Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teette " pettämisestä" niin ison jutun?

Vierailija
15.03.2007 |

Jos on toimiv parisuhde ja molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta, miksi jollain satunnaisella seksillä vieraan kanssa on niin iso merkitys?

Ei se rakkautta pois sulje.

Pitkässä parisuhteessa vaan kaipaa välillä piristystä ja itsetunnonkohotusta, miten se on toiselta pois?

Sitten on ihana taas palata oman kullan kainaloon:)

Naureskellen luen teidän vouhkauksia pettämisepäilyistä, miten voi olla noin ahdas maailmankuva!

Ihminen ei luonnostaan ole vain ja ainoastaan yhden kanssa seksuaalikontaktissa!

Tietenkin mahdolliset syrjähypyt tulee hoitaa niin, ettei tule tauteja, raskauksi tai huolta toiselle.

Rakkaus-suhde on sitten tietenkin eri juttu.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hyväksytpä sen tai et...ja kivempi tietty esittää avarakatseista ja suvaitsevaista, niin kumpikin on " tyytyväinen" .

Eipä käy asemasi kateeksi.

Vierailija:

Vain ne ihmiset jotka ovat kovin epävarmoja mielipiteestään alkaa niitä räksyttämällä puolustamaan.

Ja niin kuin joku mainitsikin mustasukkaisuus kuuluu ihmisen luontoon ja on jo satoja vuosia. Tämän asian takia on sodittu ja valtakuntia on kaatunut.

Avoin liitto on asia erikseen, mutta pettäminen on eri asia. Toisen ihmisen loukkaaminen on väärin, varsinkin oman rakkaan.

Minua on petetty ja annoin anteeksi, mutta asia kalvaa niin että olen päättänyt lopettaa parisuhteen. En halua enkä aio kostaa pettämällä, minusta tuntuu että jos hän haluaa muita ihmisiä suhteeseen se on hänen valintansa. Minun valintani on etten halua olla tuonlaisessa suhteessa.

Vierailija
102/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taitaa tämä 21 ja ketjun aloittaja olla just niitä joilla on suhteen ulkopuolista elämää ja oma ukko kulta ei tiedä mitään mutta jos tietäisi niin hänen pitäisi hymyssä suin se hyväksyä. Selitätte sen sillä että se tekee meidän suhteelle hyvää kohottaa minun itsetuntoa ja ei sillä ole mitään tekemistä meidän suhteen ja luottamuksen kanssa. Mitäpä sitten kun se mies tekee saman? Jos se olisi nuin kun te ajaattelette niin miksi se silti tekee kipeää aivan sama oliko mies vaiko nainen. Kyllä mä luulen että se tuntemus on ihan biologinen ettei hyväksytä muita. Alkuaikoina mies ja nainen on puolustanut reviiriään ettei sinne ole muut päässeet ja jos kumppani on niin tehnyt niin on pettänyt laumansa.

En minä ole sanonut että pitää olla ulkopuolisista seksiä!! Ei minulla eikä miehellänikään ole, mutta periaatteessa hyväksyisin satunnaisen seksin ja voisin suoda sen myös itselleni, jos siltä tuntuisi.

Ja ei kuule tuottais mitään vaikeuksia " antaa anteeksi" rakkaalle miehelleni! Tiedän kuitenkin että meillä on paljon, paljon enemmän kuin joku satunnainen pano jonkun kanssa. Ja minusta se jos mikä on rakkautta, että antaa toiselle anteeksi, jos on jotain anteeksi annettavaa. Minä en vaan koe että seksissä olisi jotain anteeksiannettavaa!

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä en vaan koe että seksissä olisi jotain anteeksiannettavaa!"

Itse kun laukean rakastelun aikaan niin kyllä siinä ollaan oman miehen kanssa niin yhtä ja tunne on niin mahtava että sitä on vaikeeta kuvailla! Ja jos tietäisin että mieheni vehje olisi käynyt jonkun vieraan naisen reijässä niin eipä seksistä tulisi enää yhtään mitään sen jälkeen!

Vierailija
104/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä kritisoimaan vallalla olevia vanhoja rakenteita. Jos uskonto ei ole esteenä ja molemmille parisuhteessa asia sopii niin kai sitä molemmat voi käydä itsetuntoa hankkimassa toisten kanssa panemisesta. (Kriittisyyttä kun tässä korostetaan niin mille teidän itsetuntonne oikein rakentuvat, jos ne bylsimisestä paranevat? Ja miksi ne ovat heikentyneet? )

Itsestäni ajatus on vastenmielinen. Vaikka ihminen ei luonnostaan olekaan monogaminen niin arvojen tulisi silti hänen toimiaan ohjata. Jos yksiavioisuus ei ole teidän arvonne niin sitten se ei ole. Ei siinä mitään pahaa. Mutta se että oletat ap, että muidenkin tulisi tätä sinun tapaasi toteuttaa, nähdä maailma, rakkaus ja parisuhde sinun tavallasi on kovin kritiikitöntä.

Minulla ei ainakaan nyt eikä tulevaisuudessa ole mitään haluja kuvailemasi kaltaiseen suhteeseen, jossa harrastetaan irtosuhteita. Minä en niitä tarvitse, seksi ei ole niin tärkeää (vaikka kuuluukin elämään) -- varsinkaan minulle ei ole tärkeää saada seksiä muiden kuin mieheni kanssa. (Ja huorintekeminen on syntiä, kuten jo sanottu.)

Me olemme mieheni kanssa määrittäneet suhteemme ja myös pettämisen rajat omien arvojemme mukaisesti. Ne eivät ehkä sinua miellytä, mutta ne on laadittu ihan yhtä suurta kritiikkiä käyttäen kuin sinun liberaali lähestymistapasi. Olemme vain päätyneet traditionaalisempaan, yksiavioiseen elämään. Voiko pettämistä silti tapahtua? Voi, mutta silloin se todella on pettämistä, kun yhdessä sovitut säännöt on rikottu.

Live and let live

Vierailija
105/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Minä en vaan koe että seksissä olisi jotain anteeksiannettavaa!"

Itse kun laukean rakastelun aikaan niin kyllä siinä ollaan oman miehen kanssa niin yhtä ja tunne on niin mahtava että sitä on vaikeeta kuvailla! Ja jos tietäisin että mieheni vehje olisi käynyt jonkun vieraan naisen reijässä niin eipä seksistä tulisi enää yhtään mitään sen jälkeen!

Että en pidä seksiä maailman tärkeimpänä asiana avioliitossani. Siinä on niin paljon muuta kuten toisen kunnioittaminen, ymmärtäminen, yhdessäeläminen, yhteiset kokemukset. Seksi on yksi osa sitä, mutta kuitenkin vain yksi osa. Ja en voi muuta sanoa, että oletpa epävarma itsestäsi, jos annat jonkin satunnaisen seksikokemuksen loukata itseäsi niin paljon, että seksi on sen jälkeen ei-nautittavaa! Minä ainakin luotan ja tiedän, että vaikka toinen menisi jonnekin muualle, kaikki se mitä meillä on yhdessä, olisi arvokkaampaa!

sulla taitaa olla rakkaus yhtä kuin seksi ja laukeaminen. Aika suppea käsitys!

21

Vierailija
106/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja en voi muuta sanoa, että oletpa epävarma itsestäsi, jos annat jonkin satunnaisen seksikokemuksen loukata itseäsi niin paljon, että seksi on sen jälkeen ei-nautittavaa! Minä ainakin luotan ja tiedän, että vaikka toinen menisi jonnekin muualle, kaikki se mitä meillä on yhdessä, olisi arvokkaampaa!"

Ei voi muuta sanoa kuin että onneksi mieheni ei toisia naisia pane enkä minä toisten miesten sängyissä vieraile. Siitä ei tosiaankaan tulisi mitään! Niin paljon toisiamme rakastamme!!!

Vierailija
107/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla se taas ei ole.

Mitä jos sulle tulisi sellainen hypoteettinen tilanne, että toinen teistä menisi johonkin muuhun sänkyyn. Olisiko kaikki silloin loppu? Ja mitä sitten, jos jompi kumpi teistä sairastuisi niin ettei pystyisi seksiin, olisiko silloin toisella " lupa" mennä vieraisiin?

Mutta se tästä elämästä just tekee mielenkiintoisen, kun kaikki eivät ole samaa mieltä ja joskus joutuu oikein ajattelemaan omaa kantaansa.

Vierailija
108/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen mieli on aivan rikki ja sitä omaa oloaan parantaakseen nussii aina vain enemmän ja enemmän. Kunnioitusta ei saa keneltäkään enää, saati että saisi itselleen jotakin pysyvämpää, kestävämpää. Kaksi avioliittoa ja muutama seurustelusuhde läpikäytynä suht lyhyellä ajalla. Joka suhde on päättynyt miehen aloitteesta, koska sivusuhteet ovat olleet suureksi häiriöksi.

Jaa, että mitä sitten? Nainen on toteuttanut haaveensa, elänyt elämänsä omaa itseään ajatellen... Mikseiköhän sitten kuitenkaan tunnu hyvältä? Miksi itkee ystävilleen elämäänsä? Miksi joutuu käpertymään iltaisin yksin unten maille? Miksi hän ei olekaan onnellinen? Hyvien panojenhan pitäisi antaa kaikki, mitä ikinä voi kuvitella tarvitsevansa...

Vierailija
109/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä asioita kaikki, mutta noillakaan asioilla (joista moni on seksiä tärkeämpiä) on loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä sen kanssa, onko ihminen onnellinen. Onnellisuus lähtee jokaisesta sisältäpäin ja sitä ei voi millään ulkoisilla asioilla saada. Ihminen voi olla ihan onnellinen, vaikka ulkoisissa tekijöissä olisi paljonkin parannettavan varaa tai toisaalta täysin onneton, vaikka hänellä olisi ihan kaikki. Onnellisuus lähtee täysin ihmisen sisältä ja ulkoisella, edes hyvällä seksillä, ei voi korjata omaa sisäistä tikkinäisyyttä ja tehdä itseään onnelliseksi. Moni tosin yrittää niin maan vimmatusti.

Vierailija:

Jaa, että mitä sitten? Nainen on toteuttanut haaveensa, elänyt elämänsä omaa itseään ajatellen... Mikseiköhän sitten kuitenkaan tunnu hyvältä? Miksi itkee ystävilleen elämäänsä? Miksi joutuu käpertymään iltaisin yksin unten maille? Miksi hän ei olekaan onnellinen? Hyvien panojenhan pitäisi antaa kaikki, mitä ikinä voi kuvitella tarvitsevansa...

Vierailija
110/110 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toiselle on " pettämistä" ei toiselle ole pettämistä... turha siitä on kinastella.

Kyse on kahden ihmisen keskenään luomista pelisäännöistä...

Toinen suuttuu jos mies tanssi toisen naisen kanssa tai käy ravintolassa ilman vaimoaan.... toiset taas hyväksyy seksinkin muiden kanssa. Hakevat jopa virikkeitä, kokemuksia muualta toteuttaakseen niitä puolisonsa kanssa ja kumpikin ovat siis täysin tietoisia asiasta