Soitin juuri vanhemmilleni vaikean elämäntilanteen takia eikä kumpikaan niistä tarjonnut mitään apua
:(
En pyytänyt suoraan mitään, en tahdo olla pummi.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.
Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap
Tuli jo selväksi. Olet siskolle kateellinen. Mene terapiaan sekopää!
Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap
Sinä itsehän et saa edes omaa suutasi auki että suoraan pyytäisit haluamaasi apua (=rahaa).
Joo, voi olla että sanovat Ei, mutta itse et ole nyt edes pyytänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi varmaan tietävät "vaikean elämäntilanteesi" juurisyyt eivätkä suostu toimimaan (enää) taikaseinänä.
Itseasiassa en ole kertaakaan pyytänyt heiltä rahaa sen jälkeen kun muutin pois kotoa 18-vuotiaana. En tahdo olla riippuvainen heistä, siksi en tahdo pyytäää. Lisäksi aina jos pyysin heiltä jotain siskoni suuttui minulle ja syytti minua hyväksikäytöstä vaikka hän ei nykyäänkään ota vastuuta omasta elämästään. -ap
Tuli jo selväksi. Olet siskolle kateellinen. Mene terapiaan sekopää!
Saatan olla hieman kateellinen, että hän saa ateriat ja asumisen vanhempien kustantamana ja minä joudun laskemaan senttejä. -ap
Kyllähän vanhemmat ovat tässä tapauksessa hiukan syyllisiä kun ovat teidät tuollaisiksi kasvattaneet.
Mutta koskaan ei ole liian myöhäistä ottaa itseään niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää rahan menevän päihteisiin niin on fiksua olla antamatta rahaa.
Huomatkaa että ap ei kiistä tätä.
En käytä päihteitä. Menetin työn, sain karenssin ja kelan päätöksessä kestää kuumottavan kauan. Ja uusia yllättäviä menoja tuli juuri. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa. Toivon, että sinulla on muita läheisiä ihmisiä tukenasi. Tai sitten joka tapauksessa ihmisiä, joiden kanssa voit käydä elämäntilannettasi läpi. 💛.
Painu saatanan kukkahattu seurakunnan tilaisuuteen lässyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä päihteitä. Menetin työn, sain karenssin ja kelan päätöksessä kestää kuumottavan kauan. Ja uusia yllättäviä menoja tuli juuri. -ap
Valivali. Toimeentulotuen saa kaikkialla viikossa kun lähettää tarvittavat liitteet.
en käytä päihteitä = huumeita joo
Boomereita varmaan nämä vanhemmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valivali. Toimeentulotuen saa kaikkialla viikossa kun lähettää tarvittavat liitteet.
Oletko itse kokeillut? -ap
Ymmärrän ahdinkosi ap, mutta jos todella tarvitset apua, niin pyydä sitä suoraan vanhemmiltasi, äläkä vihjaile. Samalla sinulle ratkeaa, että auttavatko he, vai eivät.
Olen sanonut jämäkästi omalle tyttärelleni, että jos hän todella tarvitsee apua, niin silloin ei kiertelyt ja kaartelut auta kuulijaa, vaan suora puhe. Tyttäreni harrasti aiemmin vihjailua varsinkin minua, äitiään, kohtaan ja kyllästyin totaalisesti siihen. Kyse ei ollut ettemmekö olisi auttaneet tytärtämme hädän hetkellä (kyllä autoimme), mutta vihjailusta ei voinut tietää kuinka vakavasta tilanteesta oli kulloinkin kyse. Vinkkinä tämäkin: vihjailu saattaa vain ärsyttää vanhempiasi tai sitä jolta apua pyytää.
Edelliseen viestiin liittyen, olen muuten kokeillut terapiaa ja siellä nimenomaan ohjattiin toimeentulotuen piiriin. Minusta tuo on väärin, että terapeutti vaan lamaannuttaa minua lisää. Olin silloin innokas tekemään töitä. Hän kuitenkin jankutti tästä monen istunnon ajan. Tietysti itsehän minä päätin hänen neuvojaan kuunnella. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse kokeillut? -ap
Totta kai olen, kun perintörahat loppui. 10 vuotta ne kesti.
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen viestiin liittyen, olen muuten kokeillut terapiaa ja siellä nimenomaan ohjattiin toimeentulotuen piiriin. Minusta tuo on väärin, että terapeutti vaan lamaannuttaa minua lisää. Olin silloin innokas tekemään töitä. Hän kuitenkin jankutti tästä monen istunnon ajan. Tietysti itsehän minä päätin hänen neuvojaan kuunnella. -ap
Arvasin!!! Olet sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sait karenssin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin!!! Olet sekopää.
Minulla on mm. vaikeat perhesuhteet, mitä hiukan avasin jo tässä ketjussa. En nyt sekopäänä itseäni kuitenkaan pidä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sait karenssin?
Olen vailla ammatillista koulutusta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäluokan vanhemmista kyse?
Omat vanhempani ovat 40- luvulta ja olen vasta viime aikoina ymmärtänyt, että etenkin äidin suvussa on ollut psykiatrisia ongelmia, niistä ei vain ole valitettavasti puhuttu yhtään mitään. Kaikki mt asiat olivat valtavia tabuja.
Ensimmäisen opiskeluvuoden opintotuki jäi saamatta vanhempien tulojen takia. Tätä ei toki vanhemmat korvanneet mitenkään. Kärvistelin opintolainalla.
Ilmeisesti asuit vanhempiesi luona, koska ei ne tulot pitäisi muuten vaikuttaa?
En asunut. 80-luvun puolivälissä vaikutti.
Ap: "Minulla on vaikeaa"
Kommentoija:"Mene terapiaan!!!!"
Ap:"Menin terapiaan"
Kommentoija:"Olet sekopää!!!"
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset tyrkyttää aina jesseä avuksi, kuitenkaan siitä ei mitään kongreettista apua, esim. ei laskut tule maksetuksi, vaikka kuinka huutelet.
Tarvitsisivatko vanhemmat apua siihen, miten jälkeläisistä huolehditaan? Vai ovatko jälkeläiset jo vieroitetut? Jos ovat, niin tuskin tarvitsee sitten heillekään päin soitella
Tietynlaisille vanhemmille ei voi kertoa omista vaikeuksista. Eikä ehkä pitää heitä ajan tasalla muistakaan kuulumisista. Ehkä ap oppii tästä jotain. Ja palaa asiaan sitten kun vanhemmat puolestaan tarvitsevat apua. Eiku ai niin, se kotona loisiva siskohan auttaa.