Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään Purran jatkavan entistä oikeistolaisempaa politiikkaa katkeraan loppuun asti

Vierailija
14.04.2025 |

Vasta seuraavissa eduskuntavaaleissa tulee muutos. Sitä ennen kyyti on kylmää.

Kommentit (312)

Vierailija
101/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta ihmisvihaa huokuu Purra. Ei järjen hiventä nykyhallituksen talouspolitiikassa kansantalouden näkökulmasta. EK saappaat on nuoltu ja tehty 100.000 työtöntä lisää.

Jatkanevat samaan malliin, ketä edes kiinnostaa kuluttaa ja toimia yhteiskunnassa jossa helposti löytyy 500 miljoonaa Pörriäisille ja samaan aikaan hallitus huutaa miten 100 miljoonaa vähäosaisilta on kova säästö? Kyllä pidetään kansalaisia tyhminä.

Kunnon propagandaa.

Velkarahalla rahotettu ylipaisunu julkinen sektori on Suomen talousongelmien syy, usko jo!

Vierailija
102/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikon puoliväliriihessä valtionhallinnon työpaikkoihin tulossa satojen miljoonien eurojen lisäsäästöt.

Jos työskentelet valtiolla, varaudu uusiin muutosneuvotteluihin!

Koska rahaa ei ole kaikkiin menoihin, niin menoja on leikattava. Onko vaikeuksia ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän jatkaa. Kun on kokoomuksen huorraksi alkanut puolueineen, niin patukkaahan siinä persiiseen tulee ale-hinnoin. Kokoomusta naurattaa. Vaalien jälkeen persut palaa sinne marginaaliin ja sinne homehtuu. 

Pääasia että sosialismi ottaa roimia taka-askeleita hegemoniansa rakentamisessa!  Mikään hinta ei ole liian kallis sosialismin tuhoamiseksi.

Mikään hinta? Siinäpä kunnon pöpin puhetta.

Ei mikään.  Ei ihmishenki eikä ihmisarvo.  Vapauttahan sosialismissa ei ole niin ei voi olla ihmisarvoakaan.  Sosialismia pitää vastustaa kuin henki olisi siitä riippuvainen, se nimittäin on!

S

Se, että jonkun mielestä diktatuurinen valtio on hieno paikka, kertoo sen, että kirjoittaja on iigori.

Vierailija
104/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys, kun näitä lukee niin kuka oikeasti täysijärkinen haluaa olla samassa porukassa Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kannattajien kanssa?

Ilmeisesti kuitenkin aika iso osa on ainakin kuvitteellisesti Kokoomuslaisia, tai ainakin wannabe-sellaisia. Liekö kysymys jonkinlaisesta harhakuvasta että kokoomusta ja persuja äänestämällä on mahdollista saada pöydältä putoavia murusia enemmän kuin joku sellainen joka ei niitä ole äänestänyt?

Vai onko Suomessa oikeasti >20% kansasta todellakin niin hyvin sijoitustuloilla eläviä että kokoomuksen ja persujen ajama politiikka tuntuu juurikin kaikkein omimmalta?

Tuostahan oli tutkimus, että jotkut äänestävät oikeistoa larpatakseen rikasta, eli harhakuvasta on kyse.

Viime eduskuntavaalien aikaan ei vielä hahmotettu sitä, että persujen talouspolitiikkakin on äärioikeistolaista, ja se näkyi kunnallisvaaleiss

No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?

Vierailija
105/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein. Ei hallituksen toimintaan tule muutosta. Orpo sanoi että vielä on kaksi vuotta aikaa korjata Suomen taloutta. Jos seuraavassa hallituksessa on demarit niin leikkauksia ei kuitenkaan pureta, muut puolueet eivät suostu siihen. Muutenhan mentäisiisn taaksepäin näissä uudistuksissa.

Leikkaukset tuhoavat maan talouden, ihmisten hyvinvoinnin ja persujen kannatuksen. Velanotto on ennätyksellisellä 1,2 miljardin kuukausitasolla.

PS on menettänyt kahdessa vuodessa yli kaksi kolmasosaa äänestäjistään, lähes kolme neljäsosaa. Esim Jussi Halla-ahon kannatus putosi 69,1% ja Jani Mäkelän 65,8%.

Jatkakaa leikkauksia niin nämäkään ukot ei pääse eduskuntaan 2027. Mäkelä oli jo 2023 vaaleissa viimeinen joka vaalipiiristään eduskuntaan pääsi. Hän on todennäköinen putoaja 2027.

Vierailija
106/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riikka" on ihan perikato-kondiksessa. Ei todellakaan peräydy mistään, eikä kukaan uskalla haastaa häntä - persut on johtajavetoinen puolue, jossa vallitsee pelon ilmapiiri.

Saksassa Herra H ei myöskään ymmärtänyt lopettaa. Sotarintamat oli lopulta Berliinin kaduilla. 

Vierailija
107/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys, kun näitä lukee niin kuka oikeasti täysijärkinen haluaa olla samassa porukassa Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kannattajien kanssa?

Ilmeisesti kuitenkin aika iso osa on ainakin kuvitteellisesti Kokoomuslaisia, tai ainakin wannabe-sellaisia. Liekö kysymys jonkinlaisesta harhakuvasta että kokoomusta ja persuja äänestämällä on mahdollista saada pöydältä putoavia murusia enemmän kuin joku sellainen joka ei niitä ole äänestänyt?

Vai onko Suomessa oikeasti >20% kansasta todellakin niin hyvin sijoitustuloilla eläviä että kokoomuksen ja persujen ajama politiikka tuntuu juurikin kaikkein omimmalta?

Tuostahan oli tutkimus, että jotkut äänestävät oikeistoa larpatakseen rikasta, eli harhakuvasta on kyse.

Viime eduskuntavaalien aikaan ei vielä hahmotettu sitä, että persujen talouspolitiikkakin on äärioikeistolaista, ja se näkyi kunnallisvaaleiss

On hämmentävää medialukutaidottomuutta jos äänestäjäkunta ei ymmärrä että avoimesti äärioikeistoa edustava puolue tekee äärioikeiston politiikkaa. Myönnettäköön Purralle se että hän ei ole peitellyt aatettaan. Kokoomuksen osalta, mikä puolueessa vetoaa? Äänestetäänkö vaaleissa pukeutumistyyliä vai mielikuvaa siitä millainen haluaisit itse olla?

Poliittisessa järjestelmässä on jotain vialla ja pahasti.

Vierailija
108/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta ihmisvihaa huokuu Purra. Ei järjen hiventä nykyhallituksen talouspolitiikassa kansantalouden näkökulmasta. EK saappaat on nuoltu ja tehty 100.000 työtöntä lisää.

Jatkanevat samaan malliin, ketä edes kiinnostaa kuluttaa ja toimia yhteiskunnassa jossa helposti löytyy 500 miljoonaa Pörriäisille ja samaan aikaan hallitus huutaa miten 100 miljoonaa vähäosaisilta on kova säästö? Kyllä pidetään kansalaisia tyhminä.

Kunnon propagandaa.

Velkarahalla rahotettu ylipaisunu julkinen sektori on Suomen talousongelmien syy, usko jo!

Copy-paste persu parkuu jotain mistä ei itse tajua mitään. Julkinen sektori on esim rajavartijat ja kapiaiset sekä poliisit, jotka on tänään menossa lakkoon. 

TEM:n lainvalmistelusta on tehty tutkintapyyntö poliisille. Sisäministeriön ja oikeusministeriön lainvalmistelu menee oikeiskanslerilta poliisille myös.

Vierailija
109/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen eteen tekee loistavaa työtä.

Vakauttaa taloutta jotta seuraaville sukupolville ei jäisi aina ja aina vaan isompaa velkataakkaa.

Viisas ja älykäs nainen, rohkea uskalikko.

Korjailee edellisen hallituksen jättämiä laskuja.

Ymmärtää et rahaa ei voi luvata jos sitä ei ole.

Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat teheneet Suomesta paljon vahvemman, ja paremman paikan. Turvallisuus on lisääntynyt, köyhyys vähentynyt ja työpaikkatavoitteesta ei olla enää kaukana. Orpon ja Purran tulisi ottaa nyt kovat keinot käyttöön ja leikata lisää turhista kuluista ja vihdoinkin tehdä sairaanhoidosta yksityinen ja vakuutusperustainen. Työttömyyskorvauksen pitäisi olla aina vastikkeellista, ja asumistuen katto tulisi asettaa koko maan hintatason perusteella asuinpaikasta riippumatta, koska asuinpaikka on valinta.

Rakas ystävä. Työttömyyskorvaus on ollut vastikkeellinen aina.

Vierailija
110/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?"

Esität typerää. Tietysti tutkimus kertoi siitä, että miksi pienipalkkaiset äänestävät oikeistoa, eikä että miksi hyväpalkkaiset äänestävät oikeistoa.

Vierailija
111/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime eduskuntavaalien aikaan ei vielä hahmotettu sitä, että persujen talouspolitiikkakin on

Ymmärtäisit Kokoomuksen äänestämisen jos oisit ite tehny paljon töitä kouluaikoina et pääset Helsingin lääkikseen.

Sit joku lähihoitaja joka ei ite tehny samaa työtä sanoo et sitä ahkeruutta ei pidä palkita mitenkään.

Vierailija
112/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon propagandaa.

Miten asiaa auttaa, että firmat syöstään konkurssiin ja tavalliset ihmiset ajetaan työttömiksi ja menettämään asuntonsa? Omaisuuden uusjaolta tämä näyttää.

Vierailija
113/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon propagandaa.

Copy-paste persu parkuu jotain mistä ei itse tajua mitään. Julkinen sektori on esim rajavartijat ja kapiaiset sekä poliisit, jotka on tänään menossa lakkoon. 

TEM:n lainvalmistelusta on tehty tutkintapyyntö poliisille. Sisäminister

En kopypastennu mitään tohon viestiin.

Se on myös miten julkisen sektorin raha käytetään. Samaan aikana ku rajavartija saa 2000€/kk bruttona palkkaa Ylen pääjohtaja saa 40000€/kk palkkaa. Seki tuntuu olevan demareille ok.

Vierailija
114/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon propagandaa.

Miten asiaa auttaa, että firmat syöstään konkurssiin ja tavalliset ihmiset ajetaan työttömiksi ja menettämään asuntonsa? Omaisuuden uusjaolta tämä näyttää.

Ei mun firma oo menossa konkurssiin. Viime vuosi oli mun firmalle historian paras vuosi.

Vierailija
115/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan tuskallista odotella ja toivoa että sosiaalitukihanoja käännetään taas suuremmalle.  

Vierailija
116/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon propagandaa.

Ei mun f

Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄÄÄÄÄÄ!

T. PersuLOINEN

Vierailija
117/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikon puoliväliriihessä valtionhallinnon työpaikkoihin tulossa satojen miljoonien eurojen lisäsäästöt.

Jos työskentelet valtiolla, varaudu uusiin muutosneuvotteluihin!

Koska rahaa ei ole kaikkiin menoihin, niin menoja on leikattava. Onko vaikeuksia ymmärtää.

Rahaa on otettu 90%:lta kansasta ja lapettu rikkaimmalle 10%:lle. Rikkaiden veronkevennykset rahoitetaan 1,2 miljardin velanotolla PER KUUKAUSI. Lisäksi JOSTAIN löytyy 600 miljoonaa Pörriäisten osingonsaajille.

Se tekee tällä hallituskaudella

48 x 2,2 mrd = 57,2 mrd LISÄVELKAA. Tuo on suunniteltu budjettiin mutta ei edes riitä, kun alv-verokertymä on tuhottu leikkaamalla pienituloisilta ostovoima pois. 

Vierailija
118/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan tuskallista odotella ja toivoa että sosiaalitukihanoja käännetään taas suuremmalle.  

On varmaan tuskallista odotella ja toivoa, että persujen kannatus lähtisi taas nousuun.

Varsinkin persutrollien työpaikat ovat vaarassa, kun seuraavien eduskuntavaalien jälkeen kansanedustajien määrä laskee, ja sitä mukaa puoluetuet.

Milläs rahalla aiotte sen jälkeen olla tekevinänne "työtä"?

Vierailija
119/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?"

Esität typerää. Tietysti tutkimus kertoi siitä, että miksi pienipalkkaiset äänestävät oikeistoa, eikä että miksi hyväpalkkaiset äänestävät oikeistoa.

Alle 5k€ palkka ei kyllä ole mikään kehuskelun aihe. :D 

Pieni wannabe-kokoomuslainen joka ei todellakaan ole saajapuolella, vaan elättelee keskiluokkaisuuden alanurkassa toiveita siitä että pääsisi edes joskus ns. parempiin piireihin.

Mutta hyvä hyvä, juuri teidän ääniä Kokoomus tarvitseekin.

Vierailija
120/312 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan tuskallista odotella ja toivoa, että persujen kannatus lähtisi taas nousuun.

Varsinkin persutrollien työpaikat ovat vaarassa, kun seuraavien eduskuntavaalien jälkeen kansanedustajien määrä laskee, ja sitä mukaa puoluetuet.

Milläs rahalla aiotte sen jälkeen olla tekevinänne "työtä"?

Mä teen tätä oikeistolaista mielipidevaikuttamista ihan harrastepohjalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi