Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään Purran jatkavan entistä oikeistolaisempaa politiikkaa katkeraan loppuun asti

Vierailija
14.04.2025 |

Vasta seuraavissa eduskuntavaaleissa tulee muutos. Sitä ennen kyyti on kylmää.

Kommentit (312)

Vierailija
141/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?"

Esität typerää. Tietysti tutkimus kertoi siitä, että miksi pienipalkkaiset äänestävät oikeistoa, eikä että miksi hyväpalkkaiset äänestävät oikeistoa.

Alle 5k€ palkka ei kyllä ole mikään kehuskelun aihe. :D 

Pieni wannabe-kokoomuslainen joka ei todellakaan ole saajapuolella, vaan elättelee keskiluokkaisuuden alanurkassa toiveita siitä että pääsisi edes joskus ns. parempiin piireihin.

Mutta hyvä hyvä, juuri teidän ääniä Kokoomus tarvitseekin.

Niin tuo oli siis vaan nettopalkka.

Jos joutuu palkalla elättämään itsensä, ei ehkä kannattaisi kokoomusta äänestää. Se on vuorineuvospuolue. Pitäisi olla suuri peritty ja hankittu omaisuus, jonka sijoitusten tuotolla eläisi.

Monilla tämä omaisuus siirtyy koskemattomana sukupolvelta toiselle ilman, että varsinaiseen pääomaan koskaan kosketaan. Tällainen henkilö ei ole riippuvainen poliittisista tuulista. 

Palkalla itseään elättävät voivat joutua työttömiksi tai sairastua vakavasti ja tulla työkyvyttömäksi. Silloin he ovat ennen pitkää yhteiskunnan avun varassa. Oikeisto ajaa hyvinvointivaltion purkua ja pienituloisten omaisuuden siirtoa uusiin käsiin.

Kokoomusta äänestävät monet juuri paljastamastasi syystä. He haluavat uskoa, että muutama tonni käteen kuussa tekee heistä oikeistoporvareita. 

Ja tietenkin saat äänestää ketä haluat.

Vierailija
142/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?"

Esität typerää. Tietysti tutkimus kertoi siitä, että miksi pienipalkkaiset äänestävät oikeistoa, eikä että miksi hyväpalkkaiset äänestävät oikeistoa.

Jokainen saa äänestää, mitä puoluetta haluaa. Noilla kertomillasi palkkatuloilla ei kyllä kannata vielä lähteä äänestämään kokoomusta. Se on vuorineuvospuolue, jota kannattaa äänestää vain, mikäli ei tarvi elättää itseään palkalla.

Tämä tarkoittaa, että peritty ja hankittu omaisuus ja sijoitukset ovat sitä luokkaa, ettei niitä pienet tuulet heiluttele. 

Oikeistoa tosiaan äänestää moni köyhäkin, koska haluaa samastua rikkaisiin. Ajatellaan jotenkin, että kaikki hyvä

Jos ansaitsee hyvin niin haluaa sellaista politiikkaa että verottaja ei vie tuhkiakin pesästä. Siksi moni varakas haluaa äänestää Kokoomusta kun se on ainoa puolue joka pyrkii minimoimaan verotuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt, onko perussuomalaiset oikeisto- vai vasemmistopuolue. Yhden analyysin mukaan puolueohjelma on hyvinkin vasemmistolainen, mutta arvot äärioikeistolaisia.

Vierailija
144/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt on säälittävää tienata enemmän ku 90% palkansaajista? Kaikkea sitä.

Sä tienaa ees puolta tuosta ja haluat että saisit roposia lisää mun palkasta. Mut mä haluan pitää itelläni nää ja hyödyn Kokoomuksen politiikasta. Johan sen näkee siitä minkälainen sakki sosialidemokraattien kunnanvaltuustoehdokkaat on. Ei paljoa Otaniemen käyneitä korkeakoulutettuja näy.

Voi että kuinka söpöä kun juuri ja juuri keskituloinen luulee olevansa hyvätuloinen :D Nää on oikeasti niin lutusia.Vähän niinkuin pikkuisia Rydmaneja. :D

Mutta hei ihan oikeasti, äänestä vaan Kokoomusta, jokaisen hyödyllisen hölmän äänet tarvitaan. 

Vierailija
145/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sannan johtaman viisikko-hallituksen alussa meillä oli velkaa 100 miljardia, sen lopussa 150 miljardia. Siis 50 miljardin lisäys vain neljässä vuodessa, kun samaan aikaan Tanska ja Ruotsi olivat fiksuja ja lyhensivät lainojaan! Ymmärrättekö vasemmistolaiset, että tämän takia leikataan, vai unohdatteko vain sopivasti tosiasiat?

Nykyhallitus ottaa velkaa vieläkin enemmän.

No ei todellakaan ota. Ei kukaan hallitus oo ottanu enempää ku 2019-2023

Kylläpä vaan ottaa ja arvio on 60-70 miljardia e riippuen työllisyyden kehityksestä ja se ei kyllä hyvältä näytä kiitos perskokkare tumpeloitten.

Kyllä. Budjettiraami

Tämä työttömien syyllistäminen alkaa saada jo säälittävät mittasuhteet. Ihanko tosissasi meinaat että _kukaan_ työtön ei halua tehdä töitä?

Vierailija
146/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 5k€ palkka ei kyllä ole mikään kehuskelun aihe. :D 

Pieni wannabe-kokoomuslainen joka ei todellakaan ole saajapuolella, vaan elättelee keskiluokkaisuuden alanurkassa toiveita siitä että pääsisi edes joskus ns. parempiin piireihin.

Mutta hyvä hyvä, juuri teidän ääniä Kokoomus tarvitseekin.

Niin tuo oli siis vaan nettopalkka.

Jos joutuu palkalla elättämään itsensä, ei ehkä kann

Elän mä vähän pääomallaki. 

Vierailija
147/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt, onko perussuomalaiset oikeisto- vai vasemmistopuolue. Yhden analyysin mukaan puolueohjelma on hyvinkin vasemmistolainen, mutta arvot äärioikeistolaisia.

Siinäpä se ristiriita. Sanovat yhtä ja tekevät toista.

Populistinen äärioikeistolainen puolue.

Vierailija
148/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset ovat konservatiivista äärioikeistoa ja ajavat avoimesti konservatiivista äärioikeistolaista politiikkaa. 

Ei sitä ole kukaan edes perussuomalaisissa yrittänyt peitellä, vaan ovat aivan avoimia asian suhteen. Miksi tämä on yllätys - kenties siksi että lukutaito ei riitä muuhun kuin kahteen lauseeseen "bensan hinta..." ja "maahanmuuton.... XYZ"?

Vierailija
149/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra, vedä happea ja anna Suomen valua EU:n tarkkailumaaksi ja sitten ollaan tyytyväisiä kun EU joutuu puuttumaan miten Suomi käyttää rahojaan. Kuka on niin tyhmä, että kuvittelee voivansa jatkaa velaksi elämistä? Kun sitä taikaseinää nyt ei vaan ole oikeasti olemassa. Jos jaetaan enemmän rahaa ulos, pitää ottaa enemmän velkaa. Onko se kestävää kehitystä?

Vierailija
150/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan ilolla tämän paskamaan romahdusta, työttömät häviäjät ja muut narkkarit saavat tonkia roskatunkioita henkensä pitimiksi. 🤣

Emme ole Yhdysvalloissa.

Vierailija
151/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra potkitaan puolueesta pihalle, ennekuin edes sitä tajuaa. Lähtölaskenta on alkanut.

Vierailija
152/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta ihmisvihaa huokuu Purra. Ei järjen hiventä nykyhallituksen talouspolitiikassa kansantalouden näkökulmasta. EK saappaat on nuoltu ja tehty 100.000 työtöntä lisää.

Jatkanevat samaan malliin, ketä edes kiinnostaa kuluttaa ja toimia yhteiskunnassa jossa helposti löytyy 500 miljoonaa Pörriäisille ja samaan aikaan hallitus huutaa miten 100 miljoonaa vähäosaisilta on kova säästö? Kyllä pidetään kansalaisia tyhminä.

Kunnon propagandaa.

Velkarahalla rahotettu ylipaisunu julkinen sektori on Suomen talousongelmien syy, usko jo!

Miten asiaa auttaa, että firmat syöstään konkurssiin ja tavalliset ihmiset ajetaan työttömiks

Jos minua tarkoitit. En ole työtön enkä saa työttömyysturvaa.

Vierailija
153/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tienaa ees puolta tuosta ja haluat että saisit roposia lisää mun palkasta. Mut mä haluan pitää itelläni nää ja hyödyn Kokoomuksen politiikasta. Johan sen näkee siitä minkälainen sakki sosialidemokraattien kunnanvaltuustoehdokkaat on. Ei paljoa Otaniemen käyneitä korkeakoulutettuja näy.

Voi että kuinka söpöä kun juuri ja juuri keskituloinen luulee olevansa hyvätuloinen :D Nää on oikeasti niin lutusia.Vähän niinkuin pikkuisia Rydmaneja. :D

Mutta hei ihan oikeasti, äänestä vaan Kokoomusta, jokaisen hyödyllisen hölmän äänet tarvitaan. 

Niin äänestänki. Koska niin kauan ku Petteri Orpo on vallassa mulla on yhtä paljon rahaa ku Scarfacessa siinä kohtaukses mis Tony Montana ja Sosa laskee dollareita ja nauraa puhelimeen.

Antti Lindtman haluaa viedä nää mun rahat ja antaa köyhille.

Vierailija
154/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin äänestänki. Koska niin kauan ku Petteri Orpo on vallassa mulla on yhtä paljon rahaa ku Scarfacessa siinä kohtaukses mis To

Oot ihana! :D Pikkukokkari, mun unelmien mies. Pukeudutko samalla lailla kun se ihku Rydman? Tykkäät sillee kans nuorista tytöistä? :

Vierailija
155/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan ilolla tämän paskamaan romahdusta, työttömät häviäjät ja muut narkkarit saavat tonkia roskatunkioita henkensä pitimiksi. 🤣

Emme ole Yhdysvalloissa.

Varmaan Suomessa tongitaan ensin varakkaan kansanosan kiinteistöt, autot ja kesähuvilat, jos kaikki elämisen perusedellytykset viedään. Siinähän sitten voi investoida omaisuuden verran turvajärjestelmiin ja kaltereihin ikkunoissa.

Vierailija
156/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin äänestänki. Koska niin kauan ku Petteri Orpo on vallassa mulla on yhtä

En tiedä miten Rydman pukeutuu eikä kyllä hirveesti kiinnostakaan. Mua kiinnostaa oma varallisuus lähinnä

Vierailija
157/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys, kun näitä lukee niin kuka oikeasti täysijärkinen haluaa olla samassa porukassa Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kannattajien kanssa?

Ilmeisesti kuitenkin aika iso osa on ainakin kuvitteellisesti Kokoomuslaisia, tai ainakin wannabe-sellaisia. Liekö kysymys jonkinlaisesta harhakuvasta että kokoomusta ja persuja äänestämällä on mahdollista saada pöydältä putoavia murusia enemmän kuin joku sellainen joka ei niitä ole äänestänyt?

Vai onko Suomessa oikeasti >20% kansasta todellakin niin hyvin sijoitustuloilla eläviä että kokoomuksen ja persujen ajama politiikka tuntuu juurikin kaikkein omimmalta?

Eikö sellainen vaihtoehto mitenkään ole mahdollista että osa ihmisistä pitää toisten elätiksi heittäytymistä moraalittomana tekona?  Ja vielä moraalittomampaa sitten on se että meidät pakotetaan elättämään se heittäytyjä.  Sosialistinen maailmankatsomus on täysin kieroutunutta.

Vierailija
158/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna oli taivaan enkeli verrattuna Riikkaan. Ihminen lamaantuu jos saa vain keppiä eikä koskaan porkkanaa.

Jotenkin handlasi ton sairaan pandemiatouhun. Kehotti jopa esimerkillään ihmisiä bailaamaan ja ottamaan hieman rennommin kun osalla meni noi koropassit sun muut pikkasen liian vakavasti. Ok, oli ehkä shampanjasosialisti mutta miljoona kertaa parempi kuin Petteri&Riikka gang.

Löivät uudenmaan ja ravitsemusliikkeet kiinni siinä totuus tuhosi ison määrän ravintolayrittäjien liiketoiminnan ja velkaannutti yritykset ja suomen,miten helvetin vaikeaa tätä on ymmärtää täysi epäonnistuminen koko Marinin hallituskausi Suomi konkurssin partaalle toisinkin olisi voinut toimia ruotsin tai tanskan malliin mutta kun ei ymmärrys ja osaaminen riittänyt.

Vierailija
159/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten Rydman pukeutuu eikä kyllä hirveesti kiinnostakaan. Mua kiinnostaa oma varallisuus lähinnä

Mä luulen et sua kiinnostais yks toinenkin juttu kyllä ;)

Mut mul ei oo kauheesti rahaa. Mut on muuta sellaista kivaa josta varmaan tykkäisit ;)

Vierailija
160/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"50 miljardin lisäys vain neljässä vuodessa, kun samaan aikaan Tanska ja Ruotsi olivat fiksuja ja lyhensivät lainojaan!"

Ei tämä näin yksinkertaista ole. Talous ja hyvinvointi on kokonaisvaltainen ilmiö. Sama kun sanoisit, että Ritva söi viikon ituja ja Pirjo ei ja katso nyt kuinka hyvin Ritva voi ja Pirjo ei!

Aivan samalla tavalla emme voi vain kopioida toisesta yhteiskunnasta menettelytapoja ongelmitta. Kuten kuntoilijakaan ei voi menestyneesti kopioida esimerkiksi ammattiurheilijan menettelytapoja.

On ironista, että tätä hallitusta joutuu erikseen muistuttamaan Suomen erityislaatuisuudesta. Jonka pitäisi olla nationalistille selviö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi