samanlaista "väsähtämistä" vaan oikeastaan koen olevani elämäni kunnossa. Jaksan liikkua, tavata ihmisiä, innostua ja hankkia uusia kokemuksia.

Onko muilla vastaavaa kokemusta, vai onko minulla käynyt vain huono tuuri? 

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse myös olen deittaillu 35-45-vuotiaita miehiä, mutta en ole huomannut samaa. Tosin suurin osa noista deittailuista on jäänyt vain 1-3 treffien mittaisiksi, joten sikäli en ole päässyt syvällisemmin tutustumaan kuin harvaan. Joskus olen ihmetellyt, kun olen käynyt treffeillä ja jutellut vapaa-ajan viettotavoista, niin ei ole ollut muuta kuin että pari kertaa viikossa ehkä punttisali, mutta ikinä ei mitään kulttuuriharrastuksia kuten keikoilla, leffassa tai teatterissa käyntiä. Joskus olen jopa ihmetellyt, että miksi mies on edes kutsunut minut treffeille, kun meillä ei vaikuta olevan paljoa mitään yhteistä. ja siis itse asun isossa kaupungissa, missä on aina kulttuurimenoja, mihin osallistua halutessaan.

Miksi sinä sitten lähdit treffeille, jos tiesit jo etukäteen ettei teillä ole juurikaan yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Tyhmä, tyhmempi, nainen.

Vierailija
62/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat vanhemman miehen? Miehet vanhenevat tutkitustikin nopeammin kuin naiset, joten 10 vuotta vanhempi mies on kehon iältä keskimäärin 20 vuotta vanhempi. Totta kai hän on väsyneempi. En ymmärtänyt lainkaan tuota että 40+ miehellä olisi jo "vastaavaa elämänkokemusta" kuin 35-vuotiaalla naisella. Kyllä ikäluokkaasi vastaavaa elämänkokemusta löytyy jo ikäisistäsi tai nuoremmistakin miehistä. Kannattaa kääntää katse heihin, jos ei halua saman tien kiikkustuoli-elämään.

Kun yksi nainen suosittelee toiselle naiselle katseen siirtämistä nuorempiin miehiin seuranhaun osalta, niin tämä viesti saa paljon yläpeukkuja. Mutta annas olla kun mies suosittelee miehelle katseen siirtämistä nuorempiin naisiin seuranhaun osalta, niin alapeukkuja ja tuomioita vain satelee solkenaan.

Naiset ja heidän kaksinaismoralisminsa on todellakin nähty. Naiset ovatkin keskimäärin niin kieroja etteivät edes kastu sateella. Hyi hitto minkälaisia käärmeitä!

Miten tuo nyt olisi kaksinaismoralistista? Ihan johdonmukaisesti ovat siis sitä mieltä, että on parempi, että mies on nuorempi. Ei siinä muuta. Onhan se nyt ihan järjelläkin perusteltavissa, jos loppuelämäksi elämänkumppania haluaa, ja naisten eliniän odote on korkeampi kuin miesten, niin naisen kannattaa ottaa nuorempi mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehillä ole mitään deittailua Suomessa . Tämä on ihan satua koko tarina. Ainoastaan pattijoelle matkustaessa löytyy seuraa suomi miehelle . Ellei sit ole se paljon puhuttu karvaleukarajahiusjääkärilääkäri

Vierailija
64/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse väsyä helpommin ehkä siinä 47-vuotiaana.

Vierailija
65/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat vanhemman miehen? Miehet vanhenevat tutkitustikin nopeammin kuin naiset, joten 10 vuotta vanhempi mies on kehon iältä keskimäärin 20 vuotta vanhempi. Totta kai hän on väsyneempi. En ymmärtänyt lainkaan tuota että 40+ miehellä olisi jo "vastaavaa elämänkokemusta" kuin 35-vuotiaalla naisella. Kyllä ikäluokkaasi vastaavaa elämänkokemusta löytyy jo ikäisistäsi tai nuoremmistakin miehistä. Kannattaa kääntää katse heihin, jos ei halua saman tien kiikkustuoli-elämään.

Kun yksi nainen suosittelee toiselle naiselle katseen siirtämistä nuorempiin miehiin seuranhaun osalta, niin tämä viesti saa paljon yläpeukkuja. Mutta annas olla kun mies suosittelee miehelle katseen siirtämistä nuorempiin naisiin seuranhaun osalta, niin alapeukkuja ja tuomioita vain satelee solkenaan.

Naiset ja heidän kaksinaismoralisminsa on todellakin nähty. Naiset ovatkin keskimäärin ni

Tuntuu ottavan koville, kun naiset eivät syty vanhemmista miehistä.

Vierailija
66/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tulee usein tuossa iässä neljänkympin kriisi ja etsivät nuorempaa seuraa. Keksivät vain tekosyitä kuten että 'ei jaksa' kuitenkin katsellaan nuorten fitnesskissojen perään. 

Vierailija
67/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En deittailisi eronnutta naista, ellei ex-mies ollut väkivaltainen tms

Vierailija
68/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähä löytyis 40+ nainen joka ei ole todella väsynyt, jaksamaton ja asenteella "päätä särkee", "ei sitä enää jaksa", "johan sitä on tullut jo nähtyä/tehtyä/koettua ihan tarpeeksi" seksin suhteen? 

Noin 300 naista elämän aikana panneena sanoisin että yli 90% on aika haluttomia lahnoja ja loput taas panee muidenkin kuin sen hetkisen kumppaninsa kanssa.

Sun ongelmana on sun luonne.

Vierailija
69/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun yksi nainen suosittelee toiselle naiselle katseen siirtämistä nuorempiin miehiin seuranhaun osalta, niin tämä viesti saa paljon yläpeukkuja. Mutta annas olla kun mies suosittelee miehelle katseen siirtämistä nuorempiin naisiin seuranhaun osalta, niin alapeukkuja ja tuomioita vain satelee solkenaan."

Nuorempi nainen-vanhempi mies on huono diili naiselle. Mies vanhenee ja kuo lee aiemmin. Mielestäni kyse ei ole sellaisesta uuh aah nuoria miehiä lääh-jutusta vaan kiinnostuksesta saada tasavertainen suhde mahdollisesti loppuiäksi. Miehillä se nuoremman naisen perään oleminen on yleensä vain sitä, että parempi kroppa ölf ölf.

Vierailija
70/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit tarkoituksella itseäsi vanhempia miehiä ja ihmettelet kun ovat vanhoja ja väsyneitä. OK. Kukin tavallaan.

Vierailija
71/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät puoleesi vain niitä miehiä, jotka ansaitset. Älä tapaile tuollaisia nelikymppisiä miehiä.

Vierailija
72/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Danny oli 40-vuotias, ei hänen puolisoaan Helmiä ollut vielä syntynytkään...

Vierailija
73/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Danny oli 40-vuotias, ei hänen puolisoaan Helmiä ollut vielä syntynytkään...

60v

Vierailija
74/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähä löytyis 40+ nainen joka ei ole todella väsynyt, jaksamaton ja asenteella "päätä särkee", "ei sitä enää jaksa", "johan sitä on tullut jo nähtyä/tehtyä/koettua ihan tarpeeksi" seksin suhteen? 

Noin 300 naista elämän aikana panneena sanoisin että yli 90% on aika haluttomia lahnoja ja loput taas panee muidenkin kuin sen hetkisen kumppaninsa kanssa.

Näen heti syyn heidän haluttomuuteensa. Sinä tuskin olet tarpeeksi älykäs laskeaksesi yksi plus yksi.

Vierailija
75/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun nainen valittaa päänsärkyä tai haluttomuutta johtuu siitä että mies on onneton sängyssä tai kemiat eivät vain kohtaa. 

Vierailija
76/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun nainen valittaa päänsärkyä tai haluttomuutta johtuu siitä että mies on onneton sängyssä tai kemiat eivät vain kohtaa. 

Jos naisen mielestä "kemiat" (=ulkonäkö) ei kohtaa, niin mies ei ole päässyt tämän naisen kanssa edes ensimmäisille treffeille.

Vierailija
77/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni nelikymppinen mies alkaa olemaan "hieman väsynyt" ja se johtuu osittain ihan hormonitoiminnastakin ja alkaa tulemaan pientä kremppaa, mutta onneksi nelikymppinen nainen ymmärtää samanikäistään miestä. 😀 Tarkoitin yleisellä tasolla. 

Vierailija
78/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tuo nyt olisi kaksinaismoralistista? Ihan johdonmukaisesti ovat siis sitä mieltä, että on parempi, että mies on nuorempi. Ei siinä muuta. Onhan se nyt ihan järjelläkin perusteltavissa, jos loppuelämäksi elämänkumppania haluaa, ja naisten eliniän odote on korkeampi kuin miesten, niin naisen kannattaa ottaa nuorempi mies."

Ihan kuin Suomessa kannattaisi odottaa parisuhteen kestolta vuosikymmeniä. Hyvä, jos suurin osa ehtii viiteenkään vuoteen enää.

Vierailija
79/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän moni nelikymppinen mies alkaa olemaan "hieman väsynyt" ja se johtuu osittain ihan hormonitoiminnastakin ja alkaa tulemaan pientä kremppaa, mutta onneksi nelikymppinen nainen ymmärtää samanikäistään miestä. 😀 Tarkoitin yleisellä tasolla. 

No aloittajahan oli sitä mieltä, että ei ymmärrä. Hän on omasta mielestään todella vireä ja elämänsä kunnossa. Mikä on siis todennäköisesti vain naisen ja naisen kavereiden mielipide.

Vierailija
80/119 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N43 ja toivon nuorempaa viriiliä kumppania. 35-40 olisi ideaali. Olen huomannut saman, että monet vanhemmat miehet ovat luovuttaneet ja käyttäytyvät kuin eläkeläiset. Toki poikkeuksia on, mutta täytyy miettiä myös todennäköisyyksiä jos haluaa löytää kumppanin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän