Miksi kokoomus sai niin paljon ääniä edelleen?
Onko suomalaisista tosiaan 20% osinkomiljonäärejä vai pelasivatko vain hyvin persujen piikkiin kaikki ikävät jutut - kok kuienkin suurin hallituspuolue ja eniten vastuussa kurjistamisesta
P.S. tienaan 5000€ /kk eikä minun kannata äänestää kokoomusta
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin lobattu - joku 3k€ /kk tienaava toimihenkilö luulee että hänen kannattaa äänestää just kokoomusta - ja EK:n herrat nauraa
Ehkä se kolmetonnia kuussa ansaitseva haluaa itsekin nauttia omista tienesteistään ilman laumaa ammottavia kitoja kelan oven takana. Onko tullut mieleen miltä tuntuu, kun on pakko jakaa omista rahoistaan ja itse ei pääse edes hammaslääkärille?
Eipä ole tämän hallituksen aikana verot keventyneet
Vierailija kirjoitti:
Koska ilman yrittäjiä ei olisi työpaikkoja.
Satonen on sitkeästi yrittänyt saada lisää työttömiä, nyt jo 75 000. Mitään muuta hallitus ei sitten ole saanutkaan nousuun kuin työttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin lobattu - joku 3k€ /kk tienaava toimihenkilö luulee että hänen kannattaa äänestää just kokoomusta - ja EK:n herrat nauraa
Ehkä se kolmetonnia kuussa ansaitseva haluaa itsekin nauttia omista tienesteistään ilman laumaa ammottavia kitoja kelan oven takana. Onko tullut mieleen miltä tuntuu, kun on pakko jakaa omista rahoistaan ja itse ei pääse edes hammaslääkärille?
Eikä elinkustannukset laskeneet - onneksi vammaisilta on viety rahaa, varmaan suursijoittajille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä ratkaisist hoitojonot?
Tilanne on siis tämä: Hotiojono pitää purkaa nyt ja heti, mutta työntekijöitä ei ole tarpeeksi terveyskeskuksissa.Mitä siis tekisit poliitikkona?
Kannattaisi ensinnäkin varmaan palkata lisää niitä työntekijöitä ja maksaa niille asianmukainen palkka, eikä hakea jotain halpatyövoimaa ulkomailta. Tämähän on kokoomukselle ihan mahdoton ajatus. Senkin rahan mitä kokkarit on laittaneet yksityisille terveysasemille voisi laittaa tähän. Turha siellä hallituksessa on huudella että menkää töihin, josxeiole haluja palkata suomalaisia.
Niin - eli maksat uusille työntekijöille isompaa palkkaa ja parempia etuja, jotta saat heidät rekrytoitua yksityiseltä. Sitten kaikki vanhatkin haluavat - tietysti - samat edut. Julkisen puolen kulut nousevat x potenssiin jotain. Voisiko olla niin, että nykyratkaisu tulisi valtiolle halvemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
koska kokoomus ajaa realistista talouspolitiikkaa. Julkistalous ei voi jatkuvasti vain kasvaa, jos tulot eivät kasva. Jokainen tietää, että mitä velaksielämisestä on lopulta seurauksena
Niinpä. Kokoomus ajaa nykyistä talouspolitiikkaa, mutta persuista tuli kärsijöitä kuntavaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa puhutaan jatkuvasti työvoimapulasta ja rekrytointien haasteesta, joka ulottuu lähes kaikille liiketoiminnan osa-alueille. Harvemmin puhuttu aihe on kuitenkin yrittäjien riittävyys ja suoraan tästä johdettuna yritysten tuottamien palvelujen saatavuus tulevaisuudessa. Tilastollisesti Suomessa eniten yli 55-vuotiaita yrittäjiä, joiden töiden jatkajaa ei pelkällä sukupolvenvaihdoksilla korvata. Tuhansia yrityksiä uhkaa lopettaminen, joista melkoinen määrä täysin terveitä valmiine asiakkuuksineen. Nämä yritykset palveluineen siis katoavat eikä ole ollenkaan selvää, että niiden tilalle syntyy automaattisesti uusia. Tämä puolestaan saattaa rapauttaa peruspalveluihin kohdistuvaa yrittäjävetoista liiketoimintaa ja edistää ulkomaisen, tytäryhtiötalouteen nojaavan liiketoiminnan voimistumista entisestään.
Siksi kuntavaalit olisi tärkeät vaalit, että kunnallinen, alueellinen että kansallinen kilpailukyky ja elinvoima säilytetään Suomessa korkealla tasolla. Nämä nyt valitettavasti oli mielipidekysely nykyhallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Satuitko huomaamaan miten tämä hallitus nosti alvia ja terveyskeskus/lääkäri/lääkemaksuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on siis tämä: Hotiojono pitää purkaa nyt ja heti, mutta työntekijöitä ei ole tarpeeksi terveyskeskuksissa.Mitä siis tekisit poliitikkona?
Kannattaisi ensinnäkin varmaan palkata lisää niitä työntekijöitä ja maksaa niille asianmukainen palkka, eikä hakea jotain halpatyövoimaa ulkomailta. Tämähän on kokoomukselle ihan mahdoton ajatus. Senkin rahan mitä kokkarit on laittaneet yksityisille terveysasemille voisi laittaa tähän. Turha siellä hallituksessa on huudella että menkää töihin, josxeiole haluja palkata suomalaisia.
Maksaa ja maksaa, demarit ovat kyltymättömiä. Mistä sahat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tienaan sen 6k€ /kk ja äänestin SDP:tä koska en halua heikompiosaisille leikkauksia joista en itse hyödy mitenkään- Marinin hallituksen aikaan sai sentään sähköalen ja kerran lapsilesät tuplana
Sähköale, josta hyötyivät sähköyhtiöt ja lopulta veronmaksajat sen kuitenkin maksavat. Lapsilisät maksatetaan verorahoilla. Kokoomus ehdotti sähköyhtiöille hintakattoa, mutta se ei demareille käynyt. Ai miksi? No siksi koska heidän puolue vahvasti edustettuina sähköyhtiöiden johdossa ja omistajina.
Eli sua ei haittaa, että kaikille kaikkea -politiikka jää lopulta lastemme maksettavaksi? Minä tienaan paljon vähemmän kuin 6t ja en ikinä äänestä vihervasemmistoa.
Kun ei ole lasta, ei ole uhriakaan joka jäisi minun valintojen takia paitsi jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Koska puolue on ainoa täyspäisten puolue.
ja yrittää saada Suomen taloutta kuntoon toisin kuin vasemmisto VV = velkaa ja veroja - meillä on rahaa -malliin
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmissa ikäluokissa on paljon niitä, jotka kuvittelevat, että koti, uskonto ja isänmaa ovat kokoomuksen arvoja.
Meidän nuorempien arvoja ovat h i n t t a i l u, pössyttely ja maan n e e k e r ö i n t i.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - eli maksat uusille työntekijöille isompaa palkkaa ja parempia etuja, jotta saat heidät rekrytoitua yksityiseltä. Sitten kaikki vanhatkin haluavat - tietysti -
Miksi ne pitäisi yksityiseltä rekrytoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satonen on sitkeästi yrittänyt saada lisää työttömiä, nyt jo 75 000. Mitään muuta hallitus ei sitten ole saanutkaan nousuun kuin työttömyyden.
Vasemmiston tyhmyys se vain kukoistaa!
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen uskollisin äänestäjäkunta on edelleen hyvin toimeentulevaa, aktiivista väkeä, joka haluaa pitää kiinni elämäntavastaan. Siksi puolueen peruskannatus pysyy korkealla, kunnes nuoret äänestäjänaiset muuttavat suuntaa. Uudet nuoret äänestäjät ovat edeltäjiään paljon enemmän vasemmalla ja epäsuotuisempia kokoomukselle. Tulevien vuosien vaalimenestys riippuu siitä, onnistuuko jokin puolue trianguloimaan ääripäiden yläpuolelle jonkin kokoavan agendan tai tarjoamaan laajemmin houkuttelevan poliittisen vision.
Vähemmän suopeita, tarkoitit varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä oli nyt kuntavaalit. Ei kannata sotkea valtakunnanpolitiikkaa tähän.
Mutta nuo kunnat sattuvat muodostamaan sen valtakunnan.
Ja äänestäjät on samat. Ja iso osa ehdokkaistakin.
Kokoomus teki sen jo toisen kerran. Eli pelaavat korttinsa niin fiksusti että persut saavat kaiken loan niskaan. Selkeästi antavat juuri kaikkein haastavimmat ministerinpallit persuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen kannattajat ei arastele leikkauksia.
Mutta miten heitä on toi yli 20% ? Siksikö että keskituloinen haluaa köyhiltä leikattavan vaikkei itse hyödy mitenkään?
Tätä epäilen myös. Luulisi että keskituloista haittaisi köyhiä ennemmän maksaa veroja lastenkotibisnekseen ja terveysjättien voittoihin sekä yrityistukia saavien osinkojen maksuun?
Mutta ei. Tosin minua tämä haitta ja siksi en äänestä kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu pskaa
katso tilastoja: Suomen kokonaisveroaste ja ennuste veroasteen kehityksestä (Valtiovarainministeriö) mutta eihän faktojen kannata sotkea hyvää agendaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuitko huomaamaan miten tämä hallitus nosti alvia ja terveyskeskus/lääkäri/lääkemaksuja?
Joista jälkimmäisiä eivät edelleenkään ne paperilla kaikkein köyhimmät maksa kuitenkaan.
Sähköale, josta hyötyivät sähköyhtiöt ja lopulta veronmaksajat sen kuitenkin maksavat. Lapsilisät maksatetaan verorahoilla. Kokoomus ehdotti sähköyhtiöille hintakattoa, mutta se ei demareille käynyt. Ai miksi? No siksi koska heidän puolue vahvasti edustettuina sähköyhtiöiden johdossa ja omistajina.
Eli sua ei haittaa, että kaikille kaikkea -politiikka jää lopulta lastemme maksettavaksi? Minä tienaan paljon vähemmän kuin 6t ja en ikinä äänestä vihervasemmistoa.