Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme kohtaa miehen kanssa

Vierailija
12.04.2025 |

Olemme olleet naimisissa vuosia ja nyt herään tähän. Häntä ei kiinnosta tietää mitä tunnen tai ajattelen. On kuin muuri olisi välissä. Paremman kontaktin voi saada jonkun lähes tuntemattoman ihmisen kanssa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mutta miksi niin monet miehet eivät ole valmiita kohtaamaan vaimojaan vaan ennemmin heittävät koko homman roskikseen? Sehän menee juuri näin päin, toisin kun täällä jotkut katkerat vihamieliset miehet väittävät, varmaan juuri sellaisia jotka väheksynyt ex vaimojaan ihmisenä.

Pääsisipä miehisen pääkopan sisään katsomaan, sillä en todellakaan käsitä. Ehkä se on se kyvyttömyys ja pelko kohdata tunteita? Entinen mieheni oli alkuun hyvä keskustelija, kiinnostunut, tuntui tykkäävän olla lähellä. Mutta kun alettiin suhteeseen, niin yhtäkkiä se kohtaaminen ja halu viettää aikaa kanssani vain loppui. Enää mies lähestyi saadakseen seksiä ja käänsi selkänsä heti sitä saatuaan. Jutteli mitä laitetaan ruoaksi. Muuten ei kiinnostunut minusta enää millään tavalla. Onko se sitten jonkinlainen parisuhteen malll jonka monet ovat isiltään saaneet, että kodin ulkopuolella naisill

Tällainen mies on tunnetasolla saavuttamaton. Englanniksi emotionally unavailable. YouTubesta löytyy paljon videoita aiheesta. Johtuu siitä että lapsena on jäänyt vaille aitoa tunnetasolla tapahtuvaa kohtaamista. Oman mieheni tapauksesssa etenkin äiti on todella estynyt ja kylmä mitä tulee tunteisiin, vaikka muuten hyvin sosiaalinen ihminen joka osasi esim luoda hyvin pintapuolisia kontakteja.

Sanotaan kyllä että tällaista voi oppia vielä aikuisenakin. Sitä en tiedä miksi ihminen ei sitten halua oppia sitä, vaikka toinen vaihtoehto on se että menettää perheensä. Minulle on herännyt viimeaikoina epäilys siitä onko mies koskaan edes rakastanut minua aidosti vaikka on sanonut niin, eikä ole halunnut erota vaikka itse olen eron ottanut puheeksi. Silti ei myöskään ole valmis tekemään vaadittavia muutoksia tai ylipäänsä pidä kovin tärkeänä sitä että tekisi jotain minun onneni eteen.

Vierailija
22/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteessa ei ole ongelmaa, niin nainen kyllä kehittää sellaisen oman päänsä sisällä. Eikä kestä montaa minuuttia aloituksesta niin täällä jo ensimmäinen voimaantunut pälli alkaa ehdotella eroa.

En nyt ehdottele eroa, mutta kehotan miettimään tarkoin, miksi kukaan haluaisi olla noin vihamielisen ankeuttajan elämänkumppani. Siinähän menee oma elämä pilalle eikä se elämäänsä tyytymätön ankeuttajakaan ole sen tyytyväisempi. Miksi siis pilata oma ainut elämänsä?

Aggressiivinen ankeuttaja ei pääse pakoon itseään. Muut pääsevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

Tällainen mies on tunnetasolla saavuttamaton. Englanniksi emotionally unavailable. YouTubesta löytyy paljon videoita aiheesta. Johtuu siitä että lapsena on jäänyt vaille aitoa tunnetasolla tapahtuvaa kohtaamista. Oman mieheni tapauksesssa etenkin äiti on todella estynyt ja kylmä mitä tulee tunteisiin, vaikka muuten hyvin sosiaalinen ihminen joka osasi esim luoda hyvin pintapuolisia kontakteja.

Sanotaan kyllä että tällaista voi oppia vielä aikuisenakin. Sitä en tiedä miksi ihminen ei sitten halua oppia sitä, vaikka toinen vaihtoehto on se että menettää perheensä. Minulle on herännyt viimeaikoina epäilys siitä onko mies koskaan edes rakastanut minua aidosti vaikka on sanonut niin, eikä ole halunnut erota vaikka itse olen eron ottanut puheeksi. Silti ei myöskään ole valmis tekemään vaadittavia muutoksia tai ylipäänsä pidä kovin tärkeänä sitä että tekisi jotain minun onneni eteen.

Mua ihmetyttää, kuinka nämä miehet sitten kuitenkin tutustuttaessa ja aivan suhteen alussa ovat jotakin muuta. Ovatko he silloin aidosti tunnetasolla läsnä vai onko se vain teatteria hurmaamisen vuoksi? "Huijaavatko" he tarkoituksella, vai luulevatko että ylipäätään kaikki alkuajan tunteikkuus ja kiinnostuneisuus on vain soidinmenoja ja teatteria myös naisen puolelta? Vai onko se aito ihmisenä tutustuminen suhteen syvetessä sitten niin pelottavaa, että mies ei sitten haluakaan sitä?

Vierailija
24/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mutta miksi niin monet miehet eivät ole valmiita kohtaamaan vaimojaan vaan ennemmin heittävät koko homman roskikseen? Sehän menee juuri näin päin, toisin kun täällä jotkut katkerat vihamieliset miehet väittävät, varmaan juuri sellaisia jotka väheksynyt ex vaimojaan ihmisenä.

Pääsisipä miehisen pääkopan sisään katsomaan, sillä en todellakaan käsitä. Ehkä se on se kyvyttömyys ja pelko kohdata tunteita? Entinen mieheni oli alkuun hyvä keskustelija, kiinnostunut, tuntui tykkäävän olla lähellä. Mutta kun alettiin suhteeseen, niin yhtäkkiä se kohtaaminen ja halu viettää aikaa kanssani vain loppui. Enää mies lähestyi saadakseen seksiä ja käänsi selkänsä heti sitä saatuaan. Jutteli mitä laitetaan ruoaksi. Muuten ei kiinnostunut minusta enää millään tavalla. Onko se sitten jonkinlainen parisuhteen malll jonka monet ovat

Narsistit toimivat noin. Myös ihan vaan itsekkäät esineellistäjät (jotka kyllä usein ovat narsisteja).

Vierailija
25/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen alkaisi suhteeseen, jos treffeillä olisi puhe laittaa yhdessä ruokaa ja viettää yhdessä aikaa, ja tapaaminen menisi seuraavasti:

Mies: Laitetaan lohipastaa.

Nainen: Ihana idea muuten, mutta olen kalalle allerginen.

Mies: No minä ainakin laitan lohipastaa, syö sinä mitä syöt.

Tämän jälkeen kovakouraista seksiä, jonka jälkeen mies kääntää selkänsä ja keskittyy puhelimeensa.

Mikseivät nämä miehet ole tällaisia ensitreffeistä alkaen?

Vierailija
26/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Se on juuri näin. Alussa on helppoa kun ei olla niin läheisiä vielä. Ja myöhemminkin suhteessa meillä mies aina vähän skarppasi kun huomasi että todella alan etääntyä ja puhuin erosta. Silloin oli valmis tekemään asioita joita olin pyytänyt, mutta heti kun olin valmis lähentymään uudestaan (todellista lähentymistä ei tosin koskaan tapahtunut) hän lopetti kaiken yrityksen. Eli se aito läheinen yhteys ja läsnäolo pelotti tai jotenkin suorastaan lamautti. Sama kuvio toistui monta monta kertaa.

Vierailija
27/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsisipä miehisen pääkopan sisään katsomaan, sillä en todellakaan käsitä. Ehkä se on se kyvyttömyys ja pelko kohdata tunteita? Entinen mieheni oli alkuun hyvä keskustelija, kiinnostunut, tuntui tykkäävän olla lähellä. Mutta kun alettiin suhteeseen, niin yhtäkkiä se kohtaaminen ja halu viettää aikaa kanssani vain loppui. Enää mies lähestyi saadakseen seksiä ja käänsi selkänsä heti sitä saatuaan. Jutteli mitä laitetaan ruoaksi. Muuten ei kiinnostunut minusta enää millään tavalla. Onko se sitten jonkinlainen parisuhteen malll jonka monet ovat

Siksi ei halua, että narsistinen persoonallisuushäiriö toimii kuvailemallasi tavalla ja syntyy tunnekuolleessa äitisuhteessa. Narsisti ei näe mitään syytä muutokselle ja jos näkisi, muutos tulisi olemaan erittäin vaikea ja vaatii yleensä vuosikausien terapian ja täyden motivaation.

Vierailija
28/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Mua ihmetyttää, kuinka nämä miehet sitten kuitenkin tutustuttaessa ja aivan suhteen alussa ovat jotakin muuta. Ovatko he silloin aidosti tunnetasolla läsnä vai onko se vain teatteria hurmaamisen vuoksi? "Huijaavatko" he tarkoituksella, vai luulevatko että ylipäätään kaikki alkuajan tunteikkuus ja kiinnostuneisuus on vain soidinmenoja ja teatteria myös naisen puolelta? Vai onko se aito ihmisenä tutustuminen suhteen syvetessä sitten niin pelottavaa, että mies ei sitten haluakaan sitä?

Jos olet tuollaisessa suhteessa kärsinyt, tutustu narsismiin. Heidän suhteensa toimivat aina noin, koska eivät muuhun pysty. He ovat alussa innostuneita kuin lapsi hienosta lelusta. Kun into lakkaa, olet enää vain lelu.

Selvitä, miksi olet altis tuollaiselle, jos olet. Tulee suojaamaan sinua paljolta. Youtube on täynnä tietoa aiheesta.

Vierailija
29/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vai onko se aito ihmisenä tutustuminen suhteen syvetessä sitten niin pelottavaa, että mies ei sitten haluakaan sitä?

Ei se ole pelottavaa, heitä ei vaan kiinnosta. Kuka nyt leivänpaahtimeensa tai puhelimeensa tutustuisi. Nainen on käyttöesine ja huonekalu, ei kumppani. Tällaisiä miehiä on paljon eikä se puhumalla muuksi muutu. Heitä alkaa vaan ärsyttää, että nyt se laite ei toimikaan niin hyvin kuin piti.

Lähtekää, se kannattaa!

Vierailija
30/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva nainen alkaisi suhteeseen, jos treffeillä olisi puhe laittaa yhdessä ruokaa ja viettää yhdessä aikaa, ja tapaaminen menisi seuraavasti:

Tämän jälkeen kovakouraista seksiä, jonka jälkeen mies kääntää selkänsä ja keskittyy puhelimeensa.

Koska narsistin suhdekaava käynnistyy "shared fantacyllä". Sillä saadaan pari kiinnittymään toisiinsa. Narsistilla on kaavan pakkotoisto. Kun edellinen suhde alkaa, käynnistyy sykli seuraavan naisen kanssa. Heillä on päässä perustavanlaatuinen vika, joka ei ole parannettavissa, mutta sairastuttaa läheiset. Ainoa toimiva keino on lähteä.

Vierailija
31/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja juurisyy on monesti myös naisessa itsessään, mutta sitähän yksikään nainen ei koskaan kykene näkemään tai myöntämään koska syyllisyys projisoidaan aina muualle. Uhriutuminen ja ongelman paisuttelu omassa päässä on aina ensimmäinen toimintamalli."

Miten ongelma voi olla naisessa, jos kyse on siitä, että muut miehet kohtelevat paremmin?

Meinaatko, että nainen kuvittelee sen, vai mitä tarkoitat?

Vierailija
32/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi

Ketään ei kiinnosta Konalan miehen ikivanha kissakeittotarina. Mene hoitoon, jollet ole jo.

Vierailija
33/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä

Mummo on kyllä todellinen parisuhdeneuvojen aarreaitta. Ihana mummo 💕💕💕💕💕💕

Vierailija
34/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että eroaminen on nykyään muotia.

Vierailija
35/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei edes huomaa minua. Eilen kysyi mikä takki tuo on? Takki on ollut minulla jo pari vuotta talvisin käytössä päivittäin.

Vierailija
36/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo ei olisi jo edesmennyt, kysyisin häneltä, miten hän käytännössä toteutti sen, että alkoi vähän vältellä sitä kissakeittopaikkaa. Menettelytapanahan se oli mitä tyylikkäin ja erityisen ihailtavaksi sen tekee se, että mummo oli vasta lapsi.

Mutta minä tarvitsisin ihan käytännön neuvoja siitä, miten tuollainen tilanne hoidetaan. Olen sosiaalisesti kömpelö ja tuollaisissa tilanteissa yleensä joko möläytän jotain typerää tai jään täysin sanattomaksi.

Vierailija
37/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että eroaminen on nykyään muotia.

Ei ole... Jos on yhtään vastuuntuntoinen ja itsestään välittävän ihminen niin ei jää toksiseen parisuhteeseen. Mieluummin on yksin kun huonossa suhteessa. 

Vierailija
38/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo ei olisi jo edesmennyt, kysyisin häneltä, miten hän käytännössä toteutti sen, että alkoi vähän vältellä sitä kissakeittopaikkaa. Menettelytapanahan se oli mitä tyylikkäin ja erityisen ihailtavaksi sen tekee se, että mummo oli vasta lapsi.

Mutta minä tarvitsisin ihan käytännön neuvoja siitä, miten tuollainen tilanne hoidetaan. Olen sosiaalisesti kömpelö ja tuollaisissa tilanteissa yleensä joko möläytän jotain typerää tai jään täysin sanattomaksi.

Vedetään kattila päähän, lyödään kattilaa halolla, ja rummutetaan Konalan miehestä pöpiys ulos.

Vierailija
39/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen miesviha näkyväksi heti aamusta.

Vierailija
40/57 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollatoleranssi. Tuossa kohtaa omanarvontunto esiin. Seksin lopettaminen ja asuntohaku. Tein sen puoli vuotta yhteenmuuton jälkeen, enkä ole katunut päivääkään.

Jokainen voi viettää nyt pari sekuntia miettien, harrastaako terve ja hyvä mies yhtään kertaa kanssanne kovakouraista seksiä ja kääntää selkänsä. Ei. Älkää jääkö kokemaan tuota seksuaaliväkivaltaa, siihen hajoaa. Ei tuo ole selitettävissä millään, että sitä väsytti tai ärsytti tms. Tuo on asiatonta ja henkistä ja seksuaalista väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme