Käyttääkö täällä joku muka vielä tunnuslukutaulukkoa?
Anna kun arvaan, kotonasi on myös mustavalkoinen kuvaputkitelevisio ja lankapuhelin? 😂
Kommentit (115)
Tunnuslukutaulukko on turvallisin varsinkin, kun sitä säilyttää kotona. Kaiken maailman äpit ja mobiilijutut on haavoittuvaisia. Suurin piirtein kaikki tiedot kulkee siinä luurissa. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä vielä olemassa jollain pankilla?
Kehitysvammaisia ja dementoituneita vanhuksia varten jotkut pankit vielä tarjoavat taulukoita. Ei niitä ole normaalilla älyllä varustetut ihmiset käyttäneet sitten 2000-luvun alkupuolen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on paljon turvallisempi kuin mikään appi. Sitä ei voi hakkeroida mitenkään, pitäisi murtautua kotiin, jotta sen saisi haltuunsa.
Paras turva tulee just siitä, että on jotakin vain fyysisesti eikä digitaalisesti olemassa olevaa, ja sitten jotain vain digitaalisesti eikä ollenkaan fyysisesti olemassa olevaa.
Minulla on älykännykkä, ei telkkaria, eikä lankapuhelinta. Olen kolmekymppinen ja käytön paperista tunnuslukutaulukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän.
Lankapuhelinta tai minkäänlaista telkkaria ei ole. Lankapuhelinta pidin kyllä aika pitkään kun se oli hupaisa ja sitäpaitsi sillä oli kiva soittaa hukkuneeseen kännykkään.
Nyt se puhelin löytyy älykellolla, samalla voi vastata puheluihin ja viesteihin, kunhan kännykkä on Bluetooth kantamalla. Voi kännykän jättää sisälle kun on ulkohommilla
Joko ap on täyttänyt 10v, kun jutut on yhtä lapsellisia.
Mitäs sitten käytät kun älypuhelimesi hajoaa, varastetaan tai joku murtautuu siihen? Tunnuslukutaulukko käy minkä hyvänsä laitteen kanssa ja ei kukaan varasta jos ei tiedä minne olen sen piilottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä vielä olemassa jollain pankilla?
Kehitysvammaisia ja dementoituneita vanhuksia varten jotkut pankit vielä tarjoavat taulukoita. Ei niitä ole normaalilla älyllä varustetut ihmiset käyttäneet sitten 2000-luvun alkupuolen.
Jos ei ole käytössä sovellusta ainakin kahdessa laitteessa, niin sitä tarvitaan esimerkiksi sen ainokaisen laitteen hajotessa, kun pitää saada sovellus toimimaan uudessa laitteessa.
Äitini 82v. käyttää. Pankki on OP. Minusta on hienoa, että hän yhä osaa hoitaa raha-asioitaan. Mänelle asennettin kyllä nyt teamwiever yhteys, koska osa netiilä hoidettavista asioista alkaa olla hankalia.
Ei ole nettiä puhelimessa? Laskut voi maksaa läppärillä.
Muistakaa sitten et jos rikotte luurinne tai kadotatte sen, niin se tunnuslukutaulukko on tosi kiva olla olemassa 😆 Muuten ei paljoa pankkitilin saldoa näe tai laskuja maksa. Ja verkkoshoppailutkin saa unohtaa.
Tää on ilmeisesti Huoriksen uusi ylpeydenaihe, siis se, että hän käyttää tunnuslukusovellusta. En voi sanoa muuta kuin että hienoa, että sinullakin on jotain, mistä olla ylpeä!
No voi hellan lettas, kun toinen osaa oikein kännykkää käyttää, niin kuin 2-vuotiaat lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten et jos rikotte luurinne tai kadotatte sen, niin se tunnuslukutaulukko on tosi kiva olla olemassa 😆 Muuten ei paljoa pankkitilin saldoa näe tai laskuja maksa. Ja verkkoshoppailutkin saa unohtaa.
JOS tapahtuu tuota.
Ei hätää, mulla on myös tunnaritaulukko. 😁
Lankapuhelin voi olla jossain kellarin boksissa, en ole varma. Kuvaputkitv-on odottamassa kierrätykseen viemistä. On siinä kyllä värit. Ja tunnuslukutaulukkokin on tallessa kun sitä tarvitaan ilmeisesti jos vaikka puhelin hajoaa ja pitää vaihtaa uuteen puhelimeen tuon tunnistautumis-appin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Miksi en käyttäisi?
Samoin. Aika harvoin meidän ovesta sisään lappaa ja yläkerran työhuoneeseen ryntää vieraita miehiä tai naisia, jotka osaavat oikean laatikon avata ja sieltä paperipinon alta taulukon löytää. En vielä toistaiseksi ole nähnyt yhtäkään.
Eivätkä ne kyllä sen löytämisenkään jälkeen minun tililleni pääsisi, koska salasana on vain ja ainoastaan minun päässäni. Vai meinaatteko, että sitten alkaisi minun kidutukseni? Kiduttamalla minusta kyllä irtoaisi se mobiilivarmennekin.
Onkohan muuten kellään enää kuvaputki-tv:tä käytössä? Mä en oikein usko, että niitä on paljonkaan. Kuvaputki menee rikki ajan myötä. Mun 1999 ostettu kuvaputkitelkkari meni rikki joskus 2010-luvulle tultaessa, en muista tarkkaan vuotta.
Kiitos kysymästä, kyllä käytän yhäti sitä avainlukulistaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin siitä luopua, mutta esim. Veikkauksen pelitilille rahoja siirtäessä, homma tapahtuu vieläkin tunnuslukukortilla.
Ei voi pitää paikkaansa.
No ei kyllä minulla tapahdu...