Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä kerrostalossa pitäisi välttää tarpeetonta meteliä myös päivällä?

Vierailija
12.04.2025 |

Eikä tömistellä ja paiskoa holtittomasti vaikka se periaatteessa sallittua onkin.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään aikaan vuorokaudesta ei saa metelöidä tarpeettomasti. Tarkoittaa siis sitä, että esimerkiksi musiikin huudatus päivällä ei ole sallittua jos se häiritsee ihmisiä. Tätä harva ymmärtää.

Vierailija
82/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin "made in muualla" kakarat taas rääkyneet ja juosseet naapurissa aamuseiskasta joten kyllä pitäisi olla hiljempaa!

Miksi niitä ei viedä ulkoilemaan, harrastuksiin ja purkamaan enrgiaa ulos muuta kuin pidetään jossain pienessä kämpässä. Mitä ne vanhemmat oikein tekevät.

Johan koiratkin alkaa tekemään kaikkea pahaa pienessä luukussa jos niille ei mitään juoksutusta päivittäin anneta.

Tekisin lastensuojelu ilmoituksen karmeasta metelistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita asumissääntöjä pitäisi päivittää tähän aikaan. Ennen ei tavallinen porukka ollut mitenkään ongelmallista ja melkein jokainen osasi elää normaalisti kerrostalossa, ilman turhan metelin aiheuttamista. Nykypäivän paskamölylaitteita ei vielä pahemmin ollut eikä kukaan poraillutkaan vuodesta toiseen "hupina&harrastuksena" 

Nykyään moni sulkee esim ulko-oven heittäytymällä sitä päin aiheuttaen jumalattoman pamauksen. Päätä nähtävästi lyödään seinään useampaan kertaan päivässä ja tavallinen kävely tuntuu olevan vaikeaa, hakataan jalkoja kuin joku simpanssi. 

Vierailija
84/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu olisi perustaa niin sanottuja hiljaisia taloyhtiöitä. Näissä olisi määritelty ainakin seuraavat:

1. Yörauha klo 22-07

2. Työrauha klo 08-17

3. Iltarauha klo 18-20

4. Sunnuntaisin pyhärauha klo 00-00

Kaikki remontoinnit ja muuta meluamiset pitäisi tehdä rauhoitetun ajan ulkopuolella. Esimerkiksi lauantaisin koko päivä aikaa tehdä se keittiöremontti, samoin harrastaa tanssia tai musiikinkuuntelua. Muuhun aikaan kansalaisopistoon tanssimaan ja musiikit ja telkkarin katsomiset kuulokkeiden kautta.

Vierailija
85/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Nytkin joku pimputtaa fur eliseä niin että koko rappu raikaa. Ja koskettimet kun vielä on soitin johon saisi kuulokkeet, vaan ei.

Vierailija
86/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä vakio kiusaajakommentteja "muuta omakotitaloon" joita ei voisi v-ttuakaan kiinnostaa naapurit. Minun koti ja minun säännöt ja paiskon vaikka keilapalloja lattiaan?

Joo, se on se elämäm  kallujen asenne. Millään ei ole mitään väliä niin kauan kun se ei koske itseä, mutta auta armias jos joku aiheuttaisi ääntä kun tämä kallu nukkuu krapulaa pois tmv. 

Tämä muuten kuvaa hyvin meidän naapureita. 

Ennen meni hyvin, ei mitään ongelmaa, kunnes naapuri (taloyhtiön pj) alkoi kallumiehen kanssa ja otti kallumiehen kotiinsa asumaan.

Kallumies ei kestä, jos meiltä tulee ääniä, mutta itse toki vapailla bilettävät ja möykkäävät yötä myöten, kallumies riehuu ja huutaa, tappelee ym. Poliisit käyneet useasti heillä. Sitten huutaa kiroillen, jos meillä siirretään illalla reilusti ennen kymmentä sänkyä sen verran, että saa laturin seinään.

Järkyttävä ihminen jolle en toivo mitään hyvää, itse en tähän jää asumaan. Mennyt maku myös tuohon naapurin naiseen, vaikka ennen oli oikein hyvät välit ja nyt hän kai elää väkivaltaisessa suhteessa, eli sen puoleen pitäisi sääliä. Hänen kotiinsa ottama kallumies pilaa muidenkin elämää. 

Vierailija
87/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään aikaan vuorokaudesta ei saa metelöidä tarpeettomasti. Tarkoittaa siis sitä, että esimerkiksi musiikin huudatus päivällä ei ole sallittua jos se häiritsee ihmisiä. Tätä harva ymmärtää.

Toisaalta taas, isännöintiliiton mukaan esimerkiksi musiikkiharrastus, esimerkiksi musiikin kuunteleminen on täysin sallittua päiväsaikaan. Mikä on häiritsevää ja mikä ei, määrittelykysymys. Minun muuttaessani naapuri katsoi asiakseen kertoa, että hän "koputtaa välittömästi seinään, jos vähänkin musiikkia soitetaan." Tiedä siitä sitten, seinistä kuuluu vaikka mitä koputuksia jopa makoillessani täydessä hiljaisuudessa sängyllä. Ilmeisesti liikaa meteliä siitäkin lähtee sitten.

Vierailija
88/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään itse tätä ymmärrä, miksi asiat pitää tehdä päivällä meluamalla kun ne voi tehdä myös meluamatta.

Hauta onkin sinulla jo lähempänä kuin 40-vuotispäivä. 

Vierailija
89/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se onkin. Mutta normaalista elämästä aiheutuu tapeellista meteliä.

Vierailija
90/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mummot taas yhdessä ketjussa 🤣

Vierailija
91/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko antaa ilmi tämän spämmiketjun?

Vierailija
92/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillain pitää nukkua päivällä ja valvoa öisin. Muuta rytmisi niin ettet tarvitse hiljaisuutta päiväse aikaan ja ala nukkua yöllä niin kun normaalitkin ihmiset. Hiljaisuus aika on 22-07 välillä.

Muuten tulpat korviin eikä päivisin elävien tarvitse elää hiiren hiljaa kenenkään takia.

Yövuoroa tehdesdä pitää nukkua päivällä, kun töissä ei voi nukkua. 

Nyt osui naulan kantaan. Kyllä oikeus nukkumarauhaan kuuluu myös vuorotyöntekijöille.

Vierailija
93/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta tarpeellista paiskata esim. Aterinlaatikko täysillä kiinni? 

Ap

Vierailija
94/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joillekin ihmisille se ON normaalia.

Vierailija
95/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuta mökkiin ja pois kerrostalosta, jos on pakkomielle kuunnella jotain aterinlaatikon sulkemisia naapurista.

Sinulla ei missään nimessä ole mitenkään normaalilla ja kohtuullisella tasolla tuo naapurin äänien kuuntelu ja äänistä häiriintyminen. Ehkä olet todella stressaantunut etkä siksi kestä mitään ja kiinnität huomiota tuollaisiin ääniin, tai sitten olet vaan vähän ikävämpi ihminen. Mukavat ja rennot ihmiset ei rekisteröi tuollaisia ääniä. 

Vierailija
96/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä yhtään, ellei ole kyse tuntikausia jatkuvasta metelistä tai vaikka jokapäiväisestä remontoimisesta

Vierailija
97/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä vakio kiusaajakommentteja "muuta omakotitaloon" joita ei voisi v-ttuakaan kiinnostaa naapurit. Minun koti ja minun säännöt ja paiskon vaikka keilapalloja lattiaan?

Joo, se on se elämäm  kallujen asenne. Millään ei ole mitään väliä niin kauan kun se ei koske itseä, mutta auta armias jos joku aiheuttaisi ääntä kun tämä kallu nukkuu krapulaa pois tmv. 

Ennen meni hyvin, ei mitään ongelmaa, kunnes naapuri (taloyhtiön pj) alkoi kallumiehen kanssa ja otti kallumiehen kotiinsa asumaan.

Kallumies ei kestä, jos meiltä tulee ääniä, mutta itse toki vapailla bilettävät ja möykkäävät yötä myöten, kallumies riehuu ja huutaa, tappelee ym. Poliisit käyneet useasti heillä. Sitten huutaa kiroillen, jos meillä s

Lisäksi nämä toki myös poraa ja remppaa monta päivää sen jälkeen, kun kallumies taas riehunut ja pistänyt paikkoja palasiksi.

Että voikin olla kamalia ihmisiä. En ole edes kotona nyt, mutta viha nousee kun ajatteleekin tuota naapurin okdettavaa ukkoa :D 

Vierailija
98/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallumies ei kestä, jos meiltä tulee ääniä, mutta itse toki vapailla bilettävät ja möykkäävät yötä myöten, kallumies riehuu ja huutaa, tappelee ym. Poliisit käyneet use

Niin, mikä kuiten on "kallumies"?

Vierailija
99/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta taas, isännöintiliiton mukaan esimerkiksi musiikkiharrastus, esimerkiksi musiikin kuunteleminen on täysin sallittua päiväsaikaan. Mikä on häiritsevää ja mikä ei, määrittelykysymys. Minun muuttaessani naapuri katsoi asiakseen kertoa, että hän "koputtaa välittömästi seinään, jos vähänkin musiikkia soitetaan." Tiedä siitä sitten, seinistä kuuluu vaikka mitä koputuksia jopa makoillessani täydessä hiljaisuudessa sängyllä. Ilmeisesti liikaa meteliä siitäkin lähtee sitten.

Isännöintiliito voi tunkea sen mielipiteensä perceeseen kuten kaikki muutkin "tämä on sallittua päiväsaikaan" KAIKKI meteli silloin kun se on oikeasti häritsevää ja tapahtuu säännöllisesti oikeuttaa valittamaan ja puuttumaan asiaan. Isännöintiliiton mukaan saisi siis popittaa bassoja täysillä koko päivän ja naapurissa ei voisi oleskella sisällä ollenkaan. Nämä asiat on määrätty laissa. Isännöintiliitossa on muutamien potkujen paikka jos ei edes tiedä asoista mistä puhuvat. 

Suomessa puututaan hyvin löperösti häirikköasujien touhuihin ja vallalla on todellakin luulo että voit piinata naapuriasi mielin määrin päiväaikaan. Ulkomailla häädetään häirikköperheitäkin säännöllisesti ja hyvä niin. 

Vierailija
100/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuta mökkiin ja pois kerrostalosta, jos on pakkomielle kuunnella jotain aterinlaatikon sulkemisia naapurista.

Sinulla ei missään nimessä ole mitenkään normaalilla ja kohtuullisella tasolla tuo naapurin äänien kuuntelu ja äänistä häiriintyminen. Ehkä olet todella stressaantunut etkä siksi kestä mitään ja kiinnität huomiota tuollaisiin ääniin, tai sitten olet vaan vähän ikävämpi ihminen. Mukavat ja rennot ihmiset ei rekisteröi tuollaisia ääniä. 

En mä niitä kuuntele. Yhtenä aamuna heräsin tuohon ääneen klo 6 vaikka olisin mieluusti ollut kuulematta mitään siihen aikaan. Herään lähes joka aamu naapurin aiheuttamaan pamaukseen, vttumaisin on ehkä se kun juuri mun sängyn yläpuolella pudotetaan lattialle jotain kovia esineitä. 

Ap