Mikä on syysi ajaa maantiellä 70 km/h satasen alueella?
Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti vaikka työni takia. Aurinkoinen kevätilta, rutikuiva tie, ei ruuhkaa; miksi et aja suurinta sallittua nopeutta? Haluaisin päästä näiden pakittajien pään sisään.
Hauskimpia ovat ne jotka ajavat sen parisenkymmentä kilometriä tunnissa alinopeutta, ja painavat jarrua jokaisen kameran kohdalla.
Kommentit (739)
"En ymmärrä näitä kommenttejasi nyt yhtään. Kymmenien kilometrien matkalla ero voi olla puoli tuntiakin, riippuu toki paljonko vauhtia hidastetaan. Joka tapauksessa se lasketaan minuuteissa eikä sekunneissa.
Miksi on älyllisesti typerää ohittaa? Tiesitkö että se on ihan laillinen toimenpide kun edelläajava ajaa liian hitaasti?
Ap"
No jotta syntyisi 30 minuutin aikaero 70km/h ja 100km/h keskinopeuksille, pitäisi ajaa n. 120km matkalla nuo keskinopeudet. Käytännössä tuo 100 km/h keskinopeus edellyttäisi kuitenkin pitkää matkaa moottoritiellä 120km/h alueella, jolloin hitaammista mennään ohi niin, että heilahtaa. Todellisuudessa jo 80km/h keskinopeus on todella hyvä pitkässä matkassa, joten lasketaan sillä ja 65km/h keskinopeus ella, jos oletetaan, että max 70km/h ajava ajaa lähes kokoajan sitä nopeutta. Silloin puolentunnin ero edellyttää n. 170km matkaa.
Toisin sanoen ihan kymmenissä kilometreissä ei maantiellä synny puolentunnin eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan säännöllisesti maantietä.
Ap
"Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti"
Ap
No, useammin. Sanotaan näin. Vaikka työkseni.
Ap
Eikö trollaus oikein onnistu? Pitäiskö sitäkin harjoitella vähän lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena AP:lle. Syy on useimmiten se ettei olla varmoja siitä mikä on sallittu nopeus kyseisellä tieosuudella. Ja jos kyseinen tie on miinoitettu kameroilla niin otetaan varman päälle ettei räpsähdä sakkoja 20 km/h ylinopeudesta. Tämä on ihan normaalia käyttäytymistä ihmisiltä jotka haluavat välttää ylinopeussakot.
Jos tuon takia "menettäisit järkesi" niin kattaa ehkä katsoa peiliin?
Miksi katsoisin peiliin, jos vika on muissa autoilijoissa.
Ap
Niin sanotaan ihmiselle joka luulee vian olevan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis sinä et menetä mitään koska tykkäät ajaa alinopeutta kahvia juoden. Monet eivät tykkää, ja joillain voi olla jopa jonkinlainen aikataulu noudatettavana.
Ap
Ajan ihan normaalisti rajoitusten mukaan, en alinopeutta. Jos edellä oleva ajaa hitaammin niin minulla ei ole mitään ongelmia tietoisesti hidastaa omaa etenemistäni. Kymmenien kilometrien matkallakin etu on käytännössä joitakin sekunteja. On älyllisesti typerää tehdä yhtään mitään muuta kuin höllätä.
Jos sinulla olisi aikataulu noudatettavana niin silloin olisit jo oppinut ennakoinnin merkityksen. Tämä tietysti teoreettista koska oikeasti olet vain provoileva trolli.
En ymmärrä näitä kommenttejasi nyt yhtään. Kymmenien kilometrien matkalla ero voi olla puoli tuntiakin, riippuu toki paljonko vauhtia hidastetaan. Joka tapauksessa se lasketaan minuuteissa eikä sekunneissa.
Miksi on älyllisesti typerää ohittaa? Tiesitkö että se on ihan laillinen toimenpide kun edelläajava ajaa liian hitaasti?
Aika hienosti kiteytetty että mitä tyhmempi sitä suurempi tarve ohitella.
Jos mä ajan tolla tavalla alinopeutta, on autossani joku tekninen vika tai keli on poikkeuksellisen vaikea.
Koska minulla on oikeus. (ei velvollisuuksia)
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaan ajaneeni jonkun maantiellä kiinni niin höllään omaa vauhtiani ja pidän turvavälin. Hörppään mukista kahvia ja otan iisisti.
Yksinkertaista, mutta tämän ketjun perusteella ihan perkeleen vaikeaa monelle.
Kun minä saan maantiellä jonkun kiinni niin otan iisisti ja ajan ohi.
Yksinkertaista mutta ihan perkeleen vaikeaa monelle.
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina kolme kilsaa yli nopeusrajoutuksen. Jos perään tulee bemari tai audi roikkumaan, niin ohituskieltojen ja vastaantulevien autojen kohdalla lasken vauhdin 5 kilsaa alle nopeusrajoituksen. Suuri nautinto kiusata kusipää bemareita ja audeja.
Ajan kaltaisistasi ohi. Ihan riippumatta siitä minkä merkkinen auto on alla.
Siinähän kiusaat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaan ajaneeni jonkun maantiellä kiinni niin höllään omaa vauhtiani ja pidän turvavälin. Hörppään mukista kahvia ja otan iisisti.
AP:lle tuntuu ainakin olevan vaikeaa. Kuulemma järki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa kyttäilet minuuttitolkulla ohituspaikkaa ja poltat kynttilää loppupäästä. Ja vain siksi että pääset yhdestä autosta ohi, muutaman kymmenen metriä edempänä ajavan perään kyttäämään taas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa kyttäilet minuuttitolkulla ohituspaikkaa ja poltat kynttilää loppupäästä. Ja vain siksi että pääset yhdestä autosta ohi, muutaman kymmenen metriä edempänä ajavan perään kyttäämään taas...
Ei.
Ohittaminen ei ole mikään ongelma tai stressin aihe.
Minä olen se joka sujuvasti tulee sen possujunan ohi muutama auto kerrallaan ja jatkaa omaa ajoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavasti ajelee perässä adaptiivisen cruisen kanssa ja ohituspaikassa sit tallaa pedaalia. Ei se sen vaikeampaa ole, kokeile joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ohittaminen ei ole mikään ongelma tai stressin aihe.
Minä olen se joka sujuvasti tulee sen possujunan ohi muutama auto kerrallaan ja jatkaa omaa ajoaan.
Sut on niin nähty. Käytät energiaa ja vähäistä aivokapasiteettiasi täysin turhaan poukkoiluun. Voitat kymmenen sekuntia sadan kilsan matkalla tuolla sekoilullasi mitä kutsut sujuvaksi ajamiseksi. Säälittävää.
Mut ei mitään pois sulta hei, jokainen toimii kykyjensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukavasti ajelee perässä adaptiivisen cruisen kanssa ja ohituspaikassa sit tallaa pedaalia. Ei se sen vaikeampaa ole, kokeile joskus.
Mitä turhia kun adaptiivisella vakkarilla on kiva ajella liikenteen mukana. Mutta jos tykkää käyttää aikansa siihen että kyttäilee ohituspaikkaa niin mikä ettei. Saa niinkin toimia jos on vielä leikki-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ohittaminen ei ole mikään ongelma tai str
Edelleen täysin väärin.
Voit ihan rauhassa solvata tai laskea väärin mitä ajan säästöön tulee -ei katsos kiinnosta.
Ajan todellakin kykyjeni mukaan eli ohitan possujunat helposti ja suvuvasti ja jatkan matkaani.
Vierailija kirjoitti:
Voit ihan rauhassa solvata tai laskea väärin mitä ajan säästöön tulee -ei katsos kiinnosta.
Ajan todellakin kykyjeni mukaan eli ohitan possujunat helposti ja suvuvasti ja jatkan matkaani.
:D Tietäisitpä miten naurettavalta kuulostat aikuisen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Perustelisitko väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen näitä tunareita. Kauhea pelko päällä ettei auto kaadu jos ajaa normi nopeutta. Ja ikinä ei saa järkevää vastausta tähän syyhyn. Piipitetään että ei oo kiirus mihinkään, lähde ennemmin jos ärsyttää. No jos ei näillä pelkureilla ole kiire niin miksi eivät aja jonnekin sivuun välillä ja päästä autoletkaa ohi? No siksi kun minä, minä, minä saan olla tien tukkona koska minä olen minä.
Ääliö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Perustelisitko väitettäsi.
Miksi trollille pitäisi mitään perustella? Eihän sinulla ole edes autoa, saati ajokorttia.
"Niin, siis sinä et menetä mitään koska tykkäät ajaa alinopeutta kahvia juoden. Monet eivät tykkää, ja joillain voi olla jopa jonkinlainen aikataulu noudatettavana.
Ap"
Tätä mä en ole ymmärtänyt koskaan, että miksi aikataulu pitää laskea niin tiukasti. Itse en ole minkäänlainen johtaja, mutta osaan sanoa, jos joku asia tai tehtävä ei aikatauluihini sovi, kummallista, ettei johtajat osaa tätä.
Nyt lauantaina kävi pieni moka, laskin vahingossa lähtöajan tunnin liian aikaiseen, kun yleensä lähden n. 35-30 minuuttia ennen kuin mitä vielä rajoitusten mukaan ajamalla ehtii. No sellainen puolituntia meni siinä, että ajeli motariosuuden rauhallista 100km/h nopeutta ja kävi kerran pissillä huoltoasemalla. Toisen puolituntia joutui odottelemaan tilaisuuden alkua, mutta parempi niinpäin kuin myöhässä raivoten vähänkään erilailla ajaville.