Miksi teette " pettämisestä" niin ison jutun?
Jos on toimiv parisuhde ja molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta, miksi jollain satunnaisella seksillä vieraan kanssa on niin iso merkitys?
Ei se rakkautta pois sulje.
Pitkässä parisuhteessa vaan kaipaa välillä piristystä ja itsetunnonkohotusta, miten se on toiselta pois?
Sitten on ihana taas palata oman kullan kainaloon:)
Naureskellen luen teidän vouhkauksia pettämisepäilyistä, miten voi olla noin ahdas maailmankuva!
Ihminen ei luonnostaan ole vain ja ainoastaan yhden kanssa seksuaalikontaktissa!
Tietenkin mahdolliset syrjähypyt tulee hoitaa niin, ettei tule tauteja, raskauksi tai huolta toiselle.
Rakkaus-suhde on sitten tietenkin eri juttu.
Kommentit (110)
Vierailija:
Vierailija:
Joillekin seksi jonkun muun kanssa ei ole iso juttu, ei minullekaan. Mutta jo se alkuasetelma että sitä nimitetään pettämiseksi, antaa sille tietyn leiman.Joillekin nyt ei tarkoita mitään kovin syvällistä esim. kunnioitus, sitoutuminen, rakkaus, asioiden jakaminen, mutta ei tarkoita sitä, että niin kaikilla olisi.
Kuak se mittaa, kuinka syvällinen suhde, kait osapuolet itse vai mitä!
Vierailija:
Kun pengot toisen taskua, kuuntelet puheluita ja muuta semmoista. Siitä on luottamus kaukana, eiks voi luottaa toiseen myös siinä että jos käy vieraissa, hoitaa sen sivistyneesti ja silti on se oma rakas ihana mies!
Vierailija:
Ei se tee suhteesta huonoa vaikka olisikin muita!
Tai sen merkki, että oma suhde nyt on melko pinnallinen. Kaikki toki eivät koskaan pysty kuin pinnallisiin suhteisiin.
Vierailija:
Ihmiset toistavat opittuja malleja ja arvoja yhtään kritisoimatta tai miettimättä perusteluja.ap
Vierailija:
Kuak se mittaa, kuinka syvällinen suhde, kait osapuolet itse vai mitä!
Vierailija:
Vierailija:Kuak se mittaa, kuinka syvällinen suhde, kait osapuolet itse vai mitä!
On sokea, pinnallinen, ei pysty syvällisiin suhteisiin. Kysynpähän vaan mistä helvetissä te sen tiedätte?
Tai sen merkki, että oma suhde nyt on melko pinnallinen. Kaikki toki eivät koskaan pysty kuin pinnallisiin suhteisiin.
[/quote]
Ei suhde ole pinnallinen, jos käy vieraissa. Eikä välttämättä huonokaan.
Takana voi olla useampi kymmenen vuotta suhdetta, ja suhde voi olla syväkin. Mutta suhteessa tulee erilaisia vaiheita. Voi esim. olla että toisella on niin kiire/stressi työssä, että seksi ei kiinnosta pitkään aikaan.
En ole pettämisen puolustaja, mutta elämä on opettanut, että harva asia on musta-valkoinen. Niin tämäkin.
Olin koko ajan ap:n kanssa samoilla linjoilla.
Kiitos ap, oli virkistävä tavata sinunlaisesi ihminen!
Esim. 31
Jos ajattelen mies-ystäväni käyvän vieraissa. Kyllä riipii. Olenkin hänelle sanonu, etten pettämistä hyväksy, anteeksi voin virheen antaa. Tai jos vierasta naista tekee mieli, niin mä haluan mukaan =) Meillä ei yhteisiä lapsia kyllä ole...
Siis eikö ikäänkuin " vähempi" huomio riitä itsetunnon kohotukseksi? Onko itsetunto = suosio = ruksi tiimarivihkossa sen merkki, että on " napannut yhden" = todistanut itsensä viehättäväksi, ainakin riittävän viehättäväksi sen suhteen, että on saanut jonkun peniksen jäykistymään ja ohjaantumaan vaginaan?
Vierailija:
Kiitos ap, oli virkistävä tavata sinunlaisesi ihminen!Esim. 31
Mä en käsitä, miksi eri mieltä oleminen koetaan niin perinjuurin ankeaksi, että kommunikointi on lopetettava siihen paikkaan.
Vierailija:
On sokea, pinnallinen, ei pysty syvällisiin suhteisiin. Kysynpähän vaan mistä helvetissä te sen tiedätte?
Vierailija:
Vierailija:
Kiitos ap, oli virkistävä tavata sinunlaisesi ihminen!Esim. 31
Mä en käsitä, miksi eri mieltä oleminen koetaan niin perinjuurin ankeaksi, että kommunikointi on lopetettava siihen paikkaan.
Kyllä kait itsekin käsität, ettei sinun kaltaisten ihmisten kanssa kannata alkaa kinastelemaan sellaisesta asiasta, josta toisella ei ole esittää yhtään mitään!
Viisas perääntyy ja lopettaa ajoissa!
ja viimeiset 3 vuotta minulla on ollut vakituinen fuckbuddy. vaikka sivusuhde perustuu pääasiallisesti seksiin, meillä on samalla lämmin, kunnioittava ja syvällinenkin suhde.
tämä sivusuhde on auttanut minua hankkimaan perspektiiviä vakikumppanini suhteen, ja olen todennut, että suhteemme on hyvä. en aio jättää vakisuhdettani, eikä sivusuhteeni ole muuttanut tilannettamme muuta kuin parempaan suuntaan!
sivusuhteeni on " mun juttuni" , eikä minun tarvitse siitä tehdä kenellekään tiliä. kutsua sitä " pettämiseksi" on tilanteen aliarvioimista ja halveksintaa.
itsetunnon kohotusta en sivusuhteesta etsinyt (vaikka sitä kyllä saankin, sivutuotteena...!), vaan lämmintä, empaattista ja eroottistakin ihmissuhdetta - niitä ei ole elämässä liikaa.
mutta av-maailmassa musta on mustaa ja valkoinen on valkoista eikä sillä välillä ole mitään...
Suurinta osaa ihmisistä pettäminen satuttaa, ja jos välillä on oikeasti rakkautta, ei sitä toiselle halua.
Ymmärrän itsekin pitkässä avioliitossa olevana, ettei todellinen rakkaus yhteen virheeseen kaadu, ja moni muu asia suhteessa on paljon tärkeämpää kuin seksi. Mutta ei se muuta toisen satuttamista oikeaksi. Eikä ihminen ole tunteiltaan niin yksinkertainen. Ei aina pysty erottamaan tunteitaan seksistä, ja on sitäkin sattunut, että ihminen lähtee vain sitä markkina-arvoaan testaamaan, ja päätyykin lopulta eroon.
ajattelet asioista noin. Toivottavasti vaimosi ottaa nuorenmiehen ja sinä jäät rannalle ruikuttamaan :)
Mutta vain siinä tapauksessa että puolisokin hyväksyy vieraissa käymisen!!!! Ja silloinhan ei ole enää kyse pettämisestä? Minusta tämä on jo aiheenakin aivan naurettava! Taitaa olla provoilua vain?
Itse en voisi vastaavaa tehdä koskaan eikä miehenikään. Tiedämme että kuinka kauhealta se tuntuisi toisesta. Miksi ihmeessä haluaisimme toista satuttaa ja loukata, tuhota suhteemme? Usein sanotaan että parisuhteessa on jotain vikaa jos toinen pettää. Tämä asia ei ehkä ole näin yksinkertainen. Ihminen joka pystyy kumppaniaan tietoisesti pettää on jollain tavalla " sairas" . Hänellä on jotain tunne-elämässä pielessä. Hänen itsetunnossaan on jotain vikaa. Lapsuus ei ole ehkä ollut joltain osin kunnossa, normaalia. Jotain tämmöisellä ihmisellä on pielessä... Jotain hän hakee tällä pettämisellä? Mutta mitä se sitten on?
Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa 15 vuotta ja vielä kertaakaan ei ole tullut mieleen käydä vieraissa! Rakastamme toisiamme aivan mielettömän paljon. Suhteessamme on ollut niin ylä kuin alamäkiäkin, luonnollista sekin. Mutta vaikka olisi kuinka toisen pärstä ärsyttänyt yms. niin ei sitä vierasta munaa tarvitse saada. Mihin sitä edes tarvitsisi??? Saan muutenkin seksiä päivittäin jos vain haluan. Ja sellaista josta todella nautin ;) Mies pitää minua edelleenkin haluttavana ja eipä hänkään hullummalta näytä vaikka emme mitään teinejä enää olekkaan! Parin päivän erokin tuntuu ikävältä ajatukselta... Ollaan kait aikalailla sulauduttu yhteen kaikin puolin? Mutta tosiaan. En ole koskaan ymmärtänyt koko pettämisjuttua. Mitä sitä siitä saa itselleen? Jos vaihtelua vain hakee ja haluaa saada vierasta melaa niin eikö olisi järkevämpää olla sinkku? Eikö kannattaisi ensin jättää puoliso ennenkuin alkaa toisten sängyissä vierailla? Ihan vain kaikkien kannalta tämä olisi järkevin vaihtoehto!!!
ja kotona saa sitä tuttua melaa joka herran päivä, miksi sinua nyppii noin tavattomasti, jos joku elää eri tavalla?
kumma kuinka muiden kuviot saavat moista mesoamista ja ahdistusta aikaan. ettei kyseessä vaan olisi a) pelko perseessä b) kateus?
Siksi minua nyppii pettäminen että se on niin väärin!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tiedän kaksi tapausta, ystäviä joille on käynyt niin että heitä on petetty. Toinen oli nainen ja toinen mies. Kummassakin tapauksessa pitkä suhde päättyi tämän asian vuoksi :( Ja voin sen kertoa että mikään helppo juttu se ei ollut kummallekkaan petetylle! Kun vierestä seuraa toisen tuskaa viikkokaupalla niin en voi muuta kuin tuomita pettämisen. Ja kun kuvioissa on vielä lapsiakin niin voi helv...... Miksi ihmeessä pitää lähteä tälle tielle? Eikä siihen elämään saa mitään muuta kautta sisältöä ja jännitystä? Vai oletteko vain valinneet väärät puolisot itsellenne?
43
Vierailija:
mutta ei se nyt kovin erikoista ollut, eikä ainakaan itsetuntoa kohottanut. Pikemminkin päinvastoin, kun sitä huomasi että sitä on just samanlainen paska kuin muutkin.