Soitin juuri vanhemmilleni vaikean elämäntilanteen takia eikä kumpikaan niistä tarjonnut mitään apua
:(
En pyytänyt suoraan mitään, en tahdo olla pummi.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut niin huonona, että oon kaks kertaa elämässäni joutunut laittamaan mutsille viestin jossa sanon suoraan että "äiti auta mua".
Hirveät vieroitusoireet eikä yhtään rahaa?
Minkä ikäluokan vanhemmista kyse?
Omat vanhempani ovat 40- luvulta ja olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, että etenkin äidin suvussa on ollut psykiatrisia ongelmia, niistä ei vain ole valitettavasti puhuttu yhtään mitään. Kaikki mt asiat olivat valtavia tabuja.
Ensimmäisen opiskeluvuoden opintotuki jäi saamatta vanhempien tulojen takia. Tätä ei toki vanhemmat korvanneet mitenkään. Kärvistelin opintolainalla.
Olisin itse tarvinnut apua jo kauan sitten, mutta enpä ole sitä saanut. Nyt ongelmani ovat sitten jo todella suuria ja paljon on jo sellaista, jota ei voi edes korjata. Olen tosin yrittänyt epätoivoisena hakea apua lähinnä vain sossusta, koska mielestäni sossun ja yhteiskunnan nämä pitäisi hoitaa, ei kolmannen sektorin tai vanhempien. Huolimatta siitä, että olen itsekin moniongelmainen ja tarvitsisin itsekin apua joudun sitten tahtomattani toimimaan vanhempani orjana.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.
Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut sinä ainoana kertana, kuin olisin avoeroni takia tarvinnut. Nyt ovat sitten vuosikymmenet ihmetelleet, miksi minä en ole heitä jatkuvasti auttamassa.
Katkeraa, niin katkeraa... Vain naiset voivat olla näin katkeria omille vanhemmilleen.
Lähinnä äideille. Vain kuollut nainen on sovinnossa äitinsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin itse tarvinnut apua jo kauan sitten, mutta enpä ole sitä saanut. Nyt ongelmani ovat sitten jo todella suuria ja paljon on jo sellaista, jota ei voi edes korjata. Olen tosin yrittänyt epätoivoisena hakea apua lähinnä vain sossusta, koska mielestäni sossun ja yhteiskunnan nämä pitäisi hoitaa, ei kolmannen sektorin tai vanhempien. Huolimatta siitä, että olen itsekin moniongelmainen ja tarvitsisin itsekin apua joudun sitten tahtomattani toimimaan vanhempani orjana.
Yhyyyy en ole mistään itse vastuussa, yhteiskunta ja vanhemmat auttakaa yyyyhyyyy!
PS
Antakaa edes kaljaa!
Mulla samanlaisia kokemuksia.
Kyllä, olin taloudellisesti todella vaikeassa tilanteessa eikä syy ollut omani. Olen erittäin tarkka rahan kanssa.
Puhuin vanhemmille ja he voivottelivat kanssani kamalaa tilannetta. Lopuksi sanoivat että pyydä sitten vain jos rahaa tarvitset niin voivat ehkä koittaa auttaa. Tiedän että heidän taloudellinen tilanteessa on todella vakaa. No, en sitten pyytänyt sitä rahaa, tuntui että olin jo nöyryttänyt itseäni tarpeeksi, ajattelin että olisivat pahan tilanteeni ymmärtäneet. Selvisin onneksi tilanteesta mutta kurjalta tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.
Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap
Tuli jo selväksi. Olet siskolle kateellinen. Mene terapiaan sekopää!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut sinä ainoana kertana, kuin olisin avoeroni takia tarvinnut. Nyt ovat sitten vuosikymmenet ihmetelleet, miksi minä en ole heitä jatkuvasti auttamassa.
Pyysitkö apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhempiesi sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Etkö saanut sympatiaa ja neuvoja? Vai rahaako olisi pitänyt antaa?
Kyllä itseasiassa olisin halunnut jonkin "älä huoli autan kyllä jos et pärjää" edes. Nyt minulla on vuokra jo myöhässä. Parikymppinen siskoni asuu loisena vuorotellen vanhemmillani, että olisi kiva jos minuakin tuettaisiin.
Tulihan se sieltä, otat yhteyttä vain rahan tarpeessa.
Vanhemmat katkaisseet napanuoran oikeutetusti
vaikeissa tilanteissa nähdään se perheen todellinen välittäminen, monesti ne on vain juhlapuheita. Toisaalta tämä vapauttaa myös sinut jatkossa auttamisen ja kuuntelemisen taakasta. Silloin tietty saat kuulla mutta he ovat sentään sun vanhempia-mantraa.
Jos tietää rahan menevän päihteisiin niin on fiksua olla antamatta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap
En voi edes vierailla vanhemmillani kun sisko asuu siellä ja minun täytyisi jäädä yöksi välimatkan takia. Sisko vie sängyn, lisäksi hän on töykeä minua kohtaan eikä edes tervehdi minua. Terapiaan en usko. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö keskustelu riittänyt?
Jäi negatiivinen fiilis keskustelusta :(
Voi kyynel 😢
Empatian kuningatar taas löysi keskusteluun
Senkus jaat sitä empatiaa vaan joka vịtun narkkarille. Mielellään käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäluokan vanhemmista kyse?
Omat vanhempani ovat 40- luvulta ja olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, että etenkin äidin suvussa on ollut psykiatrisia ongelmia, niistä ei vain ole valitettavasti puhuttu yhtään mitään. Kaikki mt asiat olivat valtavia tabuja.
Ensimmäisen opiskeluvuoden opintotuki jäi saamatta vanhempien tulojen takia. Tätä ei toki vanhemmat korvanneet mitenkään. Kärvistelin opintolainalla.
Ilmeisesti asuit vanhempiesi luona, koska ei ne tulot pitäisi muuten vaikuttaa?
Kurjaa. Toivon, että sinulla on muita läheisiä ihmisiä tukenasi. Tai sitten joka tapauksessa ihmisiä, joiden kanssa voit käydä elämäntilannettasi läpi. 💛.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa, niin katkeraa... Vain naiset voivat olla näin katkeria omille vanhemmilleen.
Lähinnä äideille. Vain kuollut nainen on sovinnossa äitinsä kanssa.
Aika tylyä, että pitää kuolla päästäkseen sovintoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estääkö joku sinua muuttamasta takaisin kotiin?
Jep, huumeet ja kaulatatskatut äijät.