Käyttääkö täällä joku muka vielä tunnuslukutaulukkoa?
Anna kun arvaan, kotonasi on myös mustavalkoinen kuvaputkitelevisio ja lankapuhelin? 😂
Kommentit (115)
on käytössä ja ollut jo siitä asti kun olit pilke isäs silmäkulmassa
Vierailija kirjoitti:
Itsekin pilkkasin näitä vanhoillisia vielä vuosi takaperin. Sitten vaihdoin puhelinta ja ongelmat alkoivat. Tunnuslukutaulukko olisi kannattanut säilyttää, sanottiin pankista.
Mä en oikeasti kykene ymmärtämään, miten jotakuta voi kiinnostaa se, millä tavalla kukakin kirjautuu nettipankkiin. Ja että se kiinnostaisi jopa niin paljon, että vaivautusi pilkkaamaan jotakuta.
Minulla ei ole älypuhelinta, vaan ihana Nokia 7900 prism ja haluan pitää sen ikuisesti (löytyy varapuhelimia kotoa). Kotoa löytyy kyllä läppäri ja jopa elokuvateatterihuone.
Muuten, mun mies on Osuuspankin asiakas ja siellä tunnuslukutaulukko on ilmeisesti veetuilumielessä (tai voihan tästä käyttää myös termiä "nudging", en tiedä, mikä mahtaisi olla sen vastine suomeksi) aivan valtavan kokoinen. Mulla on pankkiasiat Popissa ja siellä tunnuslukutaulukko on lompakkoon sopiva. (Huoriksen mielestä varmasti ei pitäisi käyttää lompakkoakaan.)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten käytät kun älypuhelimesi hajoaa, varastetaan tai joku murtautuu siihen? Tunnuslukutaulukko käy minkä hyvänsä laitteen kanssa ja ei kukaan varasta jos ei tiedä minne olen sen piilottanut.
Niinpä. Urpot ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole älypuhelinta, vaan ihana Nokia 7900 prism ja haluan pitää sen ikuisesti (löytyy varapuhelimia kotoa). Kotoa löytyy kyllä läppäri ja jopa elokuvateatterihuone.
Mulla Nokia 206.
Mulla tuli s-pankin kännykkäapplikaatioon päivitys, jonka jälkeen se kysyi numeroa lapusta. Olikin sitten aika etsiminen ympäri taloa.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin Kyberturvallisuuskeskus varoittaa viikkokatsauksessaan mobiilivarmenteeseen liittyvistä huijausviesteistä.
Mobiilivarmennetta pidetään turvallisena tapana kirjautua eri palveluihin, mutta rikollisten tähtäimessä ovat nyt mobiilivarmennetunnistautumiset.
Vierailija kirjoitti:
Muuten, mun mies on Osuuspankin asiakas ja siellä tunnuslukutaulukko on ilmeisesti veetuilumielessä (tai voihan tästä käyttää myös termiä "nudging", en tiedä, mikä mahtaisi olla sen vastine suomeksi) aivan valtavan kokoinen. Mulla on pankkiasiat Popissa ja siellä tunnuslukutaulukko on lompakkoon sopiva. (Huoriksen mielestä varmasti ei pitäisi käyttää lompakkoakaan.)
Sama tuli juuri minun miehelleni Osuuspankista. Hän pitää sitä laatikossa kuten kaikkia edellisiäkin tunnuslukutaulukoita niin Osuuspankin kuin Danskenkin tileille.
Miksi joku laittaisi tunnuslukutaulukon lompakkoon? En ymmärrä. Minulla kuten miehelläni ne ovat aina kotona joko kirjoituspöydän tai lipaston laatikossa. Ei niitä ulkona kotoa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli juuri minun miehelleni Osuuspankista. Hän pitää sitä laatikossa kuten kaikkia edellisiäkin tunnuslukutaulukoita niin Osuuspankin kuin Danskenkin tileille.
Miksi joku laittaisi tunnuslukutaulukon lompakkoon? En ymmärrä. Minulla kuten miehelläni ne ovat aina kotona joko kirjoituspöydän tai lipaston laatikossa. Ei niitä ulkona kotoa tarvita.
Kyllä mä oon tarvinnut monesti tunnuslukutaulukkoa kodin ulkopuolellakin. En keksi mitään syytä sille, miksi taulukko ei voisi olla lompakossa, kun se sinne sopii.
minäkin vanha jäärä niin mulla on älykännykkä ja maksan laskut mobiililla.
Vierailija kirjoitti:
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin Kyberturvallisuuskeskus varoittaa viikkokatsauksessaan mobiilivarmenteeseen liittyvistä huijausviesteistä.
Mobiilivarmennetta pidetään turvallisena tapana kirjautua eri palveluihin, mutta rikollisten tähtäimessä ovat nyt mobiilivarmennetunnistautumiset.
Totta kai ovat. Rikolliset seuraavat tarkasti maailmanmenoa.
Käytän edelleen ja se tuntuu turvalliselta m30
Vierailija kirjoitti:
Itsekin pilkkasin näitä vanhoillisia vielä vuosi takaperin. Sitten vaihdoin puhelinta ja ongelmat alkoivat. Tunnuslukutaulukko olisi kannattanut säilyttää, sanottiin pankista.
Maksan älykännykällä laskut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon tarvinnut monesti tunnuslukutaulukkoa kod
Minkälaisissa tapauksissa?
Kyllä käytän. Se on turvallisin. Telkkaria en ole katsonut 15+ vuoteen, kun netissä tarjonta on satoja tuhansia kertoja laajempi kaikenlaiseen informaatioon tai viihteeseen. Älypuhelinta en tule ikinä ostamaan, kun se on turha kapistus. 20€ Nokialainen riittää mainiosti soittamiseen, viestittämiseen ja pankkivarmenteeseen.
M44
Sellaisissa tapauksissa, joissa oon katsonut tilin saldoa, kirjautunut johonkin palveluun, tehnyt nettitilauksen jne.
Vierailija kirjoitti:
No en ole käyttänyt varmaan 15 vuoteen, onko niitä typeriä lappuja muka vielä oikeasti käytössä?
On, ainakin POP pakissa. Einiillä muuta tunnistautumistapaa taida ollakaan. Mitta kun on ainoa pankki, jolta löytyy vielä konttori kunnasta ja palvelua niin tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeasti kykene ymmärtämään, miten jotakuta voi kiinnostaa se, millä tavalla kukakin kirjautuu nettipankkiin. Ja että se kiinnostaisi jopa niin paljon, että vaivautusi pilkkaamaan jotakuta.
Olen huomannut että nämä, jotka ovat integroineet itsensä älypuhelimeen kiinni 24/7 eivät enää vaikuta inhimillisiltä. Puhuvat kuin koneet, kaikki mielikuvitus ja omat ajatukset kadonneet. Jos niiltä kysy joitan niin vastaamisessa kestää 5-10 sekuntia. Ei kuulosta, että se puhelin on lisännyt heidän sivistystä tai älykkyyttä, sekä sosiaalisia taitoja.