Miksi teette " pettämisestä" niin ison jutun?
Jos on toimiv parisuhde ja molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta, miksi jollain satunnaisella seksillä vieraan kanssa on niin iso merkitys?
Ei se rakkautta pois sulje.
Pitkässä parisuhteessa vaan kaipaa välillä piristystä ja itsetunnonkohotusta, miten se on toiselta pois?
Sitten on ihana taas palata oman kullan kainaloon:)
Naureskellen luen teidän vouhkauksia pettämisepäilyistä, miten voi olla noin ahdas maailmankuva!
Ihminen ei luonnostaan ole vain ja ainoastaan yhden kanssa seksuaalikontaktissa!
Tietenkin mahdolliset syrjähypyt tulee hoitaa niin, ettei tule tauteja, raskauksi tai huolta toiselle.
Rakkaus-suhde on sitten tietenkin eri juttu.
Kommentit (110)
pettäminen on ok vain jos se on oikeasti molemmille ok, muuten se on itsekkyyttä ja toisen satuttamista, ja tietenkin väärin.
Vastaisitko pariin kysymykseeni? Petätkö puolisoasi? Mitä jos kumppanisi saisi tietää siitä? Miten hän suhtautuisi, hyväksyisikö tämän? Käykö sinun kumppanisi vieraissa? Jos saisit tietää niin miltä se tuntuisi sinusta? Jos kumpikin hyväksyy tuollaisen elämän niin eihän siinä silloin ole mitään ongelmaa!!! Mutta jos täytyy salata asioita, pettää toista niin aika hirveä ihminen olet, sori nyt vaan...
Vierailija:
itsetunnon kohotusta en sivusuhteesta etsinyt (vaikka sitä kyllä saankin, sivutuotteena...!), vaan lämmintä, empaattista ja eroottistakin ihmissuhdetta - niitä ei ole elämässä liikaa.
Itse en jaksaisi kovin montaa sellaista päällekkäin, en ainakaan kahta.
Vierailija:
Kyllä kait itsekin käsität, ettei sinun kaltaisten ihmisten kanssa kannata alkaa kinastelemaan sellaisesta asiasta, josta toisella ei ole esittää yhtään mitään!
Viisas perääntyy ja lopettaa ajoissa!
Vierailija:
et todellakaan voi tietää, mitä muiden parien kulisesseissa on tapahtunut.
me mennään ap:n kanssa pitämään hieman hauskaa!
" 46 vai mikä nyt olitkaan
Vastaisitko pariin kysymykseeni? Petätkö puolisoasi? Mitä jos kumppanisi saisi tietää siitä? Miten hän suhtautuisi, hyväksyisikö tämän? Käykö sinun kumppanisi vieraissa? Jos saisit tietää niin miltä se tuntuisi sinusta? Jos kumpikin hyväksyy tuollaisen elämän niin eihän siinä silloin ole mitään ongelmaa!!! Mutta jos täytyy salata asioita, pettää toista niin aika hirveä ihminen olet, sori nyt vaan..."
Vierailija:
" 46 vai mikä nyt olitkaan
Vastaisitko pariin kysymykseeni? Petätkö puolisoasi? Mitä jos kumppanisi saisi tietää siitä? Miten hän suhtautuisi, hyväksyisikö tämän? Käykö sinun kumppanisi vieraissa? Jos saisit tietää niin miltä se tuntuisi sinusta? Jos kumpikin hyväksyy tuollaisen elämän niin eihän siinä silloin ole mitään ongelmaa!!! Mutta jos täytyy salata asioita, pettää toista niin aika hirveä ihminen olet, sori nyt vaan..."
Täällä on oikeus olla vaikka vastaamatta, jos niin haluaa!
Oletko sä muuten saanut tänään?
hae apua. kerro miehellesi mitä olet tehnyt. miettikää yhdessä onko järkeä jatkaa tuollaista suhdetta...
Mutta tunteille mä en voi mitään, ja jos mun mies mua pettäis niin kyllä se loukkais, ja pahasti.
Varsinkin nyt jos tulis sellainen ilmi. Me ollaan oltu jo monta vuotta yhdessä, ja vieläkin menee hyvin. Hellitään toisiamma, niin sanoin kuin teoin. Seksi sujuu hyvin, välillä tiheämpiä kausia ja välillä vähän hiljaisempaa.
Mulle pettäminen tulisi yllätyksenä. En toki ole sinisilmäinen, ja mun miehellä esim. olisi hyviä mahdollisuuksia pettää. Mutta ei voi elää tässä suhteessa, jos koko ajan odottaa pahinta. Luottamus siinä menis, jos toinen pettää.
Tiedän että mieheni ajattelee samoin.
Mä luulen että jos mieheni pettäisi ja jäisi siitä kiinni, ei me suoraan erottais. Jokainen ansaitsee mahdollisuuden. Mutta tiedän että vaikeaa se jatkaminen olisi, ainakin alkuun. Jos pettäminen olisi jatkuvaa, lähtisin suhteesta.
Ei ihmistä saa jatkuvasti nöyryyttää ja tuottaa pahaa mieltä, ei niin tehdä rakkaalle.
Sitten kun aletaan puhua asiasta ihan tosissaan niin johan menee porukka hiljaseksi?! Ei enää pystytäkkään sanoa mitään puolustukseksi? Se on tietty hyvä jos edes vähän omatunto kolkuttaa!
Vierailija:
Sitten kun aletaan puhua asiasta ihan tosissaan niin johan menee porukka hiljaseksi?! Ei enää pystytäkkään sanoa mitään puolustukseksi? Se on tietty hyvä jos edes vähän omatunto kolkuttaa!
..ettei hän ole vielä tavannut 50-vuotisen uransa aikana ainuttakaan henkilöä, joka suhtautuisi täysin neutraalisti seksin harrastamiseen - ts. niin, että se olisi arkipäiväistä kuin K-kaupassa käynti.
Mikä siitä seksistä tekee niin erityisen toiminnon että sitä saa tehdä vain yhden ihmisen kanssa? Miksi juuri seksi on niin iso juttu?
Enemmän kuin satunnainen seksi toisen naisen kanssa mua loukkaisi jos mieheni kiintyisi toiseen, pitäisi toista rakkaampana ja haluaisi jakaa elämänsä jonkun toisen kanssa.
Vierailija:
Ei kolkuta omatunto ja en ole pettänyt miestäni mutta ei tuottaisi vaikeuksia antaa anteeksi miehelleni, jos olisi seksisuhteessa jonkun kanssa.
Minusta tässä asiassa sekoitetaan kaksi asiaa, pettäminen ja ns. seksi satunnaisesti. Itsekään en hyväksy jos mieheni iahstuisi ja alkaisi olemaan henkisesti toisenn naisen kanssa mutta seksi. Ihan helppo juttu mulle hyväksyä!
On paljon ihmisiä, joille sukupuoliyhdyntä on yhtä helppo ja yksinkertainen asia kuin kädenpuristus.
Minulle se ei sitä ole. Itse koen sen äärimmäisen intiiminä toimintana, enkä voisi koskaan kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun kanssa, jota en kunnolla tunne. Mieheni on tähän asti ainoa seksikumppanini ja jos emme eroa, asia jääkin niin.
Toisille se seksi vain ei ole läpihuutojuttu ja se tietysti heijastuu siihenkin, etten voisi mieheni seksisuhdetta toiseen naiseen hyväksyä.
Yleisesti ottaen uskon ihmisen lajina olevan hyvinkin yksiavioisen, eikä sitä pelkät kulttuuriset ja sosiaaliset paineet selitä. Elämme parhaillaan aikaa, joka on pyyhkäisyyt kaikki varsinaiset arvot pois ihmisten elämästä, useat seksikumppanit ovat enemmän sääntö kuin poikkeus ja pettäminen viittä vaille muotia.
Kuitenkaan ihmisen perusluonne, johon kuuluu raju mustasukkaisuus ei ole muuttunut miksikään. Oman kumppaninsa haluaa olevan myös seksuaalisesti uskollinen, tätä mieltä on taatusti suurin osa sekä miehistä, että naisista.
Minusta jokaisella on oikeus elää suhteessaan, miten huvittaa, ja mikäli seksistä haluaa tehdä jumpassa käymiseen verrattavan kivan harrastuksen, jota voi tehdä missä ja kenen kanssa vain, niin siitä vaan sitten. Kuitenkin on oltava varma, että kumppani on samalla aaltopituudella. Muuten kyseessä on pettäminen, vaikka sitä miten kaunistelisi.
Kuitenkin minusta on hienoa, että on olemassa ihmisiä, joille " vanhat" arvot edelleen merkitsevät jotakin. Ne eivät ole ihan hatusta vedettyjä kuitenkaan. Ne takaavat lapselle ehjän perheen ja tasaisen kasvuympäristön. Ne takaavat myös taloudellisen tasapainon hyvin pitkälle ja monia muitakin asioita, joita voi jokainen hoksata kun vähän miettii.
Jos jollakulla tämä kaikki pysyy kondiksessa siitä huolimatta, että seksi on " vapaata" , niin hyvä on sitten. On kuitenkin ihmisiä, joille se ei koskaan voisi sopia, ymmärrättehän sen?
mitä nämä monogaamiset ydinperhemalliajattelijat pikku aivolohkosissaan ajattelevat. minun elämääni mahtuu useita suhteita, olivat ne sitten ystävyys-, kumppanuus-, seksi-, työ- tai mitätahansasuhteita. se, että johonkin suhteeseen liittyy erotiikka, ei tee niistä parempia/huonompia/tuomittavampia.
ja niinkuin joku tuossa edellä kysyi, mikä ihme siitä seksistä tekee juuri sen niin " tuomittavan" ?
ja kyllä, tottakai sallisin myös kumppanilleni vastaavat suhdekuviot, jos hän niin toivoisi. nämä muut suhteet on tietenkin hoidettava tasokkaasti ja diskreetisti. ei niillä pidä tuuletella.
ihmettelen vaan näitä ydinperhevaimojen aggressiivisuutta - eihän tämä teidän pesänne peruskesto-onnellisuutta heiluta, eihän...?
Pelkkä paneminen panemisen vuoksi ei anna minulle yksinkertaisesti mitään. Jotta nauttisin esim. seksistä, minulla pakettiin kuuluu kaikki: sekä psyykkinen, fyysinen että emotionaalinen toiminta + vielä ehdoton kunnioitus miestäni kohtaan. Miehenikään ei hyväksyisi pettämistä, siinä suhteessa olemme vielä hyvin yhteensopivatkin.
niin miksi ne jutut on hoidettava sitten hienotunteisesti ja piilossa?
Miksei se mies voi esitellä sitä naistaan teille tai te sitä toista miestä omallenne? Näkisi siinä sitten, että minkä tyyppisen kanssa makaa, näyttääkö jotenkin tautiselta vai onko ihan kunnon väkeä?
Kai teille sitten sopii, että mies ilmoittaa, että " tänään sitten menen panemaan Heliä, se hakee mut tossa puolen tunnin päästä" Ja kai tarjoat Helille jotain, jos se tulee eteiseen miestäsi odottamaan?
Ja miksei mies saa asialla leveillä? Jos saa Heliltä elämänsä seksiä, niin kai siitä nyt vähän kavereille voi kertoa tai sinullekin?
Ja kai heidänkin olisi kiva vaikka ennen seksiä käydä jossakin syömässä, ja aloittaa esileikit jo siinä pöydässä? Jos äitisi sattuu samaan ravintolaan, niin kai sille voi selittää, että tämän vakipanoni kanssa tässä iltaa vietellään...
Mihin sitä salailua ja hienotunteisuutta tarvitaan, sehän on vaan seksiä, eikä merkitse mitään!
Vaikka kuinka ehkäiset, aina on olemassa raskauden tai sukupuolitaudin mahdollisuus.
Sitten on tietysti se seikka, että kaikille ihmisille seksi ei ole vain wc:ssä käyntiin verrattavaa fyysistä tarpeiden tyydytystä, vaan intiimimmäksi koettu asia.
Kun nyt kysyit.
syvään, kyllä se kohtaus menee pian ohi.
keskity oman täydellisen suhteesi hoivaamiseen, ja anna muiden elää omaa elämäänsä. et todellakaan voi tietää, mitä muiden parien kulisesseissa on tapahtunut.