Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tekeekö jotkut äidit virpomavitsat valmiiksi lapsille?

Vierailija
12.04.2025 |

Törmäsin somessa äitiin, joka vääntää virpimavitsoja lapsille lauantai-illan puhteiksi. Onko tämä yleistäkin nykyään? Tekikö sinun vanhemmat sinulle virpomavitsat valmiiksi kun oli lapsi?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse koristelin lapsena vitsani Joku vuosi sitten ihmettelin kaupassa muovisia, valmiiksi koristeltuja pajunoksia. Ainakin minulle juuri koristelu oli paras osa koko virpomishommaa, askartelu on hauskaa ja sai tehdä oman näköisensä oksat.

Vierailija
122/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä myös myydään valmiiksi tehtyinä Facebookin paikalliskirppiksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään on paljon semmoista puolesta tekemistä. Vakaopena olen nähnyt selvän muutoksen ihan viimeisen 5-10 vuoden aikana.

Tuntuu, että monet vanhemmat ei oikein osaa olla lastensa kanssa enää. Some vie paljon huomiota ja aikaalapsilta. Syötetään, puetaan ja pidetään vaippoja, koska niin on helpompi kuin antaa lapsen harjoitella. Sotkuista puuhaa ja vaatii vaivannäköä.

Ymmärrän kyllä, ettei aina kyse ole laiskuudesta vaan voi olla uupumusta ym. Silti vähän surullista huomata, että ns. vaippaikä nousee koko ajan. Pottaharjoittelu vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, ja some voittaa usein tämän kilpailun.

Tämä

Siis jenkeissä on nykyään vaippoja neljävuotiaan koossa. Ja ei, niitä ei käytä vain erityislapset.

Meillä on vaippoja aiku

Ei pidä sairauksia sotkea tähän asiaan.

Vierailija
124/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuvat, itse kävin koululaisena virpomassa, nyt sanoisin että virpomassa käyvät päiväkoti-ikäiset. Koululainen ehkä nuoremman sisäruksen kanssa. Siksi teemme yhdessä päiväkoti-ikäisen kanssa vitsat. 

Vierailija
125/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tässä taas alettiin jauhaa erityislapsista, vaikka suurin osa ei sellaisia ole. Lapselle kaiken valmiiksi tekemisessä ei useimmissa tapauksissa ole kyse mistään erityislapsesta vaan puhtaasti siitä, että vanhemmilla on kasvatustaidot aivan hukassa.

Se menee aina tähän erityislapsikorttiin. Nyt mukaan liitetty myös aikuisten virtsanpidätysongelmat 😅

Vierailija
126/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin juuri noidaksi pukeutuneen äidin 😅 Lapset tavallisissa vaatteissa. Että juu, erilaista on kuin omassa nuoruudessa. 

Vierailija
127/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä myös myydään valmiiksi tehtyinä Facebookin paikalliskirppiksellä.

Ei voi olla totta, sanokaa ettei ole 😅🙈

Vierailija
128/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyään on paljon semmoista puolesta tekemistä. Vakaopena olen nähnyt selvän muutoksen ihan viimeisen 5-10 vuoden aikana.

Tuntuu, että monet vanhemmat ei oikein osaa olla lastensa kanssa enää. Some vie paljon huomiota ja aikaalapsilta. Syötetään, puetaan ja pidetään vaippoja, koska niin on helpompi kuin antaa lapsen harjoitella. Sotkuista puuhaa ja vaatii vaivannäköä.

Ymmärrän kyllä, ettei aina kyse ole laiskuudesta vaan voi olla uupumusta ym. Silti vähän surullista huomata, että ns. vaippaikä nousee koko ajan. Pottaharjoittelu vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, ja some voittaa usein tämän kilpailun.

Miten itse näet työsi vakaopena, oletko koskaan ajatellut, että myös sinulla on iso vastuu siitä, mihin päiväsi käytät. Miksi vakaopet eivät voisi opastaa lapsia pottailuun tai askarteluun, miksi niin kovin usein v

Meillä ei ole digilaitteita ollenkaan käytössä. Pieniä potatetaan tietenkin ja joka päivä on aamupiiri ja ohjelmatuokio esim. askartelua tai metsäretki. 

Lapsissa huomaa eron, kenellä vanhemmat läsnä myös kotona ja kenellä ei. On neljävuotiaita, jotka saa ekan kerran sakset käteen päiväkodissa. Sitten heitä, jotka leikkaa sujuvasti ja huomaa, että on saanut kotonakin tehdä muuta kuin tuijottaa ruutua. (Ja ei en puhu erityistä tukea tarvitsevista lapsista, ja juu tiedän että on muitakin syitä kuin harjoituksen puute jne. )

Tämän takia tehty valinta, että päiväkodissa ei laitteita käytetä.

Vierailija
129/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse näet työsi vakaopena, oletko koskaan ajatellut, että myös sinulla on iso vastuu siitä, mihin päiväsi käytät. Miksi vakaopet eivät voisi opastaa lapsia

Lapset tulevat päivähoitoon keskimäärin 1v 2 kk iässä, joten minusta on aika loogista, että sakset saa ensimmäistä kertaa käteensä nimenomaan siellä, missä niiden käyttöä on tarkoituskin opettaa.

Heittosi vanhemmista ja digilaitteista on aika alhainen kun ottaa huomioon sen, että sinulla on koko ajan työpuhelin kädessäsi ollessanne ulkona. Ai mistä tiedän? Asun päiväkodin vieressä ja olen ihmetellyt sitä, miksi aikuiset eivät kykene tarkkailemaan lapsia ilman puhelinta. Silmät siirtyvät koko ajan ruudulle, lasten kanssa ei olla lainkaan.

Vierailija
130/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen lapsuudesta Varsinais-Suomessa. Meillä ei ollut mitään virpomisperinnettä, suklaamunia sai isovanhemmilta ja kummeilta ilman mitään lorutteluja.

Harva enää virpoo siunatuilla oksilla, kuten oikeaoppisesti pitäisi.

Nykysysteemi on kerjuuta. En avaa ovea saadakseni jonkun äidin tekemän virpomisoksan, jota 1v ikäinen somasti heiluttaa. Sitten koko porukalle - ehkä jopa 6 lasta ja aikuista - pitää antaa maidoton, pähkinätön, gluteeniton, sokeriton jne. vegaanipääsiäismuna. Ihanan kallista!

Ei tartte antaa palkka kuin sille joka antaa vitsan. Jos ei Kinderin tai Panda muna kelpaa, niin voi voi. Ei ole minun ongelma.

Täällä on jo nyt kaupunginosaryhmässä palmusunnuntaiviestejä, joissa äidit valittavat, miten virvottavat eivät ota huomioon sitä, että tasapuolisuuden vuoksi

Tämä on heittämällä hulluinta, mitä oon kuullut vuosikausiin. 

Vierailija
131/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ministeri edellä, sitä tav pulliaiset..Antillakun alkuyö mennyt askartelussa. 

Öhttps://www.facebook.com/100057620127023/posts/1116274466969880/?mibext…

Vierailija
132/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesismailalla on hyvä virpoa. Anna karkkia tai Tesla saa tuntea varpomista.

133/133 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat vääntää vitsojen lisäksi lorutkin valmiiksi, niin tässä ainakin apuväline siihen. Tekoäly virpomislorugeneraattori 😄

https://virvonvarvon.app/