Soitin juuri vanhemmilleni vaikean elämäntilanteen takia eikä kumpikaan niistä tarjonnut mitään apua
:(
En pyytänyt suoraan mitään, en tahdo olla pummi.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.
Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap
Tuli jo selväksi. Olet siskolle kateellinen. Mene terapiaan sekopää!
Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap
Sinä itsehän et saa
Miksi lapsi pyytäisi? Omat vanhempani ovat tehneet lausunnoillaan täysin selväksi, että jopa pelkäävät aikuisia lapsia, jotka pyytävät rahaa. Mitään oma-aloitteista hyväntahdon osoittamista ei ole. Ovat molemmat duunariluokkaan syntyneitä, väkivaltaisista taustoista ja promiskuiteettisia. Toki joissakin asioissa etevämpiä kuin muut, mutta ei rahavammaiselta lepsenorjuuttajalta voi pyytää rahaa vaikka tämä olisi roope ankka.
Pitää pyytää suoraan ja selkeästi apua.
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa. Toivon, että sinulla on muita läheisiä ihmisiä tukenasi. Tai sitten joka tapauksessa ihmisiä, joiden kanssa voit käydä elämäntilannettasi läpi. 💛.
Kiitos 💛 -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää rahan menevän päihteisiin niin on fiksua olla antamatta rahaa.
Huomatkaa että ap ei kiistä tätä.
En käytä päihteitä. Menetin työn, sain karenssin ja kelan päätöksessä kestää kuumottavan kauan. Ja uusia yllättäviä menoja tuli juuri. -ap
Miksi sait karenssin?
Olen vailla ammatillista koulutusta. -ap
Opintolainaa olet kuitenkin nostanut.
Tästäkin ketjusta tulee olo ettei mitään saisi pyytää. Kaipaisin vain tukea vaikeisiin hetkiin tai jotain. -ap
Minun isä antoi minulle 150000 euroa ensin ja myöhemmin 90000 euroa lisää. En ollut nähnyt isääni 39 vuoteen ja kun näin niin se tarjosi rahaa ja oli pahoillaan kun jätti minut lapsena kun olin joku 5 vuotias. En pyytänyt rahaa vaan se antoi kun sanoin ettei minulla ole edes autoon varaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö keskustelu riittänyt?
En tiedä muiden vanhemmista, mutta omani kyllä keksivät aktiivisesti keinoja, joilla voivat auttaa, jos joku meistä (kaikki jo aikuisia) lapsista on tilanteessa, jossa apua voisi kaivata. Siis ihan pyytämättä. Minusta on oikeasti kurjaa miten monet vanhemmat vaan jättää lapsensa pärjäämään, kun nämä ovat aikuisia. Ihan kuin se vanhemmuus siihen loppuisi.
Olen lähes 40v, siskoni ovat vielä vanhempia ja edelleen vanhemmat auttaa ja välittää meistä kaikista. Samanlainen vanhempi aion olla omille lapsilleni.
Ap, pyydä vanhemmiltasi lainaa. Eivät ehkä halua lahjoittaa rahaa suoraan mutta varmasti lainaavat jos heillä vain on rahaa. Kerro koska maksat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö keskustelu riittänyt?
En tiedä muiden vanhemmista, mutta omani kyllä keksivät aktiivisesti keinoja, joilla voivat auttaa, jos joku meistä (kaikki jo aikuisia) lapsista on tilanteessa, jossa apua voisi kaivata. Siis ihan pyytämättä. Minusta on oikeasti kurjaa miten monet vanhemmat vaan jättää lapsensa pärjäämään, kun nämä ovat aikuisia. Ihan kuin se vanhemmuus siihen loppuisi.
Olen lähes 40v, siskoni ovat vielä vanhempia ja edelleen vanhemmat auttaa ja välittää meistä kaikista. Samanlainen vanhempi aion olla omille lapsilleni.
Lisäyksenä vielä, että meillä on kaikilla hyvät urat ja omat kodit ja muut ns. hyvän elämän eväät juurikin siksi, että vanhemmat ovat olleet aina tukena. Kukaan ei ole päässyt tipahtamaan tukiverkkojen ulkopuolelle, koska vanhemmat ovat ottaneet koppia jo paljon ennen. Helppo elämä ei ole ollut meistä kenelläkään.
T. Tuon edellisen kirjoittanut
Ihminen on laumaeläin, tuemme toisiamme ja tämän vuoksi olemme voittaneet mm meitä paljon älykkäämmän neandertalinihmisen, joka oli toisaalta epäsosiaalisempi. Ajatus siitä, että yksilö on vain vastuussa itsestään, huolimatta siitä miten muut ovat häntä elämässä kohdelleet ja yksin pitää pärjätä oli syy mikä tahansa, on todella toksinen. Mielestäni tämä mentaliteetti on iso syy sille, miksi Suomella menee huonosti. Mitäs läksit, ihan oma syy -mentaliteetti ei kannusta edes yrittämään, koska aina on riski epäonnistua ja silloin kukaan ei auta.
Huolehtiminen menee myös toiseen suuntaan, vanhempien on turha odottaa vastaavasti apua sitten kun ovat vanhoja ja kaikki palvelut on leikattu yhteiskunnan puolelta. He ovat kasvaneet maailmassa, jossa yhteiskunta on vastannut tehtävistä, jotka muualla maailmassa ovat olleet perheen tehtävänä.
Tulihan se sieltä, sinua ei tueta kun ei makseta vuokraa ja sisko saa... Mikset ole sitä vuokraa maksanut ajoissa ? Sen saa maksaa aina etukäteen niin ei myöhästy