Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teette " pettämisestä" niin ison jutun?

Vierailija
15.03.2007 |

Jos on toimiv parisuhde ja molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta, miksi jollain satunnaisella seksillä vieraan kanssa on niin iso merkitys?

Ei se rakkautta pois sulje.

Pitkässä parisuhteessa vaan kaipaa välillä piristystä ja itsetunnonkohotusta, miten se on toiselta pois?

Sitten on ihana taas palata oman kullan kainaloon:)

Naureskellen luen teidän vouhkauksia pettämisepäilyistä, miten voi olla noin ahdas maailmankuva!

Ihminen ei luonnostaan ole vain ja ainoastaan yhden kanssa seksuaalikontaktissa!

Tietenkin mahdolliset syrjähypyt tulee hoitaa niin, ettei tule tauteja, raskauksi tai huolta toiselle.

Rakkaus-suhde on sitten tietenkin eri juttu.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä siitä seksistä tekee niin erityisen toiminnon että sitä saa tehdä vain yhden ihmisen kanssa? Miksi juuri seksi on niin iso juttu?

Vierailija
62/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On paljon ihmisiä, joille sukupuoliyhdyntä on yhtä helppo ja yksinkertainen asia kuin kädenpuristus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihmettelen vaan näitä ydinperhevaimojen aggressiivisuutta - eihän tämä teidän pesänne peruskesto-onnellisuutta heiluta, eihän...?

Olen kirjoittanut melko monta viestiä, en kovin aggressiivista, esittänyt mielipiteeni tosin. En elä ydinperheessä, enkä ole vaimo.

Vierailija
64/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin miksi ne jutut on hoidettava sitten hienotunteisesti ja piilossa?

Miksei se mies voi esitellä sitä naistaan teille tai te sitä toista miestä omallenne? Näkisi siinä sitten, että minkä tyyppisen kanssa makaa, näyttääkö jotenkin tautiselta vai onko ihan kunnon väkeä?

Kai teille sitten sopii, että mies ilmoittaa, että " tänään sitten menen panemaan Heliä, se hakee mut tossa puolen tunnin päästä" Ja kai tarjoat Helille jotain, jos se tulee eteiseen miestäsi odottamaan?

Ja miksei mies saa asialla leveillä? Jos saa Heliltä elämänsä seksiä, niin kai siitä nyt vähän kavereille voi kertoa tai sinullekin?

Ja kai heidänkin olisi kiva vaikka ennen seksiä käydä jossakin syömässä, ja aloittaa esileikit jo siinä pöydässä? Jos äitisi sattuu samaan ravintolaan, niin kai sille voi selittää, että tämän vakipanoni kanssa tässä iltaa vietellään...

Mihin sitä salailua ja hienotunteisuutta tarvitaan, sehän on vaan seksiä, eikä merkitse mitään!

Vierailija
65/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin pettämisestäni itse, eikä se heti kaatanut suhdetta. Kesti puoli vuotta ennen kuin tulin sitten jätetyksi lopullisesti ja se oli harmi, koska oikeasti rakastin tätä henkilöä. Pettäminen oli hairahdus, jota ei olisi pitänyt tapahtua.

Enivei, minut jättänyt perusteli päätöstään sillä, että vaikka yritti niin luottamus ei tullut takaisin. Hän ei enää kestänyt omia epäilyjäänkään eikä mustasukkaisuuttaan. Itse se tekoni ei ollut niin " törkeä" , etteikö hän sitä olisi jollain asteella ymmärtänyt. Tähän liittyy sellaisia yksityiskohtia joita en ala tässä setvimään. :)

Itse kyllä saattaisin pettämisen hyväksyä nykyisessä suhteessani, jos se olisi tyyliin yksi yö. Haluaisin kuitenkin ehdottomasti tapauksesta tietää, sillä valehtelua vihaan eniten. Kun tapauksen tietäisin, voisin itse tehdä päätökseni jatkosta.

Vierailija
66/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitakaan ihmissuhteita " esittele" kumppanilleni, ei minun tarvitse todistella ystävieni, työkavereitteni, harrastustovereitteni tms. " kunnollisuutta" , herranpieksut!

ja miksi minun pitäsi ilmoitella: " hei menen nyt helin kanssa palaveriin, jossa keskustellaan firman ensi vuoden budjetista ja määritellään seuraavan projektin tavoitteet..." tms. olen aikuinen ihminen, en tarvitse lupia, ei tarvitse selittelyjä.

eikä minun tarvitse seksikumppanieni määrällä/laadullakaan kehuskella, ei kuulu muille pätkääkään - tuskin ketään kiinnostaakaan.

Vierailija
67/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas mielipiteitä!

Täällä helposti sekoitetaan asiat...jos seksiä on muidenkin kuin oman puolison kanssa, se rinnastetaan jumpassa käyntiin...

Olen tavannut mieheni seksikumppanin, juttelimme pitkään ja olimme ystäviä, kunnes hän muutti toiselle puolelle maapalloa.

Pidämme miehemme kanssa kumpikin kauniista, itseensätyytyväisistä ja persoonallisista ihmisistä. Jaamme nämä asiat joskus yhdessä.

Emme salaile, mutta emme myöskään tuo yhteiseen kotiin ketään tai petä yhteisiä sopiomuksia tai menoja. Emme " katoa" kenenkään matkaan ja huolestuta toista.

Työmatkoilla on tainnut jotain sattua.

Emme ole seksimaanikkoja, eikä ole kyse siitä, etteikö toinen riitä, vaan kyseenalaistaa koko hömppä tuosta ikuisesta uskollisuudesta...Väittäisin olevani sitoutuneempi ja uskollisempi miehelleni kuin moni yksiavioinen:)

ap

Vierailija
68/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mielipiteitä teillä, kyll on takapajuista väkeä, meidän suhde ei yhteen pikapanoon pääty, eri asia sitten ois jos ois suhde ja sitä tässä jutussa ei haeta.

Vierailija
69/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyjä muijia, etten sanoisi hutsuja. Ja jokunen pukkikin tänne on eksynyt? Ettäkö siinä ei ole mitään pahaa jos jakaa reikäänsä vieraille ihmisille ja samaan aikaan on aviossa??? Ei hemmetti, ette voi olla tosissanne???????????????????????????? Oletteko avioeroperheestä, jo kerran taikka kaksi itsekkin eronneita? Minkäläisen kasvatuksen te olette oikeen saanut? Nyt en kyllä enää yhtään ihmettele että miksi eronneieta on niin paljon!

Vierailija
70/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin valitettavasti sellaisia ihmisiä on ihan IRL... ja aivan liikaa.

Vierailija
71/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimivassa parisuhteessa ei ole tarvetta pettää. Voit uskotella itsellesi parisuhteesi olevan hyvä, mutta jos miehesi pettää, niin siihen on aina syy.

Vierailija
72/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miksi nämä syrjähypyt pitää hoitaa hienotunteisesti johtuu juuri siitä, että tutut ja naapurit eivät saa aihetta pahoihin puheisiin. Ja puolisolla taas ei oikeastaan ole tarvetta tietää syrjähyppyjen yksityiskohtia kuten ei puolisonsa muidenkaan ihmissuhteiden yksityiskohtia.

Seksi on seksiä. Hauskaa, kivaa ja nautinnollista, mutta ei erityisen tärkeä asia elämässä. Se on kuitenkin myös yksityisasia ja siksikään omaa seksielämää ei ole tarpeen esitellä naapureille. Jos naapurit sitten tekevät ulkoisista asioista oikeita tai vääriä päätelmiä naapuriensa seksielämästä, niin se on heidän oma asiansa. Se, että jotkut tämän vuoksi kuvittelevat, että kaikki ovat yksiavioisia, kuten heidän oma ihanteensa on, on myös heidän oma häpeänsä. Ei silti pidä olla niin sinisilmäinen ja sokea, että muunlaisia ajattelu- ja parisuhdemalleja ei ole olemassa, vaan ne olisivat jotain provoja.

Vierailija
73/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi avoimesti elää, kuten " saarnaatte" ?

Miksei kahvipöydässä voi kertoa elämäntavastaan?

Häpeätte kuitenkin, eikö niin?

Vierailija
74/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet tosi tyhmä jos et tajua!!!!

Vierailija
75/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä nyt mitään reposteltavaa on BUAHHAH HAH HAA!!!

Vierailija
76/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seksielämä ei ole julkista vaan yksityistä elämää. En häpeä meidän avointa suhdetta yhtään sen enempää kuin minun ja mieheni keskinäistä seksisuhdetta. En kuitenkaan ikinä puhuisi kahvipöydässä tai naapureille minun ja mieheni seksielämästä, vaikka en sitä missään nimessä häpeä. Se vain ei ole julkinen asia, kuten ei ole meidän kummankaan avioliiton ulkoinen seksielämämmekään. Ja syy tähän puhumattomuuteen on lähinnä se, että esimerkiksi seksielämästä, omista raha-asioista tai sairauksista puhuminen kahvipöydässä olisi niin järkyttävän huonotapaista, että ei tulisi pieneen mieleenkään mitään niistä tehdä.

Vierailija:

Vierailija
77/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tietää ja kaikki ok, silloin voit olla sitä mieltä että et petä miestäsi. Muuten olet vain likainen lutka, joka ansaitsisi tulla jätetyksi. Ja toivottavasti kohtaakin oikean kohtalonsa.

Vierailija:

ja viimeiset 3 vuotta minulla on ollut vakituinen fuckbuddy. vaikka sivusuhde perustuu pääasiallisesti seksiin, meillä on samalla lämmin, kunnioittava ja syvällinenkin suhde.

tämä sivusuhde on auttanut minua hankkimaan perspektiiviä vakikumppanini suhteen, ja olen todennut, että suhteemme on hyvä. en aio jättää vakisuhdettani, eikä sivusuhteeni ole muuttanut tilannettamme muuta kuin parempaan suuntaan!

sivusuhteeni on " mun juttuni" , eikä minun tarvitse siitä tehdä kenellekään tiliä. kutsua sitä " pettämiseksi" on tilanteen aliarvioimista ja halveksintaa.

itsetunnon kohotusta en sivusuhteesta etsinyt (vaikka sitä kyllä saankin, sivutuotteena...!), vaan lämmintä, empaattista ja eroottistakin ihmissuhdetta - niitä ei ole elämässä liikaa.

mutta av-maailmassa musta on mustaa ja valkoinen on valkoista eikä sillä välillä ole mitään...

Vierailija
78/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nussitte vähän joka suhteessa, minkä erityisaseman se parisuhde silloin muka saa? Muutoin olen sitä mieltä asiasta, että kukin pari toimikoon sopimuksensa mukaan. Mutta asiasta tulee nimenomaan SOPIA, aivan ehdottomasti.

Kotoisassa parisuhteessamme ei petetä, sillä niin on sovittu. Miehen ja minun mielestä uskollisuus on yksi tapa osoittaa kunnioitusta partnerille ja koska minä miestäni myös kunnioitan, en suotta heitä paskaa hänen silmilleen. Toivon häneltä samaa kohtelua mitä minuun tulee.

Vierailija
79/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä arvostaa yksiavioisuutta ja yrittää elää sen mukaan, kuka siinä paremmin ja kuka huonommin onnistuen. Tässä ei ole mitään pahaa. Pienempi osa ihmisistä valitsee moniavioisuuden, eikä siinäkään ole mitän pahaa, jos se sopii molemmille parisuhteen osapuolille. Jos sitä harrastaa toisen tietämättä ja/tai hyväksymättä, niin se on perseestä. Eiköhän tässä nyt tullut kaikki, joten annettaisko toistemme elää niin kuin kukin haluaa? Ei täällä kukaan toista saa kuitenkaan omalle kannalleen käännytettyä, vaikka kuinka rähjätään ja haukutaan.

Vierailija
80/110 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tietysti samoja elementtejä on muissakin ihmissuhteissa, mutta ei samassa mittakaavassa. Siitä olen täysin samaa mieltä, että nämä ovat asioita, joista pitää nimenomaan sopia ja sopimuksia kunnioittaa. Ei pidä olettaa kysymättä toisen olevan samaa mieltä kuin itse on ja kun sitten johonkin sopimukseen päästään, niin sitä myös noudatetaan. Näiden sopimusten rikkominen sitten on pettämistä ja väärin.

Vierailija:

Jos nussitte vähän joka suhteessa, minkä erityisaseman se parisuhde silloin muka saa? Muutoin olen sitä mieltä asiasta, että kukin pari toimikoon sopimuksensa mukaan. Mutta asiasta tulee nimenomaan SOPIA, aivan ehdottomasti.