Vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse saan palkkaa. Hyvä heille, mutta onhan tää systeemi täysin kestämätön.
Pienipalkkaisia valtion ja kunnan virkahenkilöitä olivat.
Itsellä ylempi korkeakoulututkinto, asiantuntijatyö yksityisellä sektorilla ja työvuosia takana 20.
Kommentit (1013)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on vielä toiset 20 vuotta jäljellä sitä työuraa.
Kun suuret ikäluokat menevät kummun alle. Syntyvyys on laskussa koko ajan.
Voit olla aika varma. Et eläkejärjestelmä joudutaan muuttamaan. Ennen kuin itse pääset eläkkeelle.
Pullamössöjen hartain toive toteutuu. Saavat leikattua omia eläkkeitään. Jippii.
Tätä kostonhimoista ja kuolemaa pelkäävää ryhmää jokainen puoluejohtaja pelkää, vielä. Eläkeläiset ovat kateellisia nuorille, sillä nuorilla on vielä edessä kaikki elämän irstailut ja synnit. Siksi eläkeläiset kostavat nuorille seksittömän vanhuutensa ryöstämällä valtion kassan kaikissa tulevissa vaaleissa, vielä.
Kokoomuksen uskollisin äänestäjäkunta on edelleen hyvin toimeentulevaa, aktiivista väkeä, joka haluaa pitää kiinn
Mistä sinä sen valtion kassan repäisit? Työeläkeyhtiöt maksavat työeläkkeet, ei valtio. Paitsi tietysti kaltaisesi pummin eläkkeen maksaa sossu eli valtio.
Ja näillä on äänioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan syytä neuvotella palkasta tai vaihtaa työpaikkaa?
Kuulemma just nyt vähän huono aika korotuksille. Eipä noiden muiden paikkojenkaan palkat ihan pilviä hivuttele.
ap
Aina on huono aika. Jotenkin ne siellä saa sitä 9000e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt äiti oli ammatinharjoittaja ja maksoi alinta mahdollista yrittäjäeläkettä. Ei ollut uraihminen, piti pitkiä kesälomia jne. Eläke oli nettona 2000 e. Enemmän kuin moni saa palkkaa.
Ei pidä paikkaansa, jos tuollaisen eläkkeen haluaa niin kuukausittainen maksu on todella iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt tämän saman aloituksen jo aiemmin.
Vastahan koko viime viikonlopun tätä jauhettiin. Päätyi johonkin lapselliseen hönö-taisteluun ja kuka vanhuksille kantaa polttopuut sisälle.
Jep
"Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
https://www.minilex.fi/a/yksityiselämää-loukkaava-tiedon-levittäminen-a…
Henkilökohtaiset ihmisten tiedot ei kuulu vauvapalstan keskusteluihin.
Vain yleiset tiedot.
Mun palkkani oli 3440e, eläkkeeni parin vuoden korotusten jälkeen alle 2200e. Jollain minunkin pitää yhä elää, ei syöminen, asuminen, vaatetus tai laskut lopu töiden loputtua!!
Saa kadehtia mutta ennenkaikkea pyri parantamaan palkkaustasi työuralla eteenpäin!
Suuret ikäluokat eivät tietenkään ymmärrä mitä tämä todellisuus on.
Amk tutkinto, palkkani nettona pari tonnia.
Asuntolaina ja lyhennykset+ vastike vie valtaosan mitä saa. Lisäksi epävarmuus töistä.
Sitten ihmettelevät kun ajan parin tonnin romulla vaikka olen jo vuosia ollut töissä. Eläkkeellä olevat vanhemmat, heillä on okt ja kaksi uutta autoa joita päivitetään säännöllisesti aina uudempiin.
Rahaa näyttää olevan. Sitten nämä buumerit ostelevat ruohonleikkureita ja kaikkea koko ajan.
En minä ainakaan pysty ostamaan uutta autoa käteisellä enkä oikein mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla aika varma. Et eläkejärjestelmä joudutaan muuttamaan. Ennen kuin itse pääset eläkkeelle.
Pullamössöjen hartain toive toteutuu. Saavat leikattua omia eläkkeitään. Jippii.
Tätä kostonhimoista ja kuolemaa pelkäävää ryhmää jokainen puoluejohtaja pelkää, vielä. Eläkeläiset ovat kateellisia nuorille, sillä nuorilla on vielä edessä kaikki elämän irstailut ja synnit. Siksi eläkeläiset kostavat nuorille seksittömän vanhuutensa ryöstämällä valtion kassan kaikissa tulevissa vaaleissa, vielä.
Kokoomuksen uskollisin äänestäjäkunta on edelleen hyvin toimeentu
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa ja 200 miljardin rahasto riittää silloin 7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme eläkkeellä oleva akateeminen pariskunta ja yhteiset bruttoeläkkeemme ovat noin 13.000 e/kk. Säästöjä ja sijoituksia on kertynyt työurien aikana kohtuullisen paljon. Omat elinkustannuksemme ovat noin 2.000 e/kk ja tiedämme olevamme etuoikeutettuja. Vaikka lapsemme tienaavat ihan kohtuullisesti, pyrimme jakamaan omaisuuttamme ja varallisuuttamme heille ja lapsenlapsille kaikin mahdollisin tavoin jo nyt elinaikanamme. Lahjoitamme maksimisummat kaikille kolmen vuoden välein ja maksamme heidän kaikki elämiseen liittyvät laskunsa.
Mitä töitä teitte? Paljonko oli bruttopalkkanne silloin?
Molemmat teimme noin 40 vuotisen työuran yksityisellä sektorilla. Toinen meistä oli logistiikkapuolen asiantuntija ja johtaja ja toinen ICT-puolen asiantuntija ja jäi eläkkeelle tittelillä CIO. Kuukausiansio aloittaessamme oli
Ja nyt eläkepäivät kuluu vauvapalstalla kuten kaikkein köyhimmilläkin. Rahalla ei saa siis onnellista elämää.
No ei se aina näin ole. Oma äitini jäi eläkkeelle viime keväänä melkein 50v työuran jälkeen. Parturi-kampaajana, ja aivan käsittämättömän surkea eläke. Bruttona jotain 1200€, josta siis vielä menee verot. Ainakaan yrittäjäksi Suomessa ei kannata kenenkään alkaa, tämän opin jo ajat sitten. Huonon eläkkeen takia äiti tekee töitä edelleen, muutama päivä viikossa jne. Isäni jäi myös, molemmat syntyneet -56. Isällä periaatteessa hyvä eläke koska ollut Ruotsissa ja Norjassa teollisuudessa töissä viimeiset 30v mutta Suomen valtio tuplaverottaa eläkkeen, vaikkei saisi. Saa käteen saman rupisen tonnin kuin äiti. Joten siinäpä kiva palkkio pitkistä työurista, loppuelämä kituutellen ja toivoen ettei sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt äiti oli ammatinharjoittaja ja maksoi alinta mahdollista yrittäjäeläkettä. Ei ollut uraihminen, piti pitkiä kesälomia jne. Eläke oli nettona 2000 e. Enemmän kuin moni saa palkkaa.
Ei pidä paikkaansa, jos tuollaisen eläkkeen haluaa niin kuukausittainen maksu on todella iso.
Tämä! Mun appeni eläke oli vain 1300e brutto koska maksoi alinta yrittäjämaksua
Vierailija kirjoitti:
Mun palkkani oli 3440e, eläkkeeni parin vuoden korotusten jälkeen alle 2200e. Jollain minunkin pitää yhä elää, ei syöminen, asuminen, vaatetus tai laskut lopu töiden loputtua!!
Saa kadehtia mutta ennenkaikkea pyri parantamaan palkkaustasi työuralla eteenpäin!
Jep, kenenkään ei pidä tehdä siivoustyötä sairaaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä täällä ovat täysin hatusta vedettyjä. Itse ihan kohtuu palkalla työnjohtajana ja tuotantopäällikkönä, työura 47 vuotta ja eläke 1900 brutto. Enemmän voisi käyttää kuukaudessa, jos maksettaisiin kerralla kaikki maksamani eläkemaksut. Nykyään työkin on valtavasti kevyempää kuin ennen... Tai onhan se kännykän pärjääminen raskasta, mitä jos vielä tekisivät töitä siinä ohessa.
Sillä kohtuupalkalla on ollut 47 vuotta aikaa kerryttää varallisuutta, velaton hulppea asunto ja sijoituksia, varmaan mukavia bonuksiakin maksettu silloin tällöin johtajalle? Isoja menoeriäkään ei eläkkeellä enää ole, ja tilillä riittää rahaa.
Samalla viivalla ei todellakaan ole se nuori palkansaaja, joka saa sen 1900 e/kk, mahdollisesti pätkä työssä joka voi loppua milloin vaan. Sillä pitäisi kustantaa eläminen kalliissa pienessä vuokra-asunnossa, kallistuva ru
Tuotantotöissä oli urakkapalkka. Kyllä ompelijat surauttivat juoruilematta koneillaan että pääsivät palkoille, vaneritehtaalla lappoivat vaneria uuniin ja pois. Kolmessa vuorossa. Niin kaikissa tehtaissa, olin palkanlaskijana vaate/vaneri/huonekslutehtaalla. Palkka ajetun määrän mukaan. Tiedän, et tajua mitä on urakkatyö, kappale x hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on päässyt eläkkeelle jo 63-vuotiaana, työtahti on aikoinaan ollut paljon kevyempi ja enemmän tekijöitä jakamassa työkuormaa. Oikeasti 35-vuotiaana lähinnä itkettää omat edessä olevat työvuodet.
Mistä sinä tiedät onko työtahti aikoinaan ollut paljon kevyempi? Oletko sinä ollut silloin töissä?
Vanhemmat työntekijät on useammassa työpaikassani kertoneet aiemmista vuosikymmenistä omia kokemuksiaan ihan avoimesti, osa ollut sen 20-30 v samassa työpaikassa. Osa ihmettelee huuli pyöreänä, miten lähes samoilla välineillä pitäisi päästä nykyään 50% korkeampiin tavoitteisiin samassa tehtävässä missä itse olivat nuorempana. Tämä siis ihan suorittavassa työssä, fyysistä tahtia on vain nuorempien sukupolvien kiristettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Montako kertaa aiot jankuttaa tätä samaa? Asia ei jankuttamalla miksikään muutu, tollo.
Niin, nyt työssäkäyvät maksavat palkoistaan 30 miljardia eläkkeitä vuodessa.
Jankuttamallako se asia korjaantuu? Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi.
Vierailija kirjoitti:
Jep, noissa on kumma epäsuhta. Teen itse töitä vaarallisen asiakasryhmän parissa. Töissä jatkuva väkivallan uhka, valppaana pitää olla. Vuorot vaativia ja paljon vastuuta, olen lisäksi esimiestehtävässä. Olen myös kahden pienen lapsen yksinhuoltaja. Eläkkeellä oleva isäni tienaa paljon enemmän vaikkei ole koskaan tehnyt vastuullista työtä. Eihän sillä rahalla enää siinä vaiheessa tee yhtään mitään. Minä hyötyisin lisätuloista, saisin ostettua palveluita arjen tueksi. En ymmärrä kuka on edes keksinyt näin typerän systeemin. Eläkeläisenä pärjäisi 1500€/kk. Aktiivisessa lapsiperhe- ja työelämävaiheessa sitä rahaa aidosti tarvitsee.
Jep, lapsia ei synny. Niitä ei ole rahaa tehdä.
Tänä vuonna irtisanotaan kaupungeissa opettajia ja päiväkodin hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa järkevä eläkemalli olisi katto: esim. max. 1500 bruttoeläke kaikille. Siitä ylimenevän osan voi sitten jokainen halutessaan itse säästää tai sijoittaa palkkatuloistaan. Tähän etenkin jokaisella isompituloisella on täysi mahdollisuus.
Nämä eläkekaton vaatijat asettavat sen katon aina siihen, mitä itse tulevat saamaan. Jos tulisi tuollainen eläkekatto, niin vastaavasti työntekijöiden, jotka ylittävät sen, ei tarvitse sitten maksaa 25% eläkemaksua ja voivat itse säästää sen lisäeläkkeen siitä. Mikä hyöty?
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen uskollisin äänestäjäkunta on edelleen hyvin toimeentu
Sulta se äänioikeus pitäisi poistaa.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Montako kertaa aiot jankuttaa tätä samaa? Asia ei jankuttamalla miksikään muutu, tollo.
Niin, nyt työssäkäyvät maksavat palkoistaan 30 miljardia eläkkeitä vuodessa.
Jankuttamallako se asia korjaantuu? Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi.
Hakeudu itse. Miksi teette näitä aloituksia?
Jep, noissa on kumma epäsuhta. Teen itse töitä vaarallisen asiakasryhmän parissa. Töissä jatkuva väkivallan uhka, valppaana pitää olla. Vuorot vaativia ja paljon vastuuta, olen lisäksi esimiestehtävässä. Olen myös kahden pienen lapsen yksinhuoltaja. Eläkkeellä oleva isäni tienaa paljon enemmän vaikkei ole koskaan tehnyt vastuullista työtä. Eihän sillä rahalla enää siinä vaiheessa tee yhtään mitään. Minä hyötyisin lisätuloista, saisin ostettua palveluita arjen tueksi. En ymmärrä kuka on edes keksinyt näin typerän systeemin. Eläkeläisenä pärjäisi 1500€/kk. Aktiivisessa lapsiperhe- ja työelämävaiheessa sitä rahaa aidosti tarvitsee.