Siis tekeekö jotkut äidit virpomavitsat valmiiksi lapsille?
Törmäsin somessa äitiin, joka vääntää virpimavitsoja lapsille lauantai-illan puhteiksi. Onko tämä yleistäkin nykyään? Tekikö sinun vanhemmat sinulle virpomavitsat valmiiksi kun oli lapsi?
Kommentit (133)
Saako aikuisena virpoa?
Palkan voisin ottaa vaikka luonnossa.
Virvon varvon....... ja vitsalla voin myös hutkia takapuolelle. Hinta yksi suklaamuna ekstraa.
Kun asuin kerrostalossa ja oven avattuani ovella seisoi kaksi t o d e l l a pientä lasta, siis jotain 2-3-vuotiaita, pelästyin, kun pennut kyllä loruilivat, MUTTA ihan eka järkytyin että niin pienet lapset olivat yksin liikenteessä, ja sitten siitä, että kuulin heidän äitinsä raskaan hengityksen siitä porraskaiteen takaa, johon hän oli kyykistynyt ja kurkisti kaiteen välistä. Kaikkiaan jotenkin kiusallinen tilanne.
Kontrollifriikit tekee. Lasten tekemistä tulee rumia.
Vierailija kirjoitti:
1-vuotias tuskin vielä syö karkkiakaan, mutta äiti...
Voisko joku lainata mulle taaperoaan virpomisrekvisiitaksi?
Vuokrata voisin, kohtuuhintaan. Olisko puolet namuista liikaa. Saat taaperon pariksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen lapsuudesta Varsinais-Suomessa. Meillä ei ollut mitään virpomisperinnettä, suklaamunia sai isovanhemmilta ja kummeilta ilman mitään lorutteluja.
Harva enää virpoo siunatuilla oksilla, kuten oikeaoppisesti pitäisi.
Nykysysteemi on kerjuuta. En avaa ovea saadakseni jonkun äidin tekemän virpomisoksan, jota 1v ikäinen somasti heiluttaa. Sitten koko porukalle - ehkä jopa 6 lasta ja aikuista - pitää antaa maidoton, pähkinätön, gluteeniton, sokeriton jne. vegaanipääsiäismuna. Ihanan kallista!
Ei tartte antaa palkka kuin sille joka antaa vitsan. Jos ei Kinderin tai Panda muna kelpaa, niin voi voi. Ei ole minun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuin kerrostalossa ja oven avattuani ovella seisoi kaksi t o d e l l a pientä lasta, siis jotain 2-3-vuotiaita, pelästyin, kun pennut kyllä loruilivat, MUTTA ihan eka järkytyin että niin pienet lapset olivat yksin liikenteessä, ja sitten siitä, että kuulin heidän äitinsä raskaan hengityksen siitä porraskaiteen takaa, johon hän oli kyykistynyt ja kurkisti kaiteen välistä. Kaikkiaan jotenkin kiusallinen tilanne.
Äiti keräämässä viikonloppuherkut ilmaiseksi. 😄
Mun FB:n syötteeseen tuli jostain juuri Antti Häkkänen joka oli vaimonsa kanssa tehnyt lapsilleen vitsat loppuun. En seuraa niin mainoksena ilmeisesti tuli.
Vierailija kirjoitti:
Saako aikuisena virpoa?
Virvon varvon....... ja vitsalla voin myös hutkia takapuolelle. Hinta yksi suklaamuna ekstraa.
Asiallisesti joo. Aikuinen saa virpoa. Ja olisikin kiva juttu mm työpaikoilla aamulla. Jos hyvin tehty, ne oksat on niin nättiä!!!! Voihan kotonakin virpoo- " hemmotteluhetki mulle", Hajuvesi mulle jne... pitspäivä mulle... ja ukko sanookin- kihlasormus sulle. Leikkikää aikuisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ristuksen takia yksivuotiaan pitäisi päästä virpomaan?!
Eikös tuo koko juttu perustu siihen, että tehdään yhdessä retki ja haetaan oksat ja oksien askartelu on osa hommaa? Siis sen ikäisille kuin tuo nyt on sopivaa puuhaa.
Mikä järki laittaa yksivuotias, joka ei (tietenkään) osaa itse askarrella vitsaa eikä koko hommasta mitään ymmärrä, virpomaan?
No se, että saadaan söpöjä kuvia someen jaettavaksi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako aikuisena virpoa?
Asiallisesti joo. Aikuinen saa virpoa. Ja olisikin kiva juttu mm työpaikoilla aamulla. Jos hyvin tehty, ne oksat on niin nättiä!!!! Voihan kotonakin virpoo- " hemmotteluhetki mulle", Hajuvesi mulle jne... pitspäivä mulle... ja ukko sanookin- kihlasormus sulle. Leikkikää aikuisetkin.
Ps. Niin muija voisi virpoa ukon pakarat aamulla. Palkaksi varmaan ei tulekaan sormuksia vaan munayllätys. plääh ja mitä sisältä löytyykään..
En ole virponut koskaan. Vanhempani kyllä ostivat pääsiäisherkkuja ilman tätä kerjäysmatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pennut vaan somettaa, ei ne osaa eikä viitsi askarrella.
Kyllä ne on mammat, jotka somettaa. Ei oo ainuttakaan syytä laittaa vuoden vanhaa virpomaan, paitsi äidin tarve saada tykkäyksiä somessa lapsen varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen, mutta lapsi on vasta 3. Hän ei tosin virvo kuin ainoastaan meidät vanhemmat, isovanhemmat ja yhden kummitädin, keille oikeasti on tärkeää, että lapsi heidät "virpoo". Sitten kun lapsi on isompi, niin tietysti saa myös itse koristella vitsansa, koska en itse välitä yhtään mistään askartelusta tai vastaavasta näpertelystä. (Onneksi lapsi jo kuitenkin vähän osaa auttaa koristelussa, hän päättää mielellään esim. minkä värisiä sulkia kenenkin vitsaan laitetaan yms.)
Vasta kolme? Kyllä meillä kolmen vanha osaa jo varsin hyvin askarrella. Mutta eipä sillä, päiväkodin eteisessä näen kun osa vanhemmista edelleen pukee tämän ikäisiä 🙄
Vierailija kirjoitti:
No nehän virpovatkin lastensa puolesta. Täällä on käynyt sellaisia, joita tuodaan autolla ja äiti lukee lorua lapsen puolesta.
Toinen ääripää on varhaisteinit, joilla on lähes koristelematon oksa mukana eivätkä ole pukeutuneet miksikään ja tullaan vain karkkia kerjäämään.
Oikean perinteen mukaan virpojat tulee omissa vaatteissaan. Noidat kulkee pääsiäisenä !
Vierailija kirjoitti:
No nehän virpovatkin lastensa puolesta. Täällä on käynyt sellaisia, joita tuodaan autolla ja äiti lukee lorua lapsen puolesta.
Toinen ääripää on varhaisteinit, joilla on lähes koristelematon oksa mukana eivätkä ole pukeutuneet miksikään ja tullaan vain karkkia kerjäämään.
Meillä on tätä varten kaksi kulhoa. Pikku virpojille, joilla on yritystä pukeutumiseen ja oksat askarreltuna on kindereitä ja muuta valittavana ja näille teineille sitten halvimmat bulkkikarkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen lapsuudesta Varsinais-Suomessa. Meillä ei ollut mitään virpomisperinnettä, suklaamunia sai isovanhemmilta ja kummeilta ilman mitään lorutteluja.
Harva enää virpoo siunatuilla oksilla, kuten oikeaoppisesti pitäisi.
Nykysysteemi on kerjuuta. En avaa ovea saadakseni jonkun äidin tekemän virpomisoksan, jota 1v ikäinen somasti heiluttaa. Sitten koko porukalle - ehkä jopa 6 lasta ja aikuista - pitää antaa maidoton, pähkinätön, gluteeniton, sokeriton jne. vegaanipääsiäismuna. Ihanan kallista!
Ei tartte antaa palkka kuin sille joka antaa vitsan. Jos ei Kinderin tai Panda muna kelpaa, niin voi voi. Ei ole minun ongelma.
Täällä on jo nyt kaupunginosaryhmässä palmusunnuntaiviestejä, joissa äidit valittavat, miten virvottavat eivät ota huomioon sitä, että tasapuolisuuden vuoksi pitää antaa namut jokaiselle virpojalle, vaikka vain yksi antaa oksan ja lisäksi lapsilta pitää erikseen kysyä, onko allergioita tai muita ruokarajoitteita. Iso suru kuulemma tulee, kun vegaaniperheen lapsi saa suklaamunnan, jonka valmistuksessa käytetty maitoa. Ei voi syödä ja sitten itketään sitä vasikkaa, joka jäi ilman ruokaa, kun maidosta tehtiin suklaamuna!
Pikkuisen saisi vanhemmat katsoa millaisia virpomisoksia lapset tekee. Kerran me saatiin oksa, johon oli laitettu yksi sulka maalarinteipillä kiinni. Ei ollut sen pääsiäismunan arvoinen varsinkaan, kun lapsi ei osannut edes lorua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen, mutta lapsi on vasta 3. Hän ei tosin virvo kuin ainoastaan meidät vanhemmat, isovanhemmat ja yhden kummitädin, keille oikeasti on tärkeää, että lapsi heidät "virpoo". Sitten kun lapsi on isompi, niin tietysti saa myös itse koristella vitsansa, koska en itse välitä yhtään mistään askartelusta tai vastaavasta näpertelystä. (Onneksi lapsi jo kuitenkin vähän osaa auttaa koristelussa, hän päättää mielellään esim. minkä värisiä sulkia kenenkin vitsaan laitetaan yms.)
Vasta kolme? Kyllä meillä kolmen vanha osaa jo varsin hyvin askarrella. Mutta eipä sillä, päiväkodin eteisessä näen kun osa vanhemmista edelleen pukee tämän ikäisiä 🙄
Meillä on pakko pukea, eteinen on ahdas ja aikaa vähän. Vanhemmille on ilmoitettu, että max 3 min siinä saisi olla, joten lapsia pitää auttaa, jotta päästään rivakasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitajana teen, lapset jaksavat tehdä ehkä 5 per nenä ja loput näperrän itse... en kyseenalaista, koska siitä mulle Palkka maksetaan
Minulle ei makseta. Minulle maksetaan lasten kanssa olemisesta, hoidosta ja kasvatuksesta, kuten esim. askartelu ja kädentaidot. Jokainen lapsi tekee ohjatusti niin monta oksaa kuin haluaa ja jaksaa.
Kiinnostaisi nähdä työsoppari, johon on lisätty lasten puolesta askartelu ja yksikkö, jossa on varaa irrottaa vähiä henkilöresursseja pois lasten kanssa vietettävästä ajasta tällaiseen.
ainakin ukkonsa virpoo