Ex tekee uuden kanssa kaiken mitä mun kanssa ei suostunu
Remontoi, liikkuu, käy ulkomailla, hommaa kaikille lapsille huoneet. Noin niinku esimerkiksi.
Vuosia puhuin millon mistäkin remontoinnista. Omista huoneista lapsille. Kävelylle lähtemisestä. Ulkoille menemisestä.
Eikä mitään koskaan tapahtunut.
Nyt uuden naisen kanssa tekee tätä kaikkea.
Eipä sillä, parempi kaikille näin.
Kommentit (113)
Ehkä nyksä on ruikuttamisen sijaan tehnyt selväksi että joko mies toteuttaa näitä unelmia tai lähtee kävelemään. Nyksä vaikuttaisi olevan tässä kuviossa ainoa joka selviää myös yksin (teistä kumpikaan ei ole pystynyt jättämään huonoa liittoa) joten mies tietää ettei ole nyksälle korvaamaton laiskana lorvijana.
Vierailija kirjoitti:
"Lopulta multa meni hermot tuollaisen kivireen perässä vetämiseen, lopetin suhteen, ja nykyisen miehen kanssa on ihanan helppoa, kun molemmat hoitaa osansa suunnittelusta ja ideoinnista. Yhden reissun mies järjesti meille kokonaan, mikä mun exän kanssa ei olisi tullut kuuloonkaan.
Mutta näkyy se exän nyxäkin saavan exän reissuun, mutta voin vannoa, että tuo nyxä kyllä varmasti järjestää ihan kaiken."
Minusta on taas ihanaa suunnitella ja järjestää matkoja. Ehkä se nykyinen on samanlainen ja häntä ei haittaa yhtään, jos toinen ei järjestele mitään.
Joo, niin minustakin on. Ja nykyisen mieheni kanssa se tosiaan on kivaa, kun molemmat osallistuu siihen yhtä lailla ja positiivisesti ideoiden. Exän kanssa se oli kamalaa, kun ehdottelit jotain, ja vastaukset oli tasoa nytkö tätä täytyy miettiä, ihan sama, en tiiä millon mulle käy, en tykkää tosta hotellista (ehdottamatta itse yhtään mitään parempaa, vaan olettaa, että mun pitää ehdottaa uusia, jotka hän voi vaan sitten taas torpata). Se oli sellaista negatiivista hampaiden kiristelyä, ja joskus johti tosiaan ihan riitaan asti ennen kuin saatiin jotain varattua.
Sekä tuota miestä edeltäneen exän kanssa, että nykyisen kanssa ideointi ja suunnittelu on ollut kivaa ja yhteistä ns. haaveilua, jossa innostutaan yhdessä kohteista, etsitään toinen toistaan parempia vaihtoehtoja, toisen ideioita ei torpata negatiivisesti, vaan ehdotetetaan positiivisessa hengessä sen sijaan jotain vielä parempaa jne.
Mulla on siis kokemusta molemmista ääripäistä, ja minä olen silti sama ihminen.
Tuon hankalan exän kanssa suhteessa ollessani mun tuli reissattua myös yksin, koska aina en vain jaksanut yrittää hänen kanssaan vääntää. Siitäkin vain tuli sitten riitaa, koska hän loukkaantui, kun en ottanut häntä mukaan, vaikka hän olisi kuulema halunnut. Mitenkään hän ei kuitenkaan koskaan kontribuioinut suunnitteluun, vaan päinvastoin laittoi vain kapuloita aina rattaisiin, ja vitkutteli varausvaiheeseen pääsyä lykkäämällä keskustelua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä alkuhuumaa. Täytyy vielä pitää kulissia yllä mahtavana tyyppinä. Samalla selittää nyxälle, kuinka hienoa on nyt hänen kanssaan tehdä kaikkea tätä, kun sinun kanssasi ei koskaan voinut, kun et ollut kiinnostunut mistään hänen ehdottamastaan. Siitä se parissa vuodessa taantuu samanlaiseksi sohvaperunaksi kuin mikä on oikeasti ollutkin. Puhun kokemuksella. Olen ollut se nyxä.
Itsellä oli päinvastainen tilanne avomiehen kanssa. Hän oli ollut naimisissa ensirakkautensa kanssa ja he olivat perheenä tehneet kaikki tavalliset asiat yhdessä. Saaneet lapsia, hankkineet asunnon ja käyneet Keski-Euroopassa omalla autolla. Myöhemmin keski-ikäisenä häntä ei kiinnostanut tehdä niitä asioita minun kanssani, joka tulin kuvioihin heidän eronsa jälkeen. Olisin ollut innostunut pienestä ulkomaanmatkasta, vaikka vain hänen autollaan naapurimaahan tai i
Sinä ilmeisesti alistuit tuohon aikaisemmin niin hän pystyi aloittamaan sen jo aiemmin, kun kerran et jättänyt häntä, vaikka toimi noin.
Huomaa, että täällä ei osalla ole mitään kokemusta häiriintyneistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuesitystä. Pari vuotta ja se ei tee enää mitään.
Ei välttämättä. Kun löytyy se oikea, niin sitä innostuu ja jaksaa enemmän. Kaverin mies ei halunnut lapsia, mutta eron jälkeen löysi uuden ja mieli muuttui lapsiasiassa. Nyt hän on niin onnellinen isä ja lapsi kaikki kaikessa. Ja sen kyllä näkee miten hyvä suhde hänellä on lapseen.
Mutta sen miehen onni ei tule siitä lapsesta vaan eksän kiduttamisesta. Kannattaa sisäistää tämä ennemmin kuin myöhemmin.
Siksi ei mitään reaktioita ja kannattaa lakaista omasta päästään myös pois sisäiset kitumisen tunteet. Se on kiusaamista, jonka ei pidä antaa osua maaliinsa.
Juuri näin. Eksä on menneen talven lunta ja samoin se, mitä hän nykyään tekee. Where attention goes, energy flows. Jos surkuttelee eksän matkimista, niin eksä vaan voimaantuu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nyksä on ruikuttamisen sijaan tehnyt selväksi että joko mies toteuttaa näitä unelmia tai lähtee kävelemään. Nyksä vaikuttaisi olevan tässä kuviossa ainoa joka selviää myös yksin (teistä kumpikaan ei ole pystynyt jättämään huonoa liittoa) joten mies tietää ettei ole nyksälle korvaamaton laiskana lorvijana.
Juu, toteuttaa eksän unelmia? Niinhän ne kaikki kakkosvaimot. "Nyt jos ei aleta toteuttamaan sinun eksäsi unelmia niin minä lähden!!" Ei se noin mene. Mies larppaa parempaa kuin onkaan matkimalla sitä alfanais-eksäänsä. Olen nähnyt tämän monta kertaa. Naisen jutut ja ominaisuudet omaksutaan osaksi itseä ja se kakkosnainen rakastuu näihin, ei suinkaan siihen miehen omaan persoonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä nykyisellä on varaa rahoittaa ne remontit ja omat huoneet lapsille ja myös antaa työpanoksensa näihin jolloin on mukavampi tehdä?
Näin se meillä meni. Eksälläni oli aina matti kukkarossa. Ei paljon matkustettu tai tehty muutakaan kivaa. Nykyiselläni on sijoitusasunnot ja paksu tilipussi. Mikäs siinä on lennellessä, kun ei tarvitse ahdistua kotona siitä, että rahat ei riitä.
t. onnellinen aviomies uudessa liitossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, toteuttaa eksän unelmia? Niinhän ne kaikki kakkosvaimot. "Nyt jos ei aleta toteuttamaan sinun eksäsi unelmia niin minä lähden!!" Ei se noin mene. Mies larppaa parempaa kuin onkaan matkimalla sitä alfanais-eksäänsä. Olen nähnyt tämän monta kertaa. Naisen jutut ja ominaisuudet omaksutaan osaksi itseä ja se kakkosnainen rakastuu näihin, ei suinkaan siihen miehen omaan persoonaan.
Juuri näin. Koska narsisti on itse ihan tyhjä ja pitää pyydystää uusi, mikäpä helpompaa kuin tekeytyä edellisen naisen unelmamieheksi sillä ajatuksella, että ehkäpä se toimii tähän uuteenkin kohteeseen. Nämä ihmiset voivat myös olla ihan erilaisia pitkin elämäänsä kumppanin vaihtuessa, koska muovautuvat aina tarpeen mukaan.
Unohda menneet. Älä roiku. Jatka omaa elämääsi.
Minkä ikäiset lapset? Mietityttää, miten lapset mahtavat kokea tuon tilanteen. Koska kyllähän aina lapset ovat paljon paremmin kartalla vanhempiensa riidoista mitä vanhemmat uskaltavat myöntää. Saavat pahimmillaan isältään sellaisen roolimallin, että äitiä ei tarvinnutkaan kohdella kovin huomaavaisesti
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset? Mietityttää, miten lapset mahtavat kokea tuon tilanteen. Koska kyllähän aina lapset ovat paljon paremmin kartalla vanhempiensa riidoista mitä vanhemmat uskaltavat myöntää. Saavat pahimmillaan isältään sellaisen roolimallin, että äitiä ei tarvinnutkaan kohdella kovin huomaavaisesti
Eikös se isä ole koko ajan toiminut niin, että äitiä ei tarvitse kohdella kovin huomaavaisesti? Ja tulevat näkemään sen myös tämän nykyisen naisen kanssa. Sillehän ei ap voi mitään. Lapset kannattaa pitää mahdollisimman kaukana toksisista vanhemmista, jos suinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on kuitenkin se exäsi nyxsä, joka niitä remontteja yms. tekee, ja exäsi vain auttelee häntä? Et sinä kaikkea tiedä, mitä heidän kodissaan tapahtuu.
Tämä se voi hyvinkin olla. Nykyinen tekee itse / alkaa itse tekemään ja entinen vain vihjaili että jonkun tarvitsisi tehdä. Kyllä se ihan eri tavalla motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee aina.
Paitsi siinä että nainen on tehnyt nuoruuden exänsä kanssa kaikkea tuhmaa mitä ei uuden miehensä anna ikinä tehdä.
Voi jestas. Jännät jutut ja kokonainen elämäntapa eivät kyllä ole mitenkään vertailtavissa
Tämä voi yllättää, mtuta ne jännät jutut ovat osa kokonaista elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotin aina matkoja paikkoja missä tykkäisin käydä. Pariisi, Krotatia, Islanti, jne. Mies ei ikinä suostunut lähtemään, ei kiinnosta. Nyt eron jälkeen on käynyt uuden naisen kanssa kaikki nuo paikat, lapsilta aina kuulen. Ja miks just nuo mun haluamat paikat..
Varmaan siksi että nuo paikat eivät ole millään lailla uniikkeja vaan varsin yleisiä lomakohteita.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä alkuhuumaa. Täytyy vielä pitää kulissia yllä mahtavana tyyppinä. Samalla selittää nyxälle, kuinka hienoa on nyt hänen kanssaan tehdä kaikkea tätä, kun sinun kanssasi ei koskaan voinut, kun et ollut kiinnostunut mistään hänen ehdottamastaan. Siitä se parissa vuodessa taantuu samanlaiseksi sohvaperunaksi kuin mikä on oikeasti ollutkin. Puhun kokemuksella. Olen ollut se nyxä.
Uusi pillu on paras pillu. Jaksaa hetken panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi pillu on paras pillu. Jaksaa hetken panostaa.
Tuosta voi lukea sen miehen ajatuksenjuoksun sekä sen, kuinka paljon hän arvostaa teidän "ainutlaatuista" suhdettanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä nykyisellä on varaa rahoittaa ne remontit ja omat huoneet lapsille ja myös antaa työpanoksensa näihin jolloin on mukavampi tehdä?
Näin se meillä meni. Eksälläni oli aina matti kukkarossa. Ei paljon matkustettu tai tehty muutakaan kivaa. Nykyiselläni on sijoitusasunnot ja paksu tilipussi. Mikäs siinä on lennellessä, kun ei tarvitse ahdistua kotona siitä, että rahat ei riitä.
t. onnellinen aviomies uudessa liitossa
Kyllä se vielä vituiksi menee , älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Uusi nainen ottaa todennäköisesti myös kakkoseen
Tuoko se meillä sitten oli. Ehdotti sitä pari kertaa, eikä saanut. Tosin minä lähdin, kun oli ap:n miehen kaltainen tylsimys.
Siksi ei mitään reaktioita ja kannattaa lakaista omasta päästään myös pois sisäiset kitumisen tunteet. Se on kiusaamista, jonka ei pidä antaa osua maaliinsa.