Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäs mennä pihahommiin...ärsyttää naapurit

Vierailija
12.04.2025 |

Aina joku naapureista pihalla. Haluan rauhassa kykkiä pihalla pensaita leikkaamassa...kai se pitää iltamyöhään mennä. Tiedän, pitäis asua semmosessa paikassa missä naapurit tarpeeksi kaukana, niin sais olla vapaasti pihalla kykkimässä puskissa millon haluaa. Nyt aina kun joku naapureista menee lapsineen sisälle, niin eikös toinen tule terassille istuksii aurinkoon ja siitä suora näköyhteys just tohon mihin pitäs mennä kykkimään. Ärsyttää ne lapsetkin kun aina tulee kyselee mitä teet ja palloa hakemaan meidän pihalta vähän väliä. 

Ja kerran kun ei ollu ketään pihalla, niin just kun itse menin jotain puuhastelee, niin eiköhän naapurikin. Tai kun olin lumia kolaamassa, niin naapuri tais tulla töistä niin eikö pitänyt samantien jäädä siihen myös kolailemaan. Asutaan niin et autotallit on kiinni toisissaan eli lähellä se kolas.. oliko pakko, olis tullu myöhemmin. 

Naapurit kyllä rajoittaa elämää. Mun vika kun ei vaan pysty, kun ahdistuu ja ärsyyntyy kun ei saa olla rauhassa. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit, ne elämän myrkky

Vierailija
2/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta palveluna, niin me tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan niin kiva, kun vierusnaapurit on jossai reissussa. Heti vapaampaa olla ja hengittää.  Tää on siis tämmönen rivi-/pari taloyhtiö, missä asutaan. Meillä seinänaapuri toisella puolen ja toisellakin pihavierusnaapuri..eli ne autotallit kiinni toisissaan ja pensasaita erottaa pikkupihoja. Mielummin vaikka muuttaisin kerrostalon ylimpiin kerroksiin, kiitos. 

Ap

Vierailija
4/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ehkä niin ihana, että kaikki haluaa sun kanssa jutella. Irvistä ja näytä keskisormea, eivätköhän tokene juttelemasta.

Vierailija
5/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselevät lapset on pahinta.

Vierailija
6/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon

Vierailija
7/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä laittaa kuulosuojaimet sekä musta naamasuoja...ehkä ymmärtävät, että haluat olla rauhassa. 

Vierailija
8/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta palveluna, niin me tehdään.

Meillä pikkupiha, mut nuo vähäisetkin puskat mitä on, niin on semmosta risukkoa et ajattelin vetää matalaksi. Ei siinä kauaa edes mene niin itse kyllä teen. Taloyhtiöllä on kuitenkin kaikki leikkurit, oksasakset ym. Mut just kun toinen naapuri meni lapsineen sisälle niin piti tohon vastapäiseen terassille tulla istuksii yhet.. menkää pois! 😤😠   Ne on aina talvisinkin siinä tupakalla vähän väliä ja ärsyttää silloinkin kun tuntuu et tuijottavat meille sisälle keittiöön kun itse laitan vaikka ruokaa. Eikun sälekaihtimet kiinni..  onneks ne muuttaa kohta pois kun asunto on myynnissä, nyt siinä on vuokralaiset. Jospa uudet asukkaat ei vietä aikaa terassilla istuksien. 

Vierailija
9/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaikeeta. 

Vierailija
10/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien lasten pitäs olla ujoja niinku mun lapset (yllätys! 😁) eikä tommosia et tulevat reippaasti vaan juttelee naapureille. Aina kyselemässä et minne menette? Missä olitte? Mitä teet? Miks teillä on tommonen tossa? Jne. 

Vierailija
11/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ehkä niin ihana, että kaikki haluaa sun kanssa jutella. Irvistä ja näytä keskisormea, eivätköhän tokene juttelemasta.

Eihän aloittajalle kukaan jutellut. Mitä nyt lapset jotain kyselivät. Tuskinpa ne naapurit tykkäävät aloittajan pihalla olosta yhtään sen enempää kuin hänkään. Pakko vaan sietää, kun noin asuu.

Vierailija
12/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juttele niille juurikaan, toki tervehdin paitsi en niitä terassilla istujia kun eivät ihan vieressä ole mut suora näköyhteys meidän pihaan et ärsyttää tehä mitään kun tiedän et ne vaan istuu siinä tuijottamassa (tekis es jotain nekin niin ei niin haittaisi enkä kuvittelisi et ne mun puuhia seurailee). 

Vierailija
13/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien lasten pitäs olla ujoja niinku mun lapset (yllätys! 😁) eikä tommosia et tulevat reippaasti vaan juttelee naapureille. Aina kyselemässä et minne menette? Missä olitte? Mitä teet? Miks teillä on tommonen tossa? Jne. 

No juuri tuo. Vanhemmat opettakaa lapsianne että vierailta ei kysellä henkilökohtaisia. Se on ärsyttävää.

Vierailija
14/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaan niin kiva, kun vierusnaapurit on jossai reissussa. Heti vapaampaa olla ja hengittää.  Tää on siis tämmönen rivi-/pari taloyhtiö, missä asutaan. Meillä seinänaapuri toisella puolen ja toisellakin pihavierusnaapuri..eli ne autotallit kiinni toisissaan ja pensasaita erottaa pikkupihoja. Mielummin vaikka muuttaisin kerrostalon ylimpiin kerroksiin, kiitos. 

Ap

No kerrostalossa ne naapurit vasta voikin olla haitarista, koluuttaa, tömpsyttää, luukuttaa musaa, paukuttaa ovea, kailottaa jne. 

Vierailija
15/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloittajalle kukaan jutellut. Mitä nyt lapset jotain kyselivät. Tuskinpa ne naapurit tykkäävät aloittajan pihalla olosta yhtään sen enempää kuin hänkään. Pakko vaan sietää, kun noin asuu.

Juu, mut ei niitä kai niin haittaa kun just pitää jäädä kolaamaan lumia vaikka näkee mut ja vois tulla myöhemmin. Jos haittaisi, niin kai ei jäisi siihen kolailee. Siis kun ajaa autolla pihaan ja alkaa kolaa vaikka mä oon siinä. Ehkä ne on päättänyt et kolaanpa pihan heti kun tuun töistä ja ne tekee sen välittämättä mitä ja missä naapurit on, toisin ku mä. Mä taas päätän et la iltana leikkaan puskat ja oon jo menossa niin onkin naapuri lapsineen pihalla. En siis mene vaan odotan. Teen muuta sillä aikaa..Noh, menivät sisälle mut sit tuleekin ne terassilla istuksijat nauttii ilta-auringosta pihalleen. En taaskaan mene..  saunakin pitäs lämmittää, ennen sitä leikata puskat niin en kovin myöhään viiti mennä. Kasilta on kyllä vielä suht valoisaa.. mut naapurit ehkä ihmettelee et miks meni oksaleikkurilla jyrryyttelee siihen aikaan kun niillä jo lapset menee nukkumaan.. jooh. Pitäs varmaan mennä hoitoon kuten joku ehdotti 😅

Vierailija
16/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt ongelmiin voi hakea apua.

Vierailija
17/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen niistä naapureista kyttää samaa "taas on joku naapuri pihalla" ja heti kun sieltä joku menee sisälle, seuraava katsoo tilaisuutensa tulleen. Sinä vaan myöhästyt lähdössä.

ps. Laita isot ja näkyvät kuulokkeet korville, niin ymmärtävät ehkä jättää rauhaan.

Vierailija
18/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen niistä naapureista kyttää samaa "taas on joku naapuri pihalla" ja heti kun sieltä joku menee sisälle, seuraava katsoo tilaisuutensa tulleen. Sinä vaan myöhästyt lähdössä.

ps. Laita isot ja näkyvät kuulokkeet korville, niin ymmärtävät ehkä jättää rauhaan.

Miten niin rauhaan? Mitä ne naapurit muka ovat tehneet?

Vierailija
19/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin rauhaan? Mitä ne naapurit muka ovat tehneet?

Aloittajan mukaan kolanneet lunta ja ottaneet aurinkoa näköetäisyydellä plus lapset tulleet kyselemään. Aloittaja pitää tätä häirintänä.

Vierailija
20/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene takaisin metsään, jos et halua olla ihmisten keskellä.