Pelkään Purran jatkavan entistä oikeistolaisempaa politiikkaa katkeraan loppuun asti
Vasta seuraavissa eduskuntavaaleissa tulee muutos. Sitä ennen kyyti on kylmää.
Kommentit (312)
No sitten 2 vuoden päästä äänestätte paremmin, sitten taas rahaa on. Tämä kausi on kyllä ollut sellainen, että tavallisessa tilanteessa ei tämmöisiä haasteita ole ollut vuosikymmeniin, kuin tällä on ollut. Suurin osa niistä ei ole ollut suomalaisten aiheuttamia, niin kuin naapurin hyökkäys Ukrainaan. Ja on ollut paha inflaatio ja jättimäisen velan korot maksettavana ja keskeneräiseen susisoteen sijoitukset.
Euroopassa ei ole pitkiin aikoihin ollut sotaa ja koska on ne suuret työllistäjät menetetty, niin työttömyys on tullut ongelmaksi.
Eivätkä nuo ongelmat ole pelkästään Suomea koskenut, meillä ei ole sellaisia luonnonvaroja, mistä saataisiin myymällä rahaa.
Jostain kumman syystä täällä kuvitellaan, että muut maat ne vain rahaa jakaa ilmaiseksi kaikille (eivät jaa, vaan esim. työtön saa 1000 euroa kuukaudessa ja sen lisäksi ei ole muita tukia, vaan sillä on elettävä ja maksettava ruokansa ja asuntonsa).
Useimmissa maissa ei ole ilmaista koulutusta eikä päivähoitoa tarjota, jos vanhempi on kotona.
Onneksi kahden vuoden kuluttua kaikki on taas hyvin, kun demarit pääsevät jakamaan rahaa, jota silloinkaan ei todennäköisesti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta ihmisvihaa huokuu Purra. Ei järjen hiventä nykyhallituksen talouspolitiikassa kansantalouden näkökulmasta. EK saappaat on nuoltu ja tehty 100.000 työtöntä lisää.
Jatkanevat samaan malliin, ketä edes kiinnostaa kuluttaa ja toimia yhteiskunnassa jossa helposti löytyy 500 miljoonaa Pörriäisille ja samaan aikaan hallitus huutaa miten 100 miljoonaa vähäosaisilta on kova säästö? Kyllä pidetään kansalaisia tyhminä.
Kunnon propagandaa.
Velkarahalla rahotettu ylipaisunu julkinen sektori on Suomen talousongelmien syy, usko jo!
Miten asiaa auttaa, että firmat syöstään konkurssiin ja tavalliset ihmiset ajetaan työttömiksi ja menettämään asuntonsa? Omaisuuden uusjaolta
Perusta ite yritys loinen äläkä lokkeile työttömyysturvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?"
Esität typerää. Tietysti tutkimus kertoi siitä, että miksi pienipalkkaiset äänestävät oikeistoa, eikä että miksi hyväpalkkaiset äänestävät oikeistoa.
Alle 5k€ palkka ei kyllä ole mikään kehuskelun aihe. :D
Pieni wannabe-kokoomuslainen joka ei todellakaan ole saajapuolella, vaan elättelee keskiluokkaisuuden alanurkassa toiveita siitä että pääsisi edes joskus ns. parempiin piireihin.
Mutta hyvä hyvä, juuri teidän ääniä Kokoomus tarvitseekin.
Niin tuo oli siis vaan nettopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Tietää poliittisen uransa olevan ohi, joten takuulla kostaa äänestäjille sen jotenkin.
Purra itse kuuluu Perussuomalaisten joukossa siihen porukkaan, joka valitaan lähes varmasti myös seuraavalle kierrokselle eduskuntaan. Kannattaa muistaa se fakta että perussuomalaisilla menee eduskuntavaaleissa hieman paremmin kuin muissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan tuskallista odotella ja toivoa että sosiaalitukihanoja käännetään taas suuremmalle.
On varmaan tuskallista odotella ja toivoa, että persujen kannatus lähtisi taas nousuun.
Varsinkin persutrollien työpaikat ovat vaarassa, kun seuraavien eduskuntavaalien jälkeen kansanedustajien määrä laskee, ja sitä mukaa puoluetuet.
Milläs rahalla aiotte sen jälkeen olla tekevinänne "työtä"?
Mä teen tätä oikeistolaista mielipidevaikuttamista ihan harrastepohjalta.
Niinhän te kaikki 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan tuskallista odotella ja toivoa että sosiaalitukihanoja käännetään taas suuremmalle.
On varmaan tuskallista odotella ja toivoa, että persujen kannatus lähtisi taas nousuun.
Varsinkin persutrollien työpaikat ovat vaarassa, kun seuraavien eduskuntavaalien jälkeen kansanedustajien määrä laskee, ja sitä mukaa puoluetuet.
Milläs rahalla aiotte sen jälkeen olla tekevinänne "työtä"?
Mä teen tätä oikeistolaista mielipidevaikuttamista ihan harrastepohjalta.
Niinhän te kaikki 😄
Saatko sä palkkaa kommunisteilta tai sosialidemokraateilta tosta leikkaamisesta ruikuttamisesta?
Vierailija kirjoitti:
"No mulle tuli tänään tili ja verojen jälkeen jäi 4991 euroa käteen, niin saanko mä jo äänestää kokoomusta vai onko se live action role playingiä?"
Esität typerää. Tietysti tutkimus kertoi siitä, että miksi pienipalkkaiset äänestävät oikeistoa, eikä että miksi hyväpalkkaiset äänestävät oikeistoa.
Jokainen saa äänestää, mitä puoluetta haluaa. Noilla kertomillasi palkkatuloilla ei kyllä kannata vielä lähteä äänestämään kokoomusta. Se on vuorineuvospuolue, jota kannattaa äänestää vain, mikäli ei tarvi elättää itseään palkalla.
Tämä tarkoittaa, että peritty ja hankittu omaisuus ja sijoitukset ovat sitä luokkaa, ettei niitä pienet tuulet heiluttele.
Oikeistoa tosiaan äänestää moni köyhäkin, koska haluaa samastua rikkaisiin. Ajatellaan jotenkin, että kaikki hyvä sieltä tarttuu itsellekin. Ei ymmärretä politiikan periaatteita.
Toisaalta monet oikeasti todella varakkaat äänestävät vihreitä tai vasemmistoa niiden ideologian vuoksi. Kannatetaan luonnonsuojelua ja mahdollisuuksien tasa- arvoa.
PS:llä nyt edessä valinta ruton ja koleran välillä:
Jäädä hallitukseen ja tuhota jäljellä oleva tosiasiallinen 7% kannatuksensa eduskuntavaaleihin mennessä,
Vai jättää hallitus nyt ja yrittää nostaa pohjamutiin vaipunut kannatuksensa vaalikauden kahtena viimeisenä vuotena.
Tämä tietenkin edellyttää täydellistä takinkääntöä omiin tekemisiin 2023-2025, mutta nämä tyypit tekivät sen kerran jo 2017 😂 (esim. Halla-aho ja Mäkelä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietää poliittisen uransa olevan ohi, joten takuulla kostaa äänestäjille sen jotenkin.
Purra itse kuuluu Perussuomalaisten joukossa siihen porukkaan, joka valitaan lähes varmasti myös seuraavalle kierrokselle eduskuntaan. Kannattaa muistaa se fakta että perussuomalaisilla menee eduskuntavaaleissa hieman paremmin kuin muissa vaaleissa.
Pahat vaalitappiot johtaa normaalisti puoluejohdon vaihtoon. Entinen johto on paha imagohaitta.
Vierailija kirjoitti:
Sannan johtaman viisikko-hallituksen alussa meillä oli velkaa 100 miljardia, sen lopussa 150 miljardia. Siis 50 miljardin lisäys vain neljässä vuodessa, kun samaan aikaan Tanska ja Ruotsi olivat fiksuja ja lyhensivät lainojaan! Ymmärrättekö vasemmistolaiset, että tämän takia leikataan, vai unohdatteko vain sopivasti tosiasiat?
Oletko unohtanut kuinka persut ja kokkareet ulisivat, että velkaa pitäisi ottaa moninkertaisesti lisää, mutta Marinin hallitus sanoi heille tiukasti ei?
Sosialidemokraattien äänestäjät on semmosia jotka on hiihtokisoissa sijalla 27.-45. ja valittaa miks vaan kolme parasta sai mitalin. Sit ne sanoo et pronssimitalin saaneenki kannattais kannattaa hippohiihtomallia jossa kaikki saa mitalin.
Enemmän kiinnostaa kuinka käy hänelle puheenjohtajana. Purra vaikutti vaali-iltana aivan totaalisen yllättyneeltä kannatuksen romahtamisesta. Aikooko vielä jatkaa puheenjohtajana vai löytyykö jo haastaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni wannabe-kokoomuslainen joka ei todellakaan ole saajapuolella, vaan elättelee keskiluokkaisuuden alanurkassa toiveita siitä että pääsisi edes joskus ns. parempiin piireihin.
Sehän siitä vielä säälittävämmän tekeekin :D
Jos nyt oikeasti mielit mukaan siihen porukkaan jolla Kokoomuksen politiikalla ollaan saamapuolella niin tervetuloa kun sijoitusvarallisuutesi tuotot ovat 50-200k€ vuodessa, ja palkkaa mielellään useampi 100k€ vuositasolla.
Nyt olet sellainen mitä itänaapurissa tavataan kutsua hyödylliseksi hölmöksi :D
Mutta siis asiaan, äänestäkää kokoomusta, olemme pienen ihmisen asialla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän siitä vielä säälittävämmän tekeekin :D
Ai nyt on säälittävää tienata enemmän ku 90% palkansaajista? Kaikkea sitä.
Sä tienaa ees puolta tuosta ja haluat että saisit roposia lisää mun palkasta. Mut mä haluan pitää itelläni nää ja hyödyn Kokoomuksen politiikasta. Johan sen näkee siitä minkälainen sakki sosialidemokraattien kunnanvaltuustoehdokkaat on. Ei paljoa Otaniemen käyneitä korkeakoulutettuja näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahat vaalitappiot johtaa normaalisti puoluejohdon vaihtoon. Entinen johto on paha imagohaitta.
Harvemmin on puoluejohtoa vaihdeltu muiden vaalien kuin eduskuntavaalien jälkeen. Lienee todennäköistä että jonkinlaisen tappion Perussuomalaiset kokevat seuraavissa eduskuntavaaleissa mutta aika paljon uskallan lyödä vetoa sitä vastaan että Jussi Halla-aho ja Riikka Purra ovat niitä henkilöitä, jotka tullaan valitsemaan seuraavan eduskuntaan jos vain haluavat olla ehdolla.
Ex puoluesihteeri väittää puolueen olevan enemmän vasemmistolainen kuin oikeistolainen. Nyt on oltu hyödyllisiä hölmöjä ja tehty, mitä EK määrää. Hallitusohjelmakin oli melkein sanasta sanaan sama kuin EK:n tavoitteet ennen eduskuntavaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa äänestää, mitä puoluetta haluaa. Noilla kertomillasi palkkatuloilla ei kyllä kannata vielä lähteä äänestämään kokoomusta. Se on vuorineuvospuolue, jota kannattaa äänestää vain, mikäli ei tarvi elättää itseään palkalla.
Tämä tarkoittaa, että peritty ja hankittu omaisuus ja sijoitukset ovat sitä luokkaa, ettei niitä pienet tuulet heiluttele.
Oikeistoa tosiaan äänestää moni köyhäkin, koska haluaa samastua rikkaisiin. Ajatellaan jotenkin, että kaikki hyvä sieltä tarttuu itsellekin. Ei ymmärretä politiika
Tästä samaa mieltä. Ei tulisi mieleenkään äänestää kokoomusta nykyisellä tulotasolla koska omat prioriteetit ovat aivan muualla kuin pikkunäppärässä näpertelyssä. Pitkäjänteinen kehitys, luonnonsuojelu, tutkimushankkeet, koulutus ja opetus ja muut oikeasti mielenkiintoiset asiat ovat elämässä, ja tulevaisuudessa tärkeämpiä kuin Kokoomuksen lyhytnäköinen politiikka.
Tämän vuoksi ääni menee vasemmistolle.
Vierailija kirjoitti:
Ex puoluesihteeri väittää puolueen olevan enemmän vasemmistolainen kuin oikeistolainen. Nyt on oltu hyödyllisiä hölmöjä ja tehty, mitä EK määrää. Hallitusohjelmakin oli melkein sanasta sanaan sama kuin EK:n tavoitteet ennen eduskuntavaaleja.
Oikeistolaisena perussuomalaisena en haluais kyllä kuulla tuommosta. Oisin taistellu valkosis 1918
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen eteen tekee loistavaa työtä.
Vakauttaa taloutta jotta seuraaville sukupolville ei jäisi aina ja aina vaan isompaa velkataakkaa.
Viisas ja älykäs nainen, rohkea uskalikko.
Korjailee edellisen hallituksen jättämiä laskuja.
Ymmärtää et rahaa ei voi luvata jos sitä ei ole.
Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat teheneet Suomesta paljon vahvemman, ja paremman paikan. Turvallisuus on lisääntynyt, köyhyys vähentynyt ja työpaikkatavoitteesta ei olla enää kaukana. Orpon ja Purran tulisi ottaa nyt kovat keinot käyttöön ja leikata lisää turhista kuluista ja vihdoinkin tehdä sairaanhoidosta yksityinen ja vakuutusperustainen. Työttömyyskorvauksen pitäisi olla aina vastikkeellista, ja asumistuen katto tulisi asettaa koko maan hintatason perusteella asuinpaikasta riippumatta, koska asuinpaikka on valinta.
Oletko aivokuollut? Työpaikkoja on koko ajan entistä vähemmän ja työttömyys lisääntyy. Turvallisuus on heikentynyt etnisten katujengien ja kotimaisten sekopäiden myötä, ei persut hoitaneet edes jengiongelmaa kuntoon vaikka uho oli kova. Köyhyys lisääntyy ja häätöjen määrät ovat nousussa. Työttömyyskorvaus on aina ollut vastikkeellinen.
VIka on siinä, että oikeistossa älyä ei jakseta treenata. Pappa betalar.