Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin juuri vanhemmilleni vaikean elämäntilanteen takia eikä kumpikaan niistä tarjonnut mitään apua

Vierailija
14.04.2025 |

:(

En pyytänyt suoraan mitään, en tahdo olla pummi. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.

Jep, huumeet ja kaulatatskatut äijät. 

Vierailija
22/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut niin huonona, että oon kaks kertaa elämässäni joutunut laittamaan mutsille viestin jossa sanon suoraan  että "äiti auta mua". 

Hirveät vieroitusoireet eikä yhtään rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäluokan vanhemmista kyse?

Omat vanhempani ovat 40- luvulta ja olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, että etenkin äidin suvussa on ollut psykiatrisia ongelmia, niistä ei vain ole valitettavasti puhuttu yhtään mitään. Kaikki mt asiat olivat valtavia tabuja. 

Ensimmäisen opiskeluvuoden opintotuki jäi saamatta vanhempien tulojen takia. Tätä ei toki vanhemmat korvanneet mitenkään. Kärvistelin opintolainalla.

Vierailija
24/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse tarvinnut apua jo kauan sitten, mutta enpä ole sitä saanut. Nyt ongelmani ovat sitten jo todella suuria ja paljon on jo sellaista, jota ei voi edes korjata. Olen tosin yrittänyt epätoivoisena hakea apua lähinnä vain sossusta, koska mielestäni sossun ja yhteiskunnan nämä pitäisi hoitaa, ei kolmannen sektorin tai vanhempien. Huolimatta siitä, että olen itsekin moniongelmainen ja tarvitsisin itsekin apua joudun sitten tahtomattani toimimaan vanhempani orjana.

Vierailija
25/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.

Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap

Vierailija
26/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut sinä ainoana kertana, kuin olisin avoeroni takia tarvinnut. Nyt ovat sitten vuosikymmenet ihmetelleet, miksi minä en ole heitä jatkuvasti auttamassa.

Katkeraa, niin katkeraa... Vain naiset voivat olla näin katkeria omille vanhemmilleen.

Lähinnä äideille. Vain kuollut nainen on sovinnossa äitinsä kanssa. 

Vierailija
27/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse tarvinnut apua jo kauan sitten, mutta enpä ole sitä saanut. Nyt ongelmani ovat sitten jo todella suuria ja paljon on jo sellaista, jota ei voi edes korjata. Olen tosin yrittänyt epätoivoisena hakea apua lähinnä vain sossusta, koska mielestäni sossun ja yhteiskunnan nämä pitäisi hoitaa, ei kolmannen sektorin tai vanhempien. Huolimatta siitä, että olen itsekin moniongelmainen ja tarvitsisin itsekin apua joudun sitten tahtomattani toimimaan vanhempani orjana.

Yhyyyy en ole mistään itse vastuussa, yhteiskunta ja vanhemmat auttakaa yyyyhyyyy!

PS

Antakaa edes kaljaa!

Vierailija
28/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia kokemuksia. 

Kyllä, olin taloudellisesti todella vaikeassa tilanteessa eikä syy ollut omani. Olen erittäin tarkka rahan kanssa.

Puhuin vanhemmille ja he voivottelivat kanssani kamalaa tilannetta. Lopuksi sanoivat että pyydä sitten vain jos rahaa tarvitset niin voivat ehkä koittaa auttaa. Tiedän että heidän taloudellinen tilanteessa on todella vakaa. No, en sitten pyytänyt sitä rahaa, tuntui että olin jo nöyryttänyt itseäni tarpeeksi, ajattelin että olisivat pahan tilanteeni ymmärtäneet. Selvisin onneksi tilanteesta mutta kurjalta tuntui.

Vierailija
29/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap

Tuli jo selväksi. Olet siskolle kateellinen. Mene terapiaan sekopää! 

Vierailija
30/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saanut sinä ainoana kertana, kuin olisin avoeroni takia tarvinnut. Nyt ovat sitten vuosikymmenet ihmetelleet, miksi minä en ole heitä jatkuvasti auttamassa.

Pyysitkö apua?

Vierailija
31/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap

Vierailija
32/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhempiesi sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Etkö saanut sympatiaa ja neuvoja? Vai rahaako olisi pitänyt antaa? 

Kyllä itseasiassa olisin halunnut jonkin "älä huoli autan kyllä jos et pärjää" edes. Nyt minulla on vuokra jo myöhässä. Parikymppinen siskoni asuu loisena vuorotellen vanhemmillani, että olisi kiva jos minuakin tuettaisiin.

Tulihan se sieltä, otat yhteyttä vain rahan tarpeessa.

Vanhemmat katkaisseet napanuoran oikeutetusti 

Vierailija
33/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeissa tilanteissa nähdään se perheen todellinen välittäminen, monesti ne on vain juhlapuheita. Toisaalta tämä vapauttaa myös sinut jatkossa auttamisen ja kuuntelemisen taakasta. Silloin tietty saat kuulla mutta he ovat sentään sun vanhempia-mantraa.

Vierailija
34/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää rahan menevän päihteisiin niin on fiksua olla antamatta rahaa.

Vierailija
35/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap

En voi edes vierailla vanhemmillani kun sisko asuu siellä ja minun täytyisi jäädä yöksi välimatkan takia. Sisko vie sängyn, lisäksi hän on töykeä minua kohtaan eikä edes tervehdi minua. Terapiaan en usko. -ap

Vierailija
36/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö keskustelu riittänyt?

Jäi negatiivinen fiilis keskustelusta :(

Voi kyynel 😢

Empatian kuningatar taas löysi keskusteluun

Senkus jaat sitä empatiaa vaan joka vịtun narkkarille. Mielellään käteisenä. 

Vierailija
37/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäluokan vanhemmista kyse?

Omat vanhempani ovat 40- luvulta ja olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, että etenkin äidin suvussa on ollut psykiatrisia ongelmia, niistä ei vain ole valitettavasti puhuttu yhtään mitään. Kaikki mt asiat olivat valtavia tabuja. 

Ensimmäisen opiskeluvuoden opintotuki jäi saamatta vanhempien tulojen takia. Tätä ei toki vanhemmat korvanneet mitenkään. Kärvistelin opintolainalla.

Ilmeisesti asuit vanhempiesi luona, koska ei ne tulot pitäisi muuten vaikuttaa?

Vierailija
38/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa. Toivon, että sinulla on muita läheisiä ihmisiä tukenasi. Tai sitten joka tapauksessa ihmisiä, joiden kanssa voit käydä elämäntilannettasi läpi. 💛.

Vierailija
39/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa, niin katkeraa... Vain naiset voivat olla näin katkeria omille vanhemmilleen.

Lähinnä äideille. Vain kuollut nainen on sovinnossa äitinsä kanssa. 

Aika tylyä, että pitää kuolla päästäkseen sovintoon.

Vierailija
40/71 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estääkö joku sinua muuttamasta takaisin kotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä