Minja Koskela teki linjauksen, jota ei voi ymmärtää
Samaan aikaan, kun puolue vahvasti kritisoi lähes kaikkia rahanpuutteen takia tehtäviä leikkauksia, se ei ole valmis patistamaan ihmisiä tekemään työtä, kirjoittaa Juha Ristamäki.
Helsingin Sanomien vaalitentissä tiistaina eduskuntapuolueiden puheenjohtajille esitettiin yleisökysymys: Onko oikeudenmukaista muita kohtaan, että Suomessa terve ihminen voi elää pysyvästi sosiaalitukien varassa?
Vihreiden Sofia Virta ja SDP:n Antti Lindtman eivät osanneet vastata, vaan heiluivat kyllä- ja ei-vastausten välimaastossa.
Kokoomuksen Petteri Orpo, PS:n Riikka Purra, keskustan Antti Kaikkonen, RKP:n Anders Adlercreutz, KD:n Sari Essayah ja Liike Nytin Hjallis Harkimo olivat sitä mieltä, ettei terve työikäinen ihminen voi elää sosiaalitukien varassa.
Vasemmistoliiton Minja Koskela sen sijaan ilmaisi, että kyllä, ei ole epäoikeudenmukaista muita kohtaan, että Suomessa terve ihminen voi elää pysyvästi sosiaalitukien varassa.
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuvailit juuri oman toimintasi. Ei se ole minun ongelmani että olet epärehellinen keskustelija."
Minä olen toistaiseksi yksinomaan kommentoinut sinun käytöstä, en ole maininutkaan omia tunteitani.
Jos sinua hävettää kun sinun käytöstä kuvaillaan sanoilla, onko vika silloin oikeasti siinä joka sitä kuvailee?
Ei. Sinä valehtelit minusta.
Juu, sinusta tuntuu siltä kun näet minussa itsesi, sinä valehtelet kokoajan muista ergo minunkin on pakko valehdella muista samalla tavalla, muuten sinä olisit huonompi ja sinun narsismi ei anna siihen myöden.
Sinä olet kaikista vähiten harvinainen pokemon kaikista. <3
Se on törkeätä, että rikastutaan muiden työllä ja vaaditaan rikastuttamista pysyvästi halvemmalla ja tehokkaammin.
Ketjun vassarit eivät ymmärtäneet tai halunneet ymmärtää, että Minja Koskelan mielestä on ok elää tukien varassa ilman, että olisi aikomustakaan tehdä töitä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne on juuri sellainen että et aio yrittääkään. Keksit vain syitä miksi sinun ei tarvitse yrittääkään työllistyä ja tämä tuli selväksi.
Okei nyt huomaan, mitä kommenttia yrität lypsää minulta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun vassarit eivät ymmärtäneet tai halunneet ymmärtää, että Minja Koskelan mielestä on ok elää tukien varassa ilman, että olisi aikomustakaan tehdä töitä!
Jos ihminen on niin syrjäytynyt ja mt-ongelmainen ettei se enää edes halua/pysty osallistua normaaliin elämään, niin mikä saa sut kuvitteleen että se ois työkykyinen?
Isoin vääryys on roikottaa moisia työttömyystuella.
"Ne kebabpaikat pyörii vain tasan sen aikaa kun starttirahaa riittää. Ei niistä monikaan mitään tuota. "
Meidän "lähiössä" on tällainen "pizza/kebab" kioski. Aluks olimme siitä innoissamme, kunnes alkoi se rumba. Ikinä ei tiedä, saako syömiskelpoista ruokaa. Yrittäjät vaihtuvat n. kahden vuoden välein. Emme enää ota riskiä sen suhteen.
Täällä ei ole pahemmin edes kilpailua. Paitsi wolt, joka tuo sit jopa naapurikaupungista, kun tuo ei vain pelitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuvailit juuri oman toimintasi. Ei se ole minun ongelmani että olet epärehellinen keskustelija."
Minä olen toistaiseksi yksinomaan kommentoinut sinun käytöstä, en ole maininutkaan omia tunteitani.
Jos sinua hävettää kun sinun käytöstä kuvaillaan sanoilla, onko vika silloin oikeasti siinä joka sitä kuvailee?
Juu, sinusta tuntuu siltä kun näet minussa itsesi, sinä valehtelet kokoajan muista ergo minunkin on pakko valehdella muista samalla tavalla, muuten sinä olisit huonompi ja sinun narsismi ei anna siihen myöden.
Tämä on todella aivan käsittämätöntä potaskaa mitä suollat. Palataanko asiaan, eli Minja sanoi että on oikeudenmukaista elää pysyvästi toisten maksamien tukien varassa. Tästä seuraa väistämättä loogisesti se, ettei ole mitään moraalista tarvetta edes hakea töitä.
Kun kysymys oli tästä ja sinä aloit saivartelemaan asian ympärillä ties mitä, esim. että joku on ollut joskus töissä niin ei se liity tähän mitenkään. Kyse on periaatteesta että on ok elellä toisten rahoilla edes yrittämättä. Mikset kykene ymmärtämään näin yksinekrtaista asiaa vaan alat saivartelemaan jotain asiaankuulumatonta ja yrität siirtää keskustelun jonnekin muualle? Väität että minä en ymmärrä sinun kommenttejasi mutta asia on päinvastoin, sinä et kuuntele vaan kiemurtelet kuin mato koukussa. Tämä jos joku on säälittävää käytöstä, voisit vain myöntää että Minja teki pahan virheen eikä tällainen ole moraalisesti kestävällä pohjalla.
Nuo milipiteen kyselyt vaalitenteissä ovat tyhmiä jos ei perustella vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten pitää tehdä jos kukaan ei palkkaa töihin? Kerro se typerä ap.
Palkkaa itse itsesi. Niin on moni (kyvykäs) tehnyt.
Meillä jyllää konkurssiaalto, ja sinä kehoitat menemään jonon jatkoksi. Sehän se kannattaa, kun konkurssin jälkeen saa taas työttömyyskorvausta...eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nää vasurit tekis muissa maissa? Täällä on totuttu siihen et yhteiskunta huolehtii ja pidetään itsestään selvänä. Ei ole yleistä maailmalla tällainen
Tää on yksi hyvinvointiyhteiskunnan kriteereistä. En tiedä vasureista muissa maissa, mutta esim. Pelkästään Kaliforniassa on asunnottomia paljon, entisiä työntekijöitä, jopa yritysjohtajia.
"Kodittomien määrä, yli 180 000 , on nousussa. Myös väkivaltarikoksia tehdään osavaltiossa enemmän kuin muutama vuosi sitten, ja Los Angelesissa tapot ovat lisääntyneet tänä vuonna lähes kymmeneksellä vuoteen 2023 verrattuna."
Otapa selvää ketkä niitä väkivaltarikoksia tekee. Se rikollisuus ei johdu kodittomista toimareista tms vaan esim vasemmiston ihannoiman monikulttuurisuuden tuomaa "rikkautta". Tse
They're eating the dogs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään missään ei sanottu että KOKO elämänsä. Monelle tilanne jää pysyväksi jos työttömäksi joutuu suht iäkkäänä.
Jos työttömäksi joutuu suht iäkkäänä, työuraa ja tienattua ansiosidonnaista on jo kerrytettynä jopa vuosikymmenien ajalta. Ja vaikka työttömyys jatkuisi eläkeikään asti, myös itse tienattua työeläkettä on kerrytettynä. Toisin kuin heillä, jotka terveinä ja työkykyisinä ovat maanneet ideologisesti kotisohvalla koko potentiaalisen työuransa ajan. Etkö näe näissä mitään eroa?
Onko meillä joskus maksettu ansiosidonnaista vuosikymmenien ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella aivan käsittämätöntä potaskaa mitä suollat. Palataanko asiaan, eli Minja sanoi
Ei ole, se on sun kyvyttömyyden ymmärtää ketään muuta taustalla, ennen kuin se on korjattu sinä olet kykenemätön ymmärtämään muita.
Minä juuri selitin miksi tavalla johon sinä et osaa sanoa mitään vastaan, mieti sitä tänään sängyssä.
Hyvää viikonloppua ja iloisia kasvuhetkiä. <3
Niin kun synnyt tähän "vapaaseen" maahan ja joudut maksamaan jollekin 10:ssä polvessa rikkaaksi syntyneelle sikaporvarille siitä että saat palan maata johon rakentaa talon ja raivata pellon, niin on ihan oikeudenmukaista että elättävät niitä jotka eivät suostu heidän orjikseen. Jos saan palan metsää johon tehdä elämäni en tarvitse yhtään tukia.
"Ei ole, se on sun kyvyttömyyden ymmärtää ketään muuta taustalla, ennen kuin se on korjattu sinä olet kykenemätön ymmärtämään muita.
Minä juuri selitin miksi tavalla johon sinä et osaa sanoa mitään vastaan, mieti sitä tänään sängyssä.
Hyvää viikonloppua ja iloisia kasvuhetkiä. <3"
Pelkuri pakenee kun ei pysty kiemurtelemaan enempää menettämättä kasvojaan täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Se on törkeätä, että rikastutaan muiden työllä ja vaaditaan rikastuttamista pysyvästi halvemmalla ja tehokkaammin.
Ei olisi hyvinvointia jos tuo pitäisi paikkansa. Kaikki ei sovi yrittäjiksi. Kuitenkin työllistäviä yrittäjiä haukutaan. Onko sosialistisissa maissa hyvinvointia tasaisesti? Kaikki tekee työtä mutta jaettavaa tulosta ei synny. Nälänhädässä kärvistelevät.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sinä et ymmärrä tai et halua ymmärtää, että hän ei sanonut niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on niin syrjäytynyt ja mt-ongelmainen ettei se enää edes halua/pysty osallistua normaaliin elämään, niin mikä saa sut kuvitteleen että se ois työkykyinen?
Isoin vääryys on roikottaa moisia työttömyystuella.
Hyvä esimerkki vassarin ymmärryksen puutteesta. Jos terveenpapereills loikoilee kotona ilman aikomustakaan tehdä töitä niin se ei ole oikein!
Vierailija kirjoitti:
"Kun sulla on selkeästi homma hanskassa, niin kerro ihmeessä, miten sosiaalituilla elävä pystyy perustamaan yrityksen. Äläkä nyt sano, että ottaa vaan pakastimesta portsarimiehen pimeän setelikätkön - kato kun kaikilla ei ole pakastinta."
Voi herrasiunaa tätä vasemmistolaisuutta!!!! Teet liiketoimintasuunnitelman ja haet pankista/finnveralta lainaa ja starttirahaa valtiolta. Ei taas mitään hajuakaan asioista...
No oisko tässä yksi syy, miksi kaikkien EI kannata perustaa firmoja? Pitäis olla jotain, mitä myydä. Sit pitäis olla ymmärrystä bisneksestä....
Eri
Jokainen joka sanoo muuta, joko valehtelee tai haluaa Suomeen asunnottomuuden ja rikollisuuden samalla tavalla katukuvaan kuin muualla kuin pohjoismaissa on tapana.
Ei töitä riitä kaikille. Mitä lopuille pitäisi tehdä. Heittää kadulle vai Siperiaan?
Suurin osa töistä annetaan myös niille jotka on vaihtamassa työpaikkaa joten ei työnhakukaan välttämättä tuota tulosta. Silloinko pitäisi kuolla pois?
Sinä et ihan oikeasti taida edes tietää mistä puhut ja kenen kanssa keskustelet. Höpiset jotain ihan älyttömiä.