Mikä on syysi ajaa maantiellä 70 km/h satasen alueella?
Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti vaikka työni takia. Aurinkoinen kevätilta, rutikuiva tie, ei ruuhkaa; miksi et aja suurinta sallittua nopeutta? Haluaisin päästä näiden pakittajien pään sisään.
Hauskimpia ovat ne jotka ajavat sen parisenkymmentä kilometriä tunnissa alinopeutta, ja painavat jarrua jokaisen kameran kohdalla.
Kommentit (739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen perille päässyt vaikka vauhti olisi ollut kuinka hiljainen.
Minäkin, mutta nopeammin kuin sinä. Säästyy aikaa järkevämpään puuhaan.
Ap
No minulla on aikaakin aina ollut ihan riittävästi, eikä sitä mihinkään säilöttyä kuitenkaan saa.
Kirjoitit: Kyse ei aina ole ajansäästöstä. Köröttelyvauhdilla ajaminen on todella tylsää ja turhauttavaa.
Vastaus: ajaminen ei todellakaan ole mikään Extreme kokemus tai jännityksen hakua.
Ajamisen pitää olla niin turvallista että se on tylsää.
Mene harrastamaan vaikka luolasukellusta jos jännitystä kaipaat elämääsi. Siellä on ihan luvalla kuolemanvaara läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi hälytyskellojen soida, jos edessä on tyhjä tie ja takana pitkä jono. Miksei voi ajaa samaa vauhtia kuin muut? Onko niin vaikeaa ottaa muut huomioon eikä olla tientukkona.
Jos takanani on jono eikä edessä ketään niin silloinhan minä ajan tismalleen samaa vauhtia kuin muut.
Ei vaan sinä pakotat itsekkäästi muut köröttelemään turhan hitaasti.
Jolloin minä siis ajan samaa vauhtia kuin kaikki muutkin. Oliko vielä jotain?
Sinä ajat samaa vauhtia kuin ne, jotka olet jo kerännyt perääsi, se on totta. Jonon perään tulee kuitenkin koko ajan muita, jotka ajoivat kovempaa kunnes saivat jonon kiinni. Eli ajat hitaammin kuin muut.
No se on heidän ongelma, ei minun. Aina voi ohittaa jos ei halua ajaa samaa vauhtia kuin minä ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Jos saat joskus toimivan aivosolun niin todennäköisesti nuo typeryytesi jäävät pois.
Vastaus: Jos joskus pääset koskemaan naista, sen jälkeen ei tarvitse uhota enää. Kaikkein härskimmät jutut on niillä joilta oikea kokemus puuttuu ja tämä täytyy piilottaa rehvakkaan esiintymisen alle.
Tästä jokainen jolla kokemus on, näkee heti että tyhjä tynnyri kolisee. Kaikkein kovimpia öykkäreitä on nekin jotka eivät osaa tapella. Sitten kun joku oikeasti osaa, se hiljaa väistää viimeiseen asti.
Ajattelitko vielä pitkäänkin sitä tynnyriäsi kolistella sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi hälytyskellojen soida, jos edessä on tyhjä tie ja takana pitkä jono. Miksei voi ajaa samaa vauhtia kuin muut? Onko niin vaikeaa ottaa muut huomioon eikä olla tientukkona.
Jos takanani on jono eikä edessä ketään niin silloinhan minä ajan tismalleen samaa vauhtia kuin muut.
Ei vaan sinä pakotat itsekkäästi muut köröttelemään turhan hitaasti.
Jolloin minä siis ajan samaa vauhtia kuin kaikki muutkin. Oliko vielä jotain?
Sinä ajat samaa vauhtia kuin ne, jotka olet jo kerännyt perääsi, se on totta. Jonon perään tulee kuitenkin koko ajan muita, jotka ajoivat kovempaa kunnes saivat jonon kii
No se on heidän ongelma, ei minun. Aina voi ohittaa jos ei halua ajaa samaa vauhtia kuin minä ja muut.
Sit kun siellä on yhdistelmä tai muu perässä ja hidastelet sitä niin kannattaa vetää lähimmälle p-paikalle ja päästää työtään tekevät ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muiden tekemisestä sinä höyryät, jos olisit vähänkään vahvempi, ei muiden tekemiset liikuttaisi sinua. Tiedän paljon kaltaisiasi jotka höyryävät jos joku ajaa liikenteessä vähääkään hitaammin, yhteistä on heikko hermorakenne kaikilla."
En ole missään vaiheessa höyrynnyt. Kyselen täällä syitä liikenteen tukkimiseen.
Ap
Mutta kun kukaan ei tuki liikennettä. Se menee varsin hyvin eteenpäin 80 alueella 70km/h
Koko olettamuksesi on väärä, älä höyryä.
En ole varma oletko nyt tosissasi vai trollaatko.
Ap
Liikenteen tukkiminen on sitä että vedät poikittain tielle eikä kukaan pääse mihinkään suuntaan. Jos ajetaan 70km/h maantiellä jossa 80 rajoitus, vetää liikenne ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kiire mihinkään.
Pitää vaan lähteä matkaan aikaisemmin niin ehtii perille hitaamminkin.
Mikset voi ottaa huomioon niitä muita autoilijoita, jotka eivät viihdy maantiellä kauempaa kuin on tarve? Haluavat siis päästä paikasta a paikkaan b normaalilla vauhdilla.
Ap
"rutikuiva tie, ei ruuhkaa", mikset vaan ohita?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Luulen että ratkaisuni on jatkossakin ohittelu. Turvallisesti tosin. Holtitonta käytöstä en liikenteessä harrasta.
Mutta ei, en edelleenkään ala varaamaan matkaan tuntia tai kahta enemmän aikaa siksi että joku jännittäjä haluaa ajaa hitaasti.
Kirjoitit: väitän että hitaammin ajajat eivät jännitän, päin vastoin ovat kaikkein rennommin liikenteeseen suhtautuvia mitä voit löytää, koko olettamuksesi on väärä.
Jos et varaa enempää aikaa etkä ennakoi tekemisiäsi, sitten tulet varmaan myöhässä päämääräksi. Et voi muuttaa tilannetta jossa ihmiset ajavat täysin liikennesääntöjen mukaan.
Päin vastoin, sitä pitäisi ihailla kun joku ajaa maltilla ja hiljaa, liikennekulttuuri on perverssi Suomessa.
En todellakaan myöhästy mistään kun ohitan hidastelijat.
Ja oman kokemukseni mukaan jännittäjät nimenomaan ovat niitä köröttelijöitä. Tiedän pari jännittäjää joista toinen pelkää ajamista kuollakseen. Hän ajaa tilanteessa kuin tilanteessa aina reilusti alle sallitun nopeuden. En keksi hidastelulle muuta syytä; fiksut ja rennot kuskit ajavat muun liikenteen mukana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, että hiturit ovat vaaran aiheuttajia ja onnettomuusriskin lisääjiä, kun kaikki joutuvat lähtemään ohittamaan. Aina ei ole kahta moottoritien kaistaa käytettävänä, vaan joutuu katsomaan mihin väliin mahtuu ohittamaan ennen kuin sieltä tulee vastaantulija taas. Ja ne jotka tulevat kiihdytyskaistalta suoraan eteen matelemaan, teillä on väistämisvelvollisuus ja aiheutatte niin paljon vaaraa muille autoilijoille tuolla toiminnalla. Opetelkaa ajamaan oikein!
Kannattaa lähteä ajoissa liikkeelle niin ei tule pakkoa ohittaa vaarallisessa paikassa. Fakta on nimittäin se, että vaaran aiheuttaja ja onnettomuusriskin lisääjä on ihan pelkästään se joka ajaa niin kovaa että on p
Missä olen pakottanut ketään yhtään mihinkään? Hassu ajatus.
Ja ei siellä hidastelijan takana ole onneksi mikään pakko ajaa. Voin opetella tylsyyden sietoa turvallisemmassakin ympäristössä sitten myöhemmin, kun ensin ohitan pakittajan.
Ap
Ap kusjpiällä on velkapemari ja onhan sitä päästävä näyttämään vaikka ruumiita tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap kusjpiällä on velkapemari ja onhan sitä päästävä näyttämään vaikka ruumiita tulisi.
Jep jep.
Mulla ei tosiaan ole omaa autoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on kiire.
Kyllä minua harmitti rekkakuskin puolesta kun köröteltiin ainakin 20km (sitten käännyin itse sivutielle) jonkun perässä 50km/h. Rekka oli heti tämän köröttelijän perässä, joten tien tukko varmasti tiesi jumittavansa jotain, jota aikataulut painaa päälle, En ymmärrä miksi tehdään kiusaa toisille. Varsinkin joku rekka, joka ei todellakaan pääse helposti ohittamaan niin luulisi sen verran miettivän muidenkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Luulen että ratkaisuni on jatkossakin ohittelu. Turvallisesti tosin. Holtitonta käytöstä en liikenteessä harrasta.
Mutta ei, en edelleenkään ala varaamaan matkaan tuntia tai kahta enemmän aikaa siksi että joku jännittäjä haluaa ajaa hitaasti.
Kirjoitit: väitän että hitaammin ajajat eivät jännitän, päin vastoin ovat kaikkein rennommin liikenteeseen suhtautuvia mitä voit löytää, koko olettamuksesi on väärä.
Jos et varaa enempää aikaa etkä ennakoi tekemisiäsi, sitten tulet varmaan myöhässä päämääräksi. Et voi muuttaa tilannetta jossa ihmiset ajavat täysin liikennesääntöjen mukaan.
Päin vastoin, sitä pitäisi ihailla kun joku ajaa maltilla ja hiljaa, liikennekulttuuri on perverssi Suomessa.
Ja oman kokemukseni mukaan jännittäjät
Kaikki jotka minä tiedän ajavan hitaasti, ovat varsin rentoa ja kokenutta porukkaa liikenteessä. Kyseessä ei ole ajamisen jännittäminen vaan tietoinen valinta.
Mitä enemmän kokemus karttuu, sitä vähemmän liikenteessä on kiire.
Minä olin nuorena ihan samanlainen kuin sinä, raivostutti hidastelijat. Näin vanhemmiten on selvinnyt että ainoa ongelma oli minun asennevamma ja korvienväli.
Ei tule mieleenkään edes sen vertaa puuttua muiden ajamiseen, että siitä sanoisin.
Se on sitä kun sieltä omasta ylemmyydestä laskeutuu maanpinnalle eikä katso enää ketään alaspäin, alkaa asenteet sitä tärisevää pappaakin kohtaan muuttua. Ei enää raivota että kortti pois vaan autetaan häntä parhaan mukaan eteenpäin.
Se on helppo ylemmyyden tunteesta huutaa ja kiljua, mutta tilanne muuttuu kun olet itse se tärisevä pappa joka tarvitsee ajokorttia. Tilanne ei olekaan enää niin itsestään selvää.
Tämä kokemus kun puuttuu, sitä höyryä nousee korvista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on kiire.
Kyllä minua harmitti rekkakuskin puolesta kun köröteltiin ainakin 20km (sitten käännyin itse sivutielle) jonkun perässä 50km/h. Rekka oli heti tämän köröttelijän perässä, joten tien tukko varmasti tiesi jumittavansa jotain, jota aikataulut painaa päälle, En ymmärrä miksi tehdään kiusaa toisille. Varsinkin joku rekka, joka ei todellakaan pääse helposti ohittamaan niin luulisi sen verran miettivän muidenkin kannalta.
Näiden takia tieliikennelaissa on kiellettyä ajaa tarpeettoman hiljaa ja poliisi kyllä kyselisi jos joskus sellainen sattuis kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kommentista kuin alun, sen verran alentuvaa tekstiä että tuli vähän oksennusta kurkkuun.
Hidastelijat eivät raivostuta minua, se on oma kokemuksesi. Eikä minulla useimmiten ole liikenteessä kiire kun lähden ajoissa.
Ap
Muiden kiusaksi tietenkin, naurattaa kun ajattelee kuinka takana olevaa veetuttaa.
Mitä pidemmän jonon saa kerättyä taakseen sen hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oman kokemukseni mukaan jännittäjät nimenomaan ovat niitä köröttelijöitä. Tiedän pari jännittäjää joista toinen pelkää ajamista kuollakseen. Hän ajaa tilanteessa kuin tilanteessa aina reilusti alle sallitun nopeuden. En keksi hidastelulle muuta syytä; fiksut ja rennot kuskit ajavat muun liikenteen mukana.
Ap
Okei, no mikä sulla on sitten ongelmana? Jos oletetaan että hitaasti ajava jännittää ajamista niin miksi yrität painostaa häntä ajamaan kovempaa? On sallittua ajaa hiljempaa kuin nopeusrajoitus ja esim kokemattomalle kuskille myös järkevää. Miksi et pysty hyväksymään että liikenteessä on erilaisia kuskeja ja tilanteita joihin sunkin pitää sopeutua koska et ole teiden kuningas? Vähän nimittäin tuntuu että kuvittelet olevasi, kun ratkaisusi ovat sitä luokkaa että vaikkapa kokemattomien täytyy ylläpitää kokemustasoonsa nähden liian korkeaa tilannenopeutta tai vaihtoehtoisesti jäädä kotiin jotta sinua ei ala tylsistyttää. Se ei ole sun määrättävissä. Jää itse kotiin jos et pysty toimimaan yhteisesti muiden kanssa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on AP syy että ei voi ohittaa?
Yleensä noiden köröttelijöiden perässä on erittäin pitkä letka ja Suomessa on monta tienpätkää, joilla ohittaminen on hankalaa, koska paikkoja on vähän. Ja ei viitse tehdä ihan riskiohituksia.
Mulla ihan peruslaiska 2.0l hybridi corolla ja ei mitään ongelmaa ohittaa kun tulee vähänkin avointa suoraa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sähköautosta niin paljon velkaa että pitää säästää sähköä.
Velkaa enemmän kuin vispilän arvo.
Käynti specsaversillä voi auttaa 👍