Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtelu mitä saat lihavana/ylipainoisena naisena

Vierailija
12.04.2025 |

On tullut pettymyksiä itselleni - en tiennyt, miten inhottavia jotkut aikuiset ihmiset voivat olla. On esim katsottu avoimen inholla ja kohdeltu kuin ei olisi mitään ihmisarvoa.

Kommentit (309)

Vierailija
161/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Ainakaan bussissa kukaan ei halua istua lihavan viereen ellei ole aivan pakko.

Tähän olen kiinnittänyt huomiota työmatkoilla.

Koska toinen lihava ei mahdu viereen. Mä menen sinne minne mahtuu.

Vierailija
162/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä tulee 100% kommenteista. Ja ihan kantiksia, aikuisia ukkoja ovat olleet. 

Ensin muutuin näkymättömäksi esim. aspoille, myöhemmin painon noustessa lisää alettiin suhtautumaan naureskellen tai ihan suoraan vihamielisesti. Miehet eivät keskimäärin kohtele hyvin kuin niitä naisia, jotka kokevat viehättäviksi. Avasi silmät aika tehokkaasti. 

On mm. huudeltu perään rumia, puhuttu vihjaillen minusta kuin en muka tajuaisi (tuijotettu virnistellen jatkuvasti ja puhuttu samalla "kaverista", jonka "muija on SIIS NIIN LÄSKI". Matkustin tuolloin pienen lapseni kanssa junassa, en päässyt pois tilanteesta ja myös lapseni hämmentyi.). On oltu vihaisia kun olen syönyt julkisella paikalla pitsaa (oli muuten eka pitsani kuukausiin), läskitelty, you name it. 

En usko miesten kokevan mitään vastaavaa naisten taholta, ja siihen nähden ignooraaminen onkin mielestäni aika pieni ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavalle tuputetaan laihdutusvinkkejä "ihan parastasi ajatellen", mutta jos lihava huomauttaisi jollekin  esim. huonoista tai pahasti ulkonevista etuhampaista, niin tuskin kiiteltäisiin neuvoista.

Hampaiden korjaus aikuisena voi maksaa jopa 20 000€, laihduttaa voi ilman rahallista panostusta.

Ja niistä ulkonevista etuhampaista ei edes ole haittaa toisille. Lihava sen sijaan kuormittaa terveydenhuoltoa kahden edestä ja hidastaa muiden hoitoonpääsyä.

Vierailija
164/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hyvä vaan jos mun viereen ei tulla bussissa tai junassa. Mua ei haittaa.

Vierailija
165/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatsojen pitää aluksi tehdä tarpeeksi aerobista, kun aloittavat rasvan polton. Kilot rasittavat niveliä. Sen jälkeen voi alkaa lopusta ihrasta rakentaa lihasta! Oikeastaan lopulta helppoa, kunhan löytyy itsekuri ja motivaatio alun tuskaan.

Sain kerran läskin työkaverin menemään kahvakuula-tunnille. Kiitteli jälkikäteen.

Vihaan ihmisiä kun ne osaa jo .. mä vihasin ryhmätunteja jo normipainoisenakin.. 

Voi luoja..harrasta yksilöliikuntaa.  Vai keksitkö uuden tekosyyn? Mikä on seuraava?

Mitä liikuntaa ? Niin jotain saatanan kuvottavaa kävelyä vai.. hyi helvetti???? Voi luoja itelles.. vaan 

Kävely on alkeellisin liikunnan muoto. Vo

En ota sulta mitään vinkkejä koska aloit ilkkumaan. Mulla ei ole nyt pyörää käytössä ja vihaan liikuntaa

Vierailija
166/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, miksi sitten et laihduta ihmisen kokoiseksi?

Ai niinkö yksinkertaista se on. Mulla menis 20 vuotta näissä 60 kilossa

Tuolla ylipainolla pääset lihavuusleikkaukseen.  Tosin sekään ei toimi pakonomaisesti ahmiville. Olen vuoden aikana nähnyt kaksi lihavuusleikattua, joista eka on yhä järkäle vuotta myöhemmin (lähtöpainossaan, ei tehnyt elämäntapamuutosta) ja toinen kutistunut puoleen neljässä kuukaudessa.

Eka huijaa itseään ja mättää grillikylkeä ja pekonia, kiskoo sähkötupakkaa, liikkuu moottorivoimalla. Toinen syö salaattia ja pieniä ruoka-annoksia huolellisesti pureksien ja noudattaa ohjeita, harrastaa liikuntaa.

Kumpikaan ei siis noudata Ravitsemusterapeuttien yhdistyksen lihavuusleikatuille tarkoitettua ruokavalioa? Surullista jos puhut totta kommentissasi!

Vierailija
167/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä kauniin sieltä huudella ja potkia.. ja lällättää kuinka helppoa. 

Onneksi on kaunis ja urheilullinen🙏🏽👍🏿! Eipä tarvii virua läskikurjuudessa ja valittaa.

Niin toivottavasti sulle tapahtuu tosi pahaa. 

Haha! Ompa sulla paha päivä. Tämä menee ihan itseäsi vastaan. Pysy siinä surkeassa ihrakasassasi..on surullista nähdä kuinka paha olo ihmisellä voi olla nahoissaan.

No kauniilla on aina hyvä päivä. Ite siihen tulit ilkkumaan

Pakko jonkun potkia että ihra sulais, kevät ja kaikki..lumetkin lähtee.😨

Vierailija
168/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatsojen pitää aluksi tehdä tarpeeksi aerobista, kun aloittavat rasvan polton. Kilot rasittavat niveliä. Sen jälkeen voi alkaa lopusta ihrasta rakentaa lihasta! Oikeastaan lopulta helppoa, kunhan löytyy itsekuri ja motivaatio alun tuskaan.

Sain kerran läskin työkaverin menemään kahvakuula-tunnille. Kiitteli jälkikäteen.

Kannattaa kyllä tehdä heti sitä lihaskuntoakin, koska lihas kuluttaa enemmän kuin läski. Nivelet kestää aerobisen aiheuttaman rasituksen paremmin, kun on lihasta ympärillä tukemassa.

Sitä paitsi lihaskuntoharjoitelussa saa kyllä samaan aikaan nousemaan sykkeetkin. Joten jos vain jompikumpi pitäisi valita, niin ehdottomasti tehokas lihaskuntotreeni.

Vaikka näinkin. Saavat o

Mä käyn salilla ja lenkillä muun liikunnan ohella ja olen silti lihava. Istumatyö ja 159cm pituutta, niin aika vähän saisin syödä, jos haluaisin pysyä laihana.

Vierailija
169/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en kiihotu laardista

Puhuttiinko tästä nyt sinun tai kenenkään muun kiihottumisesta?

Taas tyypillistä mieskäytöstä - kaikesta tehdään aina seksuaalista ja HÄNEN kiihottumiskysymys

Muilla on miehellä yleensä vain välinearvo. Siten he hahmottavat ja arvottavat tätä maailmaa.

Vierailija
170/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä kauniin sieltä huudella ja potkia.. ja lällättää kuinka helppoa. 

Onneksi on kaunis ja urheilullinen🙏🏽👍🏿! Eipä tarvii virua läskikurjuudessa ja valittaa.

Niin toivottavasti sulle tapahtuu tosi pahaa. 

Haha! Ompa sulla paha päivä. Tämä menee ihan itseäsi vastaan. Pysy siinä surkeassa ihrakasassasi..on surullista nähdä kuinka paha olo ihmisellä voi olla nahoissaan.

Pakko jonkun potkia että ihra sulais, kevät ja kaikki..lumetkin lähtee.😨

No mitä väliä . Pysyn sisällä ilman että tarttis teidän potkimista kestää. 

Vierailija
171/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavalle tuputetaan laihdutusvinkkejä "ihan parastasi ajatellen", mutta jos lihava huomauttaisi jollekin  esim. huonoista tai pahasti ulkonevista etuhampaista, niin tuskin kiiteltäisiin neuvoista.

Hampaiden korjaus aikuisena voi maksaa jopa 20 000€, laihduttaa voi ilman rahallista panostusta.

Kerroppa miten voi laihduttaa ilman rahallista panostusta???

Jättämällä herkut kauppaan.

Vierailija
172/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ihmisiä kun ne osaa jo .. mä vihasin ryhmätunteja jo normipainoisenakin.. 

Voi luoja..harrasta yksilöliikuntaa.  Vai keksitkö uuden tekosyyn? Mikä on seuraava?

Mitä liikuntaa ? Niin jotain saatanan kuvottavaa kävelyä vai.. hyi helvetti???? Voi luoja itelles.. vaan 

Onko sulla oikeasti noin huono itsetunto. Jökötä sitten läskikasana lopun ikää, ei ole multa pois! 😂 Ainoa että verovarat kuluu sun lääkärikäynteihin, diabetekseen ja verenpaineeseen.

Vierailija
173/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mene vaikka vesijuoksemaan. 

t. eri

Vierailija
174/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteet ei ole sairaita, ja ylipaino tulee enemmän fyysisestä toiminnasta kun henkisestä. Joillain on geenit, jotka on ns entisajan selviytyjän geenit eli esim nälän tunne ei tyydyty pienellä määrällä ruokaa.

Eri asia sitten 300-500 kiloiset ym. Heillä toki jotain traumaa saattaa olla, ja tunteiden käsittelemättömyyttä.

Joku tyhmä äsken sanoi että sairaita tunteita. Ei ne tunteet ole sairaita.

Tunteiden syöminen kurkusta alas on sairas toimintamalli.

Tunteiden terve käsittely ei tapahdu ahmimalla, juomalla tai huumeilla. Ei pakonomaidesti pelaamalla, seksillä tai trollailemalla.

Kaikki nämä on opeteltuja tapoja. Näistä oppii myös eroon. 

Nyt lääketieteen Nobel tälle nerolle! Yksinkertainen persu-ratkaisu kaikkiin ongelmiin! Kas kun maailmassa on vielä ylipainoisia, alkoholisteja tai huumeiden käyttäjiä vaikka tämä nero on nyt täällä tekstinsä julkaissut. Mutta kohtaan nämä ongelmat on ohi tämän julkaisun pohjalta. 

Vierailija
175/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  aina luullaan että läskit aloittaa laihdutuksen jos aina vaan potkitaan ja vihataan .. pidetään alhaisina. Kyllä se läskikin ihminen on. Jos ei osaa suhtautua heihin ihmisenä niin eipä tartte tulla mtn muka ystävällisiä vinkkejä jakamaan

Vierailija
176/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen nainen, mutta onnekas siinä mielessä, että ylipaino on "oikeissa paikoissa". En juurikaan ole joutunut negatiivisten sanojen tai eleiden kohteeksi, päinvastoin, saan toisinaan kehuja sekä miehiltä että naisilta ulkonäöstäni. 

N, 83kg/170cm

Vierailija
177/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, onko pakko vidduilla? Ei uskalla livenä sanoa. 

Vierailija
178/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skootilla joka paikkaan? 😂 Ellei katkea keskeltä sekin.

Vierailija
179/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa miten voi laihduttaa ilman rahallista panostusta???

Jättämällä herkut kauppaan.

Mun elämässä ei ole mtn muuta iloa. Vihaan liikuntaa usko jo! Mä en osaa tehdä mtn ruokaa. Ja se olis köyhänä helvetin mautonta

Vierailija
180/309 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärissä kaikki vaivat johtui aina lihavuudesta. Kumma kun bmi on nyt 18 ja vaivat vaan paheni. 

Minun BMI oli 40 ja olin sairaalloisen lihava yritin laihduttaa ja kokeilin kaikkea sitten luovutin. Olin teini-ikäinen kun lihoin ja nyt yhtäkkiä olen laihtunut ilman syytä yli 50 kiloa en tiedä miksi, mutta hyvin tyytyväinen olen ja huomaan, että ihmiset ja lääkärit Kohtelee minua paljon paremmin. 

Ihmisarvo ei saisi olla kiinni painosta eikä laihuus ole aina terveyden merkki. Kukaan ei edes tutki miksi laihdun .

Työkaverini laihtui rajusti > 1 tyypin diabetes. Tuskin sinulla siitä johtuu, kun olet lääkärillä kuitenkin käynyt.