epämääräinen vatsakipu rv38
Hei!
Ihmettelen tässä tyhmänä, mistä kysymys. Viikon sisällä vatsassa on tuntunut menkkamaista jomotusta, suht lievää sellaista. Nyt viikonloppuna niitä oli jo vähän enemmän (kaksi hetkeä per päivä) ja nyt oli viime yönä, aamulla ja nyt alkuillasta(jo vähän kivuliaampia). Jomotus ei ole sama kuin kivulias supistus vaan kestää jopa tunnin ilman ns. taukoja eikä maha kovene supistuksen tavoin. Voisiko tämä kuitenkin olla jotain supistuksiin liittyvää, koska maha on kauttaaltaan menkkamaisen jumituksen kourissa(ei tunnu missään tietyssä paikassa). Olen siis toiskertalainen tässä asiassa, joten kokemusta kivuliaista suppareista löytyy. Esikoisen aikana alkoivat heti selkeät aaltoilevat supistukset, joista tiesin toden olleen kysymyksessä. Lääkäri oli viime viikolla ja kysyin asiaa (kun oli alkuviikosta muutama tämmöinen ollut) ja hänen mukaan saattavat olla supistusten kaltaisia kipuja, jotka siellä availevat paikkoja. Onko muilla vastaavia kokemuksia. Mielessä vaan kävi, ettei jokin tulehdus ole, mutta silloinhan kipu olisi jatkuvaa ja kuumekin saattaisi nousta. Ihmettelen vaan...
Mulla on ollut just tollasta kipua välillä. Viikkoja on nyt " vasta" 30 ja toista odotan. Tuota oloa on tullut, jos oon ollut liikaa menossa. Pari kertaa oli jo jossain pari kuukautta sitten, kun tehtiin remonttia ja käytin ilmeisesti liikaa vatsalihaksia tapetinrepimisessä. Kivut tuli tuolloin illalla ja yöllä. Nyttemmin on tullut rataskauppareissun ja ruuan laiton jälkeen. Kesto on tosiaan tunnin-pari-kolmekin. Mutta menee lopulta levolla ohi. Olo on sellasta hankalaa menkkaoloa, ei kuitenkaan selkeetä supistelua. Tuntuu myös, että vatsa menis pikkasen sekaisin (niinkun mulla usein menkkakivussa menee). Vatsa on myös tuolloin jonkinverran kosketusarka, eli ei tykkää ollenkaan 2-vuotiaan kiipeämisestä mahan päälle. Kohdunkaulan tilanteesta ei mulla oo mitään tietoa, kun tilanne on katsottu viimeksi alkuraskaudessa.