Vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse saan palkkaa. Hyvä heille, mutta onhan tää systeemi täysin kestämätön.
Pienipalkkaisia valtion ja kunnan virkahenkilöitä olivat.
Itsellä ylempi korkeakoulututkinto, asiantuntijatyö yksityisellä sektorilla ja työvuosia takana 20.
Kommentit (1013)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan syytä neuvotella palkasta tai vaihtaa työpaikkaa?
Kuulemma just nyt vähän huono aika korotuksille. Eipä noiden muiden paikkojenkaan palkat ihan pilviä hivuttele.
ap
Eli olet passiivisena tilanteen vietävissä ja kuvittelet, että uhripuhe ajanvietteenä keskustelupalstalla nostaa niitä palkkoja?
Odotan innosta täristen jotain vinkkiä ahneelta sukupolvelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, että osa pääsisi edes kerran elämässä lentokoneeseen, kun toiset matkustaa joka vuosi.
Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sun lentokone-elämys? Mene töihin niin saat palkkaa ja pääset lentokoneeseen jamuuallekin. Ennen kaikkea elätät itsesi ja perheesi kuten kunnon ihminen.
Miksi pitää määräaikaisesta työstä maksaa eläkemaksua ja eläkeläisten Espanjan matkoja?
Maksakaa itse.
Miksi sulle pitää maksaa työttömyyskorvausta?Elä omilla rahoilla.
Paljonko menee rahaa viinaan, röökiin ja koksuun näillä jotka ei ole koskaan lentäneet? Entä festareihin, keikoille, baareihin? Kun noista vähentää muutaman käynnin on varaa Euroopan lentoihin ja hotelliin. 4vrk.n loma ei montaa sataa maksa ja on helppo säästää vähän supistamalla muita menoja.
Itse asuin nuorena pitkään soluasunnoissa ja rahaa jäi matkusteluun. Se on valinnoista kiinni, kaikkea ei voi saada.
Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen ja vain tes-palkkatyö kelpaa sakkomaksuihin työttömistä. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kanssa kun äitini jäi eläkkeelle hänen hyvää eläkettään. Miten voi eläke olla isompi kuin minun palkkani. Sai vielä viimeisiltä vuosilta jotain superkertymää vaikka pääosin sai kaikki lomansa pidettyä. Ihan käsittämätön järjestelmä. Oma eläke on ihan kusinen ja koko elämä pelkkää pätkäää vaikka olen triplakouluttanut äitiini verrattuna.
Tuo superkarttuma oli suurten ikäluokkien koijaus. Se poistettiin heitä nuoremmilta.
Ei kannata puhua asioista, joista ei tiedä tai ymmärrä mitään. Superkertymän tarkoitus oli pitää suuret ikäluokat töissä mahdollisimman pitkään, eli yli normaalin 65 vuoden eläkeiän. Sen oli tarkoitus siirtää mahdollisimman pitkälle sitä ongelmaa minkä massiivinen eläkkeelle jääminen samaan aikanan aiheuttaisi sekä lyh
JOKU ELÄKELÄISIÄ VIHAAVA TEKEE SAMAN ALOITUKSEN AINAKIN VIIKOTTAIN, JOSKUS USEAMMINKIN.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko menee rahaa viinaan, röökiin ja koksuun näillä jotka ei ole koskaan lentäneet? Entä festareihin, keikoille, baareihin? Kun noista vähentää muutaman käynnin on varaa Euroopan lentoihin ja hotelliin. 4vrk.n loma ei montaa sataa maksa ja on helppo säästää vähän supistamalla muita menoja.
Itse asuin nuorena pitkään soluasunnoissa ja rahaa jäi matkusteluun. Se on valinnoista kiinni, kaikkea ei voi saada.
Ei euroakaan.
En juo alkoholia enkä polta tupakkaa työttämänä.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle, letille tai ponnarille määräaikaisiin töihin.
Palkkarahat säästetään työttömyysajan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Oma isäni saa 3200e eläkettä nettona joka kk. Asuu kerrostalo-osakkeessa yksin, syö kuin lintu, autoa enää ei ole, koska asuu keskustassa ja pyöräilee joka paikkaan.
Ihmettelee, etteikö työssäkäyvällä parilla, kahden lapsen kanssa muka jää säästöön joka kk mitään, kun hän voi helposti säästää tonnin kuussa.
Kunnioitan vanhempia sukupolvia ja olen kiitollinen heidän panostuksestaan meidän yhteiskuntaan. Mutta huomannut myös tuon, että suurin osa heistä ei ymmärrä, että nykyaikana asiat toimivat eri tavalla kuin heidän nuoruudessaan/ruuhkavuosissaan. Lause "kyllä tekevälle työtä löytyy" ei todellakaan enää pidä paikkaansa. He eivät jotenkin pysty sisäistämään tuota. Eikä tänäpäivänä perusduunari pysty yksin elättämään perhettään isossa omakotitalossa pu
Ei Riikka missään tapauksissa edes pystyisi työeläkkeitä leikkaamaan, eikä taatusti haluaisikaan. Mitä enemmän meillä olisi suurta eläketuloa saavia, sitä enemmän olisi verotuloja, niistä kun maksetaan yli 50% raippaveron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma just nyt vähän huono aika korotuksille. Eipä noiden muiden paikkojenkaan palkat ihan pilviä hivuttele.
ap
Eli olet passiivisena tilanteen vietävissä ja kuvittelet, että uhripuhe ajanvietteenä keskustelupalstalla nostaa niitä palkkoja?
Eläkemärisijät ovat se ahnein sukupolvi. Minä, minulle, minä minä minä minä. Koko ikänsä olleet käsi ojossa ja suu auki odottamassa, että kaikki tipahtaa ilmaiseksi käteen.
En ole käynyt parturissa 30 vuoteen.
Siksi työpaikoilla näkee asiakaspalvelijoita joilla on itse leikatut hiukset.
Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista ja työttömiä on myyjinä kaupoissa palkkatuella.
Oma isäni jaksaa naureskella kuinka isoa eläkettä hän tulee samaan ja meidän nuorempien sukupolvien eläkkeet menevät alas viemäristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on vielä toiset 20 vuotta jäljellä sitä työuraa.
Kun suuret ikäluokat menevät kummun alle. Syntyvyys on laskussa koko ajan.
Voit olla aika varma. Et eläkejärjestelmä joudutaan muuttamaan. Ennen kuin itse pääset eläkkeelle.
Pullamössöjen hartain toive toteutuu. Saavat leikattua omia eläkkeitään. Jippii.
Jos eläkkeitä ei leikata, ei "pullamössöille" ole tulevaisuudessa luvassa sitäkään vähää. Tätähän ei ahne sukupolvi voi mitenkään ymmärtää - eläkkeensäkin ovat itse maksaneet omasta mielestään.
Pullamössösukupolvi = Kaikki 1964 ja sen jälkeen syntyneet ihmiset joidenka ei ole tarvinnut elää kovia aikoja tai tehdä töitä haaveittensa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Isäni saa eläkettä yli 2000 käteen. Hän kävi 3 kk ammattikoulutusta aikanaan ja työskenteli sitten duunarina.
Minä saan käteen palkkana melkein saman, minulla on yliopistotutkinto.
Kysymys kuuluukin: Miltä alalta sinulla on yliopistotutkinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eläkemärisijät ovat se ahnein sukupolvi. Minä, minulle, minä minä minä minä. Koko ikänsä olleet käsi ojossa ja suu auki odottamassa, että kaikki tipahtaa ilmaiseksi käteen.
Kyllä, ollaan kaupan kassalla palkkatuella ja hiukset leikataan itse ja asutaan vuokralla ja eväät töihin.
Paljonko ajattelit, että lapsesi saa tulevaisuudessa perintörahaa asunnostasi, kun ei ole ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, että osa pääsisi edes kerran elämässä lentokoneeseen, kun toiset matkustaa joka vuosi.
Tutulla eläkeläisellä on lomaosake Espanjan Malagassa ja Lapissa ja lisäksi omistusasunto ja kesämökki.
Alkaa ottaa päähän määräaikaisen työn tekeminen, kun ei saa edea asuntovelkaa eikä todellakaan matkusteta mihinkään koskaan.
Ota peili,katso siihen ja mieti miksi et saa vakituista työtä vaikka välillä on ollut hyvin työpaikkoja tarjolla.Et osaa muuta kuin kadehtia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sun lentokone-elämys? Mene töihin niin saat palkkaa ja pääset lentokoneeseen jamuuallekin. Ennen kaikkea elätät itsesi ja perheesi kuten kunnon ihminen.
Miksi pitää määräaikaisesta työstä maksaa eläkemaksua ja eläkeläisten Espanjan matkoja?
Maksakaa itse.
En ole ikinä käynyt Espanjassa.-eläkeläinen
Nykyiset työläiset maksavat kansanedustajien ja ahneen sukupolven elämisen. Silti ahne sukupolvi ja kansanedustajat vihaavat sitä ihan tavallista työläistä.
"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…
Hyvinvointialueelle saa palkkatukea. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulla eläkeläisellä on lomaosake Espanjan Malagassa ja Lapissa ja lisäksi omistusasunto ja kesämökki.
Alkaa ottaa päähän määräaikaisen työn tekeminen, kun ei saa edea asuntovelkaa eikä todellakaan matkusteta mihinkään koskaan.
Voi tuota kateuden määrää :D
No, onneksi eläkeläisiltä leikataan kotihoidosta 16,2 miljoonaa euroa niin saatte ai jälkeen pärjätä itse.
Kun niitä suurempia eläkkeitä ei voi leikata.
En ole eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota peili,katso siihen ja mieti miksi et saa vakituista työtä vaikka välillä on ollut hyvin työpaikkoja tarjolla.Et osaa muuta kuin kadehtia muita.
Katso peiliin, kun saat aivoinfarktin ja kotihoitaja tulee sinua auttamaan ja kotihoitoja lasku menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Höpsistä. Minäkin olen ollut kunnan duunari ja eläke sen mukainen, koska jouduin eläkkeelle 10 v etuajassa vakavan sairauden takia. Olen yksineläjä, lapset lähteneet maailmalle aikaa sitten. Enkä ole missään kusessa. Asunnon sain maksettua, kun elin todella pihisti. Kun lapset eivät ole taloutta rasittamassa, niin pariskunnat pystyvät elämään toisen tuloilla ja säästämään toisen tulot. Näin minun tuttavapiirissä tekevät myös duunarituloiset.