Pitäs mennä pihahommiin...ärsyttää naapurit
Aina joku naapureista pihalla. Haluan rauhassa kykkiä pihalla pensaita leikkaamassa...kai se pitää iltamyöhään mennä. Tiedän, pitäis asua semmosessa paikassa missä naapurit tarpeeksi kaukana, niin sais olla vapaasti pihalla kykkimässä puskissa millon haluaa. Nyt aina kun joku naapureista menee lapsineen sisälle, niin eikös toinen tule terassille istuksii aurinkoon ja siitä suora näköyhteys just tohon mihin pitäs mennä kykkimään. Ärsyttää ne lapsetkin kun aina tulee kyselee mitä teet ja palloa hakemaan meidän pihalta vähän väliä.
Ja kerran kun ei ollu ketään pihalla, niin just kun itse menin jotain puuhastelee, niin eiköhän naapurikin. Tai kun olin lumia kolaamassa, niin naapuri tais tulla töistä niin eikö pitänyt samantien jäädä siihen myös kolailemaan. Asutaan niin et autotallit on kiinni toisissaan eli lähellä se kolas.. oliko pakko, olis tullu myöhemmin.
Naapurit kyllä rajoittaa elämää. Mun vika kun ei vaan pysty, kun ahdistuu ja ärsyyntyy kun ei saa olla rauhassa.
Kommentit (57)
AP ahdistuu kun ei voi olla munasillaan pihalla.
Me asutaan rivarissa, jossa suurinosa ymmärtää yksityisyyden. Moikataan ja jos ei huvita jutella enempiä, niin ei tarvii. Voi sanoa, että ei nyt...
Paitsi meidän seinänaapurit. Tietenkin! Niistä on jompi kumpi tuossa aidalla aina, kun mä ulos putkahdan. Teen mä siellä mitä vaan, niin on isäntää ja/tai emäntää perseen takana pulisemassa. Näin nyt menty vajaa kymmenen vuotta. Niille on sanottu hyvällä, ettei aina tarvii olla juttuseuraa, kun pihalle tulee esim kirjan tai lehden kanssa... tai muuten vaan. "miksi sitten asutte talossa jossa on piha!" " ei saatu näin upeeta sisäratkaisua ilman pihaa!" Nyrpeenä rankaisi mua parisen viikkoa ja piti mykkäkoulua. Kyllä nautin. Sitten ne oli siinä taas. MIes jotain ymmärsi, vähensi, mutta muija se aina palaa kuin Lassie.
Pari kertaa mä olen kiukutellut ja haistattanut ihan perinteiset paskat sille muijalle. No, eihän noin käyttäydytä, niin oli pakko pyytää anteeksi. Omatunto soimas. Kukkia ja viiniä vein ja sitten se palaskin ruotuun, vaikka silloinkin sanoin, että asia tuli sanottua rumasti, mutta oli siellä pointtinsa. Mä haluan välillä olla rauhassa. Pah!
Tuo menee joskus niin pitkälle, jos sillä on muka asiaa, niin tulee avoimesta takaovesta sisään. "kopkop, onko täällä ketään? Sitä mä vaan... tuli mieleen!" Sitten se saattaa istua parikin tuntia paikallaan höpöttämässä. Silloinkin sitten lähtee, kun alan ehkä olemaan kärttynen tai teen lähtöä kauppaan tjsp.
Miten ihminen voi olla noin raskas?
Pitäisiköhän sun etsiskellä yksinäinen mummon mökki jostain metsän keskeltä. Kun t selvästikään ole lähiöihin, kerrostaloihin tai rivariin soveltuva ihminen. Siis ihan oman mielenterveyteen vuoksi. Saat puuhastelua mökin pihassa naapureiden häiritsemättä. Näin mun sukulaisnainen teki kun ei kestänyt naapureita lähellään. 40 vuotta asunut metsän keskellä. Nyt on voimat hiipumassa ja joutunee palaamaan ihmisten pariin.
Kuinka vaikeaa voi olla tervehtiä ja sanoa pari ystävällistä/ neutraalia sanaa
Jokaisella on oikeus oleilla kotonaan rauhassa.
Tuo on kyllä totta. Aina siihen naapurin pihalle joku tulee, kun itse koittaa jotain tehdä. Asun sentään omakotitalossa, mutta onhan nuo muut talot näköetäisyydellä. Yksi naapurin mies tulee aina samaan aikaan lumitöihin. Ja se ei edes sano ikinä mitään, ei edes moikkaa. Sekin on vähän outoa. Kuitenkin vastapäätä asuu ja jos pihaliittymää molemmat kolaa, niin aika lähekkäin on.
Olen usein päivällä kotona ja silloin menen yleensä ulos, kun suurin osa on töissä. Ja onneksi piha on enimmäkseen suojainen ja ei näy. Mutta tuo kadun puoleinen pensasaita pitäisi leikata ja ei yhtään huvita. Välillä saksin sieltä pisimpiä oksia pois. Ei siinä jos joku juttelee, mutta se pelkkä kyyläys ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan rivarissa, jossa suurinosa ymmärtää yksityisyyden. Moikataan ja jos ei huvita jutella enempiä, niin ei tarvii. Voi sanoa, että ei nyt...
Paitsi meidän seinänaapurit. Tietenkin! Niistä on jompi kumpi tuossa aidalla aina, kun mä ulos putkahdan. Teen mä siellä mitä vaan, niin on isäntää ja/tai emäntää perseen takana pulisemassa. Näin nyt menty vajaa kymmenen vuotta. Niille on sanottu hyvällä, ettei aina tarvii olla juttuseuraa, kun pihalle tulee esim kirjan tai lehden kanssa... tai muuten vaan. "miksi sitten asutte talossa jossa on piha!" " ei saatu näin upeeta sisäratkaisua ilman pihaa!" Nyrpeenä rankaisi mua parisen viikkoa ja piti mykkäkoulua. Kyllä nautin. Sitten ne oli siinä taas. MIes jotain ymmärsi, vähensi, mutta muija se aina palaa kuin Lassie.
Pari kertaa mä olen kiukutellut ja haistattanut ihan perinteiset paskat sille muijalle. No, eihän noin käyttäydytä, niin oli pakko pyytää anteeksi. Omatunto soimas. Kukk
Voi apua! En kestäis, muuttaisin varmaan pois jos vaan olisi mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ehkä niin ihana, että kaikki haluaa sun kanssa jutella. Irvistä ja näytä keskisormea, eivätköhän tokene juttelemasta.
Ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa voi olla tervehtiä ja sanoa pari ystävällistä/ neutraalia sanaa
En ole sanonut, et olis vaikeaa tervehtiä? Toki tervehdin ja sanonkin jotain, mut yleensä en ekana, minusta riittää vain moikkaus eikä aina tarvi keksiä jotain muka sanomista. Jos naapuri sanoo jotain muutakin, niin toki siihen jotain vastaan tai hymähdän ystävällisesti.
Kyse oli ihan vaan siitä, ettei huvita olla pihalla, kun olen liian tietoinen niistä naapureista, jotka myös on siellä pihalla yhtäaikaa ja se häiritsee. Varsinkin jos joku istuu just sinne meidän pihan suuntaan, niin en vaan voi olla rauhassa ihan kuin sitä ei olisikaan. Tai jos joku kolaa lunta ihan vieressä niin en vaan voi olla rennosti rauhaksiin ihan kuin olisin yksin.
ap
Kaaputakki päälle ja pihalle? Huivi ja aurinkolasit, hattu.
Tätä samaa on kerrostalossa: Menen usein kesäisin parvekkeelle juomaan kahvit ja viereiselle parvekkeelle tulee joku sekä vastapäätä myös. Siinä sitten tuijotetaan toisiamme. Mistä ne tietää mennä juuri silloin parvekkeelle kun minä menen??
Onhan ihmisillä omia tapoja ja aikoja kun ovat sisällä tai ulkona.
Kiinnostavaa kuulla, että on noinpaljon elämää rivari alueella. Olen ihmetellyt miksi kaikki pihat ovat tyhjiä ja parvekkeet samoin, missä imiset piileksivät.
Me ollaan hirveän paljon ulkona ja puuhastellaan omia juttuja. Meillä on todella kyttä viereisessä omakotitalossa, oikein kävelee ees taas ja kuulee myös meidän puheet. Ihan totta. Ei enää harmita, kun ollaan päätetty olla omissa oloissa.
Täällä on myös ohikulkijoita, jotka jäävät juttelemaan, se on oikein mukavaa, naapureista ei ole juttukavereiksi, ylpeitä ja rikkaita, joilla on todella erilainen elämä kuin miellä, jotka olemme uurastaneet oman talomme.
Vaikea, mutta ei kannata pilata omaa elämää, OKT on myös naapureita ehkä 15 metrin päässä tai jos änkeävät istuinpaikkoneen ihan rajalle.
Rivarit ovat kai vaikeampia, tosin minä ohikulkiessani harvoin näen ihmisiä ulkona.
Minä tykkään katsoa ikkunasta ulos, siten silmät lepäävät. Ei minua ihmiset kiinnosta, mutta luonto on kaunista ja rauhoittavaa. Joskus seistään molemmat ikkunassa ja katsellaan ympäriinsä.
Jos et ole kyttääjä, olet kytättävä. Valitse puolesi ajoissa.
Huomaa useammasta kommentista,että avopotilaat on päästetty ulos. Vai,että pitäisi keskustella muutama sana naapurin kanssa ja lapsetkin kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän sun etsiskellä yksinäinen mummon mökki jostain metsän keskeltä. Kun t selvästikään ole lähiöihin, kerrostaloihin tai rivariin soveltuva ihminen. Siis ihan oman mielenterveyteen vuoksi. Saat puuhastelua mökin pihassa naapureiden häiritsemättä. Näin mun sukulaisnainen teki kun ei kestänyt naapureita lähellään. 40 vuotta asunut metsän keskellä. Nyt on voimat hiipumassa ja joutunee palaamaan ihmisten pariin.
Pöndellä niitä kutsumatta kylään telläytyjiä vasta onkin. Mm. kylän juoppoukot tulee heti testaamaan oisko uudesta naapurista ryyppykaveriksi tai ilmaisen autokyydin antajaksi.
Esitä oikein pöljä show niin kyyläämisestä elämänsä sisällön saavat naapurit saavat puhumisen aihetta ihtelleen =D
Vierailija kirjoitti:
AP ahdistuu kun ei voi olla munasillaan pihalla.
Miksei voi? Sitten joku kirjoittaisi tänne, että ei voi edes terassillaan olla, kun naapuri nakuilee estoitta. Ikinä ei voi voittaa.
Persiistä tuommoiset naapurit 😂