Miksi kokoomus sai niin paljon ääniä edelleen?
Onko suomalaisista tosiaan 20% osinkomiljonäärejä vai pelasivatko vain hyvin persujen piikkiin kaikki ikävät jutut - kok kuienkin suurin hallituspuolue ja eniten vastuussa kurjistamisesta
P.S. tienaan 5000€ /kk eikä minun kannata äänestää kokoomusta
Kommentit (380)
Vanhemmissa ikäluokissa on paljon niitä, jotka kuvittelevat, että koti, uskonto ja isänmaa ovat kokoomuksen arvoja.
Persut on hyvä hallituskumppani - kaikki käy kunhan saa vähän maahanmuuttajiakin kiusata
t. Petteri
Kokoomuksen kannattajat ei arastele leikkauksia.
Rikkaiden paras ystävä ja tukija onkin sosialidemokraatti.
Vieläkin naurattaa matkalla pankkiin, kun punikit poistivat varallisuusveron ja kun punikkihallitus jakoi rikkaille rahaa enemmän kuin kukaan koskaan koko Suomen historiassa.
Koska puolue on ainoa täyspäisten puolue.
Vierailija kirjoitti:
Persut on hyvä hallituskumppani - kaikki käy kunhan saa vähän maahanmuuttajiakin kiusata
t. Petteri
Ja Petteri on hyvä marionetti - luulee johtavanha suomea *tirsk* t. Jyri
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten heitä on toi yli 20% ? Siksikö että keskituloinen haluaa köyhiltä leikattavan vaikkei itse hyödy mitenkään?
Halllituspuolueiden äänisaalis oli yhteensä jotain vähän päälle 37%. Eli tosi huono tulos. Heillä ei ole kansan luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden paras ystävä ja tukija onkin sosialidemokraatti.
Vieläkin naurattaa matkalla pankkiin, kun punikit poistivat varallisuusveron ja kun punikkihallitus jakoi rikkaille rahaa enemmän kuin kukaan koskaan koko Suomen historiassa.
Punikkihallitus? Urpo.
Minä tienaan sen 6k€ /kk ja äänestin SDP:tä koska en halua heikompiosaisille leikkauksia joista en itse hyödy mitenkään- Marinin hallituksen aikaan sai sentään sähköalen ja kerran lapsilesät tuplana
Kokoomus saa paljon ääniä siksi että kokoomuksen äänestäjät eivät liiku.
En ota kantaa siihen että tajuavatko nämä lainkaan millaista politiikkaa kokoomus oikeasti ajaa ja ajaako se edes kaikkien kokoomusta äänestävien etua kun pointti on nimenomaan siinä että kerran kokoomusta äänestänyt kävelee kuuliaisesti äänestyspäivänä äänestämään kokoomusta uudelleen.
Kokoomus ei myöskään saa juurikaan vasemmistoon kypsyneiden protestiääniä jotka menevät esim. Persuille. Kokoomuksen kannatuksen vaihtelu on hyvin pientä verrattuna mihin tahansa muuhun puolueeseen.
Minä olen aina äänestänyt kokoomusta. Syy: he ovat yrittäjien puolella. Meillä taas ei ole töitä, jos ei ole yrityksiä. Tiedn kyllä, etteivät he aja pienyrittäjien asioita tarpeeksi, mutta ei kukaan muukaan.
Siksi että kokkare äänestää AINA. Raha on paras motivaattori, silloin kun sitä on.
Lyödyt, köyhät, masentuneet ja sairaat ei äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten heitä on toi yli 20% ? Siksikö että keskituloinen haluaa köyhiltä leikattavan vaikkei itse hyödy mitenkään?
Se mitä sanot köyhiltä leikkaamiseksi on valtion ja kuntien menojen pienentämistä. Siitä hyötyy kaikki. Yleisesti aina mitä vähemmän rahaa kiertää julkisen kautta sen parempi.
Mitäköhän tapahtuisi vaikka Vantaalla, jos ihmiset ei äänestäisi kokoomusta? Huom, Vantaalla Suomen kunnista eniten ei-kotimaisia kieliä äidinkielenään puhuvia. Rahaa suollettaisiin poskettomasti demareiden ja vihreiden toimesta tietyille ryhmille, mistä ei normikansalainen hyötyisi mitään.
Toki pienillä paikkakunnilla ääniä menee myös keskustalle jne., mutta esim. pk-seudulla se on aika suoraan vihervassareiden laariin, jos ei äänestä kokoomusta.
MItenkähän aloittaja kokee kuntavaalissa hyötyvänsä henkkoht demareiden äänestämisestä, tähän ottaisin mielellään perustelut :)
Itse äänestin kuntavaalissa Keskustan edustajaa, koska hänen painotuksensa rahankäytössä olisivat varhaiskasvatus ja koulu. Keskusta on perhepuolue (for obvious reasons..) Itsellä ei ole enää pientä lasta, mutta lapsissa ja nuorissa on tulevaisuus.
Aluevaalissa äänestin puolestaan Kokoomuksen edustajaa, terveystieteiden tohtoria, koska vaikka sote-alueemme ei ole alijäämäinen, vaatii se yhä edelleen tehostamista. Mm omassa kunnassamme on hyvä ja toimiva julkinen liikenne, emme tarvitse terveyskeskusta tähän meidän kylälle homeiseen rakennukseen, kun seuraava on kuuden km päässä ja sitä seuraava 10. Rakennusta on korjattu nyt valehtelematta 10 vuotta, henkilökuntaa on vaikea saada, joten eiköhän luovuteta lopultakin.
Ehkä kaikki eivät olekaan töissä jossain julkisen sektorin turhassa hommassa puolitehoilla?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus saa paljon ääniä siksi että kokoomuksen äänestäjät eivät liiku.
En ota kantaa siihen että tajuavatko nämä lainkaan millaista politiikkaa kokoomus oikeasti ajaa ja ajaako se edes kaikkien kokoomusta äänestävien etua kun pointti on nimenomaan siinä että kerran kokoomusta äänestänyt kävelee kuuliaisesti äänestyspäivänä äänestämään kokoomusta uudelleen.
Kokoomus ei myöskään saa juurikaan vasemmistoon kypsyneiden protestiääniä jotka menevät esim. Persuille. Kokoomuksen kannatuksen vaihtelu on hyvin pientä verrattuna mihin tahansa muuhun puolueeseen.
Joku voisi toisaalta olla sitä mieltä, että ne tuuliviirit, joiden poliittinen arvokartta tuosta noin vain heilahtelee välillä vasemmisto - persut, ennemminkin ovat aika kujalla äänestämisiensä suhteen.
Siksi, koska äänestysprosentti on aina niin alhainen. Kokoomusta äänestävät viitsivät käydä äänestämässä ja ns. köyhemmät eivät viitsi äänestää. Jos äänestysprosentti olisi edes 95, olisivat tulokset todennäköisesti erilaisia. Edellisissä eduskuntavaaleissa Kokoomusta äänesti noin 12% ja Perussuomalaisia noin 11% Suomen kansalaisista, ei siis äänioikeutetuista. Luvut ovat siis varsin pieniä kun ne suhteutetaan kansalaisten määrään.
Hyvin lobattu - joku 3k€ /kk tienaava toimihenkilö luulee että hänen kannattaa äänestää just kokoomusta - ja EK:n herrat nauraa