Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, jonka mielestä kerrostalossa pitäisi välttää tarpeetonta meteliä myös päivällä?

Vierailija
12.04.2025 |

Eikä tömistellä ja paiskoa holtittomasti vaikka se periaatteessa sallittua onkin.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillain pitää nukkua päivällä ja valvoa öisin. Muuta rytmisi niin ettet tarvitse hiljaisuutta päiväse aikaan ja ala nukkua yöllä niin kun normaalitkin ihmiset. Hiljaisuus aika on 22-07 välillä.

Muuten tulpat korviin eikä päivisin elävien tarvitse elää hiiren hiljaa kenenkään takia.

Et varmaan ole kuullut yötöistä?

Vierailija
42/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se on täysin normaalia elämää paiskoa joka hemmetin ovi ja luukku voimalla kiinni niin että seinät tärisee eikä niitä voi mitenkään sulkea sivistyneemmin. Ei vaan kykene, ei pysty.

No jos kerrostalossa asuu lapsiperheitä, ymmärrän helpommin nämä äänet vaikka eihän se kivalta kuulosta. Kun kuulen naapurin vauvan rääkyvän kovaan ääneen, olen vain iloinen, että itselläni ei ole lapsia.

Minulla kyllä ymmärrys loppuu monen nykyperheen kanssa kun vanhemmat antaa kakaroidensa kuritta riehua päivät sisällä.

Tilaa sinne Super- Nanny Pia Penttala kun vanhemmilta puuttuu kasvatustaidot kokonaan tai siellä on joku välinpitämätön yh joka ei jaksa hoitaa velvollisuuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on remontit, joista ei kerrota naapureille etukäteen minä päivinä niitä tehdään ja remontit joita tehdään viikonloppuisin.

Siinä kun olet itse lomalla ja kuuntelet naapurista kuuluvaa poraamista niin vituttaa ihan huolella.

Vierailija
44/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut aina tosi hiljaisissa kerrostaloissa ja ei ole naapurit haitanneet. Minä täällä ehkä eniten metelöin, kun saatan käyttää koiraani ulkona keskellä yötä tai todella aikaisin aamulla. Kyllä siitä varmaan jotain kolinaa kuuluu naapuriin. 

Vierailija
45/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasuusaikana ollaan hipihiljaa, päivisin saa "meluta". Jos haluat nukkua päivisin niin hommaa vastamelukuulokkeet, korvatulpat tai muuta pois. Yötyöläisen kannattaa hiukka harkita missä asuu;)

Vierailija
46/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillain pitää nukkua päivällä ja valvoa öisin. Muuta rytmisi niin ettet tarvitse hiljaisuutta päiväse aikaan ja ala nukkua yöllä niin kun normaalitkin ihmiset. Hiljaisuus aika on 22-07 välillä.

Muuten tulpat korviin eikä päivisin elävien tarvitse elää hiiren hiljaa kenenkään takia.

Et varmaan ole kuullut yötöistä?

Olen mutta miksi muiden pitäisi elää yötyöläisen ehdoilla. Yötyöläinen laittaa sitten kuulosuojaimia.

Vierailija
47/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parempi, että olen ja pysyn läskinä vai voinko polkea crosstraineria kerrostaloasunnossani? Kummastakin tulee haukut. 

Vierailija
48/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko parempi, että olen ja pysyn läskinä vai voinko polkea crosstraineria kerrostaloasunnossani? Kummastakin tulee haukut. 

Ihan sama vaikka olisit ylipainoinen, kunhan olet hiljaa. Mene ulos tai kuntosalille liikkumaan. Ja korjaa ensisijaisesti ruokavaliosi, liikunta ei ole niin merkityksellinen asia laihduttamisessa.

Ap

Vierailija
49/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun yritettiin olla mieliksi naapureille. Mutta heippalaput muuttuivat aina vaan kummallisimmiksi. Älkää sulkeko kaappeja klo 13-15 koska olen päiväunilla jne.

Yhden viikon kävelin hollantilaisilla puukengillä kun alakertalainen taas pelleili. Ei muuten ole kivat kengät yhtään. Ja lorottelen vessanpönttöön komealla kaarella niin että varmasti kyylät kuulee. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, omaa elämää ei kannata pilata.

Vierailija
50/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalosta saa kulua perus elämään kuuluvia ääniä, myös askelia. Hiljaisuuden jälkeen pitää varoa pahempia kolisteluja mutta silloinkin on oikeus käydä suihkussa. Vaikka se joitain ottaa koville ilmeisesti?

Vierailija
51/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalia elämää voi kieltää kerrostalossa asuviltakaan, hyvänen aika sentään.

Muuttakaa valittajat taloon, jossa naapurit tekevät remppaa toinen toisensa perään, niin tiedätte mitä on meteli kerrostalossa. Sen jälkeen ei pienet kolinat tai tömistelyt enää haittaa, voin kokemuksesta sanoa.

Vierailija
52/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on remontit, joista ei kerrota naapureille etukäteen minä päivinä niitä tehdään ja remontit joita tehdään viikonloppuisin.

Siinä kun olet itse lomalla ja kuuntelet naapurista kuuluvaa poraamista niin vituttaa ihan huolella.

Minkäs takia sinä lomia vietät siinä itsemurhayksiössä? Mene lomalle! Hanki vaikka kesämökki tai vuokraa joltakunta omakotitalo loman ajaksi. Saat rauhaa.

Vierailija
53/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka olisit ylipainoinen, kunhan olet hiljaa. Mene ulos tai kuntosalille liikkumaan. Ja korjaa ensisijaisesti ruokavaliosi, liikunta ei ole niin merkityksellinen asia laihduttamisessa.

Ap

Olen eri, mutta jos sä olet niin yliherkkä, että häiriinnyt seillaisista äänistä, jotka eivät häiritse yli 90 % ihmisistä, niin ongelma on sinulla, ei sillä suurella enemmistöllä.

Vierailija
54/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku voi kerrostalossa porata viikot ja kaikki viikonloputkin. Mitä ihmettä sellainen oikein rakentaa kerrostalo asuntoon.

Remontti ja sen ajan jakso pitää ilmoittaa eikä sitäkään pidä tehdä viikonloppuisin kerrostalossa. Meillä rakennusaikana otettiin naapurit huomioon eikä koskaan tehty sunnuntaisin melua aiheuttavia töitä ja lauantainakaan enää klo 15.00 jälkeen. Muuhun aikaan ajoitettin hiljaiset työt jotta naapuritkin sai levätä metelistä viikonloppuna.

Vierailija
55/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla jos on huono uninen tai vaikka autismikirjolla, että ne tavalliset äänet häiritsee normaalia enemmän ja niihin kiinnittää vielä enemmän huomiota. Itsellä on kausittaista unettomuutta jolloin kaikki äänet häiritsee, mutta ymmärrän silti, että ongelma on minun eikä naapureiden.

Vierailija
56/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn takia moni joutuu pitkiäkin aikoja viettämään neukkukuutioissa. Oli hyvä ihmisten muistaa tämä. Lapsille vastaavat jopa kotia kun muusta ei tiedä.

Vierailija
57/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirauha on määritelty perustuslaissa.

Järjestyslaki kieltää tarpeettoman metelöinnin 24/7 ja erityisesti yöaikaan. 

Mutta se on tietysti makuasia, onko kellään oikeutta närkästyä portaissa kulkemisesta ja ovien sulkemisesta tai lasten leikeistä. Tai edes siitä, että koira haukkuu hetken. 

Suosittelen laittamaan luurit päähän jos päivällä häiriintyy. Lohduttautumaan teellä ja vaikka leipomalla. Purkamaan liikaa energiaa ulkoilemalla.

Ja tutustumaan naapureihin. Kun ollaan moikkausväleissä, huomioidaan toinen toistaan automaattisesti. Näin mun talossa toimitaan. Täällä ei ole häiriöitä. 41 huoneiston as. OY

Vierailija
58/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti johdettu taloyhtiö, jos ei remonteista ilmoiteta. Niitä kun ei omin luvin saa tehdä.

Vierailija
59/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirautat isännöitsijälle ja kysyt, missä rempataan kun ei ole ilmoitettu. Isännöitsijä pirauttaa osakkaalle ja käskee ilmoittaa työn kestosta naapureille ja noudattaa järjestyslakia.

Vierailija
60/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita äänieristyslevy alle, pöljä läski.