Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** HUHTImammojen TOpvä **

15.03.2007 |

Eli uus pino, edellinen kun oli taas aika pitkä...

Ja se linkittäminen, anteex kun en osaa... =)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pocahontas-:

Toi viina on kyllä paha. Siitä kun ei irti pääse kuin omalla päätöksellä.

Ja se onkin sitten hankalampi juttu, että miten saada ihminen tajuamaan tilanteensa eli ongelmansa viinan suhteen. Olen elänyt näitä tapauksia liian monta vierestä katsellen.

Mun neuvo on aika kylmä ja yksinkertainen: Jokaisen (aikuisen) täytyy ottaa vastuu omasta elämästään ja suojella itseään sekä lapsiaan. Toista ihmistä ei vaan voi " pelastaa" jos se ei halua itse " pelastua" .

Vaikeita asioita joudut käymään läpi tällaisessa vaiheessa. Toivon todella, että löydät ratkaisun tilanteeseen. Voimia.

crisantemo

Vierailija
22/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat olla kaikki lähialueen äidit rattailemassa tänään päivällä. Ihan ruuhkaa havaittavissa täällä rauhallisella omakotitaloalueella... Tuli niin elävästi mieleen ensimmäiset ulkoilut esikoisen kanssa aikoinaan kun tien toisella puolella käveli (ilmeisen) tuore äiti uutuutta kiiltävien rattaiden kanssa (kai siellä vauvakin oli). Seitsemännessä taivaassa näytti äiti olevan. Ja tulee varmaan ikuisesti muistamaan kuinka ensimmäisellä (?) ulkoilureissulla oli niin uskomattoman kaunis kevätpäivä. Ihanaa.

Nyt mulla on se päivän kolmaskin plussa eli

+ Sain haravoitua pihan ja pääsevät tulppaanit esiin.

Vielä vois ikkunat pestä. -jos vaikka sitten huomenna. Saan näköjään energiaa tästä lähestyvästä keväästä. Lisää aurinkoisia päiviä!

Huomiseen!

crisantemo rv35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia pocahontas,tiedän likimain saman käyneenä miltä tuntuu ja raskaana olo ei varmaan auta yhtään asiaa.Eikä siitä niin vaan lähetä pois.

Meillä isäntä kanssa toisen raskauden ollessa lopuillaan otti kunnon ryyppyputken,viikonloput joko oli kännissä tai krapulassa. viikollakin välillä otti,mutta töihin aina selvisi kunnes kerranpa olikin sen verta heikossa kunnossa että kohmelossa lähti töihin. Pomo onneksi on ehoton nollalinjan mies,ja se sitten sai säikäytettyä hitusen järkee isännän päähän kun mun sanomiset ja uhkailut ei tehonnu.Silloin oli yhteiselo hiuskarvan varassa.

Mutta onneksi rauhoittui kun vauva syntyi ja ei sen jälkeen oo juurikaan ittekseen ryypiskelly.Näin jälkeenpäin on sanonu että sille iski joku paniikki että tätä se elämä on yhtä vaipan vaihtoo ja yö kätinää,piti siis saada kokeilla millaista se elämä saattais olla.

Nyt saunaan

edram

Vierailija
24/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vartenhan täällä ollaan että saa purkaa mielipahat pois.Parempi ne murheet on käydä tänne purkamassa kun hautoa niitä omassa mielessä,ne kun tuppaa sitten paisumaan ihan mahottomiksi.

ja nyt sitten saunaan =)

e

Vierailija
25/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs meijän päivä alkoi aamulla klo 8 ja syötiin siivosin ja käytiin pesulla.

tytöt leikki jonkin aikaa ja klo 10 aikaa mentiin leikkipuistoon ja oltiin siellä noin 2 tuntii mentiin siskon luokse kylään ja syötiin siellä ruokaa ja lapset leikki siellä keskenään siis mun tytöt ja siskon poja.

mentiin sitten klo 14 aikaa siskon pihalle ja siellä oltiin klo 17.20 asti.

tänään olin sitten viisaampi kun eilen eli laitoin tytöille kumisaappaat ja kurahousut.

mutta silti tytöt oli aika kurasii ja likasii joten taas tuli pyykkii.

(o)maha vaan kasvaa ja selkä säryt pahenee päivä päivältä.

supistuksii tulee ja ei näytä loppuvan kun vast sitten kunvauva on syntynyt.

meillä mies on töissä todella paljon yöllä on lentokentällä ja päivällä se on pizzeeriassa joten me ollaan tyttöjen kaa 3 päivästä toiseen..

mut kaippa työt rauhottuu kun vauva syntyy..

mut nyt pitää lopettaa tytöt on sängyissään ja kuopus itkee..

tällästä meijän päivään..

veytä ja mupu 33+6

Vierailija
26/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän plussat

+ oli taas ihana keväinen päivä

+ lääkärineuvolassa kaikki hyvin kohtu auki kahdelle sormelle ja kohdunkaulaa vajava sentti. Vauvan pää kuulemma tuntui :)

+ olen ollut tänään reippaana. käynyt kävelyllä ja kaupoissa ostoksilla.

[b]Pocahonta[b/] itse olen ollut suhteessa jossa alkoholi näytteli suurta osaa. Suoraan sanottunu lapseni ovat tuosta suhteesta. Mies hoisi kyllä työnsä, mutta minkäälaista taukoa ei juomiseen tullut. Ja monesti suunnitellut jutut jäivät toteutumatta kun ukolla oli niin kamala rapula. Lasten tulo ei vaikuttanut asiaan. Rahat saattoivat olla tiukalla, mutta juomiseen sitä aina riitti. Viimein tulin järkiini ja lähdin lasten kanssa. Näin jälkeen päin rohkea veto sillä olin opiskelija ja suurin piirtein pers aukinen. Mutta se henkinen helpotus mitä siitä seurasi.. Pitkän aikaa ajattelin, että se aika lasten kanssa oli elämäni parasta aikaa.. Nykyään parasta aikaa on se mitä elän. Löysin ihanan miehen, joka on aivan oikeasti uskomaton. Kärsivällinen, hyvä ja hellä, viisas ja fiksu.

Tuo alkoholi on kyllä sellainen asia joka sotkee monta hyvääkin juttua. Minä en ole absolutisti, mutta suhtaudun alkoholiin hyvin tiukasti. Ja se että jos ajelee humalassa on oikeisti paha homma. En usko, että pystyisit antamaan anteeksi itsellesi jos miehesi teloisi jonkun ihmisen hengiltä humalassa. Iso halaus ja voimia.

Tulipa pitkä ja sekava selostus, mutta.. noh täytyy lähteä syömään. Kirjottelen niitä muita neuvola tietoja hivenen myöhemmin.

Leivänkannikka ja Olivia 37

Vierailija
27/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun yksinkertaiset ohjelmointi yritykset näyttävät aina epäonnistuvan..

Tässäpä teille neuvola arvoja

Painoa tullu viikossa 100g yhä edelleen yhteensä alle 10 kg toivottavasti pysyykin.

Kohdunpohjan korkeus huima 38

Pissa ok

verenpaine 112/75

Seuraava neuvola ensiviikon perjantaina. Ajattelin kyllä mennä sitä ennen synnyttämään.. :) toiveajattelua

Leivänkannikka yhä edelleen samoilla viikoilla.

Vierailija
28/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut innokas kirjoittaja, mutta sitäkin innokkaampi lukija.

nyt olisi teiltä hiukan kysyttävää:

Kävin maanantaina neuvolassa rv.35+6 lapsen paino arvio 2957g. Tänään jouduin käymään äitipolilla lapsen vähäisen liikkumisen takia, kun ei oma neuvola täti ollut paikalla.

No siellä tehtiin sydänäänten lisäksi ultraus jossa kävi ilmi että lapsen paino arvio on 3595g viikkoja siis tänään 36+2. lapsi vettä liikaa viikkoihin nähden ja lapsi vastaa rv40.

No epäilivät raskausajan diabetesta. Minulle ei ole tehty sokerirasitusta vaikka lapsi on kasvannut koko ajan edellä viikkoihin nähden ja altius diabetekseen on oman isäni kautta.

Mutta se mikä eniten ihmetyttää on se etteikö sokeri näy pissa näytteessä joka viedään jokaiselle neuvola kerralle. Ja vaikka tiedossa neuvolassa on mahdollisuus olen itse epäilyt sitä mut ei reakointia....

No, tänään sanoivat äitipolilla, että kun minulla on aika 27.3. äitipolille synnytys arvioon, niin että suunitellaan ja käynnistellään... mietityttää vaan kun laskeskelin että jos kasvaa samaa tahtia kun nyt niin on reilu 4 kilonen .... Kaks edellistäkin ovat olleet työn takana ( 3890g ja 3750g) niin melkeimpä hirvittää se ajatus että pitäis " pönnätä" maailmaan tuo nelikiloinen.... huh...

voiteja teille kaikille.

Vierailija
29/29 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkia ja polvia särkee niin tuskasesti, ettei nukkumisesta tai sängyssä paikallaan makaamisesta tule mitään. En käsitä, mistä tämmönen yhtäkkiä...Tai tietty oli fyysisesti " rankka" päivä (siis liikaa liikenteessä) mutta tää särky on...äh...tuskasta. Oon ollu vissiin onnellinen, kun oon päässy tähän asti hyvillä yöunilla.

Kauris1982: Omaa kokemusta ei ole mutta äitini (joka tosin on synnyttänyt viimeksi 18v. sitten) sairasti joka raskaudessaan tota diabetesta eikä se koskaan näkynyt muuten kuin verikokeissa. Ymmärtääkseni se on täysin mahdollista. Samoin kuin etteivät bakteerit näy välttämättä vaikka tulehdus olisikin. (itse olen juuri kuurilla vaikka neuvolan testit ei oo missään vaiheessa näyttäneet mitään) Tämä on siis nyt vain käytännön sattumustietoa. Toivottavasti joku asiantunteva kommentoi paremmin...

Saa nähä, mitä tässä keksis. Meneekö koko yö pipariks...Kyllä sitä vielä valvoiskin, jos ei tarttis tätä kipua sietää.

Öitä! T: Manunen