Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä kerrostalossa pitäisi välttää tarpeetonta meteliä myös päivällä?

Vierailija
12.04.2025 |

Eikä tömistellä ja paiskoa holtittomasti vaikka se periaatteessa sallittua onkin.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalosta saa kulua perus elämään kuuluvia ääniä, myös askelia. Hiljaisuuden jälkeen pitää varoa pahempia kolisteluja mutta silloinkin on oikeus käydä suihkussa. Vaikka se joitain ottaa koville ilmeisesti?

Kysymys kuitenkin on että miksi yläkerran tamppaajaa häiritsee jos alakertalainen alkaisi jyskyttelemään kepillä kattoon? Kun se äänimeluhan on silloin täysin balanssissa, vai onko tamppaajasta reilua että vain toinen joutuu kuuntelemaan hänen jyskytystään.

Vierailija
62/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko parempi, että olen ja pysyn läskinä vai voinko polkea crosstraineria kerrostaloasunnossani? Kummastakin tulee haukut. 

Mee salille, siellä myös monipuolisempaa kuntoilua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Nimimerkillä klo 5-6 tänä aamuna koripallon pompottelua, oven paiskomista ja rapussa tömistelyä kuunnellut. Lähtee taas maanantaina ilmoitus isännöitsijälle.

Vierailija
64/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalosta saa kulua perus elämään kuuluvia ääniä, myös askelia. Hiljaisuuden jälkeen pitää varoa pahempia kolisteluja mutta silloinkin on oikeus käydä suihkussa. Vaikka se joitain ottaa koville ilmeisesti?

Musta vaan on outoa, että joidenkin ihmisten elämän merkittävä sisältö on kaapinovien paiskominen ja kaikkien arkiaskareiden tekeminen mahdollisimman suurella kolinalla. Esim. Imuroida voi ilman, että hakkaa suulaketta jalkalistoihin ja huonekaluihin hirveällä raivolla.

Ap

Vierailija
65/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuitenkin on että miksi yläkerran tamppaajaa häiritsee jos alakertalainen alkaisi jyskyttelemään kepillä kattoon? Kun se äänimeluhan on silloin täysin balanssissa, vai onko tamppaajasta reilua että vain toinen joutuu kuuntelemaan hänen jyskytystään.

Kyllä nää on just sitä sakkia joiden ajatus reilusta tappelustakin on sellainen että kaks tyyppiä pitää yhtä kiinni ja kolmas hak kaa.

Vierailija
66/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa väistämättä kuuluu välillä ääniä. 

Kyllä, välillä. Jatkuva ryske, pauke ja rääkyminen ei ole normaaliin elämiseen kuuluvia ääniä. 

Vierailija
67/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on remontit, joista ei kerrota naapureille etukäteen minä päivinä niitä tehdään ja remontit joita tehdään viikonloppuisin.

Siinä kun olet itse lomalla ja kuuntelet naapurista kuuluvaa poraamista niin vituttaa ihan huolella.

Pirautat isännöitsijälle ja kysyt, missä rempataan kun ei ole ilmoitettu. Isännöitsijä pirauttaa osakkaalle ja käskee ilmoittaa työn kestosta naapureille ja noudattaa järjestyslakia.

Just niin. Jos joku alkaa porailemaan mihinkä aikaan tahansa eikä remontista ole mitään ilmoitettu niin sellaista ei tarvitse sietää.

Vierailija
68/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kenties se että jokaisella ihmisille on luontainen kävely tyyli? Yksi hiljaisempi, toinen äänekkäämpi ja kolmas jostain siltä väliltä. Mutta yhtä kaikki jokainen kävelytyyli on oman alitajunnan luomus kävelijälle helpoimpana kävely tyylinä ottaen huomioon fysiologiset eroavaisuudet.

Mitä se alakerran koputtelija tekee? Aiheuttaa häiriötä. Mitä kävelijä tekee?Kävelee itselleen luontaisella tavalla. Ettekö näe näissä mitään eroa? Toki eri juttu jos juoksentelee sisätiloissa.

Vierailija
69/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä vakio kiusaajakommentteja "muuta omakotitaloon" joita ei voisi v-ttuakaan kiinnostaa naapurit. Minun koti ja minun säännöt ja paiskon vaikka keilapalloja lattiaan?

Joo, se on se elämäm  kallujen asenne. Millään ei ole mitään väliä niin kauan kun se ei koske itseä, mutta auta armias jos joku aiheuttaisi ääntä kun tämä kallu nukkuu krapulaa pois tmv. 

Jes kummasti näitäkin alkaa häiritsemään sitten kun joku vaikka kostona alkaa tekemään niille ääntä. Sitten pahoitetaan mieli kyllä niistä "elämän äänistä".

Samoin nämä "kyllä lapsista ääntä lähtee", mutta auta armias, jos naapuri sattuu metelöimään näiden pilttien päiväunien aikaan. 

Vierailija
70/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kenties se että jokaisella ihmisille on luontainen kävely tyyli? Yksi hiljaisempi, toinen äänekkäämpi ja kolmas jostain siltä väliltä. Mutta yhtä kaikki jokainen kävelytyyli on oman alitajunnan luomus kävelijälle helpoimpana kävely tyylinä ottaen huomioon fysiologiset eroavaisuudet.

Mitä se alakerran koputtelija tekee? Aiheuttaa häiriötä. Mitä kävelijä tekee?Kävelee itselleen luontaisella tavalla. Ettekö näe näissä mitään eroa? Toki eri juttu jos juoksentelee sisätiloissa.

Minä näen vain sen että yläkerran tamppaajakävelijä aiheuttaa alakertalaisella äänihaittaa eikä itse sitten siedä mitään ääntä kuitenkaan itse.

Vierailija
71/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kenties se että jokaisella ihmisille on luontainen kävely tyyli? Yksi hiljaisempi, toinen äänekkäämpi ja kolmas jostain siltä väliltä. Mutta yhtä kaikki jokainen kävelytyyli on oman alitajunnan luomus kävelijälle helpoimpana kävely tyylinä ottaen huomioon fysiologiset eroava

Onko se katon koputtaminen pakollista? Onko ihmisen liikuskelu omassa asunnossaan pakollista? Syytön se kävelijä on huonoon rakentamiseen mutta se kävelijä saa kaikki haukut tässä.

Vierailija
72/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalia elämää voi kieltää kerrostalossa asuviltakaan, hyvänen aika sentään.

Muuttakaa valittajat taloon, jossa naapurit tekevät remppaa toinen toisensa perään, niin tiedätte mitä on meteli kerrostalossa. Sen jälkeen ei pienet kolinat tai tömistelyt enää haittaa, voin kokemuksesta sanoa.

jep, itsekin useammassa kerrostalossa asuneena, josta pari oli näitä yleishyödyllisiä vuokrataloja, missä on ollut tarjolla joka yö läpi yön kiljuvaa taaperoa, nistikämppää jossa jotakin/joitakin lensi päin seinää malliin 16h/vrk, agressiivista isukkia joka karjui vissiin keh.vammaiselle lapselleen joka ilta klo 17-20, ja lapsi sitten itki( siitä tein kyllä lasun), toinen nistikämppä joka kuulosti siltä että siellä keilattiin 24/7, eroahdistunut pitbull, joka huusi 6h putkeen( jouduin hankkimaan vastamelukuulokkeet ja kyllä omistajaa tuli infottu asiasta). Nyt asun aso-kerrostalossa, täälläkin välillä meteliä on, mutta ei tollasta yhtäjaksoista säännöllistä sellaista aina samasta kämpästä eli olen kohtuu kiitollinen tähän tilanteeseen vaikka välillä tietty ärsyttää jos joku poraa vaikka silloin kun haluaisin päikkärit nukkua, elämä on.

Vierailija
73/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei suihkussa käynti haittaa, mutta sen jälkeinen pauke, mikä lähtee lattian kuivaamisesta, kyllä. Itse onnistun kuivaamaan suihkutilat lattian paukuttamatta patteriin. 

Vierailija
74/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei suihkussa käynti haittaa, mutta sen jälkeinen pauke, mikä lähtee lattian kuivaamisesta, kyllä. Itse onnistun kuivaamaan suihkutilat lattian paukuttamatta patteriin. 

Juuri tätä tarkoitan. Moni ihminen ei ilmeisesti uhraa ajatustakaan sille, että pauke saattaisi häiritä muita asukkaita. Minä, minä ja minä ja minun kävelytyylini ja elämäntapani, joille en voi yhtään mitään!

Ap

Vierailija
75/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa väistämättä kuuluu välillä ääniä. 

Kyllä, välillä. Jatkuva ryske, pauke ja rääkyminen ei ole normaaliin elämiseen kuuluvia ääniä. 

Meille tuli valituslappuja kerrostalossa kun äitini huusi ja paukutti kattilan kansia yhteen jos en aikaisin aamulla herännyt. Hän herätti kello viideltä aamulla koko naapurustonkin viikonloppuisinkin. Meillä ei kukaan saanut nukkua kun hän itse heräsi kello 5.00 ja tarvitse kahvipöytään seuraa. Mummolassa mummoni sanoi äidilleni siitä pakkomielteestä että älä ala niitä lapsia niin aikaisin herättelemään vaan anna nukkua kun mummolassakin äitini oli pakko alkaa herättämään meidät lapset viideltä aamulla vaikka oli viikonloppu.

Oli äidilläni muitakin mielenterveysongelmia eikä tämä vain yksi.

Vaikka saisi nukkua kuinka pitkään niin se on jäänyt alitajuntaan että herään viimeistään klo: 5.00. Sitten olenkin illalla aikaisin jo rätti väsynyt kun olen niin aikaisin herännyt. Minä en tajua niitä jotka pystyvät edes yhdeksään asti nukkumaan tai saatikka puoleen päivään. En ole koskaan kokenut mitä tuntuu herätä klo 9.00 - puolen päivän aikaan.

Vierailija
76/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyppynarulla lämmittely aihauttaa pakosti töminää ja maksimitempauksen jälkeen painot tiputetaan lattiaan. Sopeudu tai hanki päivätyöpaikka.

Vierailija
77/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin "made in muualla" kakarat taas rääkyneet ja juosseet naapurissa aamuseiskasta joten kyllä pitäisi olla hiljempaa!

Vierailija
78/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kahdessa kerrostalossa ja molemmissa on onneksi ollut pääasiassa omistusasujia eikä lainkaan esim. kaupungin kämppiä, joten häiriökäyttäytyminen loistaa poissaolollaan.

Kivat sulle. Meillä omistusasunto mut sijoittajat 🤷

Vierailija
79/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pois kerrostalossa. Aiheuttavat muille naapureille ahdistavan olon. 

Vierailija
80/104 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillain pitää nukkua päivällä ja valvoa öisin. Muuta rytmisi niin ettet tarvitse hiljaisuutta päiväse aikaan ja ala nukkua yöllä niin kun normaalitkin ihmiset. Hiljaisuus aika on 22-07 välillä.

Muuten tulpat korviin eikä päivisin elävien tarvitse elää hiiren hiljaa kenenkään takia.

Yövuoroa tehdesdä pitää nukkua päivällä, kun töissä ei voi nukkua.