Ex tekee uuden kanssa kaiken mitä mun kanssa ei suostunu
Remontoi, liikkuu, käy ulkomailla, hommaa kaikille lapsille huoneet. Noin niinku esimerkiksi.
Vuosia puhuin millon mistäkin remontoinnista. Omista huoneista lapsille. Kävelylle lähtemisestä. Ulkoille menemisestä.
Eikä mitään koskaan tapahtunut.
Nyt uuden naisen kanssa tekee tätä kaikkea.
Eipä sillä, parempi kaikille näin.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuesitystä. Pari vuotta ja se ei tee enää mitään.
Ei välttämättä. Kun löytyy se oikea, niin sitä innostuu ja jaksaa enemmän. Kaverin mies ei halunnut lapsia, mutta eron jälkeen löysi uuden ja mieli muuttui lapsiasiassa. Nyt hän on niin onnellinen isä ja lapsi kaikki kaikessa. Ja sen kyllä näkee miten hyvä suhde hänellä on lapseen.
Mutta sen miehen onni ei tule siitä lapsesta vaan eksän kiduttamisesta. Kannattaa sisäistää tämä ennemmin kuin myöhemmin.
Ei se nyksänkään toiveita enää vuoden päästä toteuta, eikä kuuntele häntä edes ja kävelee edellä.
Olisko mitenkään mahdollista, että uusi nainen tarttuu tuumasta toimeen sen sijaan että tyytyisi vaan haaveilemaan ja höpisemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuesitystä. Pari vuotta ja se ei tee enää mitään.
Niin, jossain vaiheessa ne ykkösvaimon ideat ehtyvät, ja miehen täytyy alkaa käyttämään omia ideoitaan.
"Ostetaanko mopo"
"Mennään hoploppiin"
"Mennään eräkämpälle"
Ja tässä vaiheessa se kakkosnainen alkaa nyrpistelemään nokkaansa, kun ei ollutkaan enää ykkösvaimon laatuideoita tarjolla.
Jotenkin surullista myös tuo, etteivät ne kakkosnaiset tajua, mistä se miehen persoona kumpuaa. Että he tavallaan lämmittelevät sen ykkösvaimon persoonassa, josta mies on vaan etäinen heijastus.
Ykkösvaimo, kakkosvaimo?
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotin aina matkoja paikkoja missä tykkäisin käydä. Pariisi, Krotatia, Islanti, jne. Mies ei ikinä suostunut lähtemään, ei kiinnosta. Nyt eron jälkeen on käynyt uuden naisen kanssa kaikki nuo paikat, lapsilta aina kuulen. Ja miks just nuo mun haluamat paikat..
Mulla oli myös tuollainen perässävedettävä mies. Kyllä hän matkusti minunkin kanssani, koska minä en vain ehdottanut, vaan myös selvittelin kaiken ja hoidin varaukset. Joskus exä vitkutteli tuhottoman kauan, että ns. hyväksyi mun suunnitelmat, että pystyin varaamaan tietäen, että hän on mukana. Niistä tuli jopa ihan huutoriitoja joskus, kun tuo yksi vitkutteli ja mulla meni hermot. Mutta sain kuin sainkin hänet siis lähtemään reissuihin.
Lopulta multa meni hermot tuollaisen kivireen perässä vetämiseen, lopetin suhteen, ja nykyisen miehen kanssa on ihanan helppoa, kun molemmat hoitaa osansa suunnittelusta ja ideoinnista. Yhden reissun mies järjesti meille kokonaan, mikä mun exän kanssa ei olisi tullut kuuloonkaan.
Mutta näkyy se exän nyxäkin saavan exän reissuun, mutta voin vannoa, että tuo nyxä kyllä varmasti järjestää ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä alkuhuumaa. Täytyy vielä pitää kulissia yllä mahtavana tyyppinä. Samalla selittää nyxälle, kuinka hienoa on nyt hänen kanssaan tehdä kaikkea tätä, kun sinun kanssasi ei koskaan voinut, kun et ollut kiinnostunut mistään hänen ehdottamastaan. Siitä se parissa vuodessa taantuu samanlaiseksi sohvaperunaksi kuin mikä on oikeasti ollutkin. Puhun kokemuksella. Olen ollut se nyxä.
Itsellä oli päinvastainen tilanne avomiehen kanssa. Hän oli ollut naimisissa ensirakkautensa kanssa ja he olivat perheenä tehneet kaikki tavalliset asiat yhdessä. Saaneet lapsia, hankkineet asunnon ja käyneet Keski-Euroopassa omalla autolla. Myöhemmin keski-ikäisenä häntä ei kiinnostanut tehdä niitä asioita minun kanssani, joka tulin kuvioihin heidän eronsa jälkeen. Olisin ollut innostunut pienestä ulkomaanmatkasta, vaikka vain hänen autollaan naapurimaahan tai istumisesta sohvalla käsi kädessä. Nämä asiat eivät toteutuneet.
Mitä sitten? Unohda ex ja jatka elämääsi.
Jos sinä lähdit suhteesta, voi olla, että mies on ottanut opikseen. Ei halua toistaa samoja virheitä, joita jälkikäteen tajusi tehneensä sinun kanssaan.
Toisaalta, jos hän jätti sinut ja heti hyppäsi uuteen, et todennäköisesti vaan ollut hänelle tarpeeksi tärkeä. Siinä tapauksessa on sinulle parempi, että pääsit hänestä eroon. Lasten kannalta toki voi olla ikävää, jos he näkevät, miten eri tavalla isä kohtelee uutta kumppania vrt äitiä äidin ollessa kumppani.
Moni mies tarvii toimeliaan naisen, ei sellaista joka vuodesta toiseen vaan ehdottelee kaikenlaista ja odottelee että mies saisi itsestään jotain irti. Mikä ap esti sinua remontoimasta? Tai hommaamasta isompaa asuntoa?
Olitko sinä eron aloitteellinen osapuoli? Mulla oli exän kanssa sama homma. Hän ei tehnyt yhtään mitään minun kanssani. Seuraavan naisen kanssa hän harrasti kaikenlaista, jotta ei taas tulisi jätetyksi sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tarvii toimeliaan naisen, ei sellaista joka vuodesta toiseen vaan ehdottelee kaikenlaista ja odottelee että mies saisi itsestään jotain irti. Mikä ap esti sinua remontoimasta? Tai hommaamasta isompaa asuntoa?
En ole ap, mutta kyllä se mun mielestä oli vähän noloa, kun remonttihommiin tuli mun (naisen) aloitteestani isä, joka otti projektista vetovastuun, ja mies vähän koitti sitten olla siinä apupoikana. Minä selvittelin kaikki tarvikehankinnat, ja sitten isä tuli peräkärryn kanssa ja haettiin ne. Koko hommassa exä (mies) vain ns. katseli sivummalta, ja antoi tapahtua. Remontoitu koti tietysti kelpasi kyllä, mutta tosiaan yhtään mitään ei selvittänyt edes materiaalien kustannusten suhteen tms., vaan kaikki se jäi minulle.
Tosiaan on jo exä. Nykyinen mieheni on rahoitusalalla, eli ei todellakaan mikään remonttireiska ammattinsa puolesta, mutta kyllä hän vaan osaa googlettaa ja katsoa youtube-videoita, miten jotain remonttihommia tehdään, osaa mennä rautakauppaan kyselemään, mitkä tarvikkeet toimisi hommaan x, tai osaa tilata remonttiapua niihin hommiin, mitä ei itse voi tehdä. Jotkut vaan on laiskoja ja aloitekyvyttömiä, ja toiset on aktiivisia ihmisiä.
Oman kokemuksen perusteella sanoisin, ettei kannata jäädä suhteeseen tuollaisten passiivisten siipeilijöiden kanssa, jotka pahimmillaan vielä vain jarruttavat niiden aktiivisten ihmisten tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
We are different people with different people
Niille palstalaisile, jotka eivät osaa englantia, niin "ihminen käyttäytyy eri lailla eri ihmisten seurassa".
Vierailija kirjoitti:
Olitko sinä eron aloitteellinen osapuoli? Mulla oli exän kanssa sama homma. Hän ei tehnyt yhtään mitään minun kanssani. Seuraavan naisen kanssa hän harrasti kaikenlaista, jotta ei taas tulisi jätetyksi sen vuoksi.
Tai sitten uusi on mukavampaa seuraa harrastaa eri asioita.
Esim. ei ole mukava matkustaa sellaisen kanssa, joka valittaa joka asiasta.
"Lopulta multa meni hermot tuollaisen kivireen perässä vetämiseen, lopetin suhteen, ja nykyisen miehen kanssa on ihanan helppoa, kun molemmat hoitaa osansa suunnittelusta ja ideoinnista. Yhden reissun mies järjesti meille kokonaan, mikä mun exän kanssa ei olisi tullut kuuloonkaan.
Mutta näkyy se exän nyxäkin saavan exän reissuun, mutta voin vannoa, että tuo nyxä kyllä varmasti järjestää ihan kaiken."
Minusta on taas ihanaa suunnitella ja järjestää matkoja. Ehkä se nykyinen on samanlainen ja häntä ei haittaa yhtään, jos toinen ei järjestele mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotin aina matkoja paikkoja missä tykkäisin käydä. Pariisi, Krotatia, Islanti, jne. Mies ei ikinä suostunut lähtemään, ei kiinnosta. Nyt eron jälkeen on käynyt uuden naisen kanssa kaikki nuo paikat, lapsilta aina kuulen. Ja miks just nuo mun haluamat paikat..
Nuo on sellaisia paikkoja, jonne moni haluaa. Ehkä nykyinen on halunnut noissa käydä. Mullekin nuo on ollut matkakohteita, jonne olen halunnut ja joissa olen käynyt.
Ihan oikeassa elämässä on ihan oikeita ihmisiä, jotka todellakin toimivat niin sairaasti, että valitsevat paikkoja juuri vaikka sen perusteella, että saavat sillä näytettyä jollekin toiselle jotain. Aikanaan tyyppi alkaa turhauttaa nyksäänsä ja sitten nyksän toivelistan asiat tehdään seuraavan kanssa. Tyyppihän kuulee siinä samalla ohjeita, miten tehdä toinen ihminen tyytyväiseksi, mutta ei halua tehdä sitä sen hetkistään, johon on jo kyllästynyt ja jota pitää nyrkkeilysäkkina ja kodinkoneena.
Vanha sanonta: Kyllä kuuma p..ka pian jäähtyy. Sinä olet vapaa! Hanki elämä, äläkä tuhlaa sitä katkeruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä aliarvioida petipuuhien merkitystä miehen motivaatiolle tehdä erilaisia asioita. Vaihtokauppaa vaikka ei sitä myönnetä julkisuudessa.
Ei toimi. Mies on vaan iloinen, kun on paljon seksiä, mutta ei silti tee yhtään mitään enempää. Oma aika vähenee ja onpa siinä kiva lähteä jälkeenpäin laittamaan pyykkiä kuivumaan, kun toinen kuorsaa tyytyväisenä. Tai aamuseksin jälkeen ehdotan, että pesisitkö saunan ja kylppärin, niin mies vetää housuja jalkaan ja sanoo, että nyt ei ehdi, kun lupasin mennä auttamaan Penaa autorempassa. Seksistä tulee vaihdannan väline eikä se silti toimi, tulee vain kestovitutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lohduttaa, olen ollut itse yhdessä miehen kanssa joka oli varsinainen puuhapete alkuun. Halusi reissata ja tehdä jos ja mitä. Ja tiedän yhteisten tuttujen kautta että enää harmitti että minua kosittiin hyvin pian kun exä odotteli turhaan vuosia.
No ei sillä, alkuhuumassa larpattuaan mies laiskistui ja palasi vanhoihin uomiinsa eikä edes sitten jaksanut viedä vihille asti. Eli älä vertaile pitkää suhdettasi miehen tuoreeseen. Miehellä varmaan paine pitää nainen jonka vuoksi esittää nyt erilaista ihmistä. Se ei jättänyt asioita tekemättä sinun takiasi vaan omaa laiskuuttaan ja sama tulee toistumaan uudessakin suhteessa kunhan nainen on ankkuroitu.
Tuo on juuri se dynamiikka. Sitä ykkösnaista kupataan, mies suorastaan syö tätä. Ja sitten kakkosnaiselle annetaan se kaikki kuin kostoksi ykkösnaiselle.
Ja tosiaan tuo, e
Tutustukaa narsismiin. Tuo on narsistin suhdedynamiikan peruskaava, koska persoonallisuushäiriönsä vuoksi eivät pysty muuhun. Kun se alun fantasiavaihe on ohi, te olette äitejä (kukapa sitä äitiään panisi), joille voi kiukutella ja jota voi turhauttaa, koska naisviha, joka on alkanut äidistä.
Kenelläkään seuraavalla naisella ei tule olemaan aidosti hyvin tuon tyypin kanssa ja se alun huumakin on fantasiaa eikä perustu millekään todellisen tunneyhteyden luomiselle vaan kiinnittymiselle.
Tuo on juuri se dynamiikka. Sitä ykkösnaista kupataan, mies suorastaan syö tätä. Ja sitten kakkosnaiselle annetaan se kaikki kuin kostoksi ykkösnaiselle.
Ja tosiaan tuo, että aluksi pippeli on tanassa ja keho täynnä testoa. Palaapa tarkastelemaan suhdetta 5-10 vuoden päästä. Tai älä, jos et halua painajaisia :D
Keskity vaan omaan elämääsi. Tiedä, että sinä olet se laatuyksilö, josta kokonainen pariskunta ammentaa elämiensä sisällön. Se alkuvoima on sinussa, sinä et siihen miestä tarvitse.