Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten täysin normaalilta näyttävä ihminen voi olla sairauseläkkeellä?

Vierailija
13.04.2025 |

Naapurissani asuu yksi tällainen. Käy ihan itse kaupassa ja on tullut jopa taloyhtiön talkoisiin haravoimaan ja ilmainen talkoosiiderikin näyttää hänelle maistuvan. Outoa ettei töihin muka kykene

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi naapurisi on sairauseläkkeellä. Helposti sitä ei saa. Tunnen erään ihmisen, joka on sairauseläkkeellä epilepsian takia. Ei hän näytä mitenkään poikkeavalta ulospäin.

Vierailija
2/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaankaan itse näytä normaalilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mieheni mummolla oli lapsesta saakka reuma sen verran pahana että töitä ei koskaan tehnyt. Hoitolapsia otti ja vaivoja valitteli, mutta oli kyllä yleensä ihan toimintakykyinen.

Vierailija
4/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaali työssäkäyvä ihminen

ap

Vierailija
5/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri on sairaseläkkeellä. Ulospäin ihan normaalin oloinen mutta sairaus on kuitenkin. Oli juuri 4kk sairaalassa. 

Vierailija
6/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Vierailija
7/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ne diagnoosit sinulla ,AP hyväksyttää?

Vierailija
8/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et kuitenkaan ymmärrä, että ei kaikki sairaudet näy päälle päin. Niitä on jo tähän mennessä mainittu muutamia.

Vierailija
9/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla sairauseläkeläisellä on parantumaton maksasairaus. Hän pystyy tekemään osa-aikaista työtä ja esim. urheilemaan, mutta ei kykene olemaan töissä jatkuvasti, koska saattaa sitten yhtäkkiä olla kuukauden aivan poissa pelistä.

Vierailija
10/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyden aiheuttaneen sairauden suurimmat ryhmät olivat vuonna 2020 mielenterveyden häiriöt (44 %), tuki- ja liikuntaelinten sairaudet (24 %), hermoston sairaudet (9 %) ja verenkiertoelinten sairaudet (6 %). 

Todennäköisesti syy on joissan näissä. Asia selvisi googlettamalla. Kesti 25 sekuntia.

Kyylä.

Vierailija
11/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka aivovammainen täytyy olla että ei ymmärrä sitä, että ihan joka ikinen sairaus ja vaiva ei näy ulospäin? Itsellänikin on krooninen, vakava kipusairaus mutta ei sitä mitenkään voisi minusta päätellä. Käyn kyllä töissä mutta joskus tuon takia tulee sairauslomapäiviä valitettavasti.

Vierailija
12/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki fyysisetkään sairaudet näy ulospäin, vaikka olisivat vaikeitakin. 

Vierailija
13/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Normaali ihminen ei ihmettele naapureiden sairauksia sunnuntaisin aamuysiltä. Ei sulla mitään elämää ainakaan ole kyylä. 

Vierailija
14/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi keskittyä oman mielen- ja kehonterveydensä ylläpitämiseen.

Jokaisella on oma elämänsä sellaisena kuin se on, joillakin on vaikeaa jossakin asiassa ja jollakin jossakin toisessa. Yhden ihmisen kokemus oman elämänsä asioista, ei tarkoita sitä, että jokaisella toisella ihmisellä meistä yli kahdeksasta miljardista asiat olisivat samalla tavalla. 

Vierailija
15/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et sinä ole normaali. Normaali ihminen ei kyseenalaista toisten sairauksia.

Minä sairastan parantumatonta syöpää, eikä sekään näy ulospäin.

Vierailija
16/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus

Jos olisi invalidisoiduin masennus, tuskin olisi mukana talkoissa. 

Vierailija
17/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvaiheessa oleva ennenaikainen alzheimer ei juuri näy päälle, mutta estää pitkäjänteisen, suunnitelmallisen työnteon. Talkoissa voi pyöriä mukana, kunhan ei sovi ottavansa yksin vastuuta mistään.

Vierailija
18/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaus ei näy ulkomuodosta. Muissa maailmoilssa elävä skitsofreenikko voi näyttää ihan normaalilta mutta muuttua sekunneissa verenhimoiseksi kirveen heiluttajaksi koska häntä käsketään hyökkäämään.

Vierailija
19/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ruokkiko näin väsynyttä trollia. 0/5, ei jatkoon.

Vierailija
20/53 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka aivovammainen täytyy olla että ei ymmärrä sitä, että ihan joka ikinen sairaus ja vaiva ei näy ulospäin? Itsellänikin on krooninen, vakava kipusairaus mutta ei sitä mitenkään voisi minusta päätellä. Käyn kyllä töissä mutta joskus tuon takia tulee sairauslomapäiviä valitettavasti.

Aivovamma on aivoihin koituneen iskun seurauksena tullut vaurio aivoihin. Sitä ei ainakaan näe päällepäin mistään. Mutta älä käytä sitä halventavana, sinullekin se voi nimittäin tulla, jos esim kaadut pyörällä, portaissa, joudut liikenneonnettomuuteen tms. Aivovamman seuraukset ovat yksilöllisiä, riippuen siitä mihin kohtaan vaurioituminen tapahtuu. Lievistä toipuu yleensä työkykyiseksi, mutta keskivaikeasta ja vaikeasta ei. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa, kuten tunnut vihjaavan.