Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten täysin normaalilta näyttävä ihminen voi olla sairauseläkkeellä?

Vierailija
13.04.2025 |

Naapurissani asuu yksi tällainen. Käy ihan itse kaupassa ja on tullut jopa taloyhtiön talkoisiin haravoimaan ja ilmainen talkoosiiderikin näyttää hänelle maistuvan. Outoa ettei töihin muka kykene

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-syyt eikä kaikki muutkaan sairaudet näy parin tunnin aikana ulospäin

Vierailija
42/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaankaan itse näytä normaalilta. 

Olen normaali työssäkäyvä ihminen

ap

Kyseenalaistaisin tuon normaaliuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttuako se sulle kuuluu ap.

Vierailija
44/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi nykyaikaa tarjota eutanasiaa työkyvyttömyyseläkkeen sijaan. Jos ei pysty töitä tekemään niin elämä on lopussa ja parempi vaan saada niskalaukaus tms. Ei tarvitse mokomien jäädä kuormittamaan yhteiskuntaa yhtään enempää.

Sinä tuon aivottomana idioottina ansaitset.

Vierailija
45/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkkeellä vaikean munuaissairauden vuoksi. Ei näy päällepäin ja liikun ulkona. Mutta ei minusta ole työhön, kun istun joka toinen päivä dialyysissä tuntikausia, ramppaan labrassa jne. On kaikenlaista oiretta vähää väliä ja välillä osastojaksoja. Saisinpa pian munuaissiirteen.

Vierailija
46/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita sairauksia, eivätkä kaikki ole psyykkisiä pelkästään. Skitsofrenia yksi aika yleinen. Tosin näitäkin voi olla funktionaalisia ja jopa töissäkäyviä. Ihminen on monimutkainen kapistus.

Vierailija
47/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa nuorehkojen ihmisten eläkkeistä johtuu jostain mt-diagnoosista. Itsekin ihmettelin naapurin miestä, kun vaikuttaa ihan tavalliselta hepulta, mutta enemmän hänen kanssaan juteltuani ymmärrän kyllä, että joku stressinsietokyky on aika heikkoa hänellä. Ollut kuitenkin sellaisissa hommissa missä vaaditaan paineensietokykyä (korkeakoulutettu).

En tietenkään ole suoraan kysynyt asiaa, mutta mt-asioita opiskelleena ymmärrän yskän.

Vierailija
48/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jestas, tämän oli pakko olla provo tai jonkun ihan vähempi älyisen aloitus. 

Äsken kaupassa tuttavani äimisteli, kuinka näytän niin pirteältä ja hyvin voivalta. Ja olen tkeläkkeellä. Ihan fillarilla liikkeelläkin. Olisi siinä APllä ihmettelemistä kerrakseen 😂.

Tosin eilen en olisi kyennyt ajamaan fillaria. Että sellaista se joskus vaan on.

Vierailija
49/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootpas tyhmä. kaikki sairaudet ei näy ulospäin,

ei vaan ole työkykyä, syystä tai toisesta

Vierailija
50/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää että kun toi sairaseläke lopulta menee läpi voin lakata käymästä kaupassa itsenäisesti. Se ei haittaa jos siideriä ei saa juua kun en muutenkaan käytä alkoa. Nälkä kyllä tulee jossain kohdassa, ellei koira ala käymään siellä kaupassa. Paitsi että sekin pitää varmaan antaa pois kun ainoastaan sellaisella henkilöllä voi olla lemmikki joka käy TÖISSÄ.

Vierailija
51/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sesairauselkkeellä oleminen tarkoita sitä,että makaa kaiket päivät kämpässään ja valittaa

mitä aktiivisempi on, sen parempi

Vierailija
52/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi reumasairaudet ja osa syöpäsairauksista eivät näy päällepäin. Mielen sairaudet valtaosin eivät näy ulospäin.

Näkyvät käytöshäiriöt viittaavat persoonallisuushäiriöihin, joita ei luokitella sairauksiksi ja jotka eivät tee työkyvyttömäksi.

Nämä on luvattoman yleisiä hallituksen rikollispuolueessa kansanedustaja- ja ministeritasolla saakka. Halu kiusata köyhiä ja sairaita tai kuvitella melaniinimäärän vaikuttavan älykkyyteen tms, on perversio. 

Vierailija
53/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kyylä sinä olet???