Olipa surkea äänestyskokemus
Erittäin surkea opastus, sekavat käytännöt ja vääränlaiset ihmiset neuvomassa ihmisiä. Meitä oli kaksi ihmistä jotka kysyi ihan rauhallisesti neuvoa, koska oli täysin mahdotonta tietää kummassa paikassa meidän piti käydä ilmoittautumassa. Joku erittäin vanha mummo koki tämän jonkinlaisena häirökäyttäytymisenä ja rupesi suureen ääneen kailottamaan kuinka kaikkien pitää ottaa rauhallisesti.
Niin, se että ihminen kysyy neuvoa ei tietenkään ole millään tavalla häiriköintiä, on ikävää että noihin tehtäviin valikoituu ihmisiä jotka ovat itse pihalla kuin lintulauta ja itse omalla mölyämisellään aiheuttavat häiriötä kun muut yrittävät selvittää miten äänestäminen onnistuu oikein, kun mistään kylteistä sitä ei todellakaan voinut selvittää.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen mitä helvettiä ihmiset arpovat äänestyskopissa. Eikö olisi helpompaa tehdä valinta valmiiksi kotona?
Hössöttävät mummot täälläpäin aiheuttaa isoimmat ongelmat, ymmärrän toki että noihin hommiin pitää repiä kaikki mahdolliset eläkeläiset. Ehkä pitäisi miettiä niitä kriteerejä ihan pikkuisen.
Mullakin oli surkea kokemus. Ohjattiin jonottamaan pitkähköön jonoon, mutta takaa tulevat saivat mennä ohi suoraan ilmoittautumaan. Oltiin kuitenkin näiden ohittajien kanssa samaan paikkaan menossa ilmoittautumaan sukunimen alkukirjaimen mukaan. Ihan hirveän huonoa opastusta oli, vanha mummo meilläkin vaalivirkailijana.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen mitä helvettiä ihmiset arpovat äänestyskopissa. Eikö olisi helpompaa tehdä valinta valmiiksi kotona?
Kestäähän siinä kun pitää piirtää ja liimata fingerpori siihen lippuun.
Työpaikka lähti alta, koska muutosneuvottelut. Vattu ei olisi voinut vähempää kiinnostaa käydä äänestämässä. Ei mun tarvikkaan. Valtaosa äänestää silleen, ettei mun yksittäisellä äänellä ole mitään merkitystä, ei oo koskaan ollut. Kokoomuslaisten touhua äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka lähti alta, koska muutosneuvottelut. Vattu ei olisi voinut vähempää kiinnostaa käydä äänestämässä. Ei mun tarvikkaan. Valtaosa äänestää silleen, ettei mun yksittäisellä äänellä ole mitään merkitystä, ei oo koskaan ollut. Kokoomuslaisten touhua äänestää.
Jos parisataatuhatta ajattelee samoin, että ei minun yksi ääneni vaikuta, niin kyllähän se alkaa silloin vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin etsin ehdokkaan numeron. En minä sitä ulkoa opetellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hössöttävät mummot täälläpäin aiheuttaa isoimmat ongelmat, ymmärrän toki että noihin hommiin pitää repiä kaikki mahdolliset eläkeläiset. Ehkä pitäisi miettiä niitä kriteerejä ihan pikkuisen.
Ei siinä ole varaa pitää hirveästi kriteereitä, kun palkka ei ole kummoinen ja kyseessä on muutaman päivän keikkatyö. Eli ole liiaksi halukkaita. Siksi niissä on lähinnä eläkeläisiä ja opiskelijoita. Kokoaikaisissa töissä käyvät eivät vaivaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos parisataatuhatta ajattelee samoin, että ei minun yksi ääneni vaikuta, niin kyllähän se alkaa silloin vaikuttamaan.
Ja varsinkin kuntavaaleissa valinta voi kirjaimellisesti olla yhdestäkin äänestä kiinni. Valintaan saattaa pienissä kunnissa riittää muutama ääni.
En käy äänestämässä kun siitä on tehty niin hankalaa.
Menet huoneeseen, jossa pönöttää useampi ihminen joista kukaan ei kuitenkaan sano mitään.
Sitten kun kysyt, ohjeissa ei ole mitään logiikkaa. Ohjeet huokaillaan sellaisella asenteella että "ootko vähän tyhmä, nämä on sellaisia asioita jotka pitää TIETÄÄ".
Käy ensiksi tuossa keskimmäisellä tyypillä, sitten hyppää tähän vasemmanpuoleisen luo ja sitten oikealle. Pitää hyppiä jonosta toiseen ja jokaisen tyypin kohdalla kysellä että "mitä nyt tehdään"?
Ei kiitos enää.
M42
Nyt en ehkä ymmärrä, kaksi lappua, pistetään niin oikeat numerot, kopista ulos, henkkarit pöytään. Ja kahvit naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa korreloida asuinalueen huonouden kanssa aika vahvasti.
Joo, onneksi ei tarvitse missään vuokrakasarmien täyttämässä lähiössä asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin etsin ehdokkaan numeron. En minä sitä ulkoa opetellut.
Laita vaikka kännykkään ylös, jos et kykene kahta numeroa muistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meilläki ihan paska äänestys paikka ei virkailija ottanut edes poskeen vaikka äänestin hänenki etujen mukaisesti Perussuomalaisia.
Ei olisi tarvinnut edes erikseen mainita mitä puoluetta äänestit. Sen olisi kommenttisi perusteella voinut päätellä ilmankin.
Meidän paikassa oli myös kolme eri äänestyspaikkaa, mutta missään ei lukenut kuka menee minnekkin. Jono oli ulos asti ja sitten selvisikin, että jono oli vain yhdelle pisteelle ja kaksi muuta pistettä oli tyhjänä.
Ennakkoäänestyspaikoilla oli myös ihan järkyttävät jonot tänä vuonna. Kävin varmaan viidessä eri ennakkoäänestyspaikassa eri päivinä ja kellonaikoina, ja aina oli pitkä jono.
Äänestäminen on turhaa. Sillä luodaan harhaluulo kansalaisille, että asioihin voi vaikuttaa. Kyllä ne päätökset tehdään tavalla tai toisella kuten tietty piiri päättää, ihan sama äänestitkö Mattia vai Pekkaa, vihreitä tai persuja. En vaivaudu äänestämään enää. Ja miksi sitäkään ei voi tehdä sähköisesti?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan äänestäminen on kokoomuslaisten touhua ja menevätkin aina hallituksiin ja johtajapalleille. Tuhansien muidenkin työpaikat lähtee tulevaisuudessa alta, eikä sinulla sen enempää kuin muillakaan äänestämättä jättäneillä, ole mahdollisuuksia saada töitä. Antaa vaan kokkareiden äänestää, itketään ja kiroillaan sitten, kun ei se äänestäminen ollut niin tärkeää ja perskokkaret svenssoni- ja uskiskavereineen myy maan suursijoittajille. Sampanjakorkit paukkuu taas pulloista illalla mutta onhan meillä halpaa kaljaa, että pysytään pöhnässä. Röyh!
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli surkea kokemus. Ohjattiin jonottamaan pitkähköön jonoon, mutta takaa tulevat saivat mennä ohi suoraan ilmoittautumaan. Oltiin kuitenkin näiden ohittajien kanssa samaan paikkaan menossa ilmoittautumaan sukunimen alkukirjaimen mukaan. Ihan hirveän huonoa opastusta oli, vanha mummo meilläkin vaalivirkailijana.
Ne meni siihen omaan jonoonsa sen alkukirjaimen mukaan