Olenko ainoa, jonka mielestä kerrostalossa pitäisi välttää tarpeetonta meteliä myös päivällä?
Eikä tömistellä ja paiskoa holtittomasti vaikka se periaatteessa sallittua onkin.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua ole haitannut naapureiden metelöinnit yöllä eikä päivällä. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
No ilmeisesti asut suht rauhallisessa talossa. Kyllä herättää hämmennystä kun alakerrassa huudetaan ja tömistellään, itse miettii miten voi kuulua meille asti heidän lattian tömistely, huuto toki kuuluu vaikkei minua kiinnosta ettei alakerran rouva tee mitään kotonaan, näin siis mies siellä huutaa.
Se nyt on itsestään selvää että kerrostalossa ei saa mellastaa liikaa. Wt-porukat, maalaiset ja mm:t eivät sitä tajua. Olen onneksi asunut aina sellaisessa kerrostalossa joissa ei meluta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä vakio kiusaajakommentteja "muuta omakotitaloon" joita ei voisi v-ttuakaan kiinnostaa naapurit. Minun koti ja minun säännöt ja paiskon vaikka keilapalloja lattiaan?
Joo, se on se elämäm kallujen asenne. Millään ei ole mitään väliä niin kauan kun se ei koske itseä, mutta auta armias jos joku aiheuttaisi ääntä kun tämä kallu nukkuu krapulaa pois tmv.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kahdessa kerrostalossa ja molemmissa on onneksi ollut pääasiassa omistusasujia eikä lainkaan esim. kaupungin kämppiä, joten häiriökäyttäytyminen loistaa poissaolollaan.
En ole koskaan asunut ns. vuokratalossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua ole haitannut naapureiden metelöinnit yöllä eikä päivällä. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Sä et selvästikään ole joutunut elämään "maailman äänissä". Se on oikeasti helvettiä, kun kodissasi joudut kuuntelemaan naapurien häiriköitiä. Oli päivä tai yö. Kyseessä oli omistustaloyhtiö, jossa sattui olemaan muutama asunto vuokralla. Oli niitä hyviä vuokralaisia ja sitten niitä vähemmän hyviä ja ne vähemmät tekivät elämästä täyttä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se on täysin normaalia elämää paiskoa joka hemmetin ovi ja luukku voimalla kiinni niin että seinät tärisee eikä niitä voi mitenkään sulkea sivistyneemmin. Ei vaan kykene, ei pysty.
No jos kerrostalossa asuu lapsiperheitä, ymmärrän helpommin nämä äänet vaikka eihän se kivalta kuulosta. Kun kuulen naapurin vauvan rääkyvän kovaan ääneen, olen vain iloinen, että itselläni ei ole lapsia.
Kyllä, ehdottomasti. Ne, jotka pitävät esim TV: tä radioon liian kovalla, että se meteli kuuluu ulos käytäville asti, niin TARKKSTAKAAAAAAA KUUUUUULONNNNNNEEEEEEE !!!!!!!!!! Ei niiden tarvitse huutaa !!!! Vähemmälläkin kuulee. Ja useimpiin saa tekstityksen ! Ja juonet voi itse arvailla. Mul o tabletti ja puhelin AINA 100 % täysin äänettömillä. Ku joku puhuu puhelimes ties mitä kieltä, ni ei se meteli oo mukavaa !!!!! Viime ma, ku olin tulos taidekerhost illalla, ni joku huusi puhelimeen englanniksi kirosanoja useaan kertaan.........se häiritsi !!!!!! Kumma, ku kuski ei älynnyt poistaa sitä ! Ja se sattui oleen eräs mun NS tuttuni...... Että hävetti ! Puhelin pois käytöstä, ku o puhelimes, ku tulee bussiin, junaan yms muiden ilmoille !!!! Sen ja muiden laitteiden on oltava täysin äänettömällä koko matkan ajan ! Käyttäkää mieluummin s-postia tai tekstiviestejä ! Kyl hävettää, ku ihmiset eivät ymmärrä mitään säännöistä ! On noloa, ku joku kulkee asunnon ohi, ja sielt kuuluu ties mitä pjaskaa...................
Ei meidän naapurit möykkää yöllä eikä päivällä. Ehkä ongelma on suurempi jossain kaupungin vuokrataloissa jonne pakostakin tulee nuoria ja muuten elämässä altavastaajana olevia ihmisiä joilla itsesäätely ei ehkä ole ihan samaa luokkaa, ehkäpä osa vielä ensimmäistä kertaa kaupunkiasunnossa.
Yhtä selvää kuin maalaiselle on kusta portaanpieleen, on kaupunkilaiselle se että ei pompita lattioilla eikä kuunnella humppaa nupit kaakossa vaikka kännissä oltaisiinkin.
On toki selvää että joistain asioista tulee ääntä. Esimerkiksi imuroinnista ja mattojen tamppaamisesta, tai tuubansoiton harjoittelusta. Siksi niitä tehdään asiallisiina aikoina ja joistain asioista voidaan jopa sopia naapurien kesken .
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kahdessa kerrostalossa ja molemmissa on onneksi ollut pääasiassa omistusasujia eikä lainkaan esim. kaupungin kämppiä, joten häiriökäyttäytyminen loistaa poissaolollaan.
Muutin itse pois kerrostalossa, koska talon mt-vikainen mies karjui yötä päivää ja kiroili, oli todella sekavan kuuloinen tyyppi. Tein hänestä monta valitusta, mutta hän asui omistuskämpässä eli häntä ei saanut sieltä pois. Omistusasunnot eivät takaa hiljaisuutta tai järkeviä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä vakio kiusaajakommentteja "muuta omakotitaloon" joita ei voisi v-ttuakaan kiinnostaa naapurit. Minun koti ja minun säännöt ja paiskon vaikka keilapalloja lattiaan?
Joo, se on se elämäm kallujen asenne. Millään ei ole mitään väliä niin kauan kun se ei koske itseä, mutta auta armias jos joku aiheuttaisi ääntä kun tämä kallu nukkuu krapulaa pois tmv.
Jes kummasti näitäkin alkaa häiritsemään sitten kun joku vaikka kostona alkaa tekemään niille ääntä. Sitten pahoitetaan mieli kyllä niistä "elämän äänistä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes kummasti näitäkin alkaa häiritsemään sitten kun joku vaikka kostona alkaa tekemään niille ääntä. Sitten pahoitetaan mieli kyllä niistä "elämän äänistä".
Huvitti kyllä toisessa keskustelussa kun joku kertoi alkavansa koputtelemaan kepillä kattoon kävellessään niin että yläkerran tamppaaja sais samalla mitalla ääntä, no joku tamppaaja tästä veti nenuunsa herneen ja kertoi laittavansa puukengät jalkaansa. Miksi, jos ne äänet ei kerran häiritse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeton on tarpeetonta, mutta jos jotain tavallista ja tarpeellista tekee kotonaan, niin ääntä syntyy. Ihan normaalia. Ratkaisu: okt.
Ostatko minulle omakotikalon?
Ei kaiksista ole omakotitalon pitäjäksi ollenkaan. Peukalo keskellä kämmentä eikä osaa mitään tehdä tai helvetin laiska. Sellaisen ei kannata omakotitaloon mennä. Tai jos on sitten ihan uusi talo jossa postimerkin kokoinen tontti ja pienet reunukset talon ympärillä niin voi joku tumpelo sellaisessa pärjätä.
Ollaan itse rakennettu eikä olla varakkaita saatika rikkaita. Kun kelpasi pieni ja vaatimaton talo niin on se oma talo kaikkein paras.
Multa ääntä saattaa kuulua korkeintaan jos katon päivällä elokuvia niin äänet vähän kovemmalla. 22 jälkeen sitten hiljaisemmalle kun alkaa se hiljaisuus. Samanlailla olen aina asunut riippumatta siitä olenko asunut kerros vai rivitalossa ja onko asunto ollu vuokra vai oma. Olen asunut myös omakotitalossa jossa tietenkin sai katsella leffoja vaikka yöllä äänet niin lujalla kuin halusi.
Vierailija kirjoitti:
Öisinkin saat siis hyvin nukuttua vaikka naapurissa jonne jumpsuttaisi bassomusiikkia täysillä.
Toivon todella vilpittömästi että voisin itse olla sellainen kuin jotkut muut, joita jotenkin lohduttaa ja rauhoittaa ne toisten ihmisten äänet. Eräskin kertoi saavansa paremmin unta jos kuulee toisen kuorsausta, mikä on itselle täysin käsittämätöntä. Jotkut on myös kertoneet että naapurista kuuluvat kolinat ja ölinät tuo turvallisuuden tunnetta ettei ole yksin ja huokaavat onnesta. Tämäkin aika wat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se on täysin normaalia elämää paiskoa joka hemmetin ovi ja luukku voimalla kiinni niin että seinät tärisee eikä niitä voi mitenkään sulkea sivistyneemmin. Ei vaan kykene, ei pysty.
No jos kerrostalossa asuu lapsiperheitä, ymmärrän helpommin nämä äänet vaikka eihän se kivalta kuulosta. Kun kuulen naapurin vauvan rääkyvän kovaan ääneen, olen vain iloinen, että itselläni ei ole lapsia.
Minulla kyllä ymmärrys loppuu monen nykyperheen kanssa kun vanhemmat antaa kakaroidensa kuritta riehua päivät sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella vilpittömästi että voisin itse olla sellainen kuin jotkut muut, joita jotenkin lohduttaa ja rauhoittaa ne toisten ihmisten äänet. Eräskin kertoi saavansa paremmin unta jos kuulee toisen kuorsausta, mikä on itselle täysin käsittämätöntä. Jotkut on myös kertoneet että naapurista kuuluvat kolinat ja ölinät tuo turvallisuuden tunnetta ettei ole yksin ja huokaavat onnesta. Tämäkin aika wat.
Vaikea kuvitella, että marmorikuulien heittely laminaattilattialle rauhoittaisi ketään. Sen ehkä ymmärrän, että joku radion tai tv:n ääni naapurista voisi tuoda turvan tunnetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan. Ainoastaan se on haitannut, että samaiset naapurit ei sitten itse kestä ääniä naapurista. Eli samaiset naapurit valittaa jos meiltä kuuluu ääniä, mutta itse metelöivät surutta.
Ehdottomasti pitäisi olla hiljaisuus myös päivisin. Monet tekee yövuoroa, pienet lapset saattaa kotona tarvita lepoa päivisin ja minä taas teen etätöitä, joten arvostan rauhaa myös päivisin. Hiljaisuus ei tarkoita etteikö saisi imuroida, käyttää porakonetta, kuunnella musiikkia tai käyttää blenderiä. Joku järki pitäisi olla kuitenkin ettei bassoa huudateta tahalleen liian kovalla keskellä päivääkään, lapset pelaa koripalloa sisällä tai rappukäytävässä mekkaloida. Esimerkiksi itselläni on hyvä äänijärjestelmä olkkarissa, mutta säädöt on tehty siten ettei matalat äänet ole kovimmalla ja kaiuttimet sijoiteltu siten, ettei ne ole suoraan paljasta seinää/lattiaa vasten jottei rakenteiden läpi pitäisi ääni kulkeutua. Ääntäpitävät harrastukset kuten piano ja rumpujen soitto tapahtuvat muualla kuin kotona.
Taloyhtiöt. Kannatan ajatusta. Meluajat pysykööt omissa kopperoissaan ja me huopatossutehtaan asukkaat voimme pysyä omissa kopperoissamme. Kannatan myös sellaista ajatusta, että olisi koirattomia kaupunginosia. Ei tarvitsisi kuunnella rakkien räkytystä.